Інтегроване заняття
зі сталого розвитку на тему
«Бережімо воду» для дітей старшої групи
Мета: Вчити дітей називати різні форми існування води на Землі. Формувати бажання дізнатися про властивості, якості та значення води в житті людини, та природні явища пов’язані з водою. Виховувати бажання берегти воду, не забруднювати її, та економно використовувати.
Обладанання та матеріали: герой мультсеріалу «Капітошка» (паперовий) символи «вода», «ріка», «океан», «море», «крапля», плакати «Вода – наше багатство», «Вода дорожча за золото», паперові крапельки, сюжетні картинки до теми «Вода».
Хід заняття:
В групі чути музику «Дощик, дощик», з’являється паперовий Капітошка, сідає діткам на плечі, сміється і нарешті вмощується на дошці. Капітошка звертає увагу на дітей на символи та плакати про воду.
Вихователь повідомляє дітям про те, що сьогодні вони будуть говорити про воду та її значення для людей.
Зачитує дітям стартовий текст.
«Одного разу в будинку, де жив Максимко з батьками, несподівано сталася аварія і тимчасово вимкнули воду. Вранці всі люди відчули, як це погано без води. Дорослі метушилися по квартирі в пошуках води, адже всім потрібно було вмитись, поснідати, випити чаю. Виявилося, що залишилася лише одна невелика пляшка води. Дуже обережно воду розподілили так, щоб вистачило всім. Дивлячись, як бабуся доливає в чашки по трошку води до чаю, Максимко пригадав, що раніше, коли вода була весь час, він часто забував закрити за собою кран, а коли відкручував, то робив так, що вода бігла дуже сильно, розбризкуючи крапельки навкруги, бо це було весело».
Бесіда-обговорення:
Після бесіди вихователь проводить з дітьми вступне самодослідження.
Використаємо для цього паперові крапельки з чотирма кружечками, під кожним цифра від 1 до 4, та олівці зеленого, жовтого кольору.
Запитання до самодослідження.
Після проведеного дослідження, діти розповідають, чому вони зробили саме такий вибір. Діляться враженнями від того, як використовую в їхніх родинах.
Капітошка запрошує дітей до дошки і пропонує роздивитись картинки із зображеннями наступних дій:
Дія 1. Закриваю кран, коли вода не потрібна.
Запитання:
1. Що ви бачите на картинці?
2. Чому небезпечно залишати кран відкритим, коли ніхто не користується водою?
3. Як правильно вчинити, коли вода вже не потрібна?
4. Чим відрізняється поведінка дітей на іншій картинці?
5. Як вони заощаджують воду?
6. Чи намагаєтесь ви берегти воду? Як саме?
Дія 2.Роблю тоненьку цівку, коли використовую воду.
Запитання:
1. Що ви бачите на картинці?
2. На якій картинці ми бачимо, що вода використовується економно?
3. Чому?
4. Чого вчать нас ці зображення?
Разом з Капітошкою, діти виконують фізкульхвилинку «Під дощем», (різні рухи під музику). Капітошка запрошує дітей в лабораторію води, щоб провести дослідження з метою визначення властивостей води.
Потім всі разом розучують правила бережливого використання води.
Біля дошки діти розглядають схему: «Кругообіг води», також колаж: «Для чого вода потрібна?».
Грають в ігри: «Якою вода буває», «Які природні явища пов’язані з водою».
Вихователь запрошує дітей до опису власних планів.
Діти відповідають починаючи зі слів: «Тепер я буду…..»