Тема: Я – Нехворійко
Вид: домінантне (ознайомлення з соціумом)
Завдання: ознайомити дітей з предметами гігієни та їх призначенням; вчити усувати недоліки у своєму зовнішньому вигляді; закріпити послідовність дій при митті рук; формувати уявлення про здоровий спосіб життя; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Матеріал: лялька, ляльковий одяг, іграшкова пральна машина, предмети особистої гігієни (мило, рушник, гребінець, зубна щітка, зубна паста),дзеркало, дві ємності з холодною та теплою водою, одна порожня ємкість, миска.
1.Організаційний момент
Психогімнастика «Дружні малята»
Долоньки маленьки, плескають легенько.
Пальчики з’єдналися, в танку закружляли.
Посварилися, розійшлися.
Помирилися – обнялися!
2.Основна частина
Сюрпризний момент: До нас сьогодні обіцяла прийти в гості лялька Катруся.
- А ось і Катруся. Давайте, як чемні малюки, привітаємося з нашою гостею.
- Доброго ранку, Катруся.
- Наша лялька дуже засмучена. Що з нею трапилося? Вона так поспішала в дитсадок, що впала.
- Який зараз вигляд у нашої гості?
- Який одяг у Катрусі?
Практична ігрова вправа «Допомога ляльці Катрусі»
Чи добре ходити в брудному одязі?
Допоможіть, будь ласка, передягнути Катрусю.
- Діти, що потрібно зробити з брудним одягом? Так треба його випрати. Покладіть брудний одяг у пральну машину.
Ми переодягли ляльку. Чи стала вона чепурненькою? Що ще брудне у ляльки? (Руки та обличчя).Як же зробити її чистенькою? Так, потрібно вмити ляльку та помити їй руки. Які предмети стануть їй у нагоді?
3.Відгадування загадок.
Миє личко – лізе в очі,
В миску вислизнути хоче.
Якщо з лісу – то суничне,
З квітки – то уже гвоздичне.
Вимиває бруд, чорнило,
Запашне, рожеве…(мило).
Витирають залюбки
Ноги, руки малюки.
Витирають щічки
Павлик та Марічка. (Рушник)
Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко,
Мені в цьому допоможе
Моя зубна…(щітка).
Будуть зубки здоровенькі-
Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну щітку,
Густу і пухнасту.
Що крім цього треба, дітки?
Ще і зубну…(пасту).
Він по зачіскам мастак,
Вас причеше гарно так.
Розчесав моє волосся,
Так давно вже повелося,
Що охайний молодець
Той, що має…(гребінець).
4. Бесіда-розповідь «Предмети гігієни – наші помічники».
(Діти розглядають предмети гігієни)
Предмети гігієни допомагають людині стежити за чистотою свого тіла та залишатися здоровими. Давайте розповімо про них Катрусі.
- Для чого потрібне мило? Мило потрібне для того, щоб змити бруд, мікроби, які спричиняють різні хвороби. Милом ми миємо руки, обличчя, тіло. Мило запашне, гладеньке, буває різного кольору.
- Для чого потрібен рушничок? Рушник допомагає нам витиратися після миття. Якщо ми погано вимили ручки, рушничок швидко забрудниться та образиться на нас. Рушничок пухнастий, чистий, білий.
- Гребінцем ми розчісуємо волосся.
- Зубна щітка та паста потрібні для догляду за зубами.
- Малята. Чи всі ви сьогодні умивалися та чистили зуби?
- Чи маєте охайний вигляд? Який предмет нам допоможе оцінити свій зовнішній вигляд? (Дзеркало)
5.Практична ігрова вправа «Умиємо ляльку»
Дослід «Холодна і тепла вода».
Допоможемо Катрусі знову стати охайною. Треба її вмити та помити руки. Для цього нам потрібні мило та вода. Якою водичкою будемо вмивати ляльку теплою чи холодною? В одному нашому відеречку тепла, а в іншому – холодна вода. Доторкніться пальчиком до води та скажіть, де яка знаходиться. Щоб намилити руки та щоки, треба спочатку змочити мило водою. Гарненько намилили щічки та руки, а що робити далі? Потрібно ретельно змити мило, ось так:
Водичко, водичко
Умий Каті личко,
Рожеве та біле
Мов яблучко, спіле.
- Ляльку умили. Тепер гарненько витираємося рушничком.
- Тепер приведемо в порядок волоссячко, причешемо його гребінцем.
- Дітки, подивіться, якою стала вода у мисці? (Брудною)
- А якою стала наша гостя? (Чистою, чепурною)
6.Підсумок заняття.
- Малята. Що краще – бути чистим та здоровим чи брудним та хворим? Так, краще бути охайним та утримувати своє тіло в чистоті. Нашій гості вже час повертатися додому. Попрощаємося з нею, скажемо «До побачення».
Дякую вам, дітки, за чудове заняття.