10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Конспект інтегрованого заняття з розвитку мовлення та зображувальної діяльності в старшій групі на тему: "Проліски білі зустріли весну"

Про матеріал
Ми знайомимо дітей з навколишнім світом, вчимо бачити основні ознаки весни, формуємо вміння складати розповідь, відбувається формування психічних процесів з використанням розвиваючих ігор та вправ для розвитку загальної і дрібної моторики. Заняття включає розвиваючі завдання із застосуванням наочного матеріалу. Викликаємо інтерес у дітей майструвати квіти з кольорового паперу в техніці "орігамі". Виховуємо любов і дбайливе ставлення до квітів.
Перегляд файлу

Тема: "Проліски білі зустріли весну"

Мета:

-уточнити і розширити знання дітей з теми «Весна»; вчити знати і називати ознаки весни, весняні місяці;

- розширити та активізувати словар дітей з даної теми; закріпити навички словотворення і словозміни : узгодження іменників з прикметниками; іменники з дієсловами; добирати прикметники до іменників; вправляти в підборі антонімів;

- розвивати зв'язне мовлення, естетичні почуття, екологічне мислення, творчі здібності, дрібну моторику рук, окомір, мислення, пам'ять, увагу, просторову уяву;

- формувати вміння складати ціле з частин;

- виховувати у дітей почуття любові і дбайливого ставлення до природи; вчити правильної поведінки в природі.

Попередня робота: спостереження за весняними змінами в природі на прогулянці; читання віршів про весну; виготовлення листя для пролісків у техніці орігамі.

Демонстраційний матеріал: картинки із зображенням пір року, картинки із зображенням ознак весни, сонечко, конверт з картинками із зображенням весняних квітів, розрізаними на 6 частин, кошик з листочками пролісків, схема «пролісок-орігамі».

Роздатковий: клей, пензлики, клейонки для клею, білі квадрати  розміром 6х6 см для пролісків, паперові серветки.

Хід заняття:

I.Організаційний момент.

(Вихователь запрошує дітей пройти в центр групи. Діти стають у коло. В руках у вихователя усміхнене сонечко).

Вихователь:

- Діти, як завжди, наш день починається з посмішки. Візьміться за руки і посміхніться один одному. У нас гарний настрій, адже настала довгоочікувана весна. Подивіться, хто сьогодні завітав до нас на заняття?

- Діти: сонечко.

- А яке навесні сонечко? ( сонечко весняне, яскраве, тепле, велике, ласкаве, веселе..).

А ось про що ми будемо говорити, здогадайтеся самі.

Читання уривка вірша А. Горіної «Весна».

 

Тепло стало надворі.
Синє небо угорі.
Сонце промінь шле землі,
Прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут
Перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна
В гості йде до нас …

 

- Здогадалися про яку пору року ми будемо говорити? (про весну).

Усі радіють весні. Чекають її з нетерпінням. В давнину вважали, що весна не приходить сама. Раніше весну закликали в гості і говорили такі слова:

 

Весна красна! В гості просимо! Прийди скоріше! Принеси з собою....

- Давайте ми всі разом покличемо весну і кожен попросить хто що забажає.

 

Вихователь передає сонечко, визначаючи черговість відповідей. Діти повторюють закличку і просять принести гарну погоду, тепле сонечко, зелену травичку, теплий вітерець, співаючих птахів, проліски.

(сідають на стільчики).

II.Основна частина.

Вихователь:

- Діти, подивіться, перед вами картинки із зображенням пір року (на дошці 4 картинки пір року: весна, літо, осінь, зима). Визначте на якій картинці зображена весна. Чому ви так думаєте? (відповіді дітей).

 

Вихователь:

 - Діти, а зима і весна схожі один на одного? (відповіді дітей).

Давайте зараз про це розповімо і пограємо в гру «Скажи навпаки» (з м'ячем).

 

Взимку сніг білий, а весною...(сірий).

Взимку дні холодні, а весною...(теплі).

Взимку дні короткі, а весною...(довгі).

Взимку сонце тьмяне, а весною...(яскраве).

Взимку небо сіре, а весною...(блакитне).

Взимку холодний вітер, а весною...(теплий).

Взимку сонце низько, а весною...(високо).

Взимку похолодало, а весною...(потепліло).

(сідають на стільчики).

 

Вихователь:

- Навесні природа оживає і відбувається багато різних явищ. А от яких, пригадаємо разом. Зараз ви візьміть картинки, які лежать на столі, розгляньте уважно, Я називатиму початок речення, а ви продовжите його з допомогою картинки.

 

 

Навесні сонце...(гріє, припікає, пестить...)

Навесні бурульки під сонцем...(тануть, капають...)

Навесні на деревах бруньки ...(набухають, лопаються...)

Навесні струмки...(біжать, дзюрчать, дзвенять...)

Навесні птахи...(повертаються, прилітають...)

Навесні птахи гнізда...(в'ють, будують, роблять...)

Навесні травичка...(пробивається, росте, зеленіє...)

Навесні перші квіти...(з'являються, розцвітають...)

 

-А чи знаєте ви які перші весняні квіти з'являються?

(відповіді дітей)

Вихователь: Це пролісок, конвалія, тюльпан, ірис, кульбаба. (показує малюнки).

 

Д/г «Збери ціле з частин».

 

 -А тепер послухайте загадку.

 

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку.

 (Пролісок)

 

- Пролісок – це перший вісник весни. Багатьом людям так і хочеться зірвати ці ніжні квіточки, схожі на дзвіночки. Люди збирають ці ніжні квіточки в букети, не турбуючись про те, що ці квіти в неволі, без своєї цибулинки швидко загинуть. Адже в ній є всі поживні речовини для квітів і квіти без неї довго не проживуть.

- Які квіти можна рвати, а які не можна?

- Є квіти, які спеціально вирощують для букетів. Вони називаються садові. Їх відрізають, відвозять в квіткові магазини. А квіти, які ростуть на полях, на луках, у лісах рвати не можна. Вони швидко в'януть.

Багато з них занесені в Червону книгу і потім

 

Якщо я зірву квітку,

Якщо ти зірвеш квітку,

Якщо всі і ти і ви,

Якщо все зірвуть квіточки

Не залишиться кольорів

І не буде навкруги краси.

 

- Як ви гадаєте, як можна помилуватися цими квітами, не зриваючи їх ? Так їх можна сфотографувати, намалювати, виліпити або зробити з паперу.

Ми сьогодні з вами будемо робити проліски з паперу. Але перш, ніж взятися за роботу, давайте розімнемося.

 

Фізкультхвилинка.

Пролісок прокинувся (з'єднати долоні вгорі)

І потягнувся, (розводити руки вгору)

Сонечку посміхнувся, (руки в сторони)

До землі матінки доторкнувся, (руки вниз, нахил вліво-вправо)

Сонечку вклонився, (нахил вперед-вниз)

Щастю  своєму здивувався. (руки в сторони)

Краплі росинки його умивали, (імітація руху – умивається)

Звірі і птахи відразу впізнали: (руки на пояс, повороти вліво-вправо)

«Пролісок прокинувся

-  Весну обіцяє». (з'єднати долоні вгорі)

Пролісок, підсніжник

В лісі розцвітає. (розводити руки вгору).

(сідають за столи)

 

III. Творча діяльність.

Вихователь:

- Діти, сьогодні ми з вами будемо складати квіти з паперу (без ножиць). А як цей прийом називається? Правильно – «орігамі». Ми з вами робимо квітку «пролісок в техніці «орігамі». Ось цей кошик ми будемо заповнювати кольорами. Листочки для квітів ви вже зробили, а самі квіточки ми будемо робити сьогодні.

- Справжні проліски бувають тільки білого кольору. Я беру квадрат і складаю його з кутка на куток.

- Низ трикутника отгинаю догори. Добре пригладжую.

- Перевертаю фігуру зворотньою стороною.

- Від центру загинаю кінці кутів вгору.

- Ось такий у мене вийшов пролісок.

- А я вам пропоную самостійно зробити різнокольорові проліски за цією схемою, за якою я зробила квітку. ( виставляє схему)

 

Пальчикова гімнастика

Ніжний пролісок  вирос  у лісі. кистей обох рук, з'єднаних в зап'ястях – "Квітка")

Першим стрічає він сонце, весну. ("Сонечко" з обох рук).

Вранці весняним розкрив пелюстки, ідповідно)

У м'якій земельці його корінець. 'єднати долоні тильними сторонами, опустити пальці донизу).

 

Діти самостійно виконують роботу. Потім вихователь пропонує їм наклеїти свої проліски в загальний кошик, підбираючи квіти, щоб вийшов гарний букет і помилуватися букетом.

 

VI.Підсумок заняття.

- Які красиві проліски у нас із вами вийшли. Тепер нам не доведеться рвати проліски, щоб помилуватися ними. У нас з вами є свій букет пролісків. І тепер ви не тільки зможете розповісти про ці прекрасні кольори і запропонувати помилуватися ними.

docx
Додано
4 травня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку