Семінар для педагогів «Використання інноваційних технологій для розвитку логіко-математичних здібностей дошкільників»

Про матеріал
• познайомити педагогів з досвідом роботи «Використання інноваційних технологій для розвитку логіко-математичних здібностей дошкільників»»; • навчити педагогів методам і прийомам використання розвиваючих ігор в педагогічному процесі; • розвивати інтерес до оригінальних, інноваційно-ігрових технологій, ініціативу, бажання застосовувати в практиці дані технології; • викликати бажання до співпраці, взаєморозуміння.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Семінар«Використання інноваційних технологій для розвитку логіко-математичних здібностей дошкільників»

Номер слайду 2

. Логіко-математичний розвиток. Уявлення про простір. Уявлення про форму. Уявлення про величину. Уявлення про час Уявлення про кількість

Номер слайду 3

ЗАВДАННЯ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ: .

Номер слайду 4

. Інноваційні технології, які використовують педагоги ЗДО «Калинка»: Блоки 3. Дьєнеша; Інтелектуальні ігри Нікітіних;Коректурні таблиці Н. Гавриш;Геоборд;Танграми;Палички Дж. Кюїзенера.

Номер слайду 5

ЛОГІЧНІ БЛОКИ З. ДЬЄНЕШАІсторико-педагогічна довідка Золтан Дьєнеш — угорський теоретик і практик «нової математики». За його технологією діти отримують математичні знання, граючись. Використовуються також пісні й казки. Найчастіше діти не здогадуються, наскільки складні концепції вони засвоюють у процесі таких ігор. За інноваційні підходи З. Дьєнеша відзначено численними нагородами й науковими ступенями, він має чимало послідовників у всьому світі. 

Номер слайду 6

ЛОГІЧНІ БЛОКИ З. ДЬЄНЕШАЗакріплення знань про сенсорні еталони (ранній і молодший дошкільний вік)форма (круглі, квадратні, прямокутні, трикутні);колір (червоні, жовті, блакитні);розмір (великі, маленькі);товщина (товсті, тонкі);Формування елементарних понять із математики (старший дошкільний вік)ознайомлення з геометричними фігурами, формою, кольором, розміром;ознайомлення із множиною;порівняння, аналіз, класифікація, узагальнення, серіація;введення в активний словник дітей висловів із сполучниками «і», «або», часткою «не».

Номер слайду 7

ЛОГІЧНІ БЛОКИ ДЬЄНЕША – ЦЕ НАБІР З 48 ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУРУ наборі  немає жодної однакової фігури. 

Номер слайду 8

ДОПОМІЖНІ МАТЕРІАЛИ . Карточки (5*5 см), на яких умовно позначені властивості блоків (колір, форма, розмір, товщина)Карточки (5*5 см), з протилежними властивостями блоків (не жовтий, не квадрат, не товстий….)

Номер слайду 9

ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ .

Номер слайду 10

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ІГРИ НІКІТІНИХІсторико-педагогічна довідка Борис Павлович та Олена Олексіївна Нікітіни — класики вітчизняної педагогіки й автори низки розвивальних ігор для дітей. Саме вони на прикладі своєї сім'ї показали, що, ламаючи застарілі стереотипи у вихованні, можна допомогти дитині стати самостійною, гармонійно розвиненою особистістю.

Номер слайду 11

ПЕРЕВАГИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ІГОР НІКІТІНИХ

Номер слайду 12

Посібник являє собою набір різнокольорових кубиків, за допомогою яких дитина зможе пізнати світ тривимірного простору. Суть гри: дерев'яні кубики потрібно скласти відповідно до схем з інструкції, кожного разу збільшуючи складність завдання. Чим складніша схема, тим цікавіше. ВИДИ ІГОРПосібник призначений для розвитку пам'яті, уваги, логічного і творчого мислення, фантазії, посидючості, зорового сприйняття. Ця гра вчить аналізувати, комбінувати кольори і фігури. Кубики розраховані на самостійну роботу дитини, але за участю дорослого

Номер слайду 13

ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ .

Номер слайду 14

КОРЕКТУРНІ ТАБЛИЦІ Н. ГАВРИШІсторико-педагогічна довідка Наталія Гавриш — доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Луганського національного університету імені Т. Г. Шевченка. Розробила методичний посібник «Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості», який був схвалений для використання у закладах дошкільної освіти.

Номер слайду 15

РОБОТА З КОРЕКТУРНИМИ ТАБЛИЦЯМИзнаходження максимальної кількості зав’язків між її елементамикількістьформаномер по порядкуколіррозміррозташу-вання

Номер слайду 16

КОРЕКТУРНІ ТАБЛИЦІінформаційно-ігрове поле з різною кількістю клітинок (від 9 до 25),

Номер слайду 17

ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ .

Номер слайду 18

ГЕОБОРДІсторико-педагогічна довідка. Геометрик, геоборд або ж просто – математичний планшет - це класична дидактична гра відома у зарубіжних країнах ще з 50-х років XX століття. Її прототип під назвою Geoboard («геометрична дошка») винайшов у 1954 році єгипетський математик, філософ, магістр мистецтв Калеб Гаттегно, який створив «поле для малювання» резинками з 25 штирями.

Номер слайду 19

. Основна дія в цій грі - «малювання резиночками»

Номер слайду 20

. ГЕОБОРДСТРУКТУРАплоске поле зі штирями, розташованими на полі рівновіддалено один від одного по горизонталі і вертикалі.канцелярські гумки для грошей.для дітей 2-3 років 3х3 з відстанню між штирями 5 см; від 3 до 4років 5х5 з відстанню між штирями 5 см; від 5 до 8 років 8х8, 10х10 (та інших варіаціях, більших за 5х5) з відстанню між штирями 3 см. СТРУКТУРАРОЗМІР ІГРОВОГО ПОЛЯ

Номер слайду 21

ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ .

Номер слайду 22

ТАНГРАМІсторико-педагогічна довідка . Три мудреці придумали головоломку «Ши-Чао-Тю» - квадрат, розрізаний на сім частин. Пізніше гру - головоломку завезли в Америку китайські моряки, з Америки вона вже потрапила в Європу, де і отримала свою назву «Танграм», що в перекладі означає «тан» - китаєць, «грам» - буква.

Номер слайду 23

 ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ СТВОРЕННЯ ТАНГРАМУВирізаємо квадрат 10 на 10 см з картону або пластику, однаково забарвлений з обох сторін. Розрізаємо на 7 частин. В результаті утворюються 2 великих, 2 маленьких і 1 середній трикутники, квадрат і паралелограм. Використовуючи всі 7 частин, складаємо багато різних зображень за зразком

Номер слайду 24

 ПЕРЕВАГИаналізує зображення;виділяє в них геометричні фігури;візуально розбиває цілий об’єкт на частини;складає з елементів задану модель; логічно мислить. посидючості;уваги;уяви. НАВЧАННЯРОЗВИТОК

Номер слайду 25

ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ .

Номер слайду 26

ПАЛИЧКИ КЮЇЗЕНЕРАІсторико-педагогічна довідка. Джордж Кюїзенер — бельгійський винахідник, учитель початкової школи. У1952 році опублікував книжку «Числа й кольори». Цей дидактичний засіб цілком відповідає особливостям дитячого мислення. З погляду математики палички створюють численні математичні ситуації, за допомогою яких педагог успішно навчає дітей моделювати числа, ділити ціле на частини, вимірювати.

Номер слайду 27

Номер слайду 28

КОЛЬОРОВІ ПАЛИЧКИ КЮЇЗЕНЕРА«числа в кольорі»"кольорові числа""кольорові лінієчки".«кольорові палички"

Номер слайду 29

НАБІР СКЛАДАЄТЬСЯчотиригранні палички у формі призми десяти різних кольорів. біла паличка— число 1 — 25 шт.;рожева — число 2 — 20 шт.;блакитна — число 3 –16 шт.;червона — число 4 — 12 шт.;жовта — число 5 — 10 шт.;фіолетова — число 6 — 9 шт.;чорна — число 7 — 8 шт.;бордова — число 8 — 7 шт.;синя — число 9 — 5 шт.;помаранчева — число 10 — 4 шт.

Номер слайду 30

Перший етап роботи з паличками. Кюїзенера ознайомлення з поняттям «колір» ознайомлення з поняттям «множина» ознайомлення з поняттям «величина» розвиток просторових уявленьознайомлення з послідовністю цифр числового ряду (від 1 до 10) на основі паличок.використання ігрового матеріалу з альбомів «Чарівні доріжки» та «Дім із дзвоником». .

Номер слайду 31

Другий етап роботи з паличками. Кюїзенера розвиток вміння дітей ділити ціле на частини; вимірювання об’єктів;засвоєння прямого і зворотнього рахунку;визначення складу числа (з одиниць і двох менших чисел);навчання арифметичних дій додавання й віднімання;використання ігрового матеріалу з альбомів «На золотому ґанку» та «Крамниця посуду».  .

Номер слайду 32

«Для багатьох математика завжди залишається таємницею за «сіма замками». А секрет простий: малюків треба заохочувати до математики в грі…» Л. Венгер ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
1183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку