Виховна година для здобувачів освіти 4 класу на тему:
Інформатичний конкурс «Інфосвіт»
Мета: актуалізація опорних знань з початкового курсу інформатики, формування інтересу в здобувачів освіти, формування наскрізних вмінь.
Наскрізні вміння:
Спрямування: 4 клас
Обладнання: презентація для супроводу матеріалу, роздруківки з завданнями і значками для учасників команд (додаток в кінці конспекту), чисті аркуші паперу, диплом для нагородження учасників, стрічка для капітана (на руку).
-Добрий день, учні! Рада вас бачити сьогодні. (Слайд 1) Який у вас настрій?(відповіді учнів). Чи налаштовані ви на роботу?(відповіді учнів). Чудово! Отже починаємо!
-До нас сьогодні завітав цікавий гість. (Слайд 2)
Підкажіть мені, хто це? (відповіді учнів)
-Молодці! Це дійсно комп’ютер. Завітав він до нас для того, щоб повідомити тему сьогоднішнього заняття. Але для цього необхідно розв’язати завдання, яке він нам запропонує.
(кросворд для учнів)(Слайд 3)
(кросворд з відповідями)(Слайд 4)
-Ми маємо слово, яке було загадане в кросворді. Яке це слово? (учні: Інфосвіт)
-Молодці! Отже наша сьогоднішня тема – інформатичний конкурс «Інфосвіт». Для того, щоб розпочати її, необхідно поділитись на дві команди. (здобувачі освіти діляться на команди).(Слайд 5)
Команда під номером один «Програмісти»
Девізи з загадками (команда противників повинна відгадати загадку, в якій зашифрована назва іншої команди).
Девіз:
Хто, неначе епiграми,
Строчить день при днi програми
Для клiєнтiв з рiзних мiст?
Це невтомний … (програміст)
Команда під номером два «Віруси»
Девіз:
…(вірус)
Хробак чи хвороба – як завгодно назви -
Пошкоджує файли надійні твої.
Робить це швидко і непомітно,
Якщо оновлень немає надійних.
(кожна команда визначає капітана і представляє себе(девіз))
-Команда сформовані, отже розпочинаємо наш конкурс.
- Команда яка краще і швидше виконає завдання отримає один бал на свій рахунок за кожне завдання. В кінці ми підрахуємо бали і визначимо команду переможця.
-Завдання під номером 1. (Слайд 6)
На нашому комп’ютері з’явився вірус, який пошкодив файли, а також знищив деякі слова з вірша Василя Симоненка. Команда, яка зможе відновити вірш правильно отримає один бал. Час пішов!
Мріють крилами з туману … рожеві,
Сиплють … у лимани зорі сургучеві.
Заглядає в шибку казка … очима,
Материнська … ласка в неї за плечима.
Ой біжи, біжи, досадо, не … до хати,
Не пущу тебе колиску синову … .
Припливайте до колиски, … , як мрії,
Опустіться, … зорі, синові під вії.
Виростеш ти, … , вирушиш в дорогу,
Виростуть з тобою …. тривоги.
Можна все на … вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки … .
(обговорення результатів обох команд і визначення переможці на цьому етапі. Команда - переможець отримає бал)
-Завдання під номером два. Кожна команда отримала по чистому аркушу паперу і за одну хвилину має написати якомога більше слів, які пов’язані з інформатикою. Та команда, яка напише більше слів, отримає бал. Час пішов.(Слайд 7)
(обговорення результатів обох команд і визначення переможці на цьому етапі. Команда - переможець отримає бал).
-Завдання для капітанів. На початку нашого конкурсу кожна команда обрала собі капітана. Зараз кожен капітан отримує аркуш паперу і за 2 хвилини має скласти вірш про інформатику і виразно продекламувати його перед учасниками. Час пішов! (Слайд 8)
(Декламація написаних віршів. Оголошення переможців. Команди отримують бал (ВАЖЛИВО!!! Кожна команда на цьому етапі має отримати бал за творчу діяльність ОБОХ капітанів)
-Завдання під назвою «Мудрі інформатики». Зараз буде проведено невеличку вікторину. Вам необхідно дати правильну відповідь на запитання. Кожна команда отримає ту кількість балів, яку вона набере. Оголошення відповідей відбувається за правилом піднятої руки капітана команди. Якщо правило буде порушено, бал не отримує жодна команда.
Логін — це: (Слайд 9)
а) ім'я користувача;
б) пароль;
в) ім'я програми.
Спікер – це: (Слайд 10)
а) звуковий сигнал на комп’ютері
б) звукова карта.
в) динамік в комп’ютері
Кулер — це: (Слайд 11)
а) вентилятор охолоджування процесора;
б) покупець комп'ютера;
в) користувач комп'ютера.
Юзер — це: (Слайд 12)
а) програміст, що "зламує" чужі програми;
б) адміністратор комп'ютерної мережі;
в) користувач комп'ютера.
(кожна команда отримує стільки балів, скільки правильних відповідей дала)
-І останнє завдання. Розшифруйте те, що тут заховалось. (Слайд 13)
АРУТАІВАЛК (клавіатура)
КОМЛЯПЮ’ЮЛЯТЕРЛЯ (комп’ютер)
(бал отримує команда, яка перша дала правильні відповіді)
-Всі отримали свої бали, всі команди молодці. (Слайд 14) А зараз настав час обрати переможців. За підрахунком балів перемогу отримала команда …(«Віруси», «Програмісти»). Вітаємо переможців! (команда переможців отримує диплом) (Слайд 15)
-Дякую всім за активну участь. До побачення!
ДОДАТОК
Привіт, команда під номером 1. Ваше завдання обрати капітана команди і зачитати девіз перед іншою командою. Це девіз-загадка, читати те що в дужках НЕ МОЖНА!
Хто, неначе епiграми,
Строчить день при днi програми
Для клiєнтiв з рiзних мiст?
Це невтомний … (програміст)
Таких необхідно дві роздруківки