Заняття для дітей старшого дошкільного віку «Веселка»

Про матеріал
Ознайомлювати дітей із таким явищем природи як веселка, її видами (подвійна, біла, зимова, вогняна), вчити їх розрізняти. Закріпити уявлення дітей про кольори веселки, їх назви. Поглиблювати просторові уявлення дітей, вміння називати розміщення предмета відносно іншого. Розширювати запас слів за рахунок назв предметів. Формувати уявлення про мовленнєвий етикет, його основну вимогу – ввічливість, статечність, уважність, чемність. Розвивати мислення, мовлення, пам’ять, бажання милуватися красою краєвидів та проводити спостереження у природі, вміння аналізувати й робити висновки. Виховувати любов до природи, ввічливість.
Перегляд файлу

НАТАЛІЯ ЯЦЮК, вихователь - методист, дошкільний начальний заклад (ясла – садок) комбінованого типу №27 «Червона Шапочка», м. Біла Церква, Київська область

 

Заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з природним довкіллям

Тема. Веселка

Мета: Ознайомлювати дітей із таким явищем природи як веселка, її видами (подвійна, біла, зимова, вогняна), вчити їх розрізняти.  Закріпити уявлення дітей про кольори веселки, їх назви. Поглиблювати просторові уявлення дітей, вміння називати розміщення предмета відносно іншого. Розширювати запас слів за рахунок назв предметів. Формувати уявлення про мовленнєвий етикет, його  основну вимогу – ввічливість, статечність, уважність, чемність.  Розвивати мислення, мовлення, память, бажання милуватися красою краєвидів та проводити спостереження у природі, вміння аналізувати й робити висновки. Виховувати любов до природи, ввічливість.

Матеріал: мультимедійна презентація із зображенням веселки, її видів (подвійна, біла, зимова, вогняна), Капітошки; набори цеглинок LEGO  по кількості дітей (по 1 цеглинці червоного, оранжевого, жовтого, зеленого, голубого, синього та фіолетового кольорів, миска з водою, аркуш білого паперу, дзеркало, аудіозапис пісні Капітошки із однойменного мультфільму.

 

Хід заняття:

  • Доброго ранку! Я вас вітаю,

Гарного настрою щиро бажаю.

Всі посміхніться, за руки візьміться,

Один на одного щиро дивіться.

У коло дружно всі сідайте,

Гостя нашого стрічайте!

Вихователь виводить на екран зображення Капітошки, звучить пісня із однойменного мультфільму.

Вихователь:

  • Діти, хто завітав до нас на гостину? Так, це Капітошка.
  • Хто такий цей Капітошка?

Звідки це малятко?

Коли піде з неба дощик,

Веселка засіяє,

Капітошка свою пісню

Знову заспіває.

То він з дощиком танцює

Кольоровим блиском,

Розсипається навколо

Золотим намистом,

То він котиться росою,

То пірна в струмочок –

Що за диво – Капітошка?

Чий же він синочок?

Я дам відповідь, малята,

Швидко розберуся:

Літній дощик – його татко,

Хмаринка – матуся.

             Т.Сахно

- Діти, давайте привітаємось до Капітошки. (Діти вітаються).

- А як можна назвати ці всі слова? Так, це слова вітання, ввічливі слова. А як можна сказати про людей, які вживають ввічливі слова? (Чемні, ввічливі, виховані).

- Дуже чемні ви малята,

Мої хлопчики й дівчата!

Гість приніс нам  подарунок –

Цеглинки LEGO у дарунок.

Ви цеглинки розглядайте,

В ланцюжок їх викладайте.

Вихователь читає дітям вірш. Діти вибирають цеглинку відповідного кольору та викладають ланцюжок.

Червоний мак у полі,

Оранжевий апельсин у Олі,

Жовте сонце в небесах,

Зелене листя на дубках,

Голубе і чисте небо,

Сині хмари, дощ нам треба,

Фіолетові фіалки.

Починаймо все спочатку.

Вихователь пропонує дітям назвати кольори цеглинок, які утворили ланцюжок.

  • Цеглинка якого кольору знаходиться першою у ланцюжку, якщо рахувати зліва – направо? Так, червоного. Який перший звук у слові «червоний»? Назвіть слова – назви предметів, які починаються на цей звук.
  • Цеглинка якого кольору знаходиться першою у ланцюжку, якщо рахувати справа – наліво?

Так, фіолетового. Який перший звук у слові «фіолетовий»? Назвіть слова – назви предметів, які починаються на цей звук.

  • Цеглинка якого кольору знаходиться між червоною і жовтою (зеленою і синьою)?

(Проводиться аналогічна робота із виділення першого звуку у словах - назвах кольорів та називання слів,  які починаються на цей звук).

  • Які кольори у ланцюжку є холодними? (теплими)?
  • Що вам нагадує цей ланцюжок? Так, веселку.

Вихователь:

Капітошка наш зрадів,

Що веселку тут зустрів!

Веселкові кольори

Кожен з вас та має.

Й Капітошці такий одяг

Швидко називає.

Вихователь називає один з кольорів веселки, діти розглядають свій одяг, знаходять відповідний колір на ньому, виходять на середину килимка та виконують рухи під музику.

Вихователь виводить на екран зображення веселки.

  • Діти, а ви бачили коли – небудь веселку у природі? Коли її можна побачити? Так, веселку можна побачити тоді, коли стоїш спиною до сонця і обличчям до дощу, що йде вдалині.
  • А якої форми веселка? Всі веселки круглої форми, а не мають форму дуги, як ми звикли вважати. Але чому часто ми бачимо лише дугу? Так, зазвичай ми спостерігаємо веселку із землі, і в полі нашого зору перебуває лише її частина. Побачити повністю веселку можна лише піднявшись високо, наприклад, під час польоту на літаку, гвинтокрилі.

Вихователь виводить на екран зображення подвійної веселки.

  • Чи бачили ви коли таку веселку? Вона називається подвійною. Друга веселка є ніби дзеркальним відображенням  першої.

Вихователь виводить на екран зображення білої, а потім зимової веселки.

  • Чи бачили ви таку веселку? Така веселка називається білою. Виникає вона під час туману.
  • У природі ще  існує зимова веселка. Як ви думаєте, в яку пору року вона може виникати?

Вихователь виводить зображення вогняної веселки.

  • А це – вогняна веселка. Її можна спостерігати, коли сонце високо піднімається в небі. Подивіться, чим вогняна веселка схожа на звичайну, а чим відрізняється?

Вихователь:

  • Діти, а чи можемо ми побачити веселку у звичайних повсякденних речах? В яких?

(При потребі вихователь допомагає дітям, виводить на екран відповідні зображення)

  • Так, веселка «живе» не лише на небі, а і у звичайних речах. Наприклад, у CD – диску, мильних бульбашках, на перламутровій мушлі, навіть у калюжі, коли туди потрапить крапля бензину.

Вихователь:

  • Діти, давайте спробуємо створити веселку у нашій груповій кімнаті.

(Вихователь пропонує дітям провести дослід та зробити веселку у мисці з водою. Для цього потрібно поставити миску з водою на аркуш білого паперу у добре освітленому  місці, опустити  і притулити до краю  миски  дзеркало. Посуд потрібно повернути так, щоб сонячні промені падали на дзеркало.  Веселку можна буде побачити на аркуші паперу).

  • Діти, що допомогло нам утворити веселку? Так, сонячне проміння, вода та дзеркало.
  • Наш  Капітошка живе у хмаринці, тому він часто бачить на небі веселку та любить розфарбовувати її кольорами всі предмети. Чи хотіли б ви попросити Капітошку розфарбувати кольорами веселки щось у нашій групі? Що саме? Якими кольорами? Чому?

Вихователь:

Поспішає Капітошка на хмаринку до матусі,

Та я чую він гукає: «Не сумуйте, повернуся!»

Підсумок заняття

 

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
6993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку