Конспект інтегрованого заняття з використанням коректурних таблиць для дітей старшого дошкільного «Українські національні страви»

Про матеріал
Мета: Розширити і поглибити знання дітей про українські національні страви, про традиції їх приготування; закріпити знання про українські страви працюючи з коректурною таблицею «Національні страви»; продовжувати збагачувати активний словник дітей; розвивати зв’язне мовлення, вчити розуміти прислів’я про страви; розвивати пізнавальну активність, мислення, пам'ять, дрібну моторику рук, комунікативні уміння; вчити готувати вареники з справжнього тіста; виховувати любов до народних традицій, дружні відносини, працюючи підгрупами та самостійно; викликати бажання навчитися самим готувати смачні страви та презентувати їх.
Перегляд файлу

Тема «Українські національні страви»

 

 

Мета:   Розширити і поглибити знання дітей про українські національні страви, про традиції їх приготовуння; закріпити знання про українські страви працюючи з  коректурною таблицею «Національні страви»; продовжувати збагачувати активний словник дітей; розвивати зв’язне мовлення,  вчити розуміти прислів’я про страви; розвивати пізнавальну активність, мислення, пам'ять, дрібну моторику рук, комунікативні уміння; вчити готувати вареники з справжнього тіста; виховувати любов до народних традицій, дружні відносини, працюючи підгрупами та самостійно;  викликати бажання навчитися самим готувати смачні страви та презентувати їх.

Хід заняття

Добрий день кажу я всім

І дорослим і малим!

Добрий день, любі друзі!

Яке чудове привітання «Добрий день». Це означає, що у нас гарний настрій, хороше на серці. «Добрий день» – це означає, що всі ми бажаємо один одному добра!

 Діти, а чи бачили ви телешоу, яке називається «Мастершеф»?  А що це за шоу? А ви знаєте, хто ведучі цього телешоу? (Різні відомі кухарі) 

 Сьогодні я пропоную вам стати  учасниками телешоу «Мастер Шеф».  Ой, дітки, хтось до нас по скайпу телефонує.

Вмикається відео «на зв’язок виходить Кухар» ( вихователь звертає увагу на екран).

Кухар:

 – Доброго дня, студія! Вітаю всіх учасників та гостей кулінарного телешоу. Нажаль сьогодні я не зміг приїхати до вас в садок та не засмучуйтесь, сьогодні з вами проведе це шоу моя  помічниця  Світлана Сергіївна! Темою шоу будуть «Українські народні страви». Я для вас приготував декілька завдань, впевнений, що ви з ними швидко впораєтесь! Бажаю успіхів, до зустрічі!

Вихователь:

   Бувайте! Дякуємо, за таку цікаву тему. Я гадаю, що ми впораємося з твоїми завданнями. Діти, ми зараз повинні з обрати капітанів, які виберуть собі команди. А обирати капітанів ми будемо за допомогою лічилочки.(обирання капітанів та поділ на команди) Команди будь ласка займіть ваші місця.

Вихователь:

  І так, сьогодні ми з вами будемо говорити та готувати українські народні страви. А скажіть мені будь- ласка, що на українському столі займає найперше, найголовніше місце? (Хліб)

Так, хліб, бо хліб усьому голова! Хліба споживали завжди багато, він поживний і смачний. З ним смачне все: чи то рідкі перші страви, чи гарнір, м'ясо, риба, овочі, молоко. Українці полюбляють і пшеничний хліб, і житній, і прісні коржі. Ніяке свято не обходилося без хліба,  саме хлібом найбільш шанували українці.

Багато прислів’їв та віршів складено про хліб, де люди висловлюють хлібові свою шану.

А які прислів’я про хліб ви знаєте? ( діти називають прислів'я)

  • Хліб – усьому голова!
  • Без хлібу – не до обіду.
  • Не всі землю орють, а всі хліб їдять.
  • Хочеш їсти калачі – не сиди на печі

-Діти, а де печуть хліб? Як називаються люди, які працюють на пекарні?

- Колись давно не було пекарень, тому хліб пекли вдома у печі. Кожна господиня уміла пекти хліб, калачі, пампушки і багато різних виробів із тіста.

- Що ще печуть із тіста? (печиво, булочки, пампушки, пряники, рогалики).

Дітки, а ви знаєте, а як називається святковий хліб? Так, коровай!

 А кого зустрічали короваєм? (Гостей)

Вихователь:

  І так, короваєм зустрічають молодят на весіллі, зустрічають поважних гостей, проводжають у дорогу. Саме хліб і сіль передають українську гостинність, характер, привітність – це в традиціях українського народу, і як кожен народ має свій характер, а також він має і свої традиції в харчуванні. Сьогодні на нашому телешоу ми будемо говорити про українські народні страви

Вихователь:

 І так, наше шоу «Мастер Шеф» розпочинається і зараз перше завдання від Кухаря.  Він  хоче перевірити, які українські народні страви ви знаєте? 

Робота з коректурною таблицею «Українські страви»

  • У другому завданні наш кухар запрошує нас пограти у гру

Д/Г «Назви українську народну страву».

Діти стають у коло, вихователь передає по колу ложку зі словами:

«Ложку передавай – українську страву називай»

 

Вихователь:  Молодці, діти, ви знаєте дуже багато українських народних страв. Дякую ! Україна славиться своїми стравами по всьому світу!

Вихователь:

  Наступне завдання від Кухаря – знайдіть зайву українську страву серед інших страв.

Д/Г «Знайди зайву страву» (робота підгрупами).

Вихователь:  

 Роздивіться ілюстрації та виберіть зайву картинку зі стравою, яка  не є українською

Вихователь:

  • А ось і наступне завдання від кухаря. Він передав нам ось цей короб,

В ньому продукти ще до однієї  відомої української страви. Для того, щоб дізнатися, що в ньому  відгадайте загадки: 

1. Сидить панна в коморі, а коса її надворі (Морква);

2. Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках (Капуста);

3. І печуть, і варять, і хвалять, і їдять мене, бо я добра (Картопля);

4.Червоненькі круглячки почіплялись на гілки,

    Позбираю всі підряд буде добрий з них салат (Помідор);

5. У кожній господi, стане в пригоді, ОН Хто її роздягає, сльози проливає (Цибуля);

6. Що то за голова, що тільки зуби й борода? (Часник);

Хто вгадає, що це за національна українська страва для якої потрібні ось ці  всі  овочі. Так, дійсно, це борщ.   Борщ. це основна перша страва української кухні, яку готують в усіх куточках України і яка набула міжнародного визнання. Як, наприклад, суші одразу пов’язують з Японією, а карі — з Індією, так і борщ є символом української кулінарної культури.

А, подивіться, чи всі є продукти для того, щоб приготувати борщ? (Ні)

А чого не вистачає? (Буряк)

 - Скажіть, а чому борщ має червоний колір?

-- Я хочу вас запросити до лабораторії.

 На столі на тарілках розкладені і порізані овочі.

 -Ви беріть собі по шматочку будь-якого овочу і покладіть на серветку, а 

іншою серветкою притисніть і подивіться від якого овочу серветка пофарбувалась. Так — це буряк. Буряк надає борщу насиченого червоного кольору.

-Ось ми з вами познайомились з іще однією національною страво, Українським борщем , та виконали завдання від нашого кухаря

Вихователь

  Для наступного завдання від кухаря – потрібно дві команди. А проводити цей конкурс мені допоможуть мої помічники Оксана Анатоліївна – буде консультантом команди за синім столом, зустрічайте. Та, Інна Василівна  – консультант команди червоним столом.

Вихователь:

 Капітанами команд  я хочу обрати дітей, які активно допомагали мені у виконанні попередніх завдань  (вихователь обирає двох дітей та вручає їм фартушки червоний та синій. Капітани обирають собі у команду дітей за бажанням).

Вихователь:

 Ваша команда готова? А ваша? Сьогодні ви будете готувати українську страву. А яка, дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.

Довго з тіста їх ліпили,
У окропі поварили.
Потім дружно ласували,
Ще й сметанки додавали.
(Вареники)

-А з якою начинкою бувають вареники?

 А зараз прошу капітанів,  обрати листівки із завданнями.

І так, команда синіх отримала завдання приготувати вареники з картоплею,  а команда червоних – вареники з сиром.

Вихователь:  

  • Діти зверніть увагу на спеціально підготовлені для вас робочі місця у студії, вони оснащені по сучасному. А в давнину, кожна господиня готувала їжу в печі. Гордість  кожної української господині була піч, яку завжди тримали в чистоті і порядку. Вона  була чиста, біла, охайна та  займала найголовніше місце в хаті. Піч і обігріє, і нагодує, і обсушить. А ще вона важлива тому, що хліб пече. Але сьогодні у нас є сучасні печі – це пароварки, які допоможуть вам  швидко та смачно приготувати їжу.

Поетапне виконання завдання:

  1. поділ шматочків тіста між дітьми;
  2. розплескування тіста;
  3. укладання начинки;
  4. прищіпування країв.

   

Вихователь:

  Червоні, ви впоралися із завданням? Було складно? А ви , сині, готові?

Поки ваші страви готуються , присядьте, будь-ласка на стільчики, відпочиньте трішки, а я маю завдання від кухара і для  гостей.  Дізнаємося на скільки вони обізнані в українських народних стравах.

 

Бліц-турнір

1.Перша назва українських вареників? (вараники)

2.Який улюблений напій українців у спекотний літній час? (квас)

3. Скільки інгредієнтів входять до складу борщу (30)

4. Як називалась солодка випічка із медом (медівник)

5. Назвіть головний компонент харчування українців (хліб)

6. Що символізував хліб? (гостинність, добробут, ним благословляли на щастя подружнє життя, з хлібом-сіллю зустрічали дорогих гостей, вперше входили в нову хату, вітали матір з ново родженим)

7. Які пшеничні вироби були і зараз є символічними? (паляниця, коровай, млинці)

8. Назвіть асортимент овочевих страв української кулінарної традиції (борщ, капусняк, голубці, квашена капуста, картопляні страви, гарбузова каша тощо)

9. Які кашоподібні страви були поширеними на Україні? (гречана лемішка, пшенична або житня соломаха, пшоняні малаї, кукурудзяна малига, вівсяне толокно)

10. Назвіть найпоширеніші молочні страви, які бували на селянському столі (свіже та кисле молоко, відтоплений сир, вареники, пироги з сиром)

11. Назвіть найпоширеніші страви з борошна (вареники, галушки,млинці, гречаники)

12. Які страви готували на свята? (страви з м’яса, яйця варені або смажені)

13. Назвіть найпопулярніші напої українців (узвар, кваси, сироватка, маслянка (від сиру і масла), чай цілющих рослин: м’яти,звіробою, чебрецю, липового цвіту, вишневих та малинових гілок).

Вихователь:

  Молодці,гості, ви правильно та швидко впоралися із завданням.

Вихователь: 

 Діти ваші варенички, мабуть вже приготувались, бо вже так смачно пахнуть.

 

Вихователь:

  Будь-ласка, капітани, виносьте для презентації свої страви.

Вихователь:

  На дегустацію запрошую кухаря нашого закладу! Будь-ласка, спробуйте страви, які приготували ваші вихованці.

Вихователь: 

   Дякую діти, дякую діткам за вашу майстерність!

Ой, діти , нам хтось знову телефонує.

Вмикається скайп та на зв’язок виходить кухар.

кухар хвалить команди, дякує за участь та запрошує до себе у гості на супер фінал.

Вихователь:

  Дякую дітки! Ви були такі молодці, так старалися!

Бажаю вам, любі  діти,

Більше знати й щиро дружити!

А шановним гостям хочу побажати:

У горщику – борщик,

У макітрі – вареники,

У глечику – вершки,

А на тарілці пампушки! 

А зараз запрошую вас до частування.

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку