Конспект класної години для учнів 7-8-х класів "Прекрасне в житті та мистецтві"

Про матеріал

Під час години спілкування обговорюються серйозні проблеми, що стосуються співвідношення прекрасного в житті та мистецтві.

Перегляд файлу

Конспект години спілкування.

Тема: «Прекрасна ти, людино!» (Прекрасне в житті та в мистецтві)

Мета: познайомити учні з наукою естетикою та предметом її дослідження, вчити розрізняти прекрасне в мистецтві та житті; розвивати логічне та образне мислення, творчу уяву; вчити усвідомлювати, що вищим проявом прекрасного у житті є духовна краса людини.

І Підготовка до сприйняття

  • Поділіться враженнями від сьогоднішньої погоди – 2 грудня 2016року. Який настрій, які почуття ? Гарна чи негарна погода?

Прослуховування аудиозапису п’єси   Вівальді «Пори року. Грудень»

ІІ Проблемне питання

     Грудень у природі,  у реальності, у нашому житті і грудень у мистецтві викликають у нас різні почуття. Чому?

Формула

Чому?

Прекрасне в житті       Прекрасне в мистецтві                                                                                             

  • Оберіть знак. Наведіть приклади.
  • Чи немає точки перетину між прекрасним в житті та прекрасним у мистецтві?

ІІІ Словникова робота

 Гарний – красивий

Прекрасний – дуже красивий…

  • Чи однакові за значенням ці слова?

IV Поняття про естетику

Естетика – наука про прекрасне у природі, суспільстві, мистецтві.

V «Что есть красота?»

 - У чому таємниця, загадка краси? Можливо, це просто поети вигадали, щоб надати собі більшої ваги в очах читача? Можливо, це міраж?

Кидається у вічі вражаюче різноманіття речей, які людина називає прекрасними.

Гра в асоціації

Краса - …

Прекрасна (ий) - …

(небо, гори, річки, квіти, людина, продукти її праці)

 - Прекрасним може бути вчинок, думка. Що ж це за така особливість, що може належати живому і неживому, предмету і думці про предмет?

«Шлях думки»

 - Нам треба відтворити хід людської думки складним, але захоплюючим  шляхом. А розпочнеться наш шлях із поняття « краса».Хто ризикне сказати напевно, що таке  «краса»? І коли вона з’явилася? І чому із плином часу розширила свої володіння?

Аудиозапис твору Бетховена «Місячна соната»

  • Шукаємо загадковій, парадоксальний предмет, який приємний для нас.

 

Робота в малих групах (по 3-4 учня)

  1. Художники
  2. Вчені-природознавці
  3. Естети –цінителі  прекрасного
  4. Вчені, що вивчають естетику: чи існувала краса до того, як з’явилася людина?

 

  • А ми, звичайні, пересічні люди, продовжуємо розмову про прекрасне.
  • Наше безкорисливе сприйняття краси уходить корінням у користь. Чому первісні люди прикрашали себе, наприклад, зубом акули?

(Тому що це уособлення сили, могутності, які хотіла мати і людина)

  • Чому золото і срібло вабило людину?

(Не самі по собі, а  той статус,  який вони визначали)

 

Висновок:

Отже, первісна людина стала під красою розуміти знайомі речі, без яких вона не могла обходитися. Ці речі нагадували про найцінніше у житті.

 

 

 

Виступи груп

 

Вчені-природознавці: Яка закономірність існує у тваринному світі? Котра із тварин  «гарна»? А котра «гидка»?

Художники: Презентуйте річ, що може стати втіленням краси. Чи є для митця «заборонені теми»?

Естети: Чи такий вже безкорисливий ваш вибір?

Знавці естетики: Чи існувала краса, прекрасне до того, як з’явилися люди?

 

Проблемне питання:

Прекрасне – олюднена краса?

 

VI Духовна краса

  • У колі наших дослідників не було вчених, які займаються етикою, а без їхнього судження про прекрасне наші відповіді будуть неповними.

 

Виразне читання вірша М. Заболоцького «Некрасивая девочка»

  • Що є краса?

 

VII Рефлексія 

                            На дошці :

Я навчився….

        зрозумів…

 дізнався…

  усвідомив…

  вперше замислився…

 

VIII  Оголошення теми наступної  години спілкування

 «Навіщо потрібно мистецтво?»

Прочитати оповідання В. Драгунського «Чарівна сила мистецтво»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку