ВЕСНА ІДЕ – ТЕПЛО НЕСЕ
(інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку
з елементами методики К. Орфа)
Мета. Розвивати музичну, емоційно – образну пам’ять, уяву, уважність, фонематичний слух, відчуття ритму, використовуючи інноваційні технології К. Орфа, закріплюючи знання про композитори.
Виховувати естетичний смак, інтерес до слухання і створення музики, вміння виконувати ритмічні рухи відповідно до ритму й характеру мелодії, взаємодопомогу.
Вчити слухати музику веселого, жвавого характеру, зображуючи прихід весни, емоційно відгукуватися на її звучання, висказувати про неї свої думки. Співати пісню веселого вальсового характеру, вчити дітей співати фразами безсловесно – на задані склади – "па", "ко", "ля", "ду". Прищеплювати вокально-хорові навички. Навчати дітей основ музичної грамоти. Продовжувати знайомити та заохочувати дітей називати ноти, розміщувати їх на нотному стані, вживати музичні терміни. Стимулювати дітей до співу пісень різного характеру.
Матеріал. Нотний стан, ноти, ілюстрації, які передають їх настрій і дії, твори, ребуси, кольорові олівці.
Хід заняття.
Музимчний керівник. Добрий день. А тепер привітаємося з нашими гостями, посилаючи тепло наших сердець.
Послухайте музику і скажіть, що ви чули.
Стоячи півколом діти слухають далі музику.
“Весняний шепіт” Г.Фріда
Музичний керівник. Ви слухали різну музику і виконували різні рухи: крокували, йшли дріботушкою, підскоки, присідали, відпочиваючи, крокували.
Розспівка "Весна прийшла – тепло знайшла».
Пісня "Поспішає весна" муз. М. Ведмедері
(Сюжетна розповідь дитини за картиною)
Інноваційні технології в музиці
(Діти відстукують мелодію пісні по частинах за методикою К. Орфа)
Нотна грамота
Рухлива гра з елементами танцю "Віночок весни".
Музичний керівник. Про весну є багато ігор із однією з них ми пограємося. Давайте послухаємо, які правила в цій грі.
Правила гри. Діти стають в коло, один з дітей тримає віночок в руках. Вони передають віночок із рук в руки доки грає музика. Коли вона зупиняється той хто тримав віночок виходить на серединку і танцює, а всі інші діти плескають в долоні. Гра повторюється.
Музичний керівник. Діти, скажіть, а вам сподобалася гра. Чому?
Музичний керівник. А мені сподобалася гра, тому що нам принесла її весна. Тож давайте подякуємо їй: Весна – Веснонька прийшла
Всім нам радість принесла.
Стали дітки веселенькі,
Стали дітки здоровенькі.
І нашим гостям побажаємо тепер:
Здоров'я, щастя, весняного настрою та веселих усмішок.
Музкерівник. А тепер прийшов час прощатися. (діти під марш виходять із зали).