Конспект інтегрованого заняття з образотворчої діяльності та музичного виховання для дітей середньої групи "Весна прийшла-свято Великоднє принесла"

Про матеріал
Конспект заняття створено для дітей середнього дошкільного віку з пізнавального розвитку, образотворчої діяльності та музичного виховання. Використання конспекту можливе педагогами дошкільних закладів, вчителів початкових класів. Розробила вихователь КЗДО № 257 Токар Тетяна Миколаївна
Перегляд файлу

      Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради

                                                 КЗДО № 257

 

 

 

 

 

 

            Конспект

        інтегрованого заняття

    з образотворчої діяльності

      та музичного виховання

     для дітей середньої групи

                   на тему:

«Весна прийшла –

            свято Великоднє принесла»

                                                  

                                                                

               Вихователь:

                Токар  Т.М.

 

             


 

 

                                   Кривий Ріг

 

 

Мета :    Закріплювати уявлення, знання дітей про давнє, величне християнське свято Великдень і народні традиції його святкування;  Виховувати любов до свого народу, повагу до його традицій, минулого і сучасного, бажання пізнавати свята, звичаї, святкування; відкрити зміст і значення святкування Великодня, символічні значення писанки; виховувати уважність, доброту, доброзичливість, самостійність у роботі.
Розвивати інтерес до народознавства, до символів і атрибутів писанки, крашанки, їх різновиду (дряпанка, крапанка, мальованка); розвивати фантазію, пам'ять, мислення, творчість. Розвивати вміння зв’язко, логічно, граматично правильно висловлювати свої думки; закріплювати в активному мовленні різновиди орнаментів писанки, весняних свят;збагачувати словник дітей новими словами, словами-іменниками, прикметниками, дієсловами, прислівниками; вчити малювати орнаменти на писанках; акуратно, охайно, самостійно, творчо, активно виконувати роботу.  

 

Обладнання: великодня виставка писанок, велика дошка для малювання, фарби, пензлі, макети писанок, зразки, атрибути до пісень та таночків, фонограми пісень.                                                           

 

                                   Хід заняття

 

Діти за забігають по одному і стають півколом.

 

Вихователь.

- Доброго дня! Я вас всіх вітаю, добра щастя, здоров’я бажаю!

- Діти, подивіться, як гарно у нашому залі. Ви здогадуєтеся, чому?

- Яка зараз у нас пора року? (весна)

- А яка вона весна? (лагідна, гарна, тепла).

- Які прикмети весни ви знаєте?

 

(Діти називають прикмети весни)


- Вода з гір потекла – весну принесла.
- В березні курка нап’ється з калюжі.
- Квітень з водою – травень з травою.
- Ой то місяць травень і теплий, і холодний.
- Весна цвітом рясна.
- Весною дощ зайвим не буває.
- Весна – наша мати, як не посієш – не будеш збирати.

 

- У різні пори року приваблива земля, але весною вона найкраща.
З давніх-давен у нашого народу перше свято – зустріч Весни. Вона приносить багато сонця і тепла. Весна - це радість усьому живому.

- То ж давайте заспіваємо пісню  «Весняна дивина»

 

 

 

 

 

Вихователь:

  • Діти, давайте поглянемо , яка у нас гарна виставка. Хто знає, до якого свята вона приурочена?

 (Свято Великдень)

 

                            Розповідь вихователя про Великдень.

Одним з найсвітліших наших свят є Великдень. Цього року він припадає на 16 квітня. На Великдень ми славимо сина Божого Ісуса Христа. Він навчав людей жити в милості Божій, щиро любити одне одного. Жорстокі лиходії замучили його, розіп’яли його на хресті. Та на третій день  після смерті Він ожив і вознісся на небо. А ми з благоговінням  в душі кажемо : «Христос воскрес!» І чуємо у відповідь : «Воістину воскрес!» Це означає, що Христос живий, що Він переміг смерть. На Великдень люди мають вибачати одне одному всі минулі провини та образи. При зустрічі вони цілуються та обмінюються крашанками та писанками. Цього дня у церквах з раннього ранку дзвонять дзвони. З давніх-давен  повелося в Україні на Великдень пекти в кожній родині паску. Окрім паски фарбують та розписують яєчка. Все це несуть до церкви освятити. Освячену паску їдять за святковим столом усією родиною і стараються не зронити на долівку жодної крихти.

 

                                Діти розповідають вірші:

Радісний надходить день

Дзвонять дзвони «дзень- дзелень».

Понад міста, понад села

Лине вісточка весела,

Що красунечка весна

Нам Великдень принесла!

 

Повсюди благовіст гуде,

З усіх церков народ іде.

Уже сія зоря з небес…

Христос воскрес! Христос воскрес!

 

Від сну прокинулась земля,

У зело рядяться поля.

Весна іде вся із чудес.

Христос воскрес! Христос воскрес!

 

На столі духмяна паска

А круг неї – писанки.

Уділи нам, Боже, ласки

На всі дні , на всі віки!

Немала у нас родина

Та молитва всіх одна:

«Хай розквітне Україна,

Як в погожі дні – весна!»

 

 

  • Ну а тепер давайте затанцюємо танок.

                             Діти виконують танок «Полька»

 

- Діти зверніть увагу на дошку. Що ви бачите? Так , це писанки.

- Які вони?

 

Розповідь вихователя про писанки.

 

Отже Великдень не обходиться без писанки. Ще в давнину люди шанували писанку. Для наших пращурів вона була символом зародження життя, символом сонця, тепла і вічності. Дотепер вважають, що писанка приносить щастя. Крашанками та писанками обмінюються, дарують їх рідним та друзям.

Є така приказка : « Дороге яєчко на Великдень». Саме  до цього свята фарбують та розписують яєчка. Потім їх святять у церкві й  дарують своїм рідним, знайомим. Це означає, що всі образи слід забути. Хто посварився, на Великдень обов’язково миряться.

Освячену писанку з давніх-давен клали до першої купелі немовлят, щоб зростало дужим. Писанку приорювали в полі, щоб родило жито - пшениця. Люди вірили, що писанка оберігає від пожеж та іншої біди оселю. Ввечері у відро з водою клали великоднє яєчко і вірили, що той, хто зранку вмиється цією водою, буде гарним, як весна.

 

Діти розповідають вірші про писанки:

 

Свято Пасхи недалечко

Люди звичай бережуть

Розмальовують яєчка,

Пишні пасочки печуть.

Святкування йде віками –

Це такі чудові дні!

В гості йти під рушниками,

Нести страви запашні!

 

Доброзичливо, з Любов’ю,

Мати щирі почуття,

Людям зичити здоров’я,

І щасливого життя!

 

 

О, писанко! Ти символ України,

Любові й миру вірна берегиня.

Ти – воскресіння весняний цілунок,

Ти – мамин великодній подарунок!

 

 

 

 

 

Вихователь:

  • Малювати писанки – дуже давня традиція нашого народу. І сьогодні ми теж продовжимо її.
    - Діти, від якого слова походить слово «писанка»? (від слова «писати»).
    - Що ми знаємо про писанку?
    (Писанки бувають різного кольору, з різними візерунками, орнаментом).
    Писанка малюється воском. А потім наноситься фарба. Вона лягає на яйце, а на віск не береться. Так проявляється візерунок, нанесений воском.
    Крім писанок розрізняють ще крашанки, дряпанки, крапанки, мальованки.
    Крашанка – яйце одного кольору, яке фарбують найчастіше в окропі з лушпиннями цибулі чи штучним барвником. Вона – найдавніший гість на Великодньому столі.
    Дряпанка – яйце, пофарбоване в один колір, на якому потім голкою чи шилом вишкрябують орнамент. Дряпанки ще називають шкрябанками.
    Крапанку – роблять накрапуючи на яйце воском візерунок і опускаючи його у барвник.
    Мальованки – розписують пензликом, фломастером, тощо.
    Що ми сьогодні з вами і зробимо.
    - Діти, давайте пригадаємо, які бувають орнаменти.
    (рослинний, тваринний, геометричний, побутовий).
  • Беручи в руки розмаїто-барвисте яйце ми милуємось його орнаментом. Орнаменти, що найчастіше зустрічаються на писанках, тісно пов’язані з нашим життям. Кожен знак, кожна лінія мають своє значення. Давайте уважно роздивимося найтиповіші мотиви-символи українських орнаментів.
    Що вам нагадує цей знак?
    Вихователь показує карту з намальованим колом.
    (Сонечко. Воно зігріває всю землю своїми променями).
    - Що символізує сонце?
    (Життя, радість).
    Коло – знак сонця, носій світла і життя.
    - А цей знак на що схожий?
    (На зорю).
    А де ми можемо побачити зорі?
    (На небі).
    - Зоря - є знаком неба.
    Хрест – це символ всесвіту. Він є знаком чотирьох сторін світу, чотирьох вітрів, чотирьох пір року.
    - А цей знак схожий на граблі – є символом дощу, плодючості, очищення.
    Трикутник – символ вогню та безсмертя. Символом безкінечного життя також є гілка.
    Хвилі – криві лінії, лінії без початку і кінця символізують вічність.
    Бачу, вам уже хочеться якнайшвидше почати роботу. Тож, знаючи ці знаки-символи. Ви теж можете намалювати їх на яєчку
  • Хай музика допоможе вам творити красу і добро.
    (Звучать спокійні народні мелодії).

                                    Самостійна робота дітей.
 

 

Аналіз виконаних дітьми робіт.

Оформлення виставки «Диво – писанка».

  • Гарні у вас вийшли писанки. (Діти розглядають писанки своїх

друзів)

 

Вихователь:

  • Із сивої давнини прийшли до нас великодні обрядові ігри.  У народі побутує цілий ряд цікавих весняних ігор. Участь у великодніх забавах беруть як діти, так і молодь та люди старшого віку. То ж і ми сьогодні з вами пограємо у такі ігри.

 

Проводяться ігри.

 

Гра «Хто швидше передасть писанку»

Діти стають у два ряди. Кожному із перших дають писанку.

Перша дитина передає через плече писанку і біжить назад. Передають писанку не зупиняючись, щоб писанка не впала. Виграє та команда, у якій ведучий знову залишиться з писанкою в руці першим.

 

Гаївкова гра «Купса»

  Ходить Купса по риночку,

  Та й купує писаночку.

  Купсо, Купсо уродливий,

  Купсо, Купсо чорнобривий,

  Купсо, Купсо, будеш мати,

  Що дівчині дарувати.

 

Хлопці стають у коло, на стільчику кладуть писанку. Навколо писанки під музику  ходять хлопці з піднятими вгору руками, співають, пильно стежать, щоб хтось її не вхопив. На закінчення співу , на слова «Що дівчині дарувати»,хлопці кидаються до писанки, але її вдасться взяти одному, найспритнішому. Якщо він вирветься із кола, то писанка його, і він дарує її дівчинці.

 

Вихователь:

Христос воскрес! Радійте діти.

Біжіть у поле, у садок.

Нехай бринять і пахнуть квіти.

Нехай почує Божий рай,

Як на землі радіють діти

І звеселяють рідний край!

На вас погляне Божа Мати,

Радіючи з святих небес…

Збирайтесь, діти, нум співати

Христос воскрес! Христос воскрес!

 

Діти виконують пісню «Діти рідної землі»

 

doc
Додано
30 жовтня 2022
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку