Конспект комплексного заняття у старшій групі на тему: „Бережіть природу – вона нам як рідний дім.”

Про матеріал
Комплексне заняття з дітьми старшого дошкільного віку з еколого- природничого напрямку.
Перегляд файлу

Комунальний заклад ясла – садок «Сонечко»

смт Лазурне

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект комплексного заняття у старшій групі

на тему: „Бережіть природу – вона нам як рідний дім.

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Вихователь старшої групи

Косован Тетяна Несторівна

 

 

 

 

Програмовий зміст:

Ознайомлення з природним довкіллям (валеологія): формувати початкові, реалістичні уявлення про явища природи, взаємозв`язок живої та неживої природи; знайомити дітей з поняттями „природне сміття” та „сміття, принесене людиною”, підвести дітей до розуміння необхідності охорони навколишнього середовища за допомогою прикладів з власного досвіду.

Розвиток мовлення  удожня література): розвивати зв`язне мовлення, логічне мислення. Спонукати дітей давати правильну оцінку діям дівчинки за твором В. Сухомлинського „Смітник”, вміння відповідати на запитання вихователя за ілюстраціями.

Конструювання з покидькового матеріалу: розвивати уміння працювати з різними матеріалами (зокрема з сірниковими коробками) за ілюстративними зразками та формувати творчу уяву; закріплювати вміння охайно працювати з клеєм.

Виховувати  дбайливе ставлення до природи.

Матеріал: коробки з матеріалами :м`яч, сухі гілочки, листя та трава; скляна пляшечка, папірці, одноразова склянка, огризок яблука, ящик зі сходами зерна, акваріум з водою, сірникові коробки, кольоровий папір, клей, пензлі, поробки зі сірникових коробок, ілюстрації до художнього твору та схеми для конструювання з сірникових коробок.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

Дзінь – дзелень, дзінь – дзелень

Починаймо новий день.

Сядьте рівно, посміхніться,

На сусіда подивіться.

Спинку рівно порівняймо

І заняття починаймо.

ІІ. Основна частина.

 Вихователь: Діти, ми часто з вами на прогулянці збираємо сміття. Пригадайте, що ми збирали. Звідки воно береться? Ось і сьогодні я принесла до дитячого садка сміття, що знайшла на майданчику. Погляньте, що це? ( кольорова коробка з гілками з дерев, листя, трава.)

  - Звідки воно взялося? Так, це сміття з дерев, квітів, трави. Воно природного походження. А як ви думаєте, це сміття корисне чи шкідливе? Чому ви так вирішили? Кому воно потрібне? Роз повіді дітей з власного досвіду.  (Листя, гілки, кора потрібні для комах. Вони ховаються туди від морозів взимку, з гілок птахи майструють свої гнізда.)

 - А кому потрібне насіння рослин? (Відповіді дітей.)

 - Як бачите, діти, природне сміття корисне, тому восени його не можна спалювати, бо дим дуже шкодить здоров`ю людей. Природне сміття з майданчиків краще вивезти у спеціальне місце, або закопати в землю.

  - Але у мене в пакеті ще є кольорова коробка . Подивіться, це сміття, яке було на майданчику. (Залишки скла, папірці з цукерок, одноразовий посуд, сірникові коробки.)

  - Звідки воно взялося на майданчику? Воно шкідливе чи корисне? Як воно може нашкодити людям, природі? (Це сміття може стати причиною травмування людей, загибелі птахів, дерев, комах, риб.). Розповіді дітей.

  - Діти, треба пам`ятати про те, що у природі все взаємопов`язано. А от як, ми зараз з`ясуємо, якщо пограємо у гру.

  Дидактична гра „ Склади ланцюжок”. Діти по колу передають м`яч і розповідають, що трапиться, якщо: зникнуть квіти, то зникнуть комахи, зникнуть комахи – зникнуть птахи, зникнуть птахи – загинуть дерева і т. д.

 - Ось бачите, діти, як все в природі взаємопов`язано.

 - А зараз ми проведемо оздоровчу фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка „Я – квітка”.

 - Уявіть собі, що кожен із вас маленька насінинка, яка потрапила в ямку. (Діти присідають.)

  - Вас зігріває сонечко, поливає дощик і ви починаєте проростати. (Діти повільно піднімаються.)

  - З маленької насінинки виросла квітка і розквітла. (Діти піднімають руки вгору, показуючи, як розпускається бутон.)

  - Її зігріває сонечко, гойдає вітерець. (Діти злегка водять у повітрі руками.)

 - До квітки прилітають метелики, бджілки. Яка корисна квітка! Відчуйте в серці радість від її користі. (Діти прикладають руки до серця.)

  - Аж раптом прибігли діти і хочуть зірвати квітку. Відчуйте страх. (Діти показують мімікою чи жестами).

 - Але ж квітка не може втекти і сказати: „Я хочу жити”. Проте діти її не зірвали, відчули страх квітки.

Зраділа вона: „Я жива!” Посміхніться квітці. (Діти посміхаються.) Вихователь: Пам`ятайте! Дерева, квіти, комахи, трава не можуть захистити себе. Зберегти їх можете тільки ви. Я знаю одну дівчинку, яка образила квіти. Хочете знати як? Тоді сідайте зручно і послухайте оповідання.

Вихователь читає оповідання і демонструє ілюстрації до твору.

 Василь Сухомлинський „Смітник”.

- Зранку уся сім`я зібралася за столом. Марійка узялася допомагати прибирати після сніданку, але побачила, що запізнюється до школи. Схопивши відерце зі сміттям, вона потихеньку викинула його у квітник, який був розбитий позаду будинку. Дівчинка часто почала викидати туди сміття, коли запізнювалась до школи. Якось дідусь попросив її полити квіти у квітнику. Марійка пішла за будинок і побачила, що замість квітів там лежить купа сміття. „Звідки ж узявся цей смітник?” – запитав здивовано дідусь.

- Я не знаю, - сказала Марійка і почервоніла. Їй було соромно за зіпсовані квіти.

Вихователь: Як називається оповідання? Хто його написав?

Повторне читання оповідання. Перегла ілюстрацій та запитання до тексту.

      - Кому допомагала Марійка вдома?

      - Куди вона викинула сміття?

      - Чому вона так вчинила?

      - Хто попросив дівчинку полити квіти?

      - Що побачила Марійка замість квітів?

      - Що запитав дідусь?

      - Чому Марійка почервоніла?

      - Дайте оцінку поведінці дівчинки: як би вчинили ви?

      - Щоб ви порадили Марійці? 

      - Ось бачите, діти, як постраждали квіти від вчинку Марійки.

 - А як це трапилось, я покажу вам на прикладі зерна, яке ми висіяли. Ось подивіться, будь ласка, як проросло зерно. А ось під камінчиком зерно не росте. Чому? (Відповіді дітей.)

 - Мені ще пригадалась одна зустріч. Послухайте, будь ласка. Це було влітку. На море  прийшли відпочивати діти, їх було четверо. Вони принесли з собою цукерки, морозиво, печиво, сік, яблука. Діти сиділи біля моря, грілися на сонечку, їли солодощі. Відпочивши, вони вирішили повернутись додому. Папірці, огризки вони зібрали і кинули в море. Так вони думали, що прибрали за собою.

 - Діти, як ви вважаєте, чи правильно вчинили відпочивальники?  (Відповіді дітей.)

 - Ось давайте перевіримо, що трапилося з водою у морі. А це ми зробимо у дослідницькій лабораторії.  Для цього в мене є ще одна кольорова коробочка. Погляньте що в ній. Це все нам потрібно для досліду. Довайте уявимо, що цей акваріум – море. (Діти і вихователь проводять дослід: кидають папірці із цукерок в акваріум з чистою водою.)

 Вихователь:  Що сталося з водою? Так, вона забруднилась. Але ж у морі живе риба. Чи може вона жити у брудній воді? (Відповіді дітей.)

 - Отже діти вода, земля, повітря повинні бути чистими. А із сміття можна навіть зробити корисні речі. Ось подивіться, що можна виготовити із сірникових коробок. (Вихователь показує вироби із сірникових коробок та ілюстрації з послідовністю виконання роботи)

 - Ми зараз спробуємо зробити найпростіший виріб – столик. Запрошую вас у нашу майстерню. (Вихователь показує, як з готових деталей можна зробити іграшковий столик.)

 - Спочатку роздивимось із яких деталей складається стіл: коробка, кришка, ніжки. (Вихователь пояснює послідовність виконання виробу.)

- Ще раз пригадаймо, в якій послідовності будемо робити стіл. (Відповіді дітей.) Діти виготовляють столик, диван або комод із сірникових коробок.

ІІІ. Підсумок.

Вихователь:  

- Про що нове і цікаве ви сьогодні дізналися?

 - Чому навчилися? 

Діти, пам`ятайте, що незвичайні речі з різних матеріалів ви також можете зробити із батьками вдома. Любіть і бережіть природу, і вона вам віддячить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад ясла – садок «Сонечко»

смт Лазурне

 

 

 

 

 

 

 

САМОАНАЛІЗ КОМПЛЕКСНОГО ЗАНЯТТЯ (Ознайомлення з природним довкіллям (валеологія), розвиток мовлення, конструювання) у старшій групі

на тему: „Природа нам як рідний дім”

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала :

вихователь старшої групи

Косован Т.Н.

 

 Проведене комплексне заняття на тему « Природа  нам як рідний дім» відповідало чинній програмі «Дитина». У ньому були задіяні три розділи  - ознайомлення з природним довкіллям (валеологія), розвиток мовлення, конструювання   правильно  та оптимально визначені та розв’язані на занятті навчальні, виховні і розвиваючі завдання, які чітко були визначені в програмовому змісті.

Зміст заняття побудований  так, щоб діти постійно змінювали свою діяльність, закріплювали раніше здобуті знання під час практичної діяльності, вміли пояснити свої дії та робили висновки з допомогою вихователя.

Я вважаю, що найсуттєвішим на занятті  було показати, як діти вміють застосовувати здобуті знання в повсякденному житті та вміння відстоювати власну думку і обґрунтовувати її.

Під час практичних дій ( з забрудненням акваріуму) деякі діти, знаючи що не можна забруднювати навколишнє середовище, з острахом кидали сміття в воду,але вихователь спонукала  пояснювати чому не можна так робити.

Акцентуючи увагу на оповіданні В.Сухомлинського «Сміття», я допомогла дітям зрозуміти, як кожна людина того не розуміючи, в повсякденному житті робить вчинки які наносять шкоду нашій планеті.

Під час конструювання, діти з інтересом робили меблі з покидькового матеріалу, з задоволенням приймали допомогу гостей та відразу почали застосовувати свої вироби в сюжетних іграх.

Завдяки вдалому комплексному поєднанню розділів програми та формам навчання , на занятті були закріплені знання з розвитку мовлення, екології, вміння працювати з покидьковим матеріалом .

Але слід звернути увагу на мовленнєвий розвиток дітей. Це дуже велика проблема на даний час, слід більше використовувати різні методи і прийоми для поліпшення мови дітей. На цьому занятті більше розмовляла вихователь, діти були уважні, але тільки сприймали інформацію від вихователя. Дуже важко було спонукати дітей на конструктивний діалог.

 

 

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
8348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку