Заняття з дітьми.
«Подорожувати цікаво».
Інтегроване підсумкове заняття в старшій групі.
Програмні задачі.
Логіко-математичний розвиток: закріплювати вміння дітей рахувати в межах десяти; порівнювати кількісний склад елементів двох множин; розрізняти геометричні фігури; орієнтуватися на аркуші паперу;
Мовленнєвий розвиток: збагатити словниковий запас дітей, розвивати зв'язне мовлення;закріплювати уміння дітей ділити слова на склади; складати речення із заданим словом і по картинці; визначати кількість слів в реченні; готувати руку до письма (штрихувати).
Художньо-естетичний: розвивати уміння легко і вільно рухатися під музику; виконувати прості танцювальні рухи; виконувати пісню в процесі руху.
Пізнавальний розвиток: узагальнити знання дітей про різноманітність ландшафту Землі, особливостях річки, поля, гір, лісу.
Обладнання:
Геометричні фігури різного кольору і форми на стрічках у кожної дитини; стільчики з такими – же фігурами; картини – пейзажі із зображенням лісу, річки, гори, лугу; м'яч; рахунковий матеріал, набірні полотна (на кожну дитину ); демонстраційний плакат – річка з рибками (три зелених, п'ять синіх); прості олівці, листочки із заготівками для штрихування, листочки для складання плану маршруту, набори рахункових паличок (на кожну дитину); демонстраційний набір цифр; демонстраційна сюжетна картинка «Дитячий сад»; букет лугових квітів; набір каміння; демонстраційний набір геометричних фігур; аудіо записи звуків лісу, шуму води,
Хід заняття.
- Діти, скажіть, хто такі мандрівники? А по яких місцях можна подорожувати? (По морю, по горах, по лісах,…)А як все це називається? (Ландшафт)
- А на чому можна подорожувати? (На літаку, потягу, велосипеді,…) А що це? (Транспорт - Діти, а ви хочете прямо зараз відправитися в подорож? А щоб дізнатися на чому ми подорожуватимемо, потрібно відгадати загадку:
Не автобус і не віз,
маю четверо коліс,
вік з дорогою дружу,
все по ній кудись біжу.
.(Автомобіль)
- Щоб знайти свій автомобіль, вам потрібно знайти стільчик з такою ж геометричною фігурою, як у вас.( Діти знаходять потрібні стільчики, сідають)
- Тепер потрібно завести свої автомобілі і відправитися в дорогу. (співи під фортепіано)
-Діти, як ви думаєте, куди ми приїхали? (Звучить аудіо запис звуків лісу)
- Знайдіть картину із зображенням лісу.
Що таке ліс? Хто в ньому живе? Назвіть рослини лісу, тварин.
Гра «Рослина, звір, птах»
(Вихователь кидає м'яч дитині і говорить: «Рослина». Дитина повинна кинути м'яч назад і назвати рослину лісу і т.д.)
- Час їхати далі, заводьте свої автомобілі. (співи під фортепіано)
А куди ми тепер потрапили? ( Звучить аудіо запис шуму води)
- Знайдіть зображення річки.
- Розкажіть про річку. Які рослини і тварини живуть в річці?
Розв’язування задач за допомогою рахувальних паличок.
1. Жаба на обід з'їла 7 комариків, а на вечерю ще 3. Скільки всього комариків з'їла жаба?
2. У річці плавали 8 каченят. Несподівано 3 з них відлетіли. Скільки каченяток залишилося плавати?
3. У річці плескалися 6 пінгвінів. До них прилетіли ще 2. Скільки пінгвінів всього плескалися в річці? (Пінгвіни не живуть в річці і не уміють плавати)
Робота з роздатковим матеріалом.
– А ще в річці плавають риби.. Подивіться на цих рибок і сядьте на бережок. (Діти сідають на килимок, перед кожним лежить набірне полотно і рахунковий матеріал. На стіні – демонстраційний плакат з рибками.)
- Порахуйте, скільки зелених рибок плаває в річці і викладете стільки - же фігур на верхню лінійку. (Діти кладуть 3 фігури) Назвіть, скільки зелених рибок?
- Порахуйте. Скільки синіх рибок і викладете стільки – же фігур на нижній лінійці. (Діти кладут5 фігур) Назвіть, скільки синіх рибок.
- Яких рибок більше.(Синіх рибок більше, ніж зелених)
- А на скільки більше? (На дві)
- Як ви дізналися? (Дві сині рибки без пари)
- Як зробити, щоб було порівну? (Потрібно додати або відняти)
- Доповісте стільки фігур, щоб було порівну. ( Діти кладуть ще 2 фігури на верхню строчку)
- Скільки всього фігур у вас вийшло? (Десять)
- Як ще можна сказати? (Один десяток)
Фізкультхвилинка з цифрами.
Вихователь показує картку з цифрами, діти повинні зібратися в групи по кількості людина, рівному цій цифрі.
Штрихування.
-Діти, нам потрібно перебратися через річку на інший берег. Як це можна зробити? (Пропозиції дітей)
- Давайте зробимо плоти. У мене є заготівки, але на них не вистачає дощечок. Допоможіть добудувати плоти. А для цього потрібно заштрихувати заготівки за зразком.
(Діти проходять за столи, на яких лежать прості олівці і заготівки зі зразками штрихування на кожну дитину. Виконується штрихування)
Гра «З купини на купину»
- Тепер розкладемо ваші плоти і по них переправимося на інший берег.( Листочки з штрихуванням розкладаються по кімнаті. Діти по них переходять в інший кінець кімнати)
- Ось ми і виявилися на іншому березі річки. Пора їхати далі. Розсаджуйтеся в свої автомобілі, заводьте моторчики. (Співи під фортепіано)
Робота з геометричним матеріалом.
-Дітки, що це у мене? (Вихователь показує набір каміння)
- А де можна знайти багато каміння (У горах)
- Знайдіть зображення гори.
- На яку геометричну фігуру схожа гора? (На трикутник)
- Назвіть геометричні фігури, які я вам покажу. ( Вихователь показує геометричні фігури, діти їх називають.)
Гра «Де ви, фігури»
Вихователь називає геометричну фігуру. Діти, у яких ця фігура, встають із стільчика.
- Пора відправлятися далі. Але по горах важко пересуватися на автомобілі. Як ви думаєте, який вид транспорту нам потрібно вибрати?
- Давайте полетимо на вертольотах. Заводьте мотори, розпрямляйте крила. Злітаємо. ( Діти в довільному порядку «літають» по кімнаті)
- Вертольоти, на посадку!
Вихователь показує букет лугових квітів.
- Скажіть, де можна зібрати такий букет? (На лугу)
- Яких тварин тут можна зустріти, які рослини ?
- А як ще можна розповісти про луг? (Можна заспівати пісню)
«Хоровод кольорів»
- Діти, нам пора повертатися в дитячий сад. Давайте відправимося на свої місця бадьорим, веселим кроком. (Діти крокують, сідають на стільчики)
- Ось ми і повернулися в дитячий сад. Скажіть. Хто найголовніші в дитячому саду? (Діти).
- Скільки складів в цьому слові?
- Що діти полюбляють якнайбільше? (Іграшки, цукерки, свята, батьків,…)
- Порахуйте кількість складів в цих словах.
- А що можна скласти зі слів? (речення)
- Складіть речення за картиною. Порахуйте кількість слів у ваших реченнях. (Вивішується сюжетна картина. Діти складають речення. Рахують кількість слів в своїх реченнях).
Орієнтування на листі паперу.
- Наша подорож підійшла до кінця. Вам сподобалося? Де ми з вами побували?
А зараз давайте намалюємо весь наш маршрут.(Діти проходять за столи, на яких лежать листи паперу і ручки на кожну дитину)
- Намалюйте в центрі круг - лісова поляна.
У правому верхньому кутку - прямокутник - річка.
У правому нижньому – трикутник – гора
У лівому нижньому – квадрат – луг.
У правому верхньому – будиночок – дитячий сад.
- План нашої подорожі ви можете забрати додому і показати батькам, щоб влітку разом відправитися в справжню подорож. Наше заняття закінчене.