Заняття "Цікава математика"

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей з числом та цифрою 4 шляхом утворення числа додаванням 1 до попереднього, вчитипорівнювати множини, визначати кількісне відношення (більше, менше, порівну). Розвивати вміння орієнтуватися в просторі. Виховувати уважність, спостережливість.
Перегляд файлу

Мета: ознайомити дітей з числом та цифрою 4 шляхом утворення числа додаванням 1 до попереднього, вчити порівнювати множини, визначати кількісне відношення(більше, менше, порівну); розвивати вміння орієнтуватись в просторі; виховувати у діток уважність, спостережливість.

Обладнання: іграшка, лисичка,горобець,синичка,зайчик, ведмедик; гілочка;4 грибочки, 4 бочечки з медом, каси з цифрами;

Хід заняття.

Вихователь.

Доброго дня, дорогі діти? Сьогодні я отримала запрошення. Нас запросили в гості. А от хто запросив нас, ви зможете дізнатися ,якщо  відгадаєте загадку. Будьте уважні. Слухайте:

Ще не впав на землю сніг,

Він ховається в барліг.

І до теплої весни

Поринає він у сни (ведмідь)

 

-         Правильнодітки ви відгадали. Це ведмідь. Ходімо в гості до нього. Гляньте навколо, скільки малини, яку так полюбляє ведмедик, виросло. А ще нас косолапий дуже полюбляє медок.

Є у лісі ведмедик,

дуже ласий до меду,

до солодких ожинок,

до суничок, малинок.

– Де, ведмедику, ходив?

Що, ведмедику, робив?

Я зеленим лісом йшов,

В дуплі дуба мед знайшов.

Сів ведмедик на пеньочку

Заліз лапкою у бочку,

Там медок густий зібрався

І від бджілок заховався.

 

-         Подивіть, скільки ведмедик бочечок з медом заготував про запас, але рахувати він не вміє. Допоможемо ? Скільки бочечок на першій поличці?(одна).

-         А ось ведмедик несе ще одну.Скільки їх стало разом?(дві).

- Що зробив ведмедик, щоб отримати число два?(До однієї бочечки додав ще одну).

- Аж ось пробігав лісовою галявиною зайчик і приніс ще одну. Давайте порахуємо разом ,скільки бочечок стало?(1,2,3).

А тепер ви будете рахувати бочечки з медом. (Діти по черзі рахують).

-А зараз давайте і ми пригостимо нашого ведмедика медком і подаруємо йому свою бочечку меду. І тепер у нього 4 бочечки меду.

- Число чотири позначається цифрою 4 .Ось як вона виглядає.

-         Напишемо цифру 4 у повітрі.

Вихователь. Дітки, погляньте, до нашого ведмедика завітала в гості білочка з гостинцями.

 

Білочка Мілочка-Добра господиня.

В неї є горішки,

Шишок повна скриня

Ось метнулась білочка,

Заховалась в скриньці,

Це вона готує

Нам усім гостинці.

 

Білочка хоче нас пригостити горішками. Але горішки не звичайні із завданнями.

 

Перший горішок: «Чого буває тільки 4?»(ніжок у стола,ніжок у білочки,коліс у машини).

 

Другий горішок: «Білочка виставляє гриби ,а діти перелічують(умежах4)і знаходять відповідну цифру, що позначає цю кількість.

Третій горішок: Гра «Живі числа».

Діти одержують картки з горішками, на яких записані цифри від 1 до 4.Почувши команду «Горішки станьте по порядку», діти шикуються по порядку. Інші перевіряють правильність виконання завдання.

Четвертий горішок: фізкультхвилинка.

 

Два ведмедика гуляли,

Двох зайчаток зустрічали,

Разом грали в дружбі й мирі

Скільки разом їх ? ( чотири)

Білченя знайшло грибочок

Заглянуло за пеньочок

Там росте іще грибок

теж заскочив у лубок.

Раз грибок і два грибок

білченятко скік та скок

 

-         Діти, білочка назбирала грибочків, а ведмедик виставив бочечки з медом і вони хочуть дізнатися чого більше. Допоможемо їм. Викладіть на верхній смужці 2 грибочки, а на нижній  на 1 бочечку  більше.

-         Чого буде більше: у білочки грибочків чи у ведмедика медових бочечок?

-         Що треба зробити, щоб грибочків і бочечок було порівну?(Додати ще один грибочок)

-         Скільки тепер грибочків?(три).А  медових бочечок?(три).

-         То чого тепер більше-грибочків чи бочечок?(їх стало порівну).

 

Вихователь.

Білка ще й торгує трішки.

Продає свої горішки:

Лисичці-сестричці,

Горобцю, синичці,

Ведмедику волохатому

Та зайчику вухатому.

 

-         Всі ці звірі та птахи прийшли до білочки по горішки. Давайте визначимо ,де хто живе.Синичка в гнізі, лисичка-в нірці ,горобчик- під стріхою, ведмедик-у барлозі, зайчик- під кущиком.

-         Діти, ведмедик  дуже радий, що ви приходили до нього в гості. З яким числом та цифрою ви тут познайомились? Косолапий бажає нам , щоб ми завжди були друзями природи, часто бували в полі, в лісі, біля річки і, звичайно, надалі вчилися рахувати.

Підсумок заняття. А на згадку про заняття наші лісові друзі дарують вам ось такі подаруночки

( вихователь роздаєдітям по 4 горішки-прянички)

 

 

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку