КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ З ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ ТА РОЗВИТОК ЗВЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
В СТАРШІЙ ГРУПІ
ЛІСОВИЧОК В ГОСТЯХ У ДІТЕЙ
Програмовий зміст: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, зосередженість, кмітливість, слухову та зорову пам'ять, дрібну моторику пальців рук, зв’язне мовлення. Розширити знання дітей про життя птахів, що не відлітають у вирій. Вчити утворювати слова у множині. Вправляти в уміння узгоджувати слова у роді та числі. Збагачувати словник дітей прикметниками та дієсловами. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до птахів.
Матеріал: макет дерева, плоскі фігури пташок, паперові листочки, картинки із зображенням предметів, іграшка Лісовичка.
Хід заняття
Діти, запрошую вас на прогулянку до лісу. Що це перед нами? (макет дерева, на якому сидять пташки)
Що ж це за пташки? Щоб вам допомогти, я загадаю загадки.
Жовтогруді щебетушки
Мають чорні капелюшки,
Сірі лапки, білі щічки,
Називаються… (синички)
Одягли собі пташки
Червоненькі фартушки.
Значить, сніг і холоди
Наближаються сюди.
Подивіться у дворі
В чорних шапках … (снігурі)
В лісі лине дивний звук:
Тук-тук-тук! Тук-тук-тук!
Гострий дзьоб, як молоток:
Тук-тук-тук! Цок-цок-цок!
Буде лісу помагати
Працьовита пташка… (дятел)
Хто це каже:»Кар-кар-кар»?
Хто літає поміж хмар?
Це дзьобата горда пані
Ходить в строму жупані.
Як зоветься ця матрона?
Знають всі, що це… (ворона)
Тут і там вона літає,
і на хвіст плітки збирає.
Що довідається, — все
вмить по лісу рознесе… (Сорока)
Дзьоб, як щипці,
Мене легко впізнати.
Я зимою літаю
Ім’я на шишку схоже маю...(шишкар)
Погляньте, діти, на нас хтось дивиться. Це ж Лісовичок. Виходь, до нас.
-Доброго дня, дітки. Я радий вас бачити у мене в лісовому господарстві. Скоро зима, а чи знаєте ви, які пташки не полишають рідну домівку, і залишаються зі мною зимувати?
Так, Лісовичку, діти знайомі з цими птахами, і зараз доведуть тобі це.
Діти складають описові розповіді про птахів за навідними питаннями.
-Тож який твій снігур?
-Яка твоя синичка?
-Який твій дятел?
-Яка в тебе сорока?
-Який твій горобець7
-Яка в тебе ворона?
-Який твій голуб?
-Який шишкар у тебе?
А ми зараз повернемо пташок на дерево і покажемо як вони рухаються.
Походимо, як голуби,
Пострибаємо, як горобчики,
Політаємо, як синичка.
А тепер разом з Лісовичком давайте пограємо у гру «Один, багато».
Я назву одну пташку, а ви-багато
Горобець-…
Синичка-…
Дятел-…
Сорока-…
Шишкар-…
Голуб-…
Ворона-…
Пташки надзвичайно корисні для природи. Як ви гадаєте, чому? За це птахів люблять. Про них складають вірші, пісні, приказки, прислів’я.
Пригадайте, які прислів’я про птахів ми знаємо.
А тепер розімнемо наші пальчики. З’єднаємо попарно пальчики обох рук і назвемо, що любить горобчик, що він вміє робити. А синичка, сорока, дятел?
Діти, перед вами на столі конверт. Треба дістати з нього картинку і назвати, що на ній зображено і як пташки відносяться до того що зображено- люблять чи бояться, пояснити відповідь (гілка, дах, годівничка, кіт, камінці, шишка, калюжа, ягоди, барабан). А Лісовичок скаже, правильно це чи ні.
Я вам пропоную пограти у ще одну гру. Я вам дам ось такі паперові листочки, на зворотній стороні «сховалася пташка». З’єднавши між собою всі крапки, ви дізнаєтесь, що це за птах.
А тепер покладіть листочки у конверт та віддайте Лісовичку на згадку про зустріч.
Дякую вам, дітки, я, Лісовичок, буду чекати на ще одну зустріч з вами. До побачення.
До побачення, Лісовичок. А нам час повертатися до садочка.