Конспект інтегрованого заняття на тему: «Як природу збережемо-то здоров`я враз знайдемо»

Про матеріал
Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про те, що людина – частинка природи. Вчити дітей дотримуватись законів природи, тому що це необхідно як для здоров'я людини, так і для здоров'я природи. Через дидактичні ігри, вправи, інтерактивні методи навчання: піраміду запитань, мультимедійні презентації , закріпити та поглибити знання дітей про повітря та воду, їхні властивості, про значення води , повітря , сонця, для всього живого. Формувати елементи екологічного світорозуміння, екологічної вихованості. Розвивати позитивне ставлення до природного довкілля. Виховувати бажання оберігати рідну природу, примножувати її, не псувати навколишнє середовище шкідливими звичками .
Перегляд файлу

 

 

 

       Конспект

інтегрованого заняття на тему: «Як природу збережемо-то здоров`я враз знайдемо» проведений з дітьми старшої групи Ромашка ДНЗ «Малятко» у листопаді 2019 року.

 

 

 

 Вих.:Починок Л.В.

 

 

 

 

 

 

Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про те, що людина – частинка  природи. Вчити дітей дотримуватись законів природи, тому що це необхідно як для  здоров'я людини, так і для здоров'я природи. Через дидактичні ігри, вправи, інтерактивні   методи навчання: піраміду запитань, мультимедійні презентації ,  закріпити та поглибити знання дітей  про повітря та воду, їхні властивості, про значення води , повітря , сонця, для всього  живого.  Формувати елементи екологічного світорозуміння, екологічної вихованості. Розвивати позитивне  ставлення до природного довкілля.  Виховувати бажання оберігати рідну природу, примножувати її, не псувати    навколишнє середовище шкідливими звичками .

Матеріали та обладнання :відеоролики: про природу, де є в природі вода, властивості води; піраміда запитань; глобус; дидактичні ігри та вправи, загадки та вірші про природу,матеріал для дослідів.

Хід заняття

Вихователь читає вірш Д.Павличка «Де найкраще місце на землі»


 Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став ,

На стежині сонце я зустрів ,

Привітав його і запитав :

Всі народи бачиш з висоти ,

Всі долини і гірські шпилі .

Де ж найбільший на землі народ ?

Де найкраще місце на землі ?

Сонце усміхнулося здаля :

Правда , все я бачу з висоти .

Всі народи рівні . А земля

Там найкраща , де вродився ти !

Ти  рости дитино , й пам’ятай :

Батьківщина - то наш рідний край !


 Вихователь. Діти , погляньте , світ навколо нас прекрасний . (Діти розглядають ілюстрації краєвидів України )    

Вихователь. Сьогодні ми поведемо розмову про природу . Що ж таке природа ?

Вихователь. Так діти , природою ми називаємо весь світ , що нас оточує . А що ж відноситься до природи ? (Відповіді дітей)

Вихователь. Якого кольору може бути природа  восени ? (взимку , влітку , навесні)

Вихователь. Природа шкідлива чи корисна ?

Вихователь. Хто і що найголовніше в природі ?

Вихователь. У природі немає головного і другорядного . Все взаємопов’язане . Не буде іти дощ – не будуть рости рослини – не буде комах -  не буде пташок – не буде плодів дерев – не буде вітамінів людям , їжі тваринам – всі будуть хворіти. Людина є частинкою природи?(так, бо вона народжується, росте, дихає, харчується,  дає майбутнє покоління)

Природа буває жива і не жива .

Що відноситься до живої природи? І чому? ( Рослини, тварини, птахи, комахи, гриби, люди)

 А до не живої? (Каміння, земля, дощ, веселка, річка, повітря….)

Відгадайте загадку.

Хто без дров, без вогня,

світить, гріє нас щодня.

Високо ходить, землю водить.

Одне око має, всюди заглядає.

Дивиться у віконце…Що це? /Сонце/

Виставляємо  зображення  сонця.

Що нам дає сонечко? /тепло і світло/

Кому сонце дарує своє тепло і світло? /рослинам, тваринам, рибкам, лісам, полям, квітам…/

Як ви гадаєте чи можливе життя на землі без сонця? Чому?

Так, завдяки сонечку все росте і квітне. А діти і дорослі іще полюбляють загоряти на  сонці, загартовуватись за допомогою сонячного проміння.

Що в небі з'являється після дощу, коли виглядає сонечко?

Чи впливає сонечко на наш настрій?

Вправа «Кому потрібне сонечко».

На екрані з'являється сонечко

А ось і до нас сонечко завітало, давайте попросимо в нього тепла і добра.

Просимо у сонця тепла і добра,

Сонячний дощ уявіть дітвора,

Промінчики сонця в долоньки візьміть,

В голівку, в сердечка їх поселіть.

Діти, відгадайте іще одну загадку.

Куди ступиш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш.

Носом ми його вдихаємо,

Як побачити не знаємо? /Повітря/

Так,це повітря. І сьогодні вам необхідно відповісти на велику кількість запитань:

Гра «Піраміду складаємо-на запитання відповідаємо» (на дошці смужки різної довжини із запитаннями і ми їх розглядаємо)

Піраміда запитань:

Погляньте, яка висока «піраміда запитань» у нас. Ми її почнемо розбирати,

відповідаючи на питання.

- Де є повітря? /повітря є скрізь, воно навколо нас, в середині нас, у воді, в землі/.

Дослідницька діяльність: За допомогою досліду ми доведемо, що повітря є у воді, всередині нас і в землі. Подивіться на склянку із водою. Що ви бачите на її стінках?

Так невеликі бульбашки. Що це? ( Це і є повітря).

Візьміть човники, опустіть їх на воду і легенько подуйте. Що відбулося із човником?

Чому він почав рухатися? (Тому, що ми на нього подули).

А чим ? ( Повітрям).

Де воно взялося? (Воно було в середині нас)

Киньте грудочку землі в склянку із водою. Що відбулося? (Із грудочки земліз'явились бульбашки). 

 Чому? (Тому, що в землі є повітря).

Отже, ми з вами переконалися, що повітря є у воді, в землі, і в нас.

Повертаємося за столи і продовжуємо відповідати на запитання «піраміди»

- Чи має повітря колір? (Повітря не має кольору, воно безбарвне, невидиме).

- За допомогою яких частин тіла ми можемо відчути повітря? (За допомогою носа і  рота, коли вдихаємо повітря, за допомогою обличчя, коли дме вітер)

- Як називається рух повітря? (Рух повітря називається вітер).

- Яким може бути повітря? (холодним і теплим, свіжим і забрудненим).

- Чи може людина прожити без повітря і чому?

- Спочатку проведемо такий дослід: вдихнемо багато повітря, закриємо носик

руками і ротик закриємо. Чи довго ви втримались не дихаючи? (Ні хотілось

швидше вдихнути, тому життя без повітря не можливе, бо люди дихають ним).

- Кому іще для життя потрібне повітря? (Людям, тваринам, рибам, комахам, рослинам).

Повертаємося до наступного запитання нашої піраміди:

- Чому повітря повинне бути чистим? (Тому що ми ним дихаємо, а коли повітря забруднене ним важко дихати).

Що забруднює повітря? (Дим, вихлопні гази).

 Часто люди, не задумуючись, своїми діями забруднюють його. Викиди диму з труб фабрик і заводів,

вихлопні гази автомобілів, спалювання опалого листя з дерев приводить до забруднення повітря.

Забруднене повітря шкідливе для людей, живих організмів, із-за забрудненого

повітря можуть виникати різні хвороби.

- Що потрібно робити для того, щоб повітря було чистим? (Насаджувати більше

дерев , кущів, різних рослин, адже вони очищують повітря).

Гра « Планета сумує-планета плаче»

Діти, запам’ятайте: берегти повітря – це значить берегти своє здоров'я.

Відома здавна рідина, Усяк її вживає.

Буває хмаркою, Сніжинкою буває.

Бува, як скло –Крихка, тверда,

Звичайна крапля, це….

Що це, діти? /вода/.

Вода – це одна з найбільших цінностей планети Земля. Подивіться на екран (зображення планети Земля). Якого  кольору найбільше зустрічається на ньому?

Як ви гадаєте, що позначено блакитним і синім кольором?

Так, позначено воду. Вода займає найбільшу частину земної поверхні.

Ми не можемо уявити своє життя без води. Вода є у всьому живому, і навіть в організмі людини.

Поміркуйте, де знаходиться вода в природі? /річки, озера, моря, океани, в хмаринці, в калюжі, в сніжинці, в льодинці…/ Відеоролик або картинки де є в природі вода.

Діти, які три стани води ви можете назвати? (рідкий, твердий, газоподібний)

Коли вода буває у твердому стані? (У вигляді льоду)

У газоподібному? (У вигляді пари)

Діти, які ви знаєте властивості води? ( Вода текуча, не має власної форми, прозора,безбарвна, не має запаху, при нагріванні розширюється, а при

охолодженні  стискається)

Відеоролик  або картинки «Властивості води»

Діти, як ви думаєте, навіщо нам вода? /пити, готувати їжу, митись, купатись,

прати, поливати рослини/.

Діти, хочу вам повідомити: незважаючи на те, що вода займає велику частину

земної кулі - води, яку можна споживати, стає все менше і менше, тому що люди

забруднюють воду шкідливими залишками своєї праці і своїми нерозумними вчинками, а від забрудненої води задихаються тварини, гинуть рослини, хворіють люди.

Подивіться на склянку із водою де ми вкинули грудочку землі. Яка вода в склянці?

Так, вона брудна. Чи можна таку воду вживати?

Що необхідно зробити, аби воду можна було вживати?

(Очистити, профільтрувати.)

Яку воду можна вживати?

Чиста вода дає життя

Всьому живому в світі.

Якщо живе жива вода,

Тоді земля у квітах.

І запам’ятайте: воду треба берегти, очищати джерельця і струмочки, не

забруднювати береги і водойми.

Воду шанувати слід,

Вона собою поїть світ.

Давайте уявимо себе чистими, вільними краплинками – веселинками і

затанцюємо веселий танок.

Весела руханка (музична пауза)

Рослини – наші зелені друзі.

Що дають нам рослини?

Вони не тільки несуть красу, милують наше око, вони іще й очищують повітря. Також рослини годують людей, птахів, тварин. А крім того дуже багато рослин мають лікарські  властивості, вони допомагають нам бути здоровими.

Скільки всього корисного дають рослини людині.

Сподіваюсь, діти, ви зрозуміли, як ми з вами природу збережемо, так здоров'я

враз знайдемо.

І ми з вами можемо не тільки зберегти природу, яка оточує нас, а й примножити її. Ви  ще самі маленькі діти, але  можете зробити велику справу …прошу вас назвати яку -  посадити, доглянути і виростити дерево, кущик, квітку. Молодці!

Підсумок:  Діти, світ навколо нас дуже привабливий та цікавий, і ми живемо в ньому, як у рідному домі. Ми теж частинка цієї природи. А щоб нам було затишно і добре, треба  поводитись мудро, оберігати природу і примножувати її. І тоді ми будемо всі здорові.(відеоролик)

Бережіть природу, любі діти,

Я до цього все життя вас закликаю.

Хто байдуже ставиться до неї,

Той у грудях серденька немає.

Пам’ятаймо це і я, і ти,

Маймо в серці зерня доброти.

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
2206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку