Конспект інтегрованого заняття з довкілля та мовлення дитини для середньої групи на тему "Птахи"

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття з довкілля та мовлення дитини для середньої групи на тему "Птахи"
Перегляд файлу

Тема: Птахи

Мета:

    розширити знання про зимуючих та перелітних птахів;

    продовжувати ознайомлювати із зовнішньою будовою птахів;

    розвивати вміння впізнавати птахів за описом та голосом;

    розвивати увагу, зв’язне мовлення, креативне мислення;

    стимулювати вживання повних речень, вправляти в умінні правильно вимовляти звукосполучення;

    закріплювати вміння утворювати дієслова від звуконаслідувань;

    активізувати вживання назв птахів;

    виховувати дбайливе, шанобливе ставлення до живої природи.

Матеріали: казкові герої: сорока, їжак, ведмедик; демонстраційні: картки із зображенням птахів (дятел, сорока, синиця, снігур, горобець, ластівка, сова, лелека, сорока, ворона, шпак); клітка для птахів, іграшкові птахи, зимове дерево, весняне дерево; звукозапис голосів птахів.

ХІД

  1. Організація дітей

Привітання:

Холодно зараз в лісах і лугах,

холодно зайчикам, лискам, птахам.

Затишно й тепло в групі у нас.

Доброго ранку, вітаєм ми Вас!

 

  1. Розповідь  казки з елементами лялькового театру

(Стоїть ширма. Вихователь розповідає від імені героїв казки.)

   Жив собі їжачок. Вирішив він помандрувати, знайти нових друзів. Зустрів він ведмедика. Їжачок запропонував мандрувати разом, адже удвох веселіше! Ведмедик погодився. Йшли вони, йшли та побачили якихось незнайомих тваринок.

   -Хто ви ?-запитав їжачок. – Їжачки?

   - Ні, ми не їжачки. У вас, їжачків, спину вкривають голки, а ми вкриті пір’ям.

   -Напевно ви ведмедики?-запитав ведмедик.

   -Ні, ми не ведмедики. У тебе хутряна шубка, а у нас хутра нема. Ще в нас є крила. Ми маємо дзьобики, якими здобуваємо їжу. Живемо в гніздах, які будуємо на деревах, в кущах. Ми вміємо гарно співати. Ну що, здогадались, як ми називаємось?

   Діти, допоможіть ведмедику та їжачку відгадати назву тваринок. (Відповіді дітей) Так, це птахи.

 

  1. Бесіда-розповідь «Будова пташки»

   -Розгляньте уважно зображення пташки.

   -З яких частин складається тіло птаха? (Відповіді дітей)

   -Завдяки чому пташка вміє так швидко літати?

   -Чим вкрите тіло птаха?

   Поки ми розглядали будову пташки, сорока всіх облітала і привела багато друзів. Але ведмедик і їжачок розгубились, бо не знають як їх звати. Допоможемо?

 

  1. Дидактична гра «Хто це?»

    (Діти відгадують загадки, вихователь вивішує малюнки-відгадки на дошці)

 

   Цілий день працює в гаї, діловито дзьобом б’є. Він не цвяхи забиває, а комашок дістає. (Дятел)

 

   Жовтогруді щебетушки, мають чорні капелюшки. Сірі лапки, білі щічки, називаються …(Синички)

 

   Маленький хлопчик у сірій свитинці, на подвір’ї стрибає, крихти збирає…(Горобець)

 

   Скрекотуха білобока, звуть усі її… (Сорока)

 

   Уночі гуляє, а вдень спочиває. Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

 

   Дзьоб міцний і гарні крила, чорний хвіст, жилетка сіра. Чи присяде, чи летить, -«Кар-кар-кар» - усе кричить. (Ворона)

 

   Крізь зимові заметілі пташенята прилетіли. В них червоні гарні груди – ніби яблука усюди, хтось розвісив у дворі. Звуться птахи…(Снігурі)

 

   - Чи бачили їх взимку? (Так)

   - Так, ми їх бачимо взимку, бо вони у нашій місцевості зимують.

   - Як ми їм допомагали пережити зиму?

 

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка

Станем струнко! Руки вбоки!

Пострибаєм як сороки, як сороки-білобоки.

Стрибу-стрибу, скоки-скоки!

Ходять чаплі по болоту, пильно дивляться у воду.

А над ними комарі, налетіли угорі.

Жабенята пострибали:

Ква-ква-ква! Хай спочине голова!

 

  -Діти, чи всіх птахів назвала сорока?

 

   Закличка

   Пташок викликаю із теплого краю.

   Летіть соловейки, на нашу земельку!

   Спішіть ластівоньки, пасти корівоньки!

 

  1. Роздуми дітей із власного досвіду

   А давайте поміркуємо!

   -Чому ці пташки відлітали у теплі краї? (Бо взимку їм нема що їсти)

   -Чим живляться птахи?

   -Куди поділися комахи?

  

   Послухайте прислів’я: «Де багато пташок, там нема комашок». Яку користь приносять птахи? (Знищують шкідників)

 

  1. Дидактична гра «Перелітні-зимуючі»

   (На дошці прикріплене зимове і весняне дерево. На столику розкладені картки із зображенням птахів. Зимуючих треба посадити на зимове дерево, а перелітних – на весняне.)

 

   Сорока: «Ой лихо, лихо, я знайшла клітку з птахами. Допоможіть!»

 

  1. Дидактична гра «Визволи пташку з клітки»

   (Звучить запис співу пташок. Діти слухають. Хто правильно відгадав який птах співає – той з клітки його визволяє)

 

   Вправа «Хто як співає?»

   -Діти, як співає горобчик? (Цвірінь-цвірінь!). Що робить горобчик?

(Цвірінькає)

  -Як співає ворона? (Кар-кар!). Що робить ворона?(Каркає)

  - Як співає зозуля?(Ку-ку!). Що робить зозуля?(Кує)

  - Як співає соловей?(Тьох-тьох!). Щоробить соловей?(Тьохкає)

 

  1. Дидактична вправа «Великі й малі»

   (Вихователь пропонує розглянути малюнки птахів зі своїми пташенятами).

   Як називають маля:

   У ластівки-ластів’ята.

   У лелеки-лелеченята.

   У шпака-шпаченята.

   У сороки-сороченята.

   У ворони-вороненята.

   У горобця-горобенята.

 

   Підсумок

   -Малята, що вам найбільше сподобалося на занятті?

   -Яких птахів ви запам’ятали?

   -Які птахи у нас  зимують?

   -Які відлітають у теплі краї?

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку