Конспект інтелектуально-розвивального заняття в ГПД «Подорож до Казкового лісу» з використання ІКТ

Про матеріал

Розробка Конспекту інтелектуально-розвивального заняття в ГПД«Подорож до Казкового лісу» з використання ІКТ для 1-го класу.

Мета: Освітня-розширювати знання учнів про різноманітність природи, класифікувати за групами , вправляти дітей у розв'язанні логічних задач, формувати вміння будувати логічні висловлювання, уміння висловлювати свою думку, обґрунтовувати її, активізувати словниковий запас учнів; учити дітей естетично сприймати природне довкілля, помічати у світі природи прекрасне, чарівне, дивовижне;

Розвивальна-розвивати пізнавальну, творчу активність учнів, гнучкість розуму, логічність думки, кмітливість, спостережливість, логічне та абстрактне мислення, розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння аналізувати і робити висновок;

Виховна-Виховувати у дітей основи екологічно-доцільної поведінки, бережливість до флори і фауни рідного краю, розсудливість, активну життєву позицію, дбайливе ставлення до природи, інтерес до знань, увагу, наполегливість.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтелектуально-розвивального заняття в  ГПД

«Подорож до Казкового лісу» з використання ІКТ

(до 21 квітня-дня Довкілля)

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вихователь ГПД

Чернівецької гімназії №2

Чернівецької міської ради

Лис О.Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017-18 н.р.

 

Мета:

Освітня-розширювати знання учнів про різноманітність природи, класифікувати за групами , вправляти дітей у розв’язанні логічних задач,  формувати вміння будувати логічні висловлювання, уміння висловлювати свою думку, обґрунтовувати її, активізувати словниковий запас учнів; учити дітей естетично сприймати природне довкілля, помічати у світі природи прекрасне, чарівне, дивовижне;

Розвивальна-розвивати пізнавальну, творчу активність учнів, гнучкість розуму, логічність думки, кмітливість, спостережливість, логічне та абстрактне мислення, розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння аналізувати і робити висновок;

Виховна-Виховувати у дітей основи екологічно-доцільної поведінки, бережливість до флори і фауни рідного краю, розсудливість, активну життєву позицію, дбайливе ставлення до природи, інтерес до знань, увагу, наполегливість.

 Обладнання: мультімедійні засоби навчання (ноутбук, телевізор), Лісовичок, конверт із завданням від Лісовичка, наочність для дошки, онлайн сайти для ігор, картки з завданнями для групової роботи, геоборди, танграми

Хід заняття

І.Організація класу.

Слайд 1.

 І.І.Психологічна підготовка учнів до заняття.

Слайд 2.

Привітання:

Усміхнемось сонечку: «Здрастуй, золоте!»

Усміхнемось квітоньці: «Хай вона росте!»

Усміхнемось дощику: «Лийся мов з відра»

Гостям усміхнемося: «Зичим їм добра!»

 

 

 

 

 

II. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми з вами проведемо цікаве заняття-подорож до Казкового лісу. До нас надійшло повідомлення від Лісовичка, що Казковий ліс засумував і нам потрібно його звеселити. Тому, що весні все радіє! Завдань у нас багато, тож потрібно ретельно підготуватися.

Слайд 3. Гра “Я почну, а ти завершуй”

  • На гілці сидить…(горобець)
  • Дома в мене є…(кішка)
  • Біля школи росте…(дерево)
  • Нашу землю вдень освітлює…(сонце)
  • Ми п’ємо…(воду)
  • Риби живуть у…(річці)
  • Ми дихаємо…(повітрям)
  • Щоранку я збираюсь до…(школи)
  • За партами сидять …(учні)
  • Уночі я бачила на небі…(місяць і зорі)
  • Трава росте…(на hрунті)
  • Вулицею їздять…(тролейбуси)

Слайд 4.

– Як назвати одним словом усе, про що ви говорили? Де ми це зустрічаємо? Так, навколо нас. Це-навколишнє середовище. Його називають « Довкілля».

Словникове слово-дошка

  • Довкілля
  • Навколишнє середовище

Завтра, 21 квітня, День довкілля.

День навколишнього середовища або день Довкілля відзначається в Україні щорічно у третю суботу квітня з 1998 року згідно з Указом Президента України «Про День довкілля» .

Цього дня громадські організації проводять заходи, спрямовані на поліпшення стану навколишнього середовища, очищення водних джерел, озеленення, збереження заповідних об`єктів, поширення екологічних знань.

Для задоволення своїх потреб люди змінюють довкілля, впливаючи на живу і неживу природу. Водночас довкілля є середовищем життя, яке впливає на людину. Люди і природа обмінюються речовинами, енергією, інформації.

Сьогодні ми з вами теж посприяємо цьому руху.

В Казковий ліс ми рушаємо на  Веселому потязі.

Шлях у нас буде тривалий, але веселий і цікавий.

Памятаєте наше завдання?

-Звеселити ліс, що сумує після зими.

-Нумо звеселімо Ліс!

Слайд 5. Розміщення у вагончики в Веселому потязі.

-А щоб нам було зручно під час подорожі, хутчій сідаймо вагончики згідно своєї команди.

(Діти сидять за партами в командах. Парти розставленні буквою П))

-Отож, Жовті, Сині, Червоні, Зелені совенята, розмістилися в своїх вагончиках. Запрошуємо Машиніста. Він нас сьогодні повезе у веселу подорож. Буде багато зупинок, завдань та цікавинок.

То ж послухайте побажання від Машиніста:

-«Міркувати-швидко!

Відповідати-правильно!

Лічити-точно!

Писати-гарно!

Бути вихованим і ввічливим!»

-Отож, всі згідні? Тоді рушаємо! Ми їдемо в Казковий ліс.

Давайте розглянемо, який у нас план нашої подорожі.

Слайд 6.

План заняття «Веселий ліс»

1.Очистимо ліс від бруду

2. Засадимо рослини

3.Запустимо в ліс тварин, птахів, комах

4. Будемо оберігати

 

 

Слайд 7.

 

І.Станція Будь уважним!

Завдання: Очистити довкілля. Тобто, сортувати потрібне і непотрібне.

 

Гора

дерево

повітря

рослини

зорі

тварини

сонце

комахи

місяць

риби

вітер

жук

вода

щука

камінь

дуб

вулкан

людина

водоспад

мама

грім

кіт

туман

лисиця

лід

ворона

іней

трава

Захід сонця

ромашка

світанок

горобець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 8

Гра «Жива і нежива природа»

Завдання: Вихователь називає предмети живої і неживої природи. Діти плещуть в долоні, коли чують назви живої природи. Хто помилився, встає і сідає.

Слайд 9. Гра «Що де росте?»

Завдання: У кожної команди на парті конверт. Необхідно вибрати необхідне. Капітани зачитують правильні відповіді.

Дуб, пшениця, шипшина, трави, сосна, кукурудза, ялина, овес, береза, ячмінь, бук, картопля, липа, соняшник, верба, мак, ожина, волошки, ліщина, гарбузи, малина, буряк, яблуня, морква, персик, капуста, слива, горох, айстра, петрушка, троянда, баклажан, лаванда, помідор, ромашка, перець, смородина, кабачок.

Слайд 10 ІІ. Станція Квіткова галявина

 

Слайд 11. Вірш «Весняні квіти»

Словникова робота

  • Первоцвіти

Весняні квіти -  це квіти, які першими радують наші очі навесні. Це первоцвіти та ті квіти, що розпускаються пізніше, але навесні.

Слайд 12. Звесели галявину

-Чого не вистачає на галявині? –Який у неї настрій?– Як звеселити галявину?

Завдання : Засади галявину весняними квітами, щоб прилетіли метелики

Математичне завдання.

1.Підсніжник - 5дес.+2 од.=

Цікаве про квітку: Це найперші квіти, що розквітають навесні. Це лікарська рослина. Вона занесена до Червоної книги. Підсніжник символізує надію. Є багато легенд про підсніжники, але тільки в одній говориться, що він був першою квіткою на Землі. Згідно з міфом, коли Бог вигнав Адама та Єву з Раю, була зима, і земля була вкрита товстим шаром снігу. Коли Єва йшла через сніг, вона почала замерзати,  плачучи за красою райського саду. Щоб полегшити душевний біль, Бог перетворив кілька сніжинок в квіти підсніжника.

2.Конвалія-8дес.-3од.=

Цікаве про квітку: Лікарська рослина. Допомагає при хворобах серця. Занесена до Червоної книги. Потрібно 7-8 років, щоб з насінини виросла рослина. З ароматної ефірної олії квітки виготовляють парфуми. Згідно з британською традицією, в букеті нареченої обов'язково мають бути конвалії - символ щастя і чистого кохання. Ці ніжні квіти були основними у весільному букеті дружини принца Вільяма Кейт Міддлтон.

3.Фіалка-  7дес.+3 од.=

Цікаве про квітку: Фіалка є весняним квіткою, тому її вважають емблемою оживаючої весни. Дуже хочеться розповісти про такий цікавою фіалку Віттрока — часто у нас її називають братками.

Німці називають фіалку Віттрока — «мачухою» і склали цікаву історію про неї. У фіалки п’ять пелюсток і кожному німці дали назву, нижній пелюстка найбільший і красивий — це мачуха. Два бічних пелюстки, які красиві, але поменше — це дочки. Два верхніх скромно пофарбованих і найменших — це бідно одягнені падчерки. Так як мачуха була нагорі і сильно ображала падчерок, то добрий чарівник перевернув квітка, і падчерки опинилися на верху, а мачуха внизу.

У покарання чарівник дав мачусі ненависний їй шпорец, а дочкам — вуса, такі чорні рисочки на пелюстках.

4.Кульбаба-  4дес.+3дес.=

Цікаве про квітку: Кульбаба– символ весняного тепла. Квітка кульбаби народилася на світ цікавою й допитливою. Вона прокинулася навесні, подивилася навколо і побачила прекрасне, велике, яскраве сонце. Сонце глянуло на неї, залоскотало своїми тендітними, теплими промінчиками – і квітка враз стала жовтою. Кульбаба так полюбила сонечко, що вже не могла відвести від нього палкого погляду. І відтоді, тільки но зійде сонце на сході, кульбаба дивиться на схід, підніметься сонце вгору – і кульбаба піднімає голівку, сонце сідає на заході- й очі кульбаби дивляться на захід. І так протягом усього свого життя, доки не постаріє кульбаба і не стане сивою. За кульбабою можна визначати час. У сонячну погоду кошики кульбаби відкриваються о 6 годині ранку і закриваються у третій годині дня. У негоду квітки не розкриваються зовсім.

5.Шафран (крокус)- 5дес.+3дес.=

Цікаве про квітку: Цінна декоративна рослина. Шафран — найдорожча пряність у світі — має величезний цілющий впливу на організм. Занесена до Червоної книги. Здатний витримувати температуру до 10 градусів морозу. Згідно давньогрецької легенди, виникнення шафрану відбулося наступним чином. Юнак по імені Крок вправлявся з вісником Олімпійських богів Гермесом в метанні диска. Під час змагання диск випадково влучив у Крока, і юнак загинув. З його крові, що пролилася на землю, виросла квітка крокус (шафран).

Питання: Молодці, ми засадили галявину квіточками, вона розквітла. А як ви вважаєте, яка рослина зайва? (Кульбабка-це бурян)

Слайд 13. Колові приклади

1.Примула – 60-30=

Сон-трава - +20=

2.Мати – й – мачуха - -40=

3.Тюльпан- +80=
4.Нарциси- +20=

Питання: Які рослини ростуть в саду? Яка занесена до Червоної книги?

Слайд 14. Гра «Зміни літеру»

Замінити одну літеру іншою так, щоб утворилося нове слово (наприклад: лис — ліс, мак — рак, місто — тісто, куб — чуб, лом — лоб; коса — кора, коза; рік — сік, тік, бік, лік).

Завдання: Назвіть назви тварин ( лис, рак, бик, оса). Складіть речення зі словами.

Слайд 15. Метелики на галявині.

Питання: Які емоції викликають квіти?

(захоплення, милування, радість, легкість, спокій, задоволення, щастя, душа завмирає)

Слайд 16 Музична пауза

https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM

Слайд 17. Фізкультхвилинка

Слайд 18. ІІІ.Станція «Казковий ліс»

Слайд 19. Звесели ліс

-Як ви вважаєте, чим можна звеселити  ліс? (Відповіді дітей.)

Спробуємо це зробити разом! Давайте запустимо у ліс тварин, птахів, комах.

ОНЛАЙН-гра (перехід на сайт гри) «Знайди ссавців» (7 відповідей)

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_4034089931&feature=iv&src_vid=EgN4U-gXmWU&v=uas7g17uUt4

 

Слайд. Онлайн-гра «Знайди ссавців»

Памятайте! Тварини-жителі лісу. Не можна іх турбувати, брати звірят з лісу додому, знищувати їх домівки.

Люди дуже стурбовані станом природи. Ви знаєте, що, коли -бездумно вирубувати ліси – буде лихо. Як сталося в західній Україні. З гір вода стікає, дерев немає, щоб утримувати воду, і підтоплює багато сіл і селищ. Тварини, птахи та комахи втрачають свої домівки.

Вихователь: Хто і що найголовніше в природі?

Вихователь: У природі немає головного і другорядного. Все взаємопов’язане. Не буде іти дощ – не будуть рости рослини – не буде комах - не буде пташок – не буде плодів дерев – не буде вітамінів, її людям, тваринам – всі будуть хворіти…

Слайд 20. IV.Станція Пташиний рай

Слайд 21. Загадки про пташок (відео)

https://www.youtube.com/watch?v=uOHbcyczZGo

 

Слайд 22.V. Станція «Королівство комах»

Слайд 23

Завдання 1:

Чим комахи різняться від птахів?

Завдання 2:

Розгадай ребус (Коси)

ОНЛАЙН-гра «Комахи» (перехід на сайт гри) – 7 відповідей

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_4066960169&feature=iv&src_vid=uas7g17uUt4&v=EgN4U-gXmWU

 

Слайд 24. «Соромно перед соловейком» (аудіо-прослуховування)

А тепер, діти, Послухайте оповідання В. О.Сухомлинського «Соромно перед соловейком». Слухайте уважно і вдумливо.

Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати. Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчатка вже пообідали, недалеко від них сів на дерево соловейко й заспівав. Зачаровані прекрасною піснею, Оля й Ліда боялись поворухнутись.

Соловейко перестав співати.

Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ.

Ліда забрала недоїдки, загорнула в газету й поклала в сумку.

— Навіщо ти забрала сміття? — запитала Оля. — Це ж у лісі... Ніхто не бачить...

— Соромно перед соловейком...— тихо відповіла Ліда.

Завдання 1. Питання до оповідання.

-Про кого оповідання?

-Що робили дівчатка?

-Яка з дівчаток вам більше подобається?

-Чому?

-Чому Ліді стало соромно перед соловейком?

Памятайте, на природі себе треба вести так, щоб не було соромно перед соловейком!

Завдання 2. Знайди звук.

Вихователь. Я вам зачитую слова з цього оповідання, а ви визначаєте, який звук найчастіше зустрічається.

Ліда, соловейко, масло, ліс, Оля.

Дорога, дерево, Ліда.

Сумка, спів, красивий, соловейко, соромно.

Молодці, справились з завданням.

Слайд 25. Памятай! (перегляд малюнків-памяток)

-Як потрібно поводити себе під час відпочинку у лісі? (Не шуміти, не кричати, не смітити, не псувати дерева, нори, гнізда, не палити вогонь, не бігати.) Що ми можемо добре зробити для природи? Дбати про неї!

Слайд 26. Робота з прислівями

Завдання 1. Поясніть, як ви розумієте прислів’я?

 «У лісі іди – ніде не сміти!»,  «Не потрібна пташці золота клітка – краще їй зелена гілка», «Бережи ліс».

 

Завдання 2.

-Діти,   яка   користь   від лісу?

Відповіді:

-Дерева очищують повітря.

-З них роблять меблі.

- В лісі красиво.

- Люди збирають гриби і ягоди.

Висновок.

 Ліс приносить людям багато користі. З дерева роблять будинки, виготовляють меблі, папір для книжок і зошитів. Але живі дерева ще більше дають людям радощів: у лісі легко дихається. Ліс і парки прикрашають наші міста і села, очищують повітря. Ліси , у горах допомагають людям боротися з повенями, затримують бурхливі гірські потоки. Лісові смуги захищають посіви від гарячих вітрів, що висушують поля. Там живуть звірі, птахи, комахи, ростуть лікарські квіти, трави, ягоди, гриби.

Завдання 1. Складіть побажання

В групах формують рядок висловлювання. Помічники виходять до дошки та складають повне висловлювання біля дошки.

1.БЕРЕЖІТЬ ПРИРОДУ, ЛЮДИ!

НЕ ТРАВМУЙТЕ, НЕ ГУБІТЬ!

2.ХАЙ КРАСА ЇЇ ПОВСЮДИ

НЕ ЗГАСАЄ НІ НА МИТЬ!

3.НЕ РУЙНУЙ ГНІЗДЕЧКО ПТАШКИ!

4. НЕ ЧІПАЙ В ТРАВІ МУРАШКИ!

Перегляд створених висловлювань на слайдах.

Слайд 27. Побажання 1.

Слайд 28. Побажання 2.

Слайд 29. VI.Станція Відпочиваємо.

Слайд 30. Завдання команд

Ми гарно потрудилися, а тепер можемо і відпочити на галявині. У кожної команди свої розваги.

Рожеві та зелені команди - робота із геобордами

Жовта команда-танграм-онлайн гра

Синя команда-танграм-картки

Слайд 31. Схеми

Отримайте орієнтовні схеми

Онлайн-гра «Танграм-звірі» (перехід на сайт гри)-одна фігура-7 гравців-геометричних фігур. В завданні 5 фігурок тварин.

http://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/igry-na-logiku-i-myshlenie/tangram-zveri

Слайд 32.VII.Станція успіху.

Давайте підведемо підсумки нашої подорожі.

Слайд 33. Завдання 1. Мікрофон

-Що вам сподобалося?

-Що дізналися?

-Що запам’яталося?

Слайд 34. Звіт команди

Завдання 2.

Прошу помічників звітувати як працювала ваша команда і чи впоралися ви із завданням. Крітерії оцінювання-старанність та кмітливість вашої команди.

Слайд 35. Кінець.Лісовичок пригощає дітей смаколиками лісу.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
29 квітня 2018
Переглядів
2015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку