Конспект музичного заняття «Креативні малята»
(для дітей старшого дошкільного віку)
Програмовий зміст:
- збагачувати музичний досвід дітей;
- вчити сміливо висловлювати свої припущення щодо поставленого завдання;
- розвивати креативне мислення, здатність до імпровізації, вміння виконувати творчі завдання,бажання уявляти та фантазувати;
-розвивати звуковисотний слух, почуття ритму, уяву, асоціативне мислення, здібність довільних образних імпровізацій у танку та грі, використовувати виразні засоби музики;
- розвивати у дітей інтерес та позитивне ставлення до музичних занять;
- виховувати естетичний смак, любов до класичної музики.
Обладнання: аудіо записи музичних творів, ілюстрації музичних інструментів, іграшковий клоун, склянки з водою, пластикові трубочки, сопілка, маска ведмедя.
Хід заняття:
(Діти під звучання маршу крокуючи заходять до музичної зали, утворивши коло зупиняються).
Музкерівник: - Добрий день, вам любі діти! (співаю)
Діти: Добрий день!
Музкерівник: Діти, скажіть, з яким настроєм ви прийшли на музичне заняття? (відповіді дітей) Хочу запропонувати вам бути сьогодні творцями, фантазерами та мрійниками… Чи готові ви до експериментів? (так)
Показую ілюстрації музичних інструментів - скрипка, гітара, сопілка, баян, барабан. Пригадуємо як грати на цих інструментах.
Музкерівник: Діти, у мене зявилась цікава думка: давайте створимо уявний оркестр. Ви – будете грати, а я буду диригувати. Згодні? (Відповіді дітей).
Музично – ритмічна вправа «Веселий музикант»
(Після музичної вправи діти сідають на стільці)
Музкерівник: Тепер творчим та чудовим музикантам час відпочити, а я тим часом виконаю музичний твір, прошу послухати уважно.
Звучить музична п’єса «Клоуни» Д. Кабалевського
Музкерівник: Діти, скажіть які почуття викликала у вас ця музика? Який настрій, який темп мелодії? (діти аналізують прослуханий музичний твір)
Музкерівник: Я виконаю ще раз, а вам завдання – придумати йому назву.
(після виконання діти діляться своїми версіями та думками стосовно назви до прослуханого твору. Після того як всі діти висловились,показую іграшкового клоуна і діти гуртом називають справжню назву твору.
Музкерівник: Тепер ми з вами перевтілимось теж у клоунів, тільки ми будемо незвичайні, ми станемо клоунами – фокусниками, а фокуси ми будемо робити із водою в склянках та трубочками, пускатимемо бульбашки і за допомогою води спробуємо створити веселу та цікаву музику.
Бриколаж із використанням склянок води та пластикових трубочок
(діти під музичний твір, видають звуки, пускаючи бульбашки у склянку з водою)
Музкерівник: А тепер не сумувати, треба трішки поспівати.
Але перш ніж ми будемо співати пісню, хочу трішки розігріти та розспівати ваші голосочки.
Проводиться сольмізація
(звуки та склади розспівування пропонують самі діти)
Музкерівник: малята, прошу пригадати пісню яку ми вчили на минулому занятті? (Дошкільники відповідають) «Весна до нас іде», так вірно, ми з вами вчили перший куплет пісні, отже пригадуємо
Пісня «Весна до нас іде »
муз. Е.А. Гомонової сл.Л.В.Анніної
Музкерівник: Все добре, молодці, перший куплет ви запам’ятали і тепер час вчити другий куплет пісні. Але у мене тут сталась дивна пригода, я слова розгубила, залишились тільки деякі фрагменти, що ж робити… є ідея! Давайте ми разом придумаємо слова другого куплета, ось я буду починати фразу, а ви спробуйте закінчити:
Сонечко так …….
Промінцями ……..
І звучать………….
Радісні……………..
Музкерівник: Які ми з вами молодці, справжнісінькі поети. І за це в мене для вас сюрприз (показую сопілку). Ось сопілка засумувала, хоче для малят пограти, та всіх охочих розважати. Що ж часу не гаймо, швидко гру починаймо.
Музично – танцювальна гра «Чарівна сопілочка»
(Під час гри, де танцювальна частина пропоную дітям імпровізувати
та придумувати власні танцювальні рухи. Гра повторюється 2-3 рази).
Підсумок заняття:
(Пропоную утворити коло і ставлю запитання до дітей)
Діти, чи сподобалося вам заняття? Що сьогодні ми робили? Що сподобалося вам найбільше на занятті? (діти аналізуючи дають відповіді на запитання)
Музкерівник: До побачення, вам діти! (співаю)
Діти: До побачення! (Плескають один одному, крокуючи по колу під музику, виходять із зали).