Підсумкове інтегроване заняття "Зупинки-цікавинки"

Про матеріал
Конспект заняття з мовленнєвого та сенсорно-пінавального ровитку для дітей п'ятого року життя (середня група).
Перегляд файлу

 

 

Тема: «Зупинки-цікавинки»

Програмовий міст: Виявити рівень знань дітей за перше півріччя.

Перевірити вміння дітей рахувати предмети в межах 5-и (порівняння множин, кількісна і порядкова лічба, відношення між множинами, цифри до 5-и). Закріпити знання про геометричні фігури, продовжувати вчити знаходити у навколишньому предмети заданої форми.  Систематизувати просторові  уявлення дітей. Вправляти в правильному співвідношенні цифри і конкретної кількості предметів. Продовжувати вчити орієнтуватись у просторі, визначаючи напрямок відносно себе (зліва, справа, вгорі, внизу, попереду, позаду). Закріпити знання про частини доби, їх послідовність.

Вправляти дітей у вживанні повних поширених речень. Перевірити вміння виділяти перший голосний звук у слові.  Закріпити вміння дітей вживати  всі частини мови: утворювати іменники чоловічого роду у родовому відмінку; утворювати дієслова від звуконаслідувальних слів; вживати іменники жіночого роду, зменшувально-пестливі форми іменників. Вправлятися у знаходженні слів протилежних за значенням (антонімів) та схожих за значенням (синонімів), ввічливих форм привітання, назв професій. Удосконалювати вміння говорити повільно, швидко. Розповідати вірші виразно.  

Розвивати навички навчально-пізнавальної діяльності, вміння пояснювати, міркувати, стимулювати інтерес до математичних  та мовленнєвих занять та ігор.

Виховувати уважність, активність на занятті, сприяти розвитку культури спілкування.

Обладнання: картки «Частини доби»,  картки «Професії»,  картини – пейзажі, натюрморти, картки «Скажи навпаки», «Синоніми», картинки із зображеннями об’єктів, що починаються на голосні звуки, дидактична гра «Звірята і малята», картки із зображенням предметів, схожих на геометричні форми; математичні лінійки, площинні їжачки, грибочки, цифри від 1 до 5 на кожну дитину, смужки різної ширини;  мнемо таблиця до вірша «Рахівничка»; м’ячик, іграшка ворона, ведмедик, аудіоапис пісні «Автобус».

Попередня робота: ознайомлення з цифрами; порівняння множин в межах п’яти; пряма, зворотна та порядкова лічба; порівняння за шириною; заучування віршів, скоромовок; відгадування загадок; розучування дидактичних ігор.

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

- Доброго ранку малята! Вітаю вас, гості!

В малят я хочу запитати:

Чи любите ви мандрувати?

Щоб цікавий світ пізнати

В дорогу треба вирушати.

А щоб бадьорий настрій мати

Слова чарівні треба знати.

 

Вправа на включення «Чарівні слова»

Хід вправи: діти повертаються одне до одно­го і  по черзі говорять ввічливі слова. Слова  вимовляються  із посмішкою, треба дивитися в очі дитині.

ІІ. Мотивація.

  • Діти нагадайте, будь-ласка, яка зараз частина доби? (ранок)
  • Як ми вітаємося вранці? (доброго ранку)
  • Що буде потім? (день)
  • Як ми вітаємося вдень? (добрий день)
  • Що настає після дня? (вечір)
  • Як ми вітаємося ввечері? (добрий вечір)
  • Яка завершальна частина доби? (ніч)
  • Що ми бажаємо вночі? (на добраніч)

 

Зраз ми уже на старті,

Хвилюватися не варто.

На путі нас ждуть зупинки

Всі зупинки – цікавинки.

Та спершу треба відгадати:

На чому будемо рушати?

Загадка про автобус

Що за чудо – довгий дім,
Пасажири є у нім.
Все взуття його з резини,
А харчується бензином.

  • Отже, ми вами будемо подорожувати на автобусі.

ІІІ. Основна частина

  • Шановні пасажири, прошу вас зайняти свої місця. Автобус відправляється.

 

Звучить пісенька «Автобус по місту котиться»

 

 

Зупинка «Професійна»

  • Увага! Перша зупинка «Професійна»

Професій в світі є багато,

Найкращу  них важко обрати.

Усі професії потрібні,

Усі вони важливі, гідні.

Ми зараз пригадаєм з вами

Ким працюють ваші мами?

 

Дидактична гра «Ким працює моя мама?»

 Діти передають м’яч по колу і називають ким працюють їхні мами. Наприклад: «Моя мама лікар. Вона лікує людей».

 

Вірш «Кухар»

Хто на кухні хазяйнує?

Хто каструлями керує?

І з ножем працює вправно,

Хто смачні готує страви:

Пиріжки пече рум’яні,

Варить борщ смачний, духмяний?

Не відтягнеш і за вуха.

Хто цей майстер? Звісно, кухар!

  • А зараз ми  з вами поговоримо про різні предмети, які стосуються певних професій.
  •  

Дидактична гра «Чого не стало?»

 Вихователь показує дітям картки з представниками різних професій та предмети, які до них відносяться. Діти називають професію, предмет. Потім вихователь забирає, або закриває предмет. Діти називають чого не стало, вживаючи слова назви предметів чоловічого роду в родовому відмінку. Наприклад: Це кухар. У нього є ніж. Не стало ножа; Це пасічник. У нього є мед. Не стало меду.

 

  •    Молодці діти. Нам час рушати до наступної зупинки. Прошу зайняти свої місця.

 

Звучить пісенька «Автобус по місту котиться»

 

Зупинка «Осіння»

Нова  зупинка нас стрічає

Різнобарв’ям виграває.

Озирніться ви, малята,

як усього тут багато!

Тут наче осінь пролетіла

Цікавинки розгубила.

  • Погляньте, яка пора року зображена на картинах? (осінь)
  • Як називаються картини, на яких зображена природа? (пейзаж)
  • Як називаються картини, на яких зображені квіти, овочі, фрукти? (натюрморт)
  • Осінь залишила для вас цікаві ігри.

Дидактична гра «Скажи навпаки»

Закріплення вміння дітей вживати слова антоніми.

 

Одне зображення, а назв має багато,

пригадаймо їх, малята.

Дидактична гра «Слова синоніми»

Діти добирають до зображення слова, схожі а значенням.

  • Діти, а ви знаєте де живуть звуки? (у словах)
  • Давайте відгадаємо які звуки живуть у словах, які пропонує нам  осінь.

 

Дидактична гра «Де живуть звуки?»

Діти обирають картку і певним ображенням і визначають перший голосний звук у слові.

Час нам далі мандрувати

Прошу всіх місця зайняти!

Звучить пісенька «Автобус по місту котиться»

Зупинка «Лісова»

  • Ми прибули на зупинку «Лісову». Погляньте, хто нас зустрічає? (ворона).
  • А ворона перелітна пташка чи осіла, зимуюча? (осіла)
  • А яких перелітних птахів ви знаєте? (ластівки, шпаки, лелеки)
  • Ворона хоче з вами трохи погратися.

 

 

 

Дидактична гра «Де пташка?»

Закріплення понять простору відносно себе. Вихователь тримає пташку біля дитини, змінюючи положення  і запитує де пташка. Дитина повинна відповісти: попереду, позаду, вгорі, внизу.

  •    Ви знаєте малята, що у ворони є подруга сорока. Давайте розкажемо про них скоромовку.

Ворона сороці намисто купила

Сорока «спасибі» їй говорила.

 Вихователь пропонує одній дитині розказати скоромовку повільно, іншій швидко.

Доки ми з вами говорили

Матусі діток загубили.

Та не прості ті дитинчата

А малесенькі звірята.

Треба їм допомогти

І звірят усіх знайти.

Дидактична гра «Звірята і малята»

 Діти  знаходять зображення малят звірят і з’єднують їх із зображеннями матусь, коментуючи: у мами вовчиці – маленьке вовченя і т.д.

  •    Малята, а ви знаєте як звірі готують до зими? Давайте послухаємо!

 

Вірш «Як звірі готуються до зими»

В лісі осінь вже настала

Усіх звірів згуртувала:

Всі стали їжу запасати

Щоб взимку не голодувати.

Зайчик моркву десь дістав

І у нірку заховав.

Сіра мишка добре дбає

В нірку зернятка збирає

Метушливі руді білки

Грибочки вішають на гілки.

У дупло несуть горішки

Щоб поласувати трішки.

Їжачок гриби збирає

І у листячку ховає.

Носить яблучка налиті.

Будуть звірі взимку ситі!

 

 

  •    Давайте  допоможемо їжачку зібрати і порахувати грибочки, але спочатку розімнемо наші пальчики.

Пальчикова гра «Рукавичка»

Мишка-матуся знайшла рукавичку,

(Розкрити долоньку, розчепірити пальчики, кілька разів повернути руки то долонями, то зовнішньою стороною вгору.)

Всіх мишеняток до неї покличе.

(Робити закликаючий жест, згинаючи і розгинаючи пальчик.)

Хлібчика скибку дасть покусати,

(Кінчиком великого пальчика по черзі стукати по кінчиках інших пальчиків.)

Їх обійме і вкладатиме спати.

(Складені разом долоньки покласти під щічку)

 

  • А зараз до роботи.

 Робота з математичними лінійками. Викладання цифрового ряду, пряма, зворотна та порядкова лічба. Додавання та віднімання 1. Порівняння – більше, менше, однаково. Співвідношення цифр з кількістю.

 

  •              Малята, ворона мені розказала, що у лісі живуть зайчик, ведмедик і їжачок. І в них виникла суперечка – не можуть дійти згоди у кого з них двері у будиночку широкі,  в кого вужчі та найвужчі. Давайте їм допоможемо!

Порівняння смужок за шириною методом накладання одна на одну.

 

  •    Ви, малята, молодці! Справились з завданням всі!

Але, ось якісь предмети нам приніс малий ведмедик.

  •    Діти, придивіться на що схожі ці предмети?

 

Дидактична гра «На які геометричні форми схожі предмети?»

 Діти находять предмети, які нагадують геометричні фігури і розміщують їх під відповідними  зображенням.

  •    А зараз послухаймо вірш «Рахівничка»

Вірш «Рахівничка» (за мнемотаблицею)

Знаю цифр я багато

Добре вмію рахувати.

В зайчика одна морквинка

І дві зелені капустинки.

А в білочки є три горішки

І чотири чудо-шишки.

В їжачка грибочків п’ять.

Добре вміти рахувать!

  • Ой, які ви молодці!

Все що нам приготували

Ми із вами розгадали.

Всі відвідали зупинки,

Розглянули цікавинки.

Прошу вас місця зайняти,

Час в садочок повертатись.

ІV. Підсумок

  • Діти, вам сподобалося подорожувати?
  • Що найбільше вам запам’яталося? Розкажіть.

Ви всі добре працювали,

Розмовляли, рахували.

І за зроблену роботу

Заслужили нагороду.

Смачні яблучка для вас

В лісі їжачок припас.

Годі вже нам мандрувати,

Пригощайтеся, малята!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

73cc74e103122ea7f278fb90c9f19432.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеЗнаю цифр я багато

images (2).jpgimages (3).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добре вмію рахувати:

Картинки по запросу заяц с морковкой клипарт 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В зайчика одна морквинка

b098dfce719018ca3ffc51c0a4417f27.png 

 

b098dfce719018ca3ffc51c0a4417f27.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

І дві зелені капустинки.

1503981850_content-09.jpg 

фундук-11474417.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

В білочки є три горішки

Похожее изображение 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

І чотири чудо-шишки.

pp_20_577442_4779.jpg1838857_klipart-ezhik.jpg 

 

 

 

 

e25157797099fcbb21d81c596e817d0a.png 

 

 

 

e25157797099fcbb21d81c596e817d0a.png 

 

 

 

 

 

 

 

В їжачка грибочків п’ять.

                                                3

images.png     1    2          4   5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Добре вміти рахувать!

 

 

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку