Проведення окремих режимних процесів в II половину дня (старша група)
План
1. Підйом дітей.
2. Гімнастика пробудження.
3. Підготовка до полуденка.
4. Полуденок.
5. Підготовка до прогулянки.
6. Прогулянка.
7. Вечірні години.
Підготовка до проведення режимних процесів
1) Опрацювала методичну літературу:
1.Поніманська Т І. Дошкільна педагогіка: підручник / Т. І. Поніманська. – Київ: Академвидав, 2013. – С. 175-197.
2. Організація режимних процесів у ДНЗ / Упор. Кірсанова І. Ф. – Харків: Вид. група «Основа», 2010. – 175 с.
3. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук. кер. проєкту В. О. Огнев’юк та ін. – Київ: Київ, ун-т Б. Грінченка, 2020. – С. 201-204.
4. Інтернет ресурси.
2) Підібрала художнє слово.
3) Отримала консультацію у викладача, методиста практики.
Хід проведення
Підйом дітей
Мета: здійснювати профілактику простудних захворювань та плоскостопості; виховувати бажання загартовуватись;
формувати навички догляду за власним ліжком, тілом, самостійного одягання;
закріпити культурно-гігієнічні навички;
забезпечити поступовий перехід дітей від сну до активної діяльності;
виховувати повагу один до одного та дорослих.
Методи і прийоми: пояснення, нагадування, уточнення, особистий приклад, індивідуальна робота, художнє слово, заохочення, контроль, оцінка.
Включаю легку музику, створюю спокійну, приємну атмосферу, поступово підіймаю всіх дітей, заохочую художнім словом:
Ми - веселі всі малята!
Треба нам уже вставати!
Снились вам хороші сни?
Раді і веселі ви. Так?
Веду задушевну бесіду про те, що їм наснилось, заохочую ділитись враженнями, залучаю всіх дітей. Розповідаю про значення денного сну для росту і здоров’я дітей.
Пропоную виконати нескладні вправи в ліжку:
Залучаю-пропоную піднятися і з метою профілактики плоскостопості, простудних захворювань, загартовування, проводжу коригуючу гімнастику.
КОМПЛЕКС ВПРАВ КОРИГУЮЧОЇ ГІМНАСТИКИ
1впр.- Піднімання рук вгору
В.П. – о. с.
1 - Підняти руки вгору, потягнутись
2 - Опустити руки вниз - В.П.
3-4 – те ж саме.
2впр. - Повороти голови вліво-вправо
1 - Поворот голови вліво
2 - В.П.
3 - Поворот голови вправо
4- В.П.
3впр. - Нахили тулуба в сторони
В.П. - ноги на ширині плечей, руки на поясі.
1 - Нахилити тулуб вліво
2 - В.П.
3 - Нахилити тулуб вправо
4 - В.П.
4впр. - Нахили тулуба вперед, торкнутись кінчиками пальців до підлоги
В.П. – о. с. - ноги на ширині плечей, руки опущені.
1 - Нахилитись до підлоги.
2 - В.П.
3-4 – те ж саме.
5впр. - Присідання
В.П. – о. с., ноги на ширині плечей, руки на поясі.
1 - Присісти, руки вперед
2 - Встати., В.П.
3-4 – те ж саме.
6впр. – Звичайна ходьба на місці, вправа на встановлення дихання.
З метою профілактики плоскостопості та загартування залучаю дітей до ходьби по масажному килимку (2-3 р.) Пропоную пройти до умивальної кімнати.
САМОСТІЙНА ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
Підготовка до полуденка.
Мета: закріпити культурно-гігієнічні навички, розвивати самоконтроль при дотриманні правил особистої гігієни; доводити до свідомості важливість особистої гігієни; закріпити знання про різні предмети гігієни (гребінець, мило, рушник тощо);
виховувати бажання виглядати охайними, самостійно доглядати за собою.
Методи і прийоми: контроль, пояснення, нагадування, художнє слово, заохочення, педагогічна оцінка.
Першими залучаю до підготовки та виконання своїх обов’язків чергових.
Нагадую про алгоритм миття рук, слідкую, щоб не розбризкували воду, витиралися індивідуальними рушниками і вішали їх на місце. Помічаю і відмічаю прогрес кожного вихованця:
Під час миття рук для заохочення дітей, створення позитивного настрою використовую художнє слово:
Водичко, водичко,
Умий моє личко,
Рожеве та біле,
Як яблучко спіле.
Заохочую всіх розглянути один одного, відмітити, які всі стали свіжі, красиві, як «яблучко спіле»!!! Розповідаю про значення водних процедур, загартування.
Під час одягання, продовжую вчити одягатися в правильному алгоритмі, відзначаю тих, хто одягнувся швидко і акуратно, залучаю до допомоги один одному. Звертаю увагу на зовнішній вигляд кожного, якщо виявляю недоліки, пропоную привести себе до ладу або надаю допомогу. Привчаю користуватись дзеркалом, закріплюю гігієнічні навички у дітей, що включають в себе охайний зовнішній вигляд, акуратність. Заохочую дякувати один одному, дорослим за надану допомогу, послугу.
Використовую художнє слово з метою заохочення до охайного вигляду:
Вчіться охайними бути малята,
Чистими майте лице й рученята,
Бо іноді зовсім інакше буває,
І майка з-під светра чомусь виглядає.
Залучаю перевірити один одного, чи охайний вигляд, чи всі речі на місці в шафах.
Полуденок
Мета: закріпити навички культури їжі та культури поведінки, навички самостійного користування столовими приборами; активізувати словниковий запас назвами страв;
виховувати повагу один до одного, до праці дорослих, ввічливість.
Методи і прийоми: контроль, нагадування, художнє слово, заохочення, оцінка.
Перевіряю роботу чергових – якість накритого на стіл, сервірування столових приборів, запрошую всіх до столу.
Закріплюю назви страв, бажаю смачного.
Використовую художнє слово з метою заохочення:
Всі будуть їсти з гарним апетитом,
І кожен буде радісним і ситим,
Коли маля за стіл уміє сісти
Й охайненько він починає їсти.
Нагадую, як правильно тримати поставу за столом і зберігати її, не класти лікті на стіл, щоб з’їдали належну їм порцію, не поспішаючи, ретельно пережовуючи їжу, їсти охайно.
Після їжі нагадую витирати рот серветкою, поставити стілець під стіл, дякувати дорослим та черговим.
Залучаю до прибирання чергових, дякую їм за допомогу. Спонукаю дітей до миття рук і полоскання рота.
Заняття
Підготовка до прогулянки
Мета: закріплювати правильний алгоритм одягання; удосконалювати навички застібання ґудзиків, блискавок, зав’язування шнурків (дрібна моторика); повторити назву та призначення одягу, кольору.
- виховувати бережливе ставлення до своїх речей, акуратність.
Методи і прийоми: контроль, пояснення, нагадування, художнє слово, заохочення, оцінка.
Пропоную заздалегідь зміст прогулянки, викликаю інтерес, розповіддю про те, що вони будуть робити.
Запрошую пройти у приймальну кімнату.
Організовую одягання дітей так, щоб було всім зручно сісти, при цьому не заважаючи один одному. Спостерігаю, щоб кожна дитина одягалася біля своєї шафи, щоб не розкидали одяг , акуратно згортали речі, прибирали змінне взуття. Закріплюю назви одягу, слідкую за мовою дітей. Звертаю увагу на послідовність одягання, залучаю до взаємодопомоги.
Зацікавлюю художнім словом:
Вже прогулянка прийшла,
Ігри різні принесла,
А як підемо на двір
То влаштуємо турнір.
Прогулянка
Мета: розвивати фізичні якості дітей, зміцнювати здоров’я, створювати позитивний емоційний настрій; закріплювати навички культури поведінки; виховувати повагу один до одного.
Методи і прийоми: показ, пояснення, нагадування, художнє слово, заохочення, оцінка, контроль.
Ставлю в пари дітей, спритних і повільних, щоб не розбігалися, не відставали.
Слідкую за тим, щоб діти йшли по доріжці на груповий майданчик, дотримуючись правої сторони, не штовхаючи один одного.
Використовую художнє слово для заохочення:
Весело та дружньо ми живем,
На прогулянку гуртом ідем!
Раз, два, три, раз, два, три -
Ніжками крокуєм залюбки! (2рази)
Піднімаєм ручки до гори,
Всім шлемо привіт від дітвори.
Раз, два, три, раз, два, три -
Ніжками крокуєм залюбки! (2рази)
Вміємо ми ніжки піднімати,
Вмієм перешкоди обминати.
Раз, два, три, раз, два, три -
Ніжками крокуєм залюбки! (2рази)
Організовую спостереження за оточуючим, заохочую до визначення змін у навколишньому середовищі.
Прошу - спонукаю запитаннями назвати відмінності між осінньою і зимовою погодою.
Залучаю до ігрової діяльності.
Рухлива гра «Хто далі кине?» (середньої рухливості)
Мета: удосконалювати вміння метати сніжки на дальність, спритність.
Рухлива гра «Сміливіше вперед!» (великої рухливості)
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; учити орієнтуватися в просторі; виховувати витримку, швидку реакцію на сигнал.
Рухлива гра «Коровай» (малої рухливості)
Мета :удосконалювати навички ходьби по колу; виховувати уважність та пам’ять.
Залучаю до трудової діяльності – розчищення доріжок від снігу.
.Пропоную зайнятись самостійними іграми, перетворившись у космонавтів. Створюю умови для розвитку сюжетних і будівельних ігор, в якості матеріалів використовувати сніг.
Проводжу індивідуальну роботу з Марією С. на закріплення навички метання предметів у ціль.
Повернення з прогулянки. Слідкую за тим, щоб діти приводили себе в належний стан, допомагали один одному обмести взуття від снігу, розвішували рукавички на сушарці. Допомагаю дівчатам із зачіскою.
Організовую проведення гігієнічних процедур, оцінюю, здійснююю самоконтроль. Пропоную пройти до ігрової кімнати.
Вечірні години:
Організовую самостійну діяльність: зацікавлюю дітей розглядом книжок та ілюстрацій; повторюю зміст вивченого вірша напам’ять;
Пропоную самостійну художню діяльність - малювання за власним задумом.
Самостійна ігрова діяльність - ігри з будівельним матеріалом, іграшками, за власним вибором дітей.
Проводжу індивідуальну бесіду з кожним із батьків, щодо успіхів їхньої дитини на протязі дня.
Бажаю всього доброго!