ЛОГІЧНІ БЛОКИ З. ДЬЄНЕШАІсторико-педагогічна довідка Золтан Дьєнеш — угорський теоретик і практик «нової математики». За його технологією діти отримують математичні знання, граючись. Використовуються також пісні й казки. Найчастіше діти не здогадуються, наскільки складні концепції вони засвоюють у процесі таких ігор. За інноваційні підходи З. Дьєнеша відзначено численними нагородами й науковими ступенями, він має чимало послідовників у всьому світі.
ЛОГІЧНІ БЛОКИ З. ДЬЄНЕШАЗакріплення знань про сенсорні еталони (ранній і молодший дошкільний вік)форма (круглі, квадратні, прямокутні, трикутні);колір (червоні, жовті, блакитні);розмір (великі, маленькі);товщина (товсті, тонкі);Формування елементарних понять із математики (старший дошкільний вік)ознайомлення з геометричними фігурами, формою, кольором, розміром;ознайомлення із множиною;порівняння, аналіз, класифікація, узагальнення, серіація;введення в активний словник дітей висловів із сполучниками «і», «або», часткою «не».
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ІГРИ НІКІТІНИХІсторико-педагогічна довідка Борис Павлович та Олена Олексіївна Нікітіни — класики вітчизняної педагогіки й автори низки розвивальних ігор для дітей. Саме вони на прикладі своєї сім'ї показали, що, ламаючи застарілі стереотипи у вихованні, можна допомогти дитині стати самостійною, гармонійно розвиненою особистістю.
Посібник являє собою набір різнокольорових кубиків, за допомогою яких дитина зможе пізнати світ тривимірного простору. Суть гри: дерев'яні кубики потрібно скласти відповідно до схем з інструкції, кожного разу збільшуючи складність завдання. Чим складніша схема, тим цікавіше. ВИДИ ІГОРПосібник призначений для розвитку пам'яті, уваги, логічного і творчого мислення, фантазії, посидючості, зорового сприйняття. Ця гра вчить аналізувати, комбінувати кольори і фігури. Кубики розраховані на самостійну роботу дитини, але за участю дорослого
КОРЕКТУРНІ ТАБЛИЦІ Н. ГАВРИШІсторико-педагогічна довідка Наталія Гавриш — доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Луганського національного університету імені Т. Г. Шевченка. Розробила методичний посібник «Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості», який був схвалений для використання у закладах дошкільної освіти.
ГЕОБОРДІсторико-педагогічна довідка. Геометрик, геоборд або ж просто – математичний планшет - це класична дидактична гра відома у зарубіжних країнах ще з 50-х років XX століття. Її прототип під назвою Geoboard («геометрична дошка») винайшов у 1954 році єгипетський математик, філософ, магістр мистецтв Калеб Гаттегно, який створив «поле для малювання» резинками з 25 штирями.
. ГЕОБОРДСТРУКТУРАплоске поле зі штирями, розташованими на полі рівновіддалено один від одного по горизонталі і вертикалі.канцелярські гумки для грошей.для дітей 2-3 років 3х3 з відстанню між штирями 5 см; від 3 до 4років 5х5 з відстанню між штирями 5 см; від 5 до 8 років 8х8, 10х10 (та інших варіаціях, більших за 5х5) з відстанню між штирями 3 см. СТРУКТУРАРОЗМІР ІГРОВОГО ПОЛЯ
ТАНГРАМІсторико-педагогічна довідка . Три мудреці придумали головоломку «Ши-Чао-Тю» - квадрат, розрізаний на сім частин. Пізніше гру - головоломку завезли в Америку китайські моряки, з Америки вона вже потрапила в Європу, де і отримала свою назву «Танграм», що в перекладі означає «тан» - китаєць, «грам» - буква.
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ СТВОРЕННЯ ТАНГРАМУВирізаємо квадрат 10 на 10 см з картону або пластику, однаково забарвлений з обох сторін. Розрізаємо на 7 частин. В результаті утворюються 2 великих, 2 маленьких і 1 середній трикутники, квадрат і паралелограм. Використовуючи всі 7 частин, складаємо багато різних зображень за зразком
ПАЛИЧКИ КЮЇЗЕНЕРАІсторико-педагогічна довідка. Джордж Кюїзенер — бельгійський винахідник, учитель початкової школи. У1952 році опублікував книжку «Числа й кольори». Цей дидактичний засіб цілком відповідає особливостям дитячого мислення. З погляду математики палички створюють численні математичні ситуації, за допомогою яких педагог успішно навчає дітей моделювати числа, ділити ціле на частини, вимірювати.
НАБІР СКЛАДАЄТЬСЯчотиригранні палички у формі призми десяти різних кольорів. біла паличка— число 1 — 25 шт.;рожева — число 2 — 20 шт.;блакитна — число 3 –16 шт.;червона — число 4 — 12 шт.;жовта — число 5 — 10 шт.;фіолетова — число 6 — 9 шт.;чорна — число 7 — 8 шт.;бордова — число 8 — 7 шт.;синя — число 9 — 5 шт.;помаранчева — число 10 — 4 шт.
Перший етап роботи з паличками. Кюїзенера ознайомлення з поняттям «колір» ознайомлення з поняттям «множина» ознайомлення з поняттям «величина» розвиток просторових уявленьознайомлення з послідовністю цифр числового ряду (від 1 до 10) на основі паличок.використання ігрового матеріалу з альбомів «Чарівні доріжки» та «Дім із дзвоником». .
Другий етап роботи з паличками. Кюїзенера розвиток вміння дітей ділити ціле на частини; вимірювання об’єктів;засвоєння прямого і зворотнього рахунку;визначення складу числа (з одиниць і двох менших чисел);навчання арифметичних дій додавання й віднімання;використання ігрового матеріалу з альбомів «На золотому ґанку» та «Крамниця посуду». .