заняття для старшої групи на тему :"Подорожувати цікаво"

Про матеріал
Заняття для старшої групи на тему:"Подорожувати цікаво".Підготувала вихователь Шейчина Людмила Володимирівна
Перегляд файлу

Заняття з дітьми.

«Подорожувати цікаво».

Інтегроване підсумкове заняття в старшій групі.

 

 

Програмні задачі.

Логіко-математичний розвиток: закріплювати  вміння дітей рахувати в межах десяти; порівнювати кількісний склад елементів двох множин; розрізняти геометричні фігури; орієнтуватися на  аркуші паперу;

Мовленнєвий розвиток: збагатити словниковий запас дітей, розвивати  зв'язне  мовлення;закріплювати уміння дітей ділити слова на склади; складати речення із заданим словом і по картинці; визначати кількість слів в реченні; готувати руку до письма (штрихувати).

Художньо-естетичний: розвивати уміння легко і вільно рухатися під музику; виконувати прості танцювальні рухи; виконувати пісню в процесі руху.

Пізнавальний розвиток: узагальнити знання дітей про різноманітність ландшафту Землі, особливостях річки, поля, гір, лісу.

 

Обладнання:

 Геометричні фігури різного кольору і форми на стрічках у кожної дитини; стільчики з такими – же фігурами; картини – пейзажі із зображенням лісу, річки, гори, лугу; м'яч;  рахунковий матеріал, набірні полотна (на кожну дитину ); демонстраційний плакат – річка з рибками (три зелених, п'ять синіх); прості олівці, листочки із заготівками для штрихування, листочки для складання плану маршруту, набори рахункових паличок (на кожну дитину); демонстраційний набір цифр; демонстраційна сюжетна картинка «Дитячий сад»; букет лугових квітів; набір каміння; демонстраційний набір геометричних фігур; аудіо записи звуків лісу, шуму води,

 

Хід заняття.

 - Діти, скажіть, хто такі мандрівники? А по яких місцях можна подорожувати? (По морю, по горах, по лісах,…)А як все це називається? (Ландшафт)

 - А на чому можна подорожувати? (На літаку, потягу, велосипеді,…) А що це? (Транспорт - Діти, а ви хочете прямо зараз відправитися в подорож? А щоб дізнатися на чому ми подорожуватимемо, потрібно відгадати загадку:

Не автобус і не віз,
маю четверо коліс,
вік з дорогою дружу,
все по ній кудись біжу.

.(Автомобіль)

 - Щоб знайти свій автомобіль, вам потрібно знайти стільчик з такою ж геометричною фігурою, як у вас.( Діти знаходять потрібні стільчики, сідають)

 - Тепер потрібно завести свої автомобілі і відправитися в дорогу. (співи під фортепіано)

-Діти, як ви думаєте, куди ми приїхали? (Звучить аудіо запис звуків лісу)

- Знайдіть картину із зображенням лісу.

 Що таке ліс? Хто в ньому живе? Назвіть рослини лісу, тварин.

 

Гра «Рослина, звір, птах»

(Вихователь кидає м'яч дитині і говорить: «Рослина». Дитина повинна кинути м'яч назад і назвати рослину лісу і т.д.)

 

- Час їхати далі, заводьте свої автомобілі. (співи  під фортепіано)

 А куди ми тепер потрапили? ( Звучить аудіо запис шуму води)

 - Знайдіть зображення річки.

 - Розкажіть про річку. Які рослини і тварини живуть в річці?

 

Розвязування задач за допомогою рахувальних  паличок.

 1. Жаба на обід з'їла 7 комариків, а на вечерю ще 3. Скільки всього комариків з'їла жаба?

 2. У річці плавали 8 каченят. Несподівано 3 з них відлетіли. Скільки каченяток залишилося плавати?

 3. У річці плескалися 6 пінгвінів. До них прилетіли ще 2. Скільки пінгвінів всього плескалися в річці? (Пінгвіни не живуть в річці і не уміють плавати)

 

Робота з роздатковим матеріалом.

 – А ще в річці плавають риби.. Подивіться на цих рибок і сядьте на бережок. (Діти сідають на килимок, перед кожним лежить набірне полотно і рахунковий матеріал. На стіні – демонстраційний плакат з рибками.)

 - Порахуйте, скільки зелених рибок плаває в річці і викладете стільки - же фігур на верхню лінійку. (Діти кладуть 3 фігури) Назвіть, скільки зелених рибок?

 - Порахуйте. Скільки синіх рибок і викладете стільки – же фігур на нижній лінійці. (Діти кладут5 фігур) Назвіть, скільки синіх рибок.

 - Яких рибок більше.(Синіх рибок більше, ніж зелених)

- А на скільки більше? (На дві)

- Як ви дізналися? (Дві сині рибки без пари)

 - Як зробити, щоб було порівну? (Потрібно додати або відняти)

 - Доповісте стільки фігур, щоб було порівну. ( Діти кладуть ще 2 фігури на верхню строчку)

 - Скільки всього фігур у вас вийшло? (Десять)

 - Як ще можна сказати? (Один десяток)

 

Фізкультхвилинка з цифрами.

Вихователь показує картку з цифрами, діти повинні зібратися в групи по кількості людина, рівному цій цифрі.

 

Штрихування.

 -Діти, нам потрібно перебратися через річку на інший берег. Як це можна зробити? (Пропозиції дітей)

 - Давайте зробимо плоти. У мене є заготівки, але на них не вистачає дощечок. Допоможіть добудувати плоти. А для цього потрібно заштрихувати заготівки за зразком.

(Діти проходять за столи, на яких лежать прості олівці і заготівки зі зразками штрихування на кожну дитину. Виконується штрихування)

 

Гра «З купини на купину»

 - Тепер розкладемо ваші плоти і по них переправимося на інший берег.( Листочки з штрихуванням розкладаються по кімнаті. Діти по них переходять в інший кінець кімнати)

 

- Ось ми і виявилися на іншому березі річки. Пора їхати далі. Розсаджуйтеся в свої автомобілі, заводьте моторчики. (Співи під фортепіано)

 

Робота з геометричним матеріалом.

-Дітки, що це у мене? (Вихователь показує набір каміння)

 - А де можна знайти багато каміння (У горах)

 - Знайдіть зображення гори.

 - На яку геометричну фігуру схожа гора? (На трикутник)

 - Назвіть геометричні фігури, які я вам покажу. ( Вихователь показує геометричні фігури, діти їх називають.)

 

Гра «Де ви, фігури»

 Вихователь називає геометричну фігуру. Діти, у яких ця фігура, встають із стільчика.

 

- Пора відправлятися далі. Але по горах важко пересуватися на автомобілі. Як ви думаєте, який вид транспорту нам потрібно вибрати?

 - Давайте полетимо на вертольотах. Заводьте мотори, розпрямляйте крила. Злітаємо. ( Діти в довільному порядку «літають» по кімнаті)

- Вертольоти, на посадку!

Вихователь показує букет лугових квітів.

 - Скажіть, де можна зібрати такий букет? (На лугу)

 - Яких тварин тут можна зустріти, які рослини ?

 - А як ще можна розповісти про луг? (Можна заспівати пісню)

 

«Хоровод кольорів»

- Діти, нам пора повертатися в дитячий сад. Давайте відправимося на свої місця бадьорим, веселим кроком. (Діти крокують, сідають на стільчики)

 

- Ось ми і повернулися в дитячий сад. Скажіть. Хто найголовніші в дитячому саду? (Діти).

 - Скільки складів в цьому слові?

 - Що діти полюбляють якнайбільше? (Іграшки, цукерки, свята, батьків,…)

 - Порахуйте кількість складів в цих словах.

 - А що можна скласти зі слів? (речення)

 - Складіть речення за картиною. Порахуйте кількість слів у ваших реченнях. (Вивішується сюжетна картина. Діти складають речення. Рахують кількість слів в своїх реченнях).

 

Орієнтування на листі паперу.

 - Наша подорож  підійшла до кінця. Вам сподобалося? Де ми з вами побували?

 А зараз давайте намалюємо весь наш маршрут.(Діти проходять за столи, на яких лежать листи паперу і ручки на кожну дитину)

 - Намалюйте в центрі круг - лісова поляна.

 У правому верхньому кутку - прямокутник - річка.

 У правому нижньому – трикутник – гора

 У лівому нижньому – квадрат – луг.

 У правому верхньому – будиночок – дитячий сад.

 

- План нашої подорожі ви можете забрати додому і показати батькам, щоб влітку разом відправитися в справжню подорож. Наше заняття закінчене.

 

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
1093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку