Матеріал містить методи ТРВЗ. Конспект заняття призначений для використання вихователями ЗДО в роботі з дітьми середнього дошкільного віку.
КОНСПЕКТ
гри-казки для дітей середнього дошкільного віку
«Подарунок для сніжинки»
Мета: розширювати уявлення дітей про навколишній світ і явища природи, допомагати кожній дитині не боятися працювати в атмосфері свободи мислення і творчості, знаходити рішення проблеми, використовуючи оригінальні ідеї; розвивати естетичне сприйняття, мовленнєво-творчі здібності.
Матеріал: аудіо записи хуртовини, повітряна кулька (газова) з прикріпленою сніжинкою рожевого кольору; аркуші паперу А4, фломастери, гуаш, пензлики, стеки, таці на кожну дитину; скриня з натуральним снігом, пісочний годинник, магнітна дошка.
ХІД ГРИ
Діти сидять на килимі півколом, перед кожною дитиною аркуш А4
і набір фломастерів.
Вихователь. Діти, заплющіть очі і прислухайтеся до звуків навколишнього середовища (звучить аудіо запис хуртовини). А тепер розплющіть очі і намалюйте на аркуші те, що уявили, слухаючи звуки природи. Але поспішіть, бо у нас зовсім небагато часу. Його визначить ось цей незвичайний годинник: тільки-но пісочок пересиплеться – завдання потрібно закінчити (звучить легка музика, діти малюють).
Вихователь виставляє дитячі роботи на дошку.
Вихователь. Подивіться, діти, які цікаві малюнки вийшли у вас. Вони чарівні, бо тільки вам відомо їхня таємниця. Хто хоче поділитися нею з нами? (розповіді дітей)
Чути легенький стукіт у вікно.
Вихователь (виглядає у вікно). Здається, щось стукнуло? Ой, я бачу щось незвичайне: легеньке, красиве, схоже на мереживо. Що це може бути? (міркування дітей). Так, напевно, це сніжинка, але де ж вона поділася?
Відчиняються двері і в кімнату залітає рожева кулька
з прикріпленою сніжинкою.
Вихователь. Ви не помилилися. Це справді сніжинка, але чому вона рожевого кольору? Здається, вона щось говорить.
Вихователь підходить ближче до сніжинки, прислухається.
Вихователь. Вона говорить, що створена з дуже тоненьких, крихких кришталиків, тому не може спілкуватися людською мовою, тобто голосно, бо якщо від сили голосу зламається хоч один кришталик – вона загине. Давайте допоможемо їй – складемо про неї казочку, чому вона із білої перетворилася на рожеву (розповіді, фантазування дітей – аналогія за кольором, ТРВЗ).
Вихователь. Сніжинці дуже сподобалися ваші розповіді, і вона запрошує нас до казкової майстерні Зимоньки-Зими.
Діти з вихователем прямують за сніжинкою до столів.
Вихователь. Це казкова майстерня Зими. Скільки тут різних матеріалів… а ось і лист. Від кого ж він?
Читає лист.
«Любі діти! Я – Зима. Мені дуже сподобалися ваші розповіді про Сніжинку. Пропоную вам продовжити ваше фантазування у роботі зі снігом. Зліпіть для Сніжинки подарунки. Але не баріться. Ваша робота повинна закінчитися, як тільки-но пісочок пересиплеться. Інакше сніг перетвориться на воду!»
Вихователь. Тож до роботи.
Пропонує дітям за бажанням об’єднатися у групи. Діти працюють під звуки легкої мелодії. Сніжинкам літає від однієї групи дітей до іншої.
Вихователь. А тепер давайте розкажемо Сніжинці, хто що для неї зробив.
Розповіді дітей.
Вихователь (тримаючи Сніжинку). Сніжинка дуже вдячна вам за подарунки і запрошує вас на прогулянку, щоб погратися разом із нею у зимові ігри.
Заняття завершується.