Мета: ознайомити дітей з числом та цифрою 4 шляхом утворення числа додаванням 1 до попереднього, вчити порівнювати множини, визначати кількісне відношення(більше, менше, порівну); розвивати вміння орієнтуватись в просторі; виховувати у діток уважність, спостережливість.
Обладнання: іграшка, лисичка,горобець,синичка,зайчик, ведмедик; гілочка;4 грибочки, 4 бочечки з медом, каси з цифрами;
Хід заняття.
Вихователь.
Доброго дня, дорогі діти? Сьогодні я отримала запрошення. Нас запросили в гості. А от хто запросив нас, ви зможете дізнатися ,якщо відгадаєте загадку. Будьте уважні. Слухайте:
Ще не впав на землю сніг,
Він ховається в барліг.
І до теплої весни
Поринає він у сни (ведмідь)
- Правильнодітки ви відгадали. Це ведмідь. Ходімо в гості до нього. Гляньте навколо, скільки малини, яку так полюбляє ведмедик, виросло. А ще нас косолапий дуже полюбляє медок.
Є у лісі ведмедик,
дуже ласий до меду,
до солодких ожинок,
до суничок, малинок.
– Де, ведмедику, ходив?
Що, ведмедику, робив?
Я зеленим лісом йшов,
В дуплі дуба мед знайшов.
Сів ведмедик на пеньочку
Заліз лапкою у бочку,
Там медок густий зібрався
І від бджілок заховався.
- Подивіть, скільки ведмедик бочечок з медом заготував про запас, але рахувати він не вміє. Допоможемо ? Скільки бочечок на першій поличці?(одна).
- А ось ведмедик несе ще одну.Скільки їх стало разом?(дві).
- Що зробив ведмедик, щоб отримати число два?(До однієї бочечки додав ще одну).
- Аж ось пробігав лісовою галявиною зайчик і приніс ще одну. Давайте порахуємо разом ,скільки бочечок стало?(1,2,3).
А тепер ви будете рахувати бочечки з медом. (Діти по черзі рахують).
-А зараз давайте і ми пригостимо нашого ведмедика медком і подаруємо йому свою бочечку меду. І тепер у нього 4 бочечки меду.
- Число чотири позначається цифрою 4 .Ось як вона виглядає.
- Напишемо цифру 4 у повітрі.
Вихователь. Дітки, погляньте, до нашого ведмедика завітала в гості білочка з гостинцями.
Білочка Мілочка-Добра господиня.
В неї є горішки,
Шишок повна скриня
Ось метнулась білочка,
Заховалась в скриньці,
Це вона готує
Нам усім гостинці.
Білочка хоче нас пригостити горішками. Але горішки не звичайні із завданнями.
Перший горішок: «Чого буває тільки 4?»(ніжок у стола,ніжок у білочки,коліс у машини).
Другий горішок: «Білочка виставляє гриби ,а діти перелічують(умежах4)і знаходять відповідну цифру, що позначає цю кількість.
Третій горішок: Гра «Живі числа».
Діти одержують картки з горішками, на яких записані цифри від 1 до 4.Почувши команду «Горішки станьте по порядку», діти шикуються по порядку. Інші перевіряють правильність виконання завдання.
Четвертий горішок: фізкультхвилинка.
Два ведмедика гуляли,
Двох зайчаток зустрічали,
Разом грали в дружбі й мирі
Скільки разом їх ? ( чотири)
Білченя знайшло грибочок
Заглянуло за пеньочок
Там росте іще грибок
теж заскочив у лубок.
Раз грибок і два грибок
білченятко скік та скок
- Діти, білочка назбирала грибочків, а ведмедик виставив бочечки з медом і вони хочуть дізнатися чого більше. Допоможемо їм. Викладіть на верхній смужці 2 грибочки, а на нижній на 1 бочечку більше.
- Чого буде більше: у білочки грибочків чи у ведмедика медових бочечок?
- Що треба зробити, щоб грибочків і бочечок було порівну?(Додати ще один грибочок)
- Скільки тепер грибочків?(три).А медових бочечок?(три).
- То чого тепер більше-грибочків чи бочечок?(їх стало порівну).
Вихователь.
Білка ще й торгує трішки.
Продає свої горішки:
Лисичці-сестричці,
Горобцю, синичці,
Ведмедику волохатому
Та зайчику вухатому.
- Всі ці звірі та птахи прийшли до білочки по горішки. Давайте визначимо ,де хто живе.Синичка в гнізі, лисичка-в нірці ,горобчик- під стріхою, ведмедик-у барлозі, зайчик- під кущиком.
- Діти, ведмедик дуже радий, що ви приходили до нього в гості. З яким числом та цифрою ви тут познайомились? Косолапий бажає нам , щоб ми завжди були друзями природи, часто бували в полі, в лісі, біля річки і, звичайно, надалі вчилися рахувати.
Підсумок заняття. А на згадку про заняття наші лісові друзі дарують вам ось такі подаруночки
( вихователь роздаєдітям по 4 горішки-прянички)