УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КОМУНАЛЬНИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
(ЯСЛА – САДОК) №53 «ЗАБАВА» КОМБІНОВАНОГО ТИПУ
Конспект заняття
для дітей старшої групи
з формування основ безпечної поведінки
«Один вдома»
Розробила: вихователь Тертишна Н.В.
Затвердила: методист Ромасенко Т.М.
м. Краматорськ
Мета:
Обладнання: дзеркало, кульки, серветки паперові, карточки із зображень ситуацій про правила поводження із побутовими приладами.
Хід:
Вправа емоційного настрою дітей:
Доброго ранку, доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Топають ніжки,
Працюють голівки,
І сяють усмішки!
Доброго ранку, доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
Діти, з яким настроєм ви сьогодні прийшли до садочка? (відповіді) А зараз, щоб покращився у всіх настрій пропоную пограти.
Гра на розвиток концентрації уваги «Передай сигнал»
(Діти стоять у колі з закритими очима. Ведучий передає сигнал , наприклад, 2 рази потиснути руку, підняти руку вгору і т. інш. , далі сигнал передається по ланцюжку.)
А зараз я прочитаю вам розповідь про хлопчика Михайлика. Він захворів, залишився вдома один і ось, що з ним сталося. Сідайте зручніше, по – турецькі та слухайте уважно:
«Один вдома»
«Жив - був хлопчик Михайлик. Він дуже любив ходити в дитячий сад. Там він займався, грав з друзями, гуляв. Але одного разу він захворів, і мама залишила його вдома одного, а сама пішла на роботу.
Хоча на вулиці було сонячно і тепло, Михасик занудьгував, адже йому не можна було вийти на вулицю. Він готовий був уже розплакатися від образи і самотності, як раптом побачив на стіні сонячного зайчика.
І Сонячний Зайчик перебіг зі стіни на шафу, з шафи на стілець, пробіг по підлозі. Так вони грали, поки Михайло не втомився, потім він побудував з конструктора будиночок для нового друга. Трохи згодом Мишко зліпив декількох зайчат з пластиліну для Сонячного Зайчика. Їм було весело, вони так розігралися, що не помітили, як настав вечір.
Потім хлопчик дістав альбом і фарби і намалював свого нового друга. Увечері з роботи повернулася мама, і Михасик розповів їй про те, як він провів день і йому не було самотньо.
Питання:
• Чому Мишко залишився вдома?
• Що побачив на стіні Мишко?
• Про що запитав С.З. хлопчика Що відповів Мишко?
• У що запропонував зіграти С.З.?
• Як вони грали?
• Чим зайнявся хлопчик коли зник С.З.?
• Чому Мишкові не було самотньо?
А зараз із сонячним зайчиком пограємо і ми.
Рухлива гра «Сонячний зайчик»
(вихователь за допомогою дзеркала «ловить» дітей, діти, яких спіймали сідають)
Мімічна вправа «Настрій»
• Покажіть, яке обличчя було у сумного Михайла?
• Яке обличчя стало у хлопчика, коли він побачив С.З.?
• Покажіть, як Михасик зрадів?
Коли , хлопчик розповів мамі про те, як він провів день, матуся сказала синові:
«Довгий день до вечора, коли робити нічого», «Без роботи день роком стає», «Як без діла сидіти, то можна одубіти»
Як ви розумієте ці прислів’я? (пояснення прислів’я дітьми)
Діти, як ви гадаєте, чим можна зайнятися вдома, коли ви залишитесь вдома на одинці?
Мовленнєва вправа за зразком «Коли я залишаюсь вдома один, то я…..»
Чи може вас вдома на одинці чекати неприємності, коли? (припущення дітей)
Зараз ми пограємо в гру і пояснимо, коли це може статися.
«Чарівний мішечок» (діти по черзі достають картинку із зображенням ситуації про правила поводження з електроприладом і пояснюють правило, та наслідки при неправильному користуванні).
Тож запам’ятайте, малята,
Якщо немає мами й тата,
Побутові прилади не можна вмикати,
І не тягти за шнур, щоб тебе не вразив струм.
Скажіть, а від чого працюють електроприлади? (від електрики). Де живе електрика? (у дротах, батарейках, електростанціях, акумуляторах..).
А сьогодні, я вам хочу відкрити секрет, що електрика є навколо нас, і ми самі можемо її створювати. А головне – це електрика безпечна.
Експеримент «Чарівні кульки»
Діти, чи цікаво вам було сьогодні, чи не нудьгували ви? Що сьогодні нового дізналися, в які ігри будете грати наодинці, чого не будете робити, якщо остались на самоті?