Конспект "Методичні заходи з педагогами ЗДО"

Про матеріал
Методична діяльність в сучасних ЗДО є відповідальною роботою, яка потребує попередньої роботи не тільки методиста чи завідувача закладу, але і всіх педагогів також.
Перегляд файлу

Семінар-практикум

для педагогів

«Мовленнєвий розвиток дітей дошкільного віку»

Зміст

Форма роботи

Відповідальний

Теоретична частина

1.

Вікові особливості розвитку мовлення дошкільнят на кожному віковому етапі

Презентація-доповідь

Директор, методист, вихователі

2.

Заняття як провідна форма роботи з розвитку мовлення

Повідомлення

Директор, методист, вихователі

3.

Засоби і методи роботи з розвитку мовлення

Презентація-повідомлення

Директор, методист, вихователі

4.

Рекомендації для вихователів щодо забезпечення ефективності мовленнєвих занять

Виступ-повідомлення

Директор, методист, вихователі, логопед

Практична частина

6.

Формування орфоепічної, граматичної, лексичної та  діамонологічної компетентності длшкільників

Ярмарка ідей

Методист, вихователі

7.

Традиційні танетрадиційні методи розвитку монологічного та діалогічного мовлення

Фрагменти занять, презентація

Методист, вихователі

8.

Інтерактивні технології для розвитку мовлення дітей

Майстер-клас

Методист, вихователі, логопед

Підсумки проведення педагогічної ради, самооцінка та впровадження ідей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рольова педагогічна гра

«Сюжетно-рольова гра — основний метод соціалізації та розвитку мовлення дітей»

Мета:

- Удосконалювати педагогічну майстерність вихователів;

- Підвищувати методичний рівень;

- Сприяти творчому пошуку.

Зміст

Форми реалізації

Відповідальні

Теоретична частина

1.

Гра як фактор всебічного розвитку дитини, її соціалізації

Повідомлення

Методист, вихователі

2.

Особливості розвитку сюжетно-рольової гри в різні вікові періоди

Повідомлення

Методист

Практична частина

3.

Значення сюжетно-рольової гри для розвитку дитини

Мозковий штурм

 

 

 

 

Методист, вихователі

 

4.

«В школі»

Сюжетно-рольова гра

5.

Сюжетно-рольова — як різновид творчої гри

Робота з перфокартами

6.

Можливі труднощі під час організації сюжетно-рольових ігор

Ігрові ситуації

7.

В країні дивних казок

Ігрова ситуація

Робота з перфокартами:

Специфіка гри полягає в тому, що вона спочатку формується як ... діяльність дітей. Тому вона вимагає тактовного і вдумливого ... з боку дорослого

Сюжетостворення залежить від ... дітей та їх ... умінь, від .... Розвитку ігрової діяльності і .... Досвіду.

У сюжетно-рольовій грі розвивається ....

Функція свідомості як можливість .... одного предмета іншим, використання одного предмета як знака іншого.

Основна мета сюжетно-рольових ігор - «сприяння розвитку .... , Оволодінню .... практичному житті, ... поведінки, вмінням самостійно ....

Гра має моделюючий характер, адже діти розігрують той чи інший сюжет, відтворюють спочатку,

Характерні для дорослої людини, а потім ....

У кожній грі є .... . Поступово вони починають виділятися дошкільнятами як її центральний момент. Від перемоги одномоментного бажання над .... Дитина йде до перемоги ....:

Від його неподільності з роллю до повного його усвідомлення і виконання, а потім до самостійного формулювання до початку гри.

Рекомендації педагогам при організації сюжетно-рольових ігор

1. Для того, щоб втягувати дітей в гру, грати разом з ними, педагогу слід навчитися вільно розгортати сюжет того чи іншого будови в живому процесі гри, відштовхуючись від тематики, яка залучає дітей.

2. Слід пам'ятати, що вихователь може писати «конспект» сюжетної гри для себе лише як можливий проект вільних дій. При цьому дорослий повинен чітко розуміти, що в грі з дітьми його проект не закон для всіх, а лише задум одного з учасників.

 

3. Від мистецтва дорослого вчасно прийняти пропозицію дітей у ході гри, ввести новий персонаж (і, відповідно, ігрову роль, розгорнути запропоноване партнером-дитиною подія залежить привабливість спільної ігрової діяльності і успішність формуючих впливів.

 

Можливі труднощі під час організації сюжетно-рольових ігор

мета:  закріпити уявлення про можливі труднощі, які можуть виникнути під час організації сюжетно-рольової гри між дошкільниками різного віку

Кожен педагог бере на себе роль дитини, уявляє себе на її місці та розігрує можливі конфліктні ситуації чи недомовленості, які можуть виникнути під час організації сюжетно-рольових ігор

- визначення теми гри

- розподіл ролей

- вибір іграшок

- продовження гри

- порушення правил гри одним із гравців-дітей

В країні дивних казок

мета: навчити педагогів ставити себе на місце казкового героя,втілюватися в образ, потім обігрувати побутові сюжети за казковим змістом, потім за рекомендацією сполучати декілька казок в одну казку


Педагогічний тренінг

«Комунікативна культура — основа досконалого мовлення»

Мета. Створювати умови для розвитку комунікативної культури педагогів. Ознайомлювати з базовими положеннями теорії спілкування. Формувати навички ефективної взаємодії. Розвивати комунікативні вміння за допомогою ігрових методів навчання. Поглиблення та систематизація знань педагогів щодо змісту Базового компонента, формування їх професійних умінь щодо використання ефективних підходів для розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку; вдосконалення педагогічної майстерності вихователів. Підсилювати професійну мотивацію.

План проведення тренінгу

Зміст

Форма проведення

Відповідальний

1.

«Вітаю вас»

Вправа на знайомство

Методист

2.

Незвичайне привітання

Вправа

Методист та вихователі

3.

Взаємне сприйняття партнерів під час спілкування

Вправа «Дерево»

Методист та вихователі, психолог

4.

Емоційно-ціннісна основа культури мовлення

Вправа "Продовж вислів"

Психолог, методист

5.

Культура мовлення педагога

Вправа "Синквейн".

Психолог, методист

6.

Підбиття підсумків. Ритуал прощання

Вправа

Методист та вихователі, психолог

Вправа "Незвичайне привітання".

Мета: підготовка учасників до роботи, створення позитивної атмосфери, сприяння згуртованості групи, розвиток здатності до вербального й невербального спілкування.
Час виконання: 5 хвилин.

Опис вправи.

Керівник. Пропоную вам привітатися, але наше привітання буде особливим. Ви знаєте, що у зв'язку з розвитком інклюзивної освіти в Україні, в освітній процес ДНЗ включають дітей з особливими по¬требами. Тому ми зараз уявимо себе цими малятами і будемо вітатися. Прошу вас об'єднатися по двоє: один учасник виконає роль дитини, інший - вихователя. Отримайте, будь ласка, завдання і виконайте його.

Варіанти завдань:

відобразити привітання дитини, яка нічого не чує і не може говорити, але в її розпорядженні -

зір, жести, пантоміма;

відобразити привітання дитини, яка не бачить і не розмовляє, але здат¬на чути і показувати;

відобразити привітання дитини, яка не чує і їй тяжко рухатися, але зате може говорити і бачити.
Коментар. Використання інтерактивного методу "Удвох".

Вправа "Дерево".

Мета: забезпечення розуміння учасників тренінгу змісту (сутності) ключових понять з освітньої лінії "Мовлення дитини".

Час виконання: 15 хвилин. Опис вправи.

Керівник. Пропоную вашій увазі мозковий штурм. Перед вами дерево, яке символізує

Базовий компонент, гілки дерева - освітні лінії. Оскільки ми сьогодні на нашому занятті розглядаємо освітню лінію "Мовлення дитини", то на нашій гілці виросли бруньки, які відображають складові даної освітньої лінії. Щоб наші бруньки перетворилися на листочки, потрібно дібрати визначення, яке відповідає даному терміну.

Коментар. На "бруньці" написано компетентність, на "листочку" - визначення поняття.

Потрібно до "бруньки" дібрати визначення. 

Вправа "Продовж вислів".

Мета: сприяти розвитку сміливості у висловлюваннях, допитливості та гнучкості думки. Час виконання: 5 хвилин. Опис вправи.

Тренер. Я буду зачитувати вам прислів'я, а ваше завдання - закінчити його на власний розсуд, використовуючи при цьому гнучкість, думки та образність слова. Завдання буде йти колом.
Менше говори, більше... (слухай, думай, працюй). Хто любить працювати, тому... (нема часу сумувати, не доведеться голодувати).

Не смійся з іншого, щоб... (не сміялися з тебе). Не кажи того, чого... (не знаєш). Менше говори - більше... (зробиш, почуєш). Не соромся питати про те, чого... (не знаєш, не чуєш). Що менше думок, то більше... (пліток, теревенів, балачок). З мудрим говорити, що ... (мед пити, розуму набратися). • Солодкими словами можна... (виманити й гадюку, брехню розказати).

Вправа "Синквейн".

Мета: тренувати здатність узагальнювати інформацію, висловлювати її декількома словами.
Час виконання: 10 хвилин.

Опис вправи.

Тренер. Прошу вас узяти по одному листочку. На ньому написано слово. Об'єднайтеся в чотири групи за однаковими словами (мова, діти, педагог, спілкування). Зараз ми з вами будемо складати нестандартний вірш - синквейн. Синквейни - швидкий і потужний інструмент для аналізу, синтезу й узагальнення інформації.
Хочу пригадати вам правило його складання: 1 ряд містить слово-іменник, що позначає тему вірша;

2 ряд - два прикметники, що описують тему; 3 ряд - три дієслова, що позначають дії, пов'язані темою;

4 ряд - речення з чотирьох слів, у якому висловлено ставлення до теми;
5 ряд - це слово-резюме, яке позначає нову інтерпретацію теми

docx
Додано
27 травня 2020
Переглядів
3819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку