Під час години спілкування обговорюються серйозні проблеми, що стосуються співвідношення прекрасного в житті та мистецтві.
Конспект години спілкування.
Тема: «Прекрасна ти, людино!» (Прекрасне в житті та в мистецтві)
Мета: познайомити учні з наукою естетикою та предметом її дослідження, вчити розрізняти прекрасне в мистецтві та житті; розвивати логічне та образне мислення, творчу уяву; вчити усвідомлювати, що вищим проявом прекрасного у житті є духовна краса людини.
І Підготовка до сприйняття
Прослуховування аудиозапису п’єси Вівальді «Пори року. Грудень»
ІІ Проблемне питання
Грудень у природі, у реальності, у нашому житті і грудень у мистецтві викликають у нас різні почуття. Чому?
Формула
Чому?
Прекрасне в житті Прекрасне в мистецтві
ІІІ Словникова робота
Гарний – красивий
Прекрасний – дуже красивий…
IV Поняття про естетику
Естетика – наука про прекрасне у природі, суспільстві, мистецтві.
V «Что есть красота?»
- У чому таємниця, загадка краси? Можливо, це просто поети вигадали, щоб надати собі більшої ваги в очах читача? Можливо, це міраж?
Кидається у вічі вражаюче різноманіття речей, які людина називає прекрасними.
Гра в асоціації
Краса - …
Прекрасна (ий) - …
(небо, гори, річки, квіти, людина, продукти її праці)
- Прекрасним може бути вчинок, думка. Що ж це за така особливість, що може належати живому і неживому, предмету і думці про предмет?
«Шлях думки»
- Нам треба відтворити хід людської думки складним, але захоплюючим шляхом. А розпочнеться наш шлях із поняття « краса».Хто ризикне сказати напевно, що таке «краса»? І коли вона з’явилася? І чому із плином часу розширила свої володіння?
Аудиозапис твору Бетховена «Місячна соната»
Робота в малих групах (по 3-4 учня)
(Тому що це уособлення сили, могутності, які хотіла мати і людина)
(Не самі по собі, а той статус, який вони визначали)
Висновок:
Отже, первісна людина стала під красою розуміти знайомі речі, без яких вона не могла обходитися. Ці речі нагадували про найцінніше у житті.
Виступи груп
Вчені-природознавці: Яка закономірність існує у тваринному світі? Котра із тварин «гарна»? А котра «гидка»?
Художники: Презентуйте річ, що може стати втіленням краси. Чи є для митця «заборонені теми»?
Естети: Чи такий вже безкорисливий ваш вибір?
Знавці естетики: Чи існувала краса, прекрасне до того, як з’явилися люди?
Проблемне питання:
Прекрасне – олюднена краса?
VI Духовна краса
Виразне читання вірша М. Заболоцького «Некрасивая девочка»
VII Рефлексія
На дошці :
Я навчився….
зрозумів…
дізнався…
усвідомив…
вперше замислився…
VIII Оголошення теми наступної години спілкування
«Навіщо потрібно мистецтво?»
Прочитати оповідання В. Драгунського «Чарівна сила мистецтво»