Інтегроване заняття «Ой на плоті, на кілочку».

Про матеріал
Продовжувати знайомити дітей з творами національного мистецтва — посудом: глечик, макітра, макогін, миска, горщик, горнятко; вчити дітей правильно використовувати набуті знання, мислити, висловлювати свою думку; уточнити знання про матеріал, з якого виготовляється посуд, про його використання у побуті; заохочувати дітей створювати орнаменти на вирізаних з паперу силуетах посуду, розвивати мовлення, естетичне сприйняття світу, чуття кольору; виховувати бережне ставлення до народних традицій.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття у середній групі

Тема. «Ой на плоті, на кілочку»

Мета. Продовжувати знайомити дітей з творами національного мистецтва — посудом: глечик, макітра, макогін, миска, горщик, горнятко; вчити дітей правильно використовувати набуті знання, мислити, висловлювати свою думку; уточнити знання про матеріал, з якого виготовляється посуд, про його використання у побуті; заохочувати дітей створювати орнаменти на вирізаних з паперу силуетах посуду, розвивати мовлення, естетичне сприйняття світу, чуття кольору; виховувати бережне ставлення до народних традицій.

Матеріал: керамічний посуд, ілюстрації, загадки, вірші, потішки до теми,  дидактична гра «Склади розбитий посуд», атрибути для гри «Зваримо борщик», площинні силуети керамічного посуду, обладнання для малювання.

Словник: горщик, глечик, макітра, макогін, миска, горнятко.

Хід заняття.

Пальчикова гімнастика

Варила мамочка кашичку, варила

Вказівним пальцем правої руки по долоні дитини роблять рух, ніби мішають кашу, примовляючи:

Варила мамочка кашичку, варила.

Одному дала до горнятка,

Перебирають пальці - один за одним, починаючи від мізинного.

Другому до мисочки,

Третьому до кайстроника,

Четвертому дала до ложки,

А п’ятому не дала,

Бо не приніс сала.

  • Діти, про що пальчикова гімнастика? Який посуд у ній згадується?

(Звернути увагу на ілюстрацію де зображений мисник)

Ви бачите перед собою мисник – дерев’яні полички для зберігання посуду.

Тут  розташований традиційний український  посуд.

Розглянте його і назовіть, для чого його використовують?

Миски використовували для перших страв,

- Якої форми миска? (круглої) А який посуд має теж круглу форму? (полумисок).

Полумисок – використовувався і для перших, і для других страв.

  • Відгадайте загадку.

Як у піч мене несуть,

В мене овочі кладуть,

Ще й водичку наливають,

У вогонь – і борщик мають! (горщик)

- В горщиках готували та зберігали їжу.

- А які українські страви ви знаєте? Пригадайте, з яких інгредієнтів варять борщ.

- Давайте пограємо в гру «Зваримо борщ».

Треба перенести і покласти в горщик лише ті овочі, які потрібні для борщу.

Ось макітра – це глибокий керамічний посуд для вареників, картоплі. Вона круглої форми, глибока. В ній можна тримати варення, вареники, пиріжки. І вареники, і пиріжки довго залишатимуться теплими і смачними. А ще в макітрі можна товкти часник з салом, щоб заправи­ти борщ. І тоді він буде дуже смачним. А товкти часник в макітрі можна макогоном.

А це макогон - макогоном можна терти мак. Тому він так і називається. Ось подивіться, який він продовгуватий, схожий на качалку.

Загадка.

Глечик – глиняний посуд для зберігання молока.

Біля тіла – вухо,

Голови не маю,

Молоко, сметану, квас,

Добре зберігаю. (глечик)

- Хто більше назве слів про глечик, який він? (глиняний, блискучий, гарний, красивий, великий, розписний, новий, старовинний, український, казковий, красивий).

- А глечик  в нас незвичайний, хто в нього загляне – той завдання дістане.

Дидактична гра «Склади розбитий посуд»

- А хто мені розкаже, як цей посуд називається? (Показує куманець)

Куманець – традиційний український святковий посуд для напоїв. На що він схожий? (на великий бублик з носиком і ручкою)

Є в Україні своєрідний глиняний посуд – це куманці, барильця, горнятка.

З якого матеріалу він виготовлений посуд? Так, із глини.

                   Глина в кого ожива?

                   Творить з нею хто дива?

                   В кого посуд, ніби жар?

                   Ну, звичайно ж , це - …

                                                                  (гончар)

У давнину, коли ще не було заводів і фабрик, посуд не купували у крамницях, а гончари  виготовляли  миски, горщики, глечики та інший посуд вручну. А щоб він був привабливим, оздоблювали його візерунками.

- Діти, а ви б хотіли навчитися створювати гарні візерунки на посуді?

Тож давайте відкриємо сьогодні майстерню народних умільців. Сьогодні у нашій майстерні ми будемо прикрашати орнаментом паперові глечики.

Діти сідають за столи, на яких обладнання для малювання.

А щоб дітки краще працювали треба відпочити.

Фізкультхвилинка

Дружно вправними руками

Допоможемо ми мамі.

Посуд гарно перемиєм,

Витрем насухо, складем,

І при цьому не поб’єм.

Пил зітремо й підметемо —

Скрізь порядок наведем.

Практична робота

Перед тим як прикрасити посуд, художники задумували орнамент. Подумайте, як би ви хотіли прикрасити свій виріб? (запитати 2-3 дітей) Візьміть пензлики і починайте працювати.

Лунає тиха музика, діти малюють

Гра «Будь уважний»

А зараз, діти, пограємо з вами в гру на уважність. Я почну розповідати віршик, потішку. Ви ж, хто знає, будете продовжувати, а після розповіді покажете той предмет, про який розповідалося.

Киця Мура,

Де ти була?

У бабусі.

Що робила?

(Діти продовжують).

Миски била.

 

Диби-диби, диби-диби,

Ішла баба по гриби.

А дід по опеньки

В неділю раненько.

(Діти продовжують).

Нарвали опеньки,

Зварили опеньки,

Поклали опеньки

В макітру гарненько.

 

Печу,печу хлібчик

Дітям на обідчик.

(Діти продовжують).

 

Люлі, люлечку,

(Діти продовжують).

У маленькому горняті

Маленькому дитяті.

 

Дітям пропонується розповісти інші потішки, загадки про ці предмети.

Підсумок.

- Отже, діти, сьогодні ми з вами говорили про український національний посуд, згадали про нього пісні, потішки, загадки, казки. Все це - надбання нашого українського народу, яке ми повинні шанувати.

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
2493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку