Музикотерапевтичне заняття на тему: "Диво-сад"

Про матеріал
Заняття з елементами музикотерапії для дітей середньої вікової групи. в ньому використані усі види музичної діяльності (спів, слухання, гра на ДМІ, иузично0ритмічні рухи).
Перегляд файлу

Тема. Диво-сад

Мета: гармонізувати емоційно-чуттєвий стан дітей за допомогою музики; розвивати музичні здібності та творчі прояви.

Програмовий зміст:

  • навчати дітей слухати музику, вслухатися, розуміти, визначати характер та настрій, емоційно відгукуватися на неї;
  • формувати навички оздоровчого дихання під музичний супровід;
  • активізувати у дітей бажання і вміння використовувати мову рухів для створення музично-пластичного образу;
  • розвивати музичний слух, відчуття ритму, темпу, звуковисотності через різні види діяльності дітей.
  • сприяти зняттю емоційного та фізичного напруження за допомогою пальчикової гімнастики;
  • закріплювати навички музикування на дитячих музичних інструментах;
  • виховувати вміння налаштовуватися на позитив і спокій; збагачувати досвід музичних вражень; закладати основи музичного смаку.

Завдання:

- розвивати музичні здібності і нахили, активізація здатності до емоційного сприймання музики;

- сприяти гармонізації емоційно-чуттєвого стану дітей засобами різних видів музично-творчої діяльності;

- створювати умови для вираження власних емоцій та внутрішнього стану кожної дитини;

- сприяти створенню позитивного настрою та формувати вміння передавати його довколишнім.


Хід заняття


Звучить музика. Діти заходять до зали із дзвіночками.

Привітання «Передай посмішку та добрий настрій»

Добрий ранок! (муз.кер. дзвенить дзвіночком)

Добрий ранок! (діти дзвенять у відповідь ) 
Посміхнись скоріше,(розводять руки в сторони )
І сьогодні цілий день( дзвенять )
Буде веселіше. 

Музкерівник. Пропоную поділитись своєю посмішкою та добрим настроєм один з одним.

Ритмічна вправа з дзвіночками «Передай настрій». Муз.ЛеоДеліб «Піццикато».

Діти кладуть дзвіночки, стають в коло.

Мені здається, що кожен з вас став схожим на маленьке сонечко. Таке ж саме щире і усміхнене. Давайте зігріємо один одного промінцями. (діти протягують руки вперед до центра кола) лагідно доторкнемся один одного.

     Музичний керівник. Я бажаю вам зберегти гарний настрій на весь день.

Музкерівник. Діти, чи подобається вам робити щось добре та приємне? Чому?(Відповіді дітей). Тоді я впевнена, що лише ваші відкриті серця та добрі посмішки допоможуть у наших пригодах. Чи готові ви до незвичайних пригод? Що ж,  вирушаємо їм назустріч.

На чому ж нам добратися до чудесної країни добра? (килим-літак, дирижабль, спайдермен, за допомогою чарівної палички і т.д.)

А я пропоную вам полетіти, як мильні бульбашки. Ось подивіться, вони в мене є. (Звучить музика, пускаю бульбашки). Які вони? (Діти відповідають). Давайте і ми перетворимось на мильні бульбашки, але для того, що долетіти до країні добрих справ бульбашкам необхідний вітерець.

Дихальна вправа «Вітерець»

Звучить спокійна музика. Діти сидять в колі на килимку із заплющеними очима. Діти глибоко вдихають і повільно видихають із звуком ф-ф-ф.

Музкерівник. Ви відчуваєте як теплий, легенький вітерець обіймає вас, ви стаєте все легші і легші, і врешті-решт, зовсім відриваєтесь від землі і летите. 1,2,3,4,5 – бульбашки летять.

Діти розплющують очі.

Музично-пластичний етюд  «Мильні бульбашки»

Бульбашки мильні усюди літають

Втоми маленькі ніколи не знають.

літають довільно куди, хто захоче,

Вони до мандрівок дуже охочі.

Подивіться – зупинились,

може бульбашки стомились?

Ні! Хіба вони сумують –

Вгору вниз вони танцюють!

Подивіться, як кружляють,

одна одну звеселяють.

бульбашки, по дві збирайтесь,

з вітерцем пограйтесь.

Вітерець подув уліво,

Вітерець подув управо,

А тепер усіх зібрав

В колі для забави.

Вгору-вниз, вгору-вниз,

Бульбашки літають,

Вітерець тихенько вщух

Бульбашки сідають.

(Діти сідають на стільчики)

Музкерівник. Ось ми і на місці. Сонечко вже зовсім високо. Квіточки підняли свої голівоньки, відкрили оченята, радісно посміхнулися сонечку і підтягнулися усіма своїми пелюстками і листочками до нього, до його довгих і теплих промінчиків. Вони нахилились одна до одної і почали розказувати сни-казки, послухайте і ви.

(звучить музика Е.Гріг «Ранок»)

У чудесній країні добра жила була чарівниця. У неї був незвичайний сад.  Вдень тут світив місяць і танцювали зорі, вночі своїм теплом зігрівало усіх мешканців сонце. Птахи виспівували мелодійні пісні про любов та щастя. Якщо пір’я цих птахів потрапляло на руку, воно виконувало будь-яке бажання, але неодмінно добре, тому що злі бажання не здійснювались. У саду цвіли дивовижної краси квіти: вони вміли змінювати кольори в залежності від настрою. І навіть їхній  тонкий аромат змінювався разом з кольором. Над квітами літали різнокольорові метелики, мохнаті шмелі та бджоли,  стрекози з великими очима і блискучими крильцями, разом з ними і маленькі феї. Якщо прислухатись, то можна почути, про що вони розмовляють. Всі заняті справою – збирають нектар і опилюють прекрасні квіти, щоб додати нові кольори в їхні пелюстки. Як прекрасно було у цьому саду – в ньому всі любили один одного.  Серед багатьох чудес, якими оточила себе чарівниця було гігантське дерево-квітка  добра і щастя. Навесні, коли дерево розквітало, на його гіллячках розквітали різні за формою та кольором квіти, а восени дерево давало плоди, які росли лише у цьому саду. Коли до саду потрапляли мандрівники і сідали відпочити під дерево, то ставали на очах добрішими. Щодня чарівниця виходила у свій сад, щоб помилуватись його красою та послухати незвичайні звуки дивовижного саду. Ось чуєте? Я вже почула. (Відтворюю за допомогою маракасів розмову квітів).Хто з вас що чує?

Звуковий пейзаж «Чарівний сад»

Діти по черзі підходять до столика, кажуть та відтворюють за допомогою ДМІ звуки саду (Шелест трави, спів птахів, шарудіння комах…).

Муз керівник. Як радісно та весело було у цьому саду. Яке розмаїття звуків можна почути.

Оркестр.

(Діти сідають на стільці)

Музкерівник. А тепер послухайте, що було далі. Якось у сад пробрався злий чарівник Морок і усе зачарував. ( З’являється кулька ). Він не любив добра і боявся прекрасного. Усе, що було у чарівному саду втратило свої яскраві кольори. Прислухайтесь до музики і скажіть, який настрій запанував у саду?

Дидактична гра «Добери настрій квітці»

(сум, здивування, злість). Що ви уявляєте, слухаючи цю музику?

Музкерівник.  Сад та усіх його жителів охопив страх. який він цей страх?

Звучить «Баба-Яга» Чайковського. Діти мімікою та пантомімою зображують емоцію страху.

Музкерівник. На кожній квіточці, неначе сльозинки, забриніли крапельки роси. У саду запанували сум, страх, гнів, злість.

Музкерівник. Як же нам подолати страх? (Діти відповідають). Я пропоную впіймати страх нашими долоньками  і знищити чари злого Морока своїми пальчиками.

Звучить музика. Діти сідають в коло один за одним.

Пальчиковий масаж. (Муз.П.Чайковський «Танок пастушків»)

Вирішили Вказівні та середні пальчики піти погуляти до лісу. Йдуть собі, йдуть (пальчики “ходять” по спинках дітей. Коли раптом (ой-ой-ой!) злякалися вони чогось. Тоді і Великі пальчики вирішили допомогти. Йдуть вони і стрибають. Сонечко вгорі пестить своїми промінцями. Вилізли вони на пагорба... Але і вони злякалися. Далі вирішили усі пальчики піти  разом, адже разом вони сила, і зловити свій Страх і прогнати його. (Діти з кулачків віддають страх в кульку, кулька лопається).

Музкерівник. Начувайся, злий Морок, ми вже близькі до розгадки твоїх чар.

Подивіться, вже одна квітка ожила, вона сміливо розправила свої пелюстки. Давайте поближче познайомимось із нею, вдихнемо її аромат, помилуємося її красою, і наш сум розвіється зовсім. Так ми допоможемо повернути красу чарівного саду.

Психогімнастика «Поверни радість». Діти по колу передають квітку і милуються нею.

Музкерівник. Діти, ви відчуваєте як стало світліше і легше на душі. Сум розвіявся і у нас з’явилися нові сили. І навіть жителі чарівного саду збадьорились та зраділи.

Танок жителів саду.

Музерівник. Знову чарівний сад  ожив і засяяв різними барвами та відтінками. Як стало чудово і приємно навколо. Коли ми всі разом – ми сильні, коли віримо в добро – все погане і недобре відступає. Давайте наберемо повні долоньки любові, щастя, добра і поділимось з іншими (Діти підкидають складені долоньки догори). І нехай ці краплинки доброти потрапляють у кожне сердечко і роблять їх добрішими і щасливішими. 

Цей сад завжди відкритий для тих, хто хоче в нього потрапити, кому потрібна допомога. І всі його мешканці з нетерпінням будуть чекати нових зустрічей з вами .

Під музику діти виходять із зали.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Імамова Альона
Додано
4 січня 2020
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку