КОНСПЕКТ інтегрованого заняття (мовленнєвий розвиток, ознайомлення з природним довкіллям) «Осіннє різнобарв’я» для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття (мовленнєвий розвиток, ознайомлення з природним довкіллям) «Осіннє різнобарв’я» для дітей старшого дошкільного віку Мета: Вчити помічати характерні зміни у природі, які сталися восени; надати знання про те, що своєрідність осені зумовлюється саме різноманітністю кольорів. Збагатити словник дітей словами, що означають осінні явища, прикметниками, порівняльними зворотами, назвами кольорів. Вправляти у вимові звука (ш), вміння знаходити слова із заданим звуком. Сприяти формуванню екологічної етики. Розвивати образне мислення, мовлення, фонематичний слух. Виховувати естетичне сприймання природи рідного краю, бажання милуватися її красою.
Перегляд файлу

Лозівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

комбінованого типу №11 «Берізка»

Лозівської міської ради Харківської області

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

інтегрованого заняття

(мовленнєвий розвиток, ознайомлення з

природним довкіллям)

«Осіннє різнобарв’я»

для дітей старшого дошкільного віку

 

 

 

                                              Підготувала і провела  вихователь:

                                                                 Колісник  Ірина Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

м. Лозова

 

Конспект

інтегрованого заняття

(мовленнєвий розвиток, ознайомлення з природним довкіллям)

«Осіннє різнобарв’я»

для дітей старшого дошкільного віку

Мета: Вчити помічати характерні зміни у природі, які сталися восени; надати знання про те, що своєрідність осені зумовлюється саме різноманітністю кольорів. Збагатити словник дітей словами, що означають осінні явища, прикметниками, порівняльними зворотами, назвами кольорів. Вправляти у вимові звука (ш), вміння знаходити  слова із заданим звуком. Сприяти формуванню екологічної етики. Розвивати образне мислення, мовлення, фонематичний слух. Виховувати естетичне сприймання природи рідного краю, бажання милуватися її красою.

Обладнання: репродукція картини І.Левітана «Золота осінь», букет осінніх кленових листочків, розрізні картинки (листя різних дерев), поліетиленові пакети, кольорові хустки, стрічки, аудіозапис.

Хід заняття

1. Загадування загадки:      Є у літечка сестричка.

                                              У косі червона стрічка,

                                              А спідничка в неї з листя,

                                              Різноколірна, барвиста.    (Осінь)

Крокує рідним краєм осінь-чарівниця. Зараз вже господарює другий місяць осені. Як він називається, хто скаже? Подумайте і скажіть: чому цей місяць називається жовтнем?

З приходом жовтня все вкриває осіння жовта позолота і тому осінь називають якою? (золотою)

- Погляньте уважно на картину, що перед вами. Вона так і називається «Золота осінь». Які ж барви принесла осінь у природу? (жовті, оранжеві, коричневі, червоні, яскраві, золоті).

- Який день зображений на картині? (сонячний, осінній, жовтневий, ясний).

Світить сонечко і під його промінцями кольори осені нам видаються ще яскравішими, барвистішими.

- Чому картина вийшла такою яскравою? (тому що на ній зображений сонячний день).

2. Гарні восени дерева. Вони стоять, немов у казці. Але те деревце, із якого ми зібрали ось ці листочки, виглядає нині особливо чарівним (звертаю увагу на букет осіннього листя).

- Пригадайте, що це за дерево? (клен)

Ми кажемо: старий клен, молодий… кленок, маленький… кленочок.

А листя у клена… кленове.

дитина читає вірш Г.Бойко «Осінні клени»

Про що розповідається у вірші?

Як змінилися клени з приходом осені?

Погляньте на наш букет і розкажіть, якого кольору кленове листя у ньому?

- Листя клена незвичайне ще й своєю формою. Як про це сказано у віршику?

Що нагадують нам кленові листочки?

3. Вправа «Кленове листя»

      Осінь, осінь – лист жовтіє,        плавно піднімають руки вгору

      Часом з неба дощик сіє         повільно опускають руки вниз перебираючи 

                                                                             пальчиками

      Червонясте, золотисте          показують правою рукою праворуч,

      Опадає з кленів листя.                              лівою - ліворуч  

      Діти ті листки збирають,      вдають, ніби «збирають» листя

      У книжки їх закладають,      стуляють перед собою долоньки

      Наче човник над рікою,        хвилясті рухи руками

      Їх пускають за водою.

     З них плетуть вінки барвисті:   «плетуть уявний віночок

     Червонясті, золотисті.              «одягають» віночок

4.                               мовна гра «Осінні листочки»

 Листочок жовтий, як … (кульбабка, курча, сонечко, золото)

Листочок легенький, як … (пушинка, пірїнка)

 Скоро листочок полетить і закружляє як… (пташечка, метелик, сніжинка, пелюстки цвіту).

  Земля вкриється осіннім листям, мов.. (килимом, ковдрою, покривалом).

5. – Як легко злітає з дерева лист, плавно гойдаючись у повітрі від найменшого подиху вітру. Спробуйте відтворити              його рухи, вигадайте танок осіннього листя (фізхвилинка у супроводі музики)

6. – А зараз я пропоную створити театр Осені. (діти на вибір беруть султанчики, олівці, кольорові хустки, стрічки).

Уявіть, що шелестить осінній дощик (стукають олівцями). Тріпоче останнє листячко на деревах(султанчики). Гойдаються гілочки від вітру (махають хусточками). А на клумбі ще милуються останні осінні квіти (стрічки).  При повторі гри діти обмінюються речами.

7.  Вітер в лісі погуляв

     І листочки позривав,

     Ще їх і порозривав.

- Складіть листочок із частин. (склавши листочок, дитина називає який він: березовий, каштановий, дубовий, горобиновий тощо; якого кольору)

-  Листячко різного кольору, тож яке воно?.. різнокольорове

8. – Пригадайте, де ми з вами ходили по килиму з опалого листя?

Який звук чувся, коли ми йшли по листячку? (ш-ш-ш)

Як шелестіло листячко, коли ви ішли обережно, потихеньку? вимовляють звук (ш) тихо

А як шелестіло, коли ви бігли по ньому? вмовляють голосно

Д/гра «У якому слові шелестить листя?»

Варіанти слів: шелест, тиша, шепіт, трава, калюжа, шапка, Сашко,

скошений, хмарний, шишка, горішок, горіх, каштан, осика, машина.

 

9. Нещодавно, малята, ми вивчили гарну пісеньку про клени. Давайте разом заспіваємо її.(виконується пісня «Поміж диво-кленами», музика Ю.Михайленко, слова Т.Мезенцевої)

Підсумок заняття.

 

1

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
4467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку