Конспект інтегрованого заняття з пошуково-дослідницької діяльності
Тема: «Будинок для друзів»
Мета: поглиблювати уявлення дітей про різні матеріали та їх властивості, з яких виготовленні предмети; вчити утворювати прикметники від іменників-назв матеріалів; розширити запас прикметників, що характеризують властивості матеріалів; розвивати цікавість, допитливість, логічне мислення, творчу уяву; підтримувати бажання пізнавати навколишній світ; виховувати бажання допомагати.
ХІД ЗАНЯТТЯ
В групу заходять ведмежата (іграшкові)
Добрий день, малята,
Любі хлопчики й дівчата!
Ми, маленькі ведмежата,
Допомоги просимо.
Дім зібрались будувати,
Та не знаємо, які матеріали взяти.
Щоб наш дім був, як фортеця,
Не низький і не малий.
Тож який нам будувати:
Глиняний чи кам’яний?
Вихователь: Діти, допоможемо ведмежатам? Давайте пригадаємо, з яких матеріалів що виготовляють.
ДИД. ГРА « З ЧОГО ЗРОБЛЕНО?»
З цегли—цегляний
З металу—металевий
З дерева—дерев’яний
Зі скла—склянний
З піску—пісочний
З глини—глиняний
З пластмаси—пластмасовий
З криги—крижаний
Вихователь: Ведмежата знайшли багато матеріалів для будівництва, але з якого треба будувати дім – не знають. Давайте спробуємо дослідити, який матеріал найбільш придатний для будівництва хатинки для ведмежат.
Діти підходять до столів, на яких розкладено різноманітні матеріали: вата, папір, тканина, дерев’яні дощечки, камінці.
ДОСЛІД 1. «ВАТА»
Вихователь: Якщо для будівництва використати вату, яким буде дім? Чому це добре? Чому погано? Де викорстовують вату? Чи може вата бути буді-вельним матеріалом?
Діти роблять висновок, що вата—це не будівельний матеріал.
ДОСЛІД 2. «ТКАНИНА»
Діти досліджують тканину і роблять висновки: тканина міцна, але будинок з тканини збудувати неможливо. Вихователь розповідає, що тканину вико-ристовують для виготовлення наметів, у яких живуть туристи, геологи тощо.
ДОСЛІД 3. «ПАПІР»
Вихователь: Може, для будівництва хатинки згодиться папір? Яким буде паперовий будинок?
Вихователь пропонує дітям дослідити папір: зім’яти, розірвати, вмочити у воду, порівняти сухий шматочок паперу з мокрим. Діти розповідають про властивості паперу.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ДОСЛІД 4. «ДЕРЕВО»
Вихователь: А якщо ми спробуємо збудувати будинок із дерева, яким він буде?
Діти досліджують дерев’яні дощечки, відповідають на запитання.
ДОСЛІД 5. «ЦЕГЛА»
Вихователь: Будинок із каміння або цегли—який він?
Діти досліджують каміння або шматочок цегли, описують його власти-вості.
ПІДСУМОК
Вихователь: Ось ми і дослідили всі матеріали, які знайшли ведмежата. Який метеріал підходить найбільше? З чого почнемо будувати будиночки? Я пропоную збудувати будиночок із ось таких цеглинок LEGO. Діти будують із LEGO, показують ведмежатам, прощаються з гостями.
1