Тема: «Зупинки-цікавинки»
Програмовий міст: Виявити рівень знань дітей за перше півріччя.
Перевірити вміння дітей рахувати предмети в межах 5-и (порівняння множин, кількісна і порядкова лічба, відношення між множинами, цифри до 5-и). Закріпити знання про геометричні фігури, продовжувати вчити знаходити у навколишньому предмети заданої форми. Систематизувати просторові уявлення дітей. Вправляти в правильному співвідношенні цифри і конкретної кількості предметів. Продовжувати вчити орієнтуватись у просторі, визначаючи напрямок відносно себе (зліва, справа, вгорі, внизу, попереду, позаду). Закріпити знання про частини доби, їх послідовність.
Вправляти дітей у вживанні повних поширених речень. Перевірити вміння виділяти перший голосний звук у слові. Закріпити вміння дітей вживати всі частини мови: утворювати іменники чоловічого роду у родовому відмінку; утворювати дієслова від звуконаслідувальних слів; вживати іменники жіночого роду, зменшувально-пестливі форми іменників. Вправлятися у знаходженні слів протилежних за значенням (антонімів) та схожих за значенням (синонімів), ввічливих форм привітання, назв професій. Удосконалювати вміння говорити повільно, швидко. Розповідати вірші виразно.
Розвивати навички навчально-пізнавальної діяльності, вміння пояснювати, міркувати, стимулювати інтерес до математичних та мовленнєвих занять та ігор.
Виховувати уважність, активність на занятті, сприяти розвитку культури спілкування.
Обладнання: картки «Частини доби», картки «Професії», картини – пейзажі, натюрморти, картки «Скажи навпаки», «Синоніми», картинки із зображеннями об’єктів, що починаються на голосні звуки, дидактична гра «Звірята і малята», картки із зображенням предметів, схожих на геометричні форми; математичні лінійки, площинні їжачки, грибочки, цифри від 1 до 5 на кожну дитину, смужки різної ширини; мнемо таблиця до вірша «Рахівничка»; м’ячик, іграшка ворона, ведмедик, аудіоапис пісні «Автобус».
Попередня робота: ознайомлення з цифрами; порівняння множин в межах п’яти; пряма, зворотна та порядкова лічба; порівняння за шириною; заучування віршів, скоромовок; відгадування загадок; розучування дидактичних ігор.
Хід заняття:
І. Організаційний момент.
- Доброго ранку малята! Вітаю вас, гості!
В малят я хочу запитати:
Чи любите ви мандрувати?
Щоб цікавий світ пізнати
В дорогу треба вирушати.
А щоб бадьорий настрій мати
Слова чарівні треба знати.
Вправа на включення «Чарівні слова»
Хід вправи: діти повертаються одне до одного і по черзі говорять ввічливі слова. Слова вимовляються із посмішкою, треба дивитися в очі дитині.
ІІ. Мотивація.
Зраз ми уже на старті,
Хвилюватися не варто.
На путі нас ждуть зупинки
Всі зупинки – цікавинки.
Та спершу треба відгадати:
На чому будемо рушати?
Загадка про автобус
Що за чудо – довгий дім,
Пасажири є у нім.
Все взуття його з резини,
А харчується бензином.
ІІІ. Основна частина
Звучить пісенька «Автобус по місту котиться»
Зупинка «Професійна»
Професій в світі є багато,
Найкращу них важко обрати.
Усі професії потрібні,
Усі вони важливі, гідні.
Ми зараз пригадаєм з вами
Ким працюють ваші мами?
Дидактична гра «Ким працює моя мама?»
Діти передають м’яч по колу і називають ким працюють їхні мами. Наприклад: «Моя мама лікар. Вона лікує людей».
Вірш «Кухар»
Хто на кухні хазяйнує?
Хто каструлями керує?
І з ножем працює вправно,
Хто смачні готує страви:
Пиріжки пече рум’яні,
Варить борщ смачний, духмяний?
Не відтягнеш і за вуха.
Хто цей майстер? Звісно, кухар!
Дидактична гра «Чого не стало?»
Вихователь показує дітям картки з представниками різних професій та предмети, які до них відносяться. Діти називають професію, предмет. Потім вихователь забирає, або закриває предмет. Діти називають чого не стало, вживаючи слова назви предметів чоловічого роду в родовому відмінку. Наприклад: Це кухар. У нього є ніж. Не стало ножа; Це пасічник. У нього є мед. Не стало меду.
Звучить пісенька «Автобус по місту котиться»
Зупинка «Осіння»
Нова зупинка нас стрічає
Різнобарв’ям виграває.
Озирніться ви, малята,
як усього тут багато!
Тут наче осінь пролетіла
Цікавинки розгубила.
Дидактична гра «Скажи навпаки»
Закріплення вміння дітей вживати слова антоніми.
Одне зображення, а назв має багато,
пригадаймо їх, малята.
Дидактична гра «Слова синоніми»
Діти добирають до зображення слова, схожі а значенням.
Дидактична гра «Де живуть звуки?»
Діти обирають картку і певним ображенням і визначають перший голосний звук у слові.
Час нам далі мандрувати
Прошу всіх місця зайняти!
Звучить пісенька «Автобус по місту котиться»
Зупинка «Лісова»
Дидактична гра «Де пташка?»
Закріплення понять простору відносно себе. Вихователь тримає пташку біля дитини, змінюючи положення і запитує де пташка. Дитина повинна відповісти: попереду, позаду, вгорі, внизу.
Ворона сороці намисто купила
Сорока «спасибі» їй говорила.
Вихователь пропонує одній дитині розказати скоромовку повільно, іншій швидко.
Доки ми з вами говорили
Матусі діток загубили.
Та не прості ті дитинчата
А малесенькі звірята.
Треба їм допомогти
І звірят усіх знайти.
Дидактична гра «Звірята і малята»
Діти знаходять зображення малят звірят і з’єднують їх із зображеннями матусь, коментуючи: у мами вовчиці – маленьке вовченя і т.д.
Вірш «Як звірі готуються до зими»
В лісі осінь вже настала
Усіх звірів згуртувала:
Всі стали їжу запасати
Щоб взимку не голодувати.
Зайчик моркву десь дістав
І у нірку заховав.
Сіра мишка добре дбає
В нірку зернятка збирає
Метушливі руді білки
Грибочки вішають на гілки.
У дупло несуть горішки
Щоб поласувати трішки.
Їжачок гриби збирає
І у листячку ховає.
Носить яблучка налиті.
Будуть звірі взимку ситі!
Пальчикова гра «Рукавичка»
Мишка-матуся знайшла рукавичку,
(Розкрити долоньку, розчепірити пальчики, кілька разів повернути руки то долонями, то зовнішньою стороною вгору.)
Всіх мишеняток до неї покличе.
(Робити закликаючий жест, згинаючи і розгинаючи пальчик.)
Хлібчика скибку дасть покусати,
(Кінчиком великого пальчика по черзі стукати по кінчиках інших пальчиків.)
Їх обійме і вкладатиме спати.
(Складені разом долоньки покласти під щічку)
Робота з математичними лінійками. Викладання цифрового ряду, пряма, зворотна та порядкова лічба. Додавання та віднімання 1. Порівняння – більше, менше, однаково. Співвідношення цифр з кількістю.
Порівняння смужок за шириною методом накладання одна на одну.
Але, ось якісь предмети нам приніс малий ведмедик.
Дидактична гра «На які геометричні форми схожі предмети?»
Діти находять предмети, які нагадують геометричні фігури і розміщують їх під відповідними зображенням.
Вірш «Рахівничка» (за мнемотаблицею)
Знаю цифр я багато
Добре вмію рахувати.
В зайчика одна морквинка
І дві зелені капустинки.
А в білочки є три горішки
І чотири чудо-шишки.
В їжачка грибочків п’ять.
Добре вміти рахувать!
Все що нам приготували
Ми із вами розгадали.
Всі відвідали зупинки,
Розглянули цікавинки.
Прошу вас місця зайняти,
Час в садочок повертатись.
ІV. Підсумок
Ви всі добре працювали,
Розмовляли, рахували.
І за зроблену роботу
Заслужили нагороду.
Смачні яблучка для вас
В лісі їжачок припас.
Годі вже нам мандрувати,
Пригощайтеся, малята!
Знаю цифр я багато |
Добре вмію рахувати: |
В зайчика одна морквинка |
І дві зелені капустинки. |
В білочки є три горішки |
І чотири чудо-шишки. |
В їжачка грибочків п’ять. |
3 1 2 4 5
Добре вміти рахувать! |