Конспект
комплексного заняття-гри з розвитку мовлення
з пріоритетом художньо-естетичного виховання
«Зимові дарунки для Сніговика»
проведеного в II молодшій групі
Вихователь: Іовенко В.В.
грудень 2018 р.
Мета. Уточнити та розширити знання дітей про зимові явища (з’являється сніг, сонце майже не гріє); диких тварин, які живуть у лісі, їх зовнішній вигляд, особливості; вчити правильно називати тварин та їх дитинчат, складати короткі розповіді; удосконалювати уміння відповідати на запитання за змістом картини. Навчати розуміти та вживати в мовленні узагальнюючі поняття, різні частини мови, відповідати на запитання вихователя реченнями. Вправляти у вимові звуків.
Розвивати у дітей творчу уяву, мовлення, фантазію, спостережливість за допомогою елементів ТРВЗ. Виховувати бережне ставлення до природи, інтерес до тварин.
Попередня робота. Спостерігали за явищами природи у довкіллі. Ознайомилися з властивостями снігу. Вчили вірш «Морозець, морозець» Г. Бойка. Розглядали малюнки звірят, їх дитинчат.
Матеріал. Піднос з серветками, кульки зі «снігом» (пінопласт) та трубочками; сніжинка; хмари у вигляді звірят (ведмедик, заєць, котик); подарунки для Сніговика (відеречко, морква, шапка, рукавиці, шарф, новорічна іграшка, люстерко, цукерка); кошик; «снігові кучугури»; «крижані озера»; макет снігової галявини з великою кучугурою посередині; декорації лісу (дерева, шишки в снігу, сліди звірят); сніговик, картина «Життя тварин узимку»; звукозапис мелодій у виконанні оркестра Франка Пурселя; зефір; матеріал для малювання: гуашеві фарби, пензлики, папір, стакани з водою.
Хід заняття
Психогімнастика
А тепер давайте покажемо нашим гостям, як ми любимо один одного. Для цього розділіться на пари і слухайте мене уважно:
Посміхніться один одному,
Погладьте один одного по голівці,
Привітайтесь ручками,
Привітайтесь ніжками,
Привітайтесь носиками,
Привітайтесь вушками.
Вже зима давно настала,
А сніжку чомусь так мало,
Давайте зробимо всі так,
Щоб почався снігопад.
Вправа на дихання
(діти дують і утворюють снігопад)
Тихо падає сніжок,
На дерева, на лісок.
Поки діти «утворюють снігопад» (рвуть і підкидають сніжинки вгору та дують в пакети з пінопластом), на плече вихователя «сіла» сніжинка.
А посланниця лісова.
Принесла вона нам запрошення,
До Сніговика на день народження.
(Діти вибирають подарунки і кладуть в кошик).
(Відповіді дітей)
(Діти імітують)
Капці у нас шкіряні,
Шкарпеточки хутряні –
І не змерзнуть наші ніжки,
Взимку ані трішки.
(Діти йдуть за вихователем, переступають через «снігові кучугури», обминаючи «крижані озера»).
Звучить запис хуртовини, вітру.
Щоб не мерзли рученята,
Погріємо їх, малята.
Щоб не мерзли наші ніжки,
Всі потупаємо трішки.
Морозець, морозець!
Не щипай за щічки.
Теплі валянки у нас,
Шубки і рукавички.
(Діти разом з вихователем підійшли до «лісової галявини» на столі).
Тиша в лісі стоїть,
Молодий сніжок блищить.
Ось зимова галявина.
Ось ялиночки в снігу.
(Картина «Життя тварин узимку». Бесіда за змістом картини.)
Довгі вуха, кущий хвіст
Невеличкий сам на зріст? (заєць)
Хто це спить в своїй хатині,
В гарній, теплій кожушині?
Тихіше, діти, не шуміть,
Бо солодко спить…(ведмідь)
В темнім лісі проживає
Довгий хвіст пухнастий має?
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її…(лисиця)
(Діти імітують, як рухається лисичка).
Любі ви, мої малята!
Всі заплющіть оченята
Уявіть собі, що ви –
Малесенькі сніжиночки,
Як легенькі пушиночки.
З вітерцем ви покружляли (кружляють)
І біля великої кучугури стали.
(Діти дують «вправа на дихання», сніжинки розлітаються і з’являється Сніговик)
(Діти вітають Сніговика та називають те, що дарують)
(Діти сідають за столи і малюють сніговиків)
Після, задоволений Сніговичок дякує дітлахам і «пригощає дітей чарівними сніжинками» (зефіром)
Гра «Коровай»