Заняття "Повітря - це життя"

Про матеріал
Стимулювати дітей до самостійного пошуку дослідницької діяльності, творчої діяльності. Пропонувати дитині творчі завдання із багатьма варіантами розв'язання.
Перегляд файлу

 Тема: повітря – це життя.

 Мета: збагачувати знання дітей про природне довкілля як цілісний організм, в якому взаємодіють повітря, вода грунт, рослини, тварини, люди. Уточнити знання про властивості повітря і повітря є навколо нас і всередині нас, воно легке, прозоре, невидиме немає запаху, сприяти оволодінню деякими способами виявлення повітря (повітрям дихають люди, рослини, тварини), його можна відчути, повітря може бути чистим і брудним, розвивати вміння робити висновки, аналізувати, учити працювати в колективі та індивідуально під час дослідів.

 Вчити дітей малювати використовуючи нетрадиційну техніку (штампами) доповнювати малюнок додатковими елементами для створення цілісного сюжету. Привернути увагу дітей до забруднення природного довкілля. Виховувати бажання дбати про природу.

 Матеріали: повітряна кулька, поліетиленові пакети, кульки на кожну дитину, прозорі стаканчики на кожну дитину, серветки, картон (віяло), мильні бульбашки, рятівне коло, мяч, паперові аркуші А4 із зображенням стовбура дерева, клаптики паперу, зелена фарба, поролон, зімяті папірці, ватні палички, штампи із картоплі, суцвіття, вологі серветки.

Хід заняття:

 - Діти, сьогодні такий чудовий день світить сонечко звучить музика.

 А що потрібно зробити, щоб у всіх був хороший настрій?

 Вірно, потрібно подарувати усмішкиодне одному. Адже відомо через усмішку людина дарує тепло своєї душі, доброту.

 - Діти, зверніть увагу скільки сьогодні у нас гостей. Подаруємо нашим гостям краплинку доброти, посміхнемось, привітаємось «Доброго ранку»

 - Діти, а яка зараз пора року? Весна. Привітаємо Весну віршем:

  - Ми всміхнемось сонечку,

  - Здраствуй, золоте

  - Ми всміхнемось квіточці,

  - Хай вона цвіте,

  - Ми всміхнемось дощику,

  - Лийся мов з відра,

  - Друзям посміхнемось,

  - Зичим їм добра.

 - Діти, а про, що наш вірш привітання:

  - Сонечко;

  - Квіточка;

  - Дощ;

  - Про природу

 - Діти, а якою є природа живою: не живо.

 - Жива природа дихає, росте, розривається, розмножується.

 - А нежива таких властивостей немає.

 - Давайте пограємо в гру «Жива і нежива природа»

  - Пісок;

  - Зірки;

  - Птахи;

  - Каміння;

  - Свійськи тварини;

  - Комахи.

 - Діти, нам курєр з Нової пошти привіз посилку. На посилці вказано адресу: м. Корець ДНЗ «Ромашка», гр. «Сонечко». Цікаво дізнатись, що ж  там знаходиться.

 - Щоб відкрити посилку ми маємо відгадати загадку

  - Де не ступиш – всюди маєш,

  - Хоч не бачих, а вживаєш.

- Повітряна кулька:

 - Гляньте гарна, я яка

 - Вмію я літати,

 - А літаю я чому,

 - Можете сказати.

- Діти, а як ви гадаєте завдяки чому може літати повітряна кулька. Чому її називають повітряною.

- Діти, а що ми знаємо про повітря.

- Там де повітря там є життя.

- Де чисте повітря, там здорові люди.

- Сонце, повітря і вода наші найкращі друзі.

- Сонце зігріває повітря, а друг душу.

- Діти, щоб нам більше дізнатись про повітря я хочу запросити вас в дослідницьку лабораторію.

- Повторення правил поводження. Проведемо досліди як справжні вчені.

- Діти, чи бачите ви повітря (ні).

- Як же ми досліджуватимемо повітря, якщо ми його не бачимо? Може його зовсім немає (раз ми його не бачимо, значить яке повітря (невидиме, безбарвне, прозоре)).

- Щоб повітря побачити і дослідити, його можна спіймати, хочете ми навчимося ловити повітря! (Так).

Продовження дослідів.

- Я пропоную вам спіймати повітря.

- Діти намагаються спіймати повітря руками.

- Візьміть поліетиленовий пакетик. Він складений, що в цьому (порожній) його можна скласти в кілька разів. Тепер ми попробуємо набрати в пакетик повітря і закручуємо його. На що схожий пакет з повітрям.

- Повітря зайняло все місце в пакеті. Тепер розвяжемо пакет і випустимо з нього повітря. Пакет знову став тоненький. Чому?

- Тож зробимо висновок: повітря прозоре легке.

- Де люди використовують «Зловлене повітря».

- Вихователь показує зображення матраца для купання, рятувального коля, колеса. А чи знаєте ви, що повітря легше від води. Предмети всередині яких є повітря можуть плакати, триматись на воді.

- А давайте з’ясуємо чи може повітря рухатись, а чи можемо ми його відчути. Візьміть на столі картонний папір (віяло) і попробуйте відчути повітря. А чи може повітря рухатись. Відчуваєте повітря. Так чи ні. На що схожий рух повітря – на вітер. Рух повітря це і є вітер.

- Добре діти, молодці!

Давайте проведемо ще один дослід.

- Вдихнемо повітря і видихнемо на долоньку яке ми повітря вдихнули (холодне, кімнатної температури) а видихнули тепле.

- А якби ми робили цей експеремент на вулиці (взимку) від чого розтають сніжинки, коли ми на них дихаємо (від теплого повітря).

- Давайте з’ясуємо чи є повітря всередині людини.

- В нас на столах є стаканчики давайте спочатку розчинемо воду в стаканчику, що ви помітили бульбашки.

- Значить у воді теж є повітря. А кому конче необхідно повітря у воді – рибам.

 - Діти, візьміть будь-ласка трубочки, занурте їх у стаканчик з водою щоб зрозуміти, чи є повітря всередині людини.

- Протриматись без повітря людина довго не може.

- Так ми переконались, що повітря є всередині нас.

- Приберіть своє робоче місце і пограємо з вами в гру. Я буду ставити вам запитання а ви відповідати. На запитання Так піднімаєте зелену фігурку, на запитання Ні (фіолетову).

 - Повітря рухається (Так).

 - Рослини очищають повітря (Так).

- Повітря конче необхідно рибкам (Так).

  - Повітря не можна відчути (Ні можна).

 - Людини може прожити без повітря (Ні).

- Діти прошу вас трішки відпочити. Руханка.

Відпочили. Діти прошу зайняти місця на стільчиках і розглянемо з вами відео: «Що забруднює повітря на нашій планеті»

- Наша планета Земля потерпає від забрудненого повітря (задихається).

- Є забруднення штучне і природне.

 Штучне: будується багато фабрик, хімічних заводів які викидають у повітря хімічні елементів. У великих містах спостерігається скупчення автомобільного транспорту, які загазовують повітря вихлопними газами. Велику шкоду завдає спалювання листя та зілля. З димарі будинків виходить багато їдкого чорного диму.

 Природне: виверження вулканів, горіння торфяного грунуту, лісів.

  • Щоб врятувати планету від катастрофи на заводах встановлюють очищувальні фільтри, у європі почали випускати електроавтомобілі, які працюють від електромережі. З опалого листя роблять компости і підживлюють рослини.

- Ми з вами маємо розуміти, що природу портібно берегти. Весною коли все пробуджується від зимового сну, висаджують молоді саджанці дерев. Дерева називають легенями планети. Живі організми дихають киснем, а виділяють вуглекислий газ. Чимм більше зелених насаджень тим більше збагачени киснем повітря.

- Діти пройдемо до наших столів, на столах лежать аркуші із зображенням стовбура дерева, і подаруємо нашим деревам крону, листочки, а зображувати ми будемо використовуючи різні нетрадиційні техніки малювання, штампування (малювання зімятим папірцем, малювання поролоном, малювання ватними паличками, малювання штампами, малювання суцвіттям).

Дякую діти, ви молодці. Ми подарували нашим деревам гарне зелене вбрання, а я хочу вам подарувати сердечка доброти, любіть нашу планету, Україну маленьку частинку Землі, оберігайте природу, цінуйте чисте повітря. Повітря – це життя!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. С Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
2711
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку