Конспект комплексного заняття-гри з розвитку мовлення з пріоритетом художньо-естетичного виховання «Зимові дарунки для Сніговика» проведеного в II молодшій групі Вихователь: Іовен

Про матеріал
Заняття розробила вихователь ІІ молодшої групи № 10 "Пізнайко" ДНЗ "Катюша" міста Бровари Іовенко Валентина Володимирівна. Вихователь розширила знання дітей про зимові явища ; диких тварин, які живуть у лісі, їх зовнішній вигляд, особливості; вчила правильно називати тварин та їх дитинчат, складати короткі розповіді; удосконалювати уміння відповідати на запитання за змістом картини.Вчила розуміти та вживати в мовленні узагальнюючі поняття, різні частини мови, відповідати на запитання вихователя реченнями. Вправляла у вимові звуків. Розвивала у дітей творчу уяву, мовлення, фантазію, спостережливість за допомогою елементів ТРВЗ. Виховувала бережне ставлення до природи, інтерес до тварин.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

комплексного заняття-гри з розвитку мовлення

з пріоритетом художньо-естетичного виховання

«Зимові дарунки для Сніговика»

проведеного в II молодшій групі

Вихователь: Іовенко В.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

грудень 2018 р.

Мета. Уточнити та розширити знання дітей про зимові явища (з’являється сніг, сонце майже не гріє); диких тварин, які живуть у лісі, їх зовнішній вигляд, особливості; вчити правильно називати тварин та їх дитинчат, складати короткі розповіді; удосконалювати уміння відповідати на запитання за змістом картини. Навчати розуміти та вживати в мовленні узагальнюючі поняття, різні частини мови, відповідати на запитання вихователя реченнями. Вправляти у вимові звуків.

Розвивати у дітей творчу уяву, мовлення, фантазію, спостережливість за допомогою елементів ТРВЗ. Виховувати бережне ставлення до природи, інтерес до тварин.

Попередня робота. Спостерігали за явищами природи у довкіллі. Ознайомилися з властивостями снігу. Вчили вірш «Морозець, морозець» Г. Бойка. Розглядали малюнки звірят, їх дитинчат.

Матеріал. Піднос з серветками, кульки зі «снігом» (пінопласт) та трубочками; сніжинка; хмари у вигляді звірят (ведмедик, заєць, котик); подарунки для Сніговика (відеречко, морква, шапка, рукавиці, шарф, новорічна іграшка, люстерко, цукерка); кошик; «снігові кучугури»; «крижані озера»; макет снігової галявини з великою кучугурою посередині; декорації лісу (дерева, шишки в снігу, сліди звірят); сніговик, картина «Життя тварин узимку»; звукозапис мелодій у виконанні оркестра Франка Пурселя; зефір; матеріал для малювання: гуашеві фарби, пензлики, папір, стакани з водою.

 

Хід заняття

  • Діти привітайтесь з гостями.

Психогімнастика

А тепер давайте покажемо нашим гостям, як ми любимо один одного. Для цього розділіться на пари і слухайте мене уважно:

Посміхніться один одному,

Погладьте один одного по голівці,

Привітайтесь ручками,

Привітайтесь ніжками,

Привітайтесь носиками,

Привітайтесь вушками.

  • Тепер я бачу, що ви любите один одного, у вас хороший настрій і ви готові до цікавого заняття.

Вже зима давно настала,

А сніжку чомусь так мало,

Давайте зробимо всі так,

Щоб почався снігопад.

  • Хочете?
  • Ось у мене є серветки. А які вони?(біленькі)
  • Зараз ми їх будемо рвати і угору підкидати. Ось так.

Вправа на дихання

  • А ще подуємо в трубочки (кульки з пінопластом всередині та вставленими трубочками).

(діти дують і утворюють снігопад)

Тихо падає сніжок,

На дерева, на лісок.

  • А який сніжок? (білий, пухнастий, холодний)
  • Так. Ой, як весело усім, і малятам, і звірятам, і напевне вам дорослі.

Поки діти «утворюють снігопад» (рвуть і підкидають сніжинки вгору та дують в пакети з пінопластом), на плече вихователя «сіла» сніжинка.

  • Діти, погляньте, яка сніжинка опустилася мені на плече.
  • Як ви гадаєте, звідки вона могла впасти? (З неба, зверху, з хмаринки).
  • Дійсно з хмаринки. А ось і вони не забарилися і над нами опинилися. (Хмари – фантастична аналогія, ТРВЗ).
  • Але якісь вони дивні, когось мені нагадують. А вам? (Хмари схожі на зайчика, ведмедика, кота).
  • Ми з вами постаралися і хмаринки допомогли – скільки снігу понесли.
  • А ця сніжинка не проста,

А посланниця лісова.

Принесла вона нам запрошення,

До Сніговика на день народження.

  • Кожний рік, коли настає зима і випадає багато снігу, сніговики святкують свій День народження.
  • Згодні, піти в гості до Сніговика на День народження?
  • Але на День народження прийнято дарувати подарунки. Що ж ми можемо подарувати Сніговику?

(Діти вибирають подарунки і кладуть в кошик).

  • Подарунки ми приготували, але як нам не змерзнути в дорозі, що ми можемо одягти?

(Відповіді дітей)

  • Ой, а я, ось, що придумала. Взуємо чарівні капці та попросимо, щоб вони нас гріли в дорозі, і тоді ми не змерзнемо. Згодні? Тоді взуваємо.

(Діти імітують)

Капці у нас шкіряні,

Шкарпеточки хутряні –

І не змерзнуть наші ніжки,

Взимку ані трішки.

  • Ось тепер, навіть без курток і шапок, ми не змерзнемо в дорозі і готові йти до Сніговика на День народження.
  • Тож вирушаємо до казкового зимового лісу, знайдемо Сніговичка і подаруємо йому подарунки.
  • А йти будемо за мною, по вузенькій стежинці, будьте дуже уважні та обережні.

(Діти йдуть за вихователем, переступають через «снігові кучугури», обминаючи «крижані озера»).

Звучить запис хуртовини, вітру.

  • Прохолодно! Повіяв вітерець, холодніше ще стало і морозніше.

Щоб не мерзли рученята,

Погріємо їх, малята.

Щоб не мерзли наші ніжки,

Всі потупаємо трішки.

  • Ми не боїмося морозу? Попросимо його:

Морозець, морозець!

Не щипай за щічки.

Теплі валянки у нас,

Шубки і рукавички.

  • Добре, що настала зима? (так, можна грати в сніжки, кататися на санчатах…)
  • А коли зима – це погано? (холодно, завірюха…)

(Діти разом з вихователем підійшли до «лісової галявини» на столі).

  • Який чарівний ліс нас вітає…

Тиша в лісі стоїть,

Молодий сніжок блищить.

Ось зимова галявина.

Ось ялиночки в снігу.

  • А де ж Сніговичок? Я щось не розумію?
  • Давайте покличемо його?
  • Ау (діти звуть і тихенько на носочках обходять по полу «засніжену галявину»).
  • Діти, погляньте, ось чиїсь сліди на снігу. Як ви гадаєте чиї вони? Підемо по слідах і подивимось, куди вони нас приведуть?

 (Картина «Життя тварин узимку». Бесіда за змістом картини.)

  • Діти , погляньте , сліди привели нас до звірят.
  • Які звірі живуть в лісі? (лисиця, заєць, білка…)

Довгі вуха, кущий хвіст

Невеличкий сам на зріст? (заєць)

  • Де живе зайчик?
  • Якого він кольору взимку?
  • Як називають дитинчат зайчика? (зайченята)
  • З гілочки на гілочку, хтось скаче?
  • Хто це? (білочка)
  • Де живе білочка? (у дуплі)
  • Що вона їсть взимку? (горішки)
  • Яка білочка? (пухнаста, м’яка, маленька, прудка…)
  • Ой, малята, а це що за хатка?

Хто це спить в своїй хатині,

В гарній, теплій кожушині?

Тихіше, діти, не шуміть,

Бо солодко спить…(ведмідь)

  • Як називається хатка ведмедя? (барліг)
  • Тихіше діти, щоб не розбудити ведмедика, бо він спатиме до весни.
  • А хто це причаївся біля ялинки?

В темнім лісі проживає

Довгий хвіст пухнастий має?

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її…(лисиця)

  • Де живе лисичка? (в норі)
  • Як ходить? Покажіть.

(Діти імітують, як рухається лисичка).

  • А яка лисичка? (хитра, руда…)
  • Як називають дитинчат лисички? (лисенята)
  • Малята, ви всі розглянули чарівний ліс, побачили лісових звірят.
  • А де ж наш Сніговичок? Як нам його знайти?
  • Ось сніжинка мені щось нашіптує.

Любі ви, мої малята!

Всі заплющіть оченята

Уявіть собі, що ви –

Малесенькі сніжиночки,

Як легенькі пушиночки.

З вітерцем ви покружляли (кружляють)

І біля великої кучугури стали.

  • Яка велика кучугура, а скільки сніжинок на ній.
  • Погляньте, кучугура, ще й шевелиться… Подуємо на сніжинки, щоб вони розлетілись?

(Діти дують «вправа на дихання», сніжинки розлітаються і з’являється Сніговик)

  • Хто це? (Сніговичок)
  • Він не маленький, і не великий.
  • Що ж ти наш Сніговичок, не зустрічаєш нас. Ми отримали твоє запрошення на День народження. Вітаємо тебе і даруємо тобі подарунки.

(Діти вітають Сніговика та називають те, що дарують)

  • А чого ти Сніговичку такий невеселий? (нема друзів)
  • Діти, давайте допоможемо нашому імениннику і намалюємо багато сніговичків.

(Діти сідають за столи і малюють сніговиків)

Після, задоволений Сніговичок дякує дітлахам і «пригощає дітей чарівними сніжинками» (зефіром)

Гра «Коровай»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шилкіна Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Silvertyuk Valentina
Додано
17 січня 2019
Переглядів
2430
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку