Конспект на тему "Проведення окремих режимних процесів у старшій групі в І половину дня."

Про матеріал
1.Ранковий прийом дітей, роздягання 2.Підготовка до сніданку 3.Сніданок 4.Підготовка до заняття. Заняття 5.Підготовка до прогулянки 6.Прогулянка 7.Підготовкка до обіду. Обід 8.Підготовка до сну. Сон
Перегляд файлу

Проведення окремих режимних процесів у старшій групі в І половину дня

                                                           План

1.Ранковий прийом дітей, роздягання

2.Підготовка до сніданку

3.Сніданок

4.Підготовка до заняття. Заняття

5.Підготовка до прогулянки

6.Прогулянка

7.Підготовкка до обіду. Обід

8.Підготовка до сну. Сон

 

               Підготовка до проведення режимних процесів

1) Опрацювала методичну літературу:

 1. Поніманська Т.І. Дошкільна педагогіка: підручник / Т.І.Поніманська.-Київ: Академвидав, 2013.- С. 175-197

2. Організація режимних процесів у ДНЗ / Упор. Кірсанова І.Ф.-Харків: Вид. група «Основа», 2010.-175с.

3. Дитина: Освітня програма для дітей від 2 до 7 років / наук. проекту В.О.Огнев’юк та ін.-Київ, ун-т Б.Грінченка, 2020.-440с.

4. Інтернет-ресурси.

2) Підібрала художнє слово.

3) Отримала консультацію у викладача, методиста практики.

 

                                                     Хід проведення

Ранковий прийом

Мета: формувати навички самостійного роздягання, уміти акуратно прибирати речі і взуття в шафку в певному порядку; продовжувати формувати культуру поведінки і спілкування з дорослими та між собою; створення гарного настрою, довіри, взаєморозуміння, доброзичливості

Методи і прийоми: пояснення, нагадування, уточнення, особистий приклад, індивідуальна робота, художнє слово, заохочення, контроль, оцінка.

  За 10-15 хв. приходжу до групи, провітрюю приміщення, готую іграшки.

  Зустрічаю дітей в приймальній кімнаті, спонукаю до привітань з дорослими і між собою. Отримала інформацію у батьків про стан здоров’я дітей, перевіряю наявність носових хусток. Звертаю увагу на охайний зовнішній вигляд дітей, помічаючи недоліки, пропоную привести себе до ладу, при необхідності надаю допомогу або заохочую допомагати один одному. Привчаю користуватися дзеркалом, закріплюю гігієнічні навички у дітей, що включають в себе охайний зовнішній вигляд, акуратність. Під час роздягання слідкую за послідовністю та прибиранням речей в шафку. Залучаю до взаємодопомоги та ввічливої поведінки по відношенню один до одного. Створюю дружню атмосферу.

Використовую художнє слово з метою заохочення до охайного вигляду.

                                Вчіться охайними бути малята,

                                Чистими майте лице й рученята,

                                Бо іноді зовсім інакше буває,

                                І майка з-під светра чомусь виглядає.

 

                                То після бійок-дірки на колінах,

                                То черевики-в грязюці і глині…

                                Матуся своє Поросятко плекала,

                                Чистеньким його до садка виряджала.

 

                                Звечора, скільки не силилась мати!

                                Важко їй вдень Поросятка впізнати.

                                За сина їй соромно дуже бувало,

                                Коли із садочка його забирала.

 

                                А ви, любі діточки, не поросята…

                                Вам завжди охайними слід виглядати!

  Особливу увагу приділяю новим вихованцям, а також сором’язливим малюкам. Якщо в дитини поганий настрій, відвертаю  його увагу цікавим заняттям, трудовим дорученням (поливанням квітів, протиранням листя).

  Поступово залучаю дітей до ігор (дидактичних, з будівельним матеріалом, настільно-друкованих, рухливих ігор за власним вибором), нагадую про бережливе ставлення до іграшок.

                           Використовую художнє слово:

                                  Вовчик м’ячик прокусив,

                                  На машину верхи сів,

                                  Всі колеса зіпсував,

                                  Ляльці платтячко порвав.

 

                                 Як же дітки будуть грати?

                                -Так не можна учиняти.

                                 Іграшок ви не ламайте,

                                 А дбайливо зберігайте!

  Проводжу рухливу гру «Знайди собі пару» (середньої рухливості)

Мета: вдосконалювати навички ходьби, вміння дітей орієнтуватися в просторі.

Організовую індивідуальну роботу з Катею.

Мета: вдосконалювати вміння ходити на носках.

Проводжу дидактичну гру «Що корисне, а що ні?»

Мета: закріпити знання дітей про корисні для здоров’я продукти, навчити розрізняти їх від не корисних.

 

Підготовка до сніданку

Мета: закріпити культурно-гігієнічні навички, формування потреби мити руки після візиту в туалет, в разі їх забруднення і перед їжею; закріплення знань про різні предмети гігієни (гребінець, мило, рушник тощо); виховання позитивного ставлення до процесу вмивання; виховувати культуру поведінки, повагу один до одного, ввічливість, уміння поступатись один одному.

Методи і прийоми: контроль, пояснення, нагадування, художнє слово, заохочення, педагогічна оцінка.

  Призначаю чергових, пропоную першими помити руки і починати виконувати обов’язки.

  Пропоную усім дітям закатати рукава і йти мити руки до рукомийника, спочатку дівчаткам, потім хлопчикам. Стежу за правильною послідовністю користуванням мила. Слідкую, щоб не розбризкували воду, закривали крани, витиралися індивідуальними рушниками і вішали їх на місце. Помічаю прогрес кожного вихованця. (Сьогодні ти сам згадав, що треба закотити рукава).

  Під час миття рук для заохочення дітей, створення позитивного настрою використовую художнє слово:

                                       Мишеня до столу сіло,

                                       Лапки ледве помочило,

                                       Лінувалось добре мити

                                       Поспішало їсти й пити.

 

                                       Ні, не можна так робити,

                                       Руки треба завжди мити

                                       Милом, теплою водою

                                       Діткам всім перед їдою!

 

                                       Щоб мікроби позмивати

                                       І хвороб тоді не знати!

  Спостерігаю за черговими в їдальні, як сервірують столи, стелять скатертини, розставляють столові прилади.

 

Сніданок

Мета: продовжувати знайомство з культурою поведінки за столом (вміння користуватися серветкою, столовими приборами, акуратність, ретельне пережовування їжі з закритим ротом); формувати здорові звички (правильна постава); розвивати дрібну моторику. Виховувати ввічливе ставлення до персоналу дитячого садка і чергових, а також звичку до чистоти; активізувати словниковий запас назвами страв.

Методи і прийоми: контроль, нагадування, художнє слово, заохочення, оцінка.

Перевіряю роботу чергових-якість накритого на стіл, сервірування столових приборів, запрошую всіх до столу. Закріплюю назви страв, бажаю смачного.

                Використовую художнє слово з метою заохочення:

                                    Вам вже подано сніданок!

                                    Повернули жовті личка

                                    Всі кульбабки біля річки,

                                    А мала Іванка наша

                                    Вже готову манну кашу,

                                    Уплітала за дві щоки.

                                    Одна ложка-дві руки,

                                    Ось такий смачний сніданок

                                    Зготував веселий ранок.

  Під час прийому їжі спостерігаю за тим, щоб всі їли, якщо хтось відмовляється від їжі, з’ясовую причину, заспокоюю. Слідкую, щоб діти їли безшумно і акуратно, чи правильно поводяться зі столовими приборами, користувалися серветками. Сидячи за столом пам’ятали про поставу, ретельно пережовувати їжу. Після сніданку, вийшовши із-за столу, діти ставлять стільці і дякують дорослим, а також черговим.

  Залучаю до прибирання чергових, діти змітають крихти, прибирають порожній посуд, хлібниці і серветниці зі столів, складають скатертину. Оцінюю дії дітей, висловлюю їм подяку за допомогу. Пропоную дітям сполоснути рот після їжі, вимити руки, залучаю до збирання іграшок.

 

Підготовка до заняття

Заняття 1. Грамота.

Заняття 2. Ознайомлення з довкіллям.

Заняття 3. Фізична культура.

 

Підготовка до прогулянки:

Мета: закріпити навички самостійного одягання, культури поведінки; виховувати повагу один до одного, формувати потребу взаємодопомоги; виховувати бережливе ставлення до своїх речей, акуратності.

Методи і прийоми: контроль, пояснення, нагадування, художнє слово, заохочення, оцінка.

  Пропоную заздалегідь зміст прогулянки, викликаю інтерес, розповідаю про те, що вони будуть робити.

  Запрошую пройти у приймальну кімнату. Організовую одягання дітей так, щоб було всім зручно сісти одягатися, при цьому не заважаючи один одному. Спостерігаю, щоб кожна дитина одягалася біля своєї шафки, щоб не розкидали одяг, акуратно згортали речі, прибирали змінне взуття. Продовжую вчити одягатися в правильному алгоритмі, відзначаю тих, хто одягнувся швидко і акуратно, залучаю до допомоги один одному, нагадую, що за допомогу треба дякувати. Закріплюю назви одягу, слідкую за мовою дітей. Звертаю увагу на зовнішній вигляд кожного, поведінку дітей.

                        Зацікавлюю художнім словом:

                             Вже прогулянка прийшла,

                             Ігри різні принесла,

                             А як підемо на двір

                             То влаштуємо турнір.

 

Прогулянка

Мета: розвивати фізичні якості дітей; зміцнювати здоров’я вихованців; здійснювати профілактику стомленості; створювати позитивний емоційний настрій; закріплювати навички культури поведінки; виховувати повагу один до одного.

Методи і прийоми: показ, пояснення, нагадування, художнє слово, заохочення, оцінка, контроль.

  Ставлю в пари дітей, спритних і повільних, щоб не розбігалися; слідкую за тим, щоб діти йшли по доріжці на груповий майданчик, дотримуючись правої сторони, не штовхаючи один одного.

                  Використовую художнє слово для заохочення:

Весело та дружньо  ми живем,

На прогулянку гуртом ідем!

Раз, два, три, раз, два, три-

Ніжками крокуємо залюбки. (2рази)

 

Піднімаєм ручки до гори,

Всім шлемо привіт від дітвори.

Раз, два, три, раз, два, три-

Ніжками крокуємо залюбки. (2рази)

 

Вміємо ми ніжки піднімати,

Вмієм перешкоди обминати.

Раз, два, три, раз, два, три-

Ніжками крокуємо залюбки. (2рази)

  Організовую спостереження за оточуючим, заохочую до визначення змін у навколишнім середовищі.

  Прошу дітей назвати відмінності між осінньою погодою і зимовою.

  Залучаю до ігрової діяльності. Розпочинаємо рухливу гру «Пастух і вівці» (великої рухливості)

Мета: продовжувати вчити дітей бігати врозтіч з ловінням; розвивати кмітливість.

  Рухлива гра «Квач» (великої рухливості)

Мета: удосконалювати навички швидкого бігу; розвивати швидкість і спритність.

  Рухлива гра «Мисливці та зайці» (середньої рухливості)

Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах і метання в ціль; розвивати спритність, швидкість та вправляти в орієнтуванні в просторі.

   Залучаю до трудової діяльності, розчищення снігу. Пропоную зайнятись самостійними іграми, перетворившись у космонавтів. Створюю умови для розвитку сюжетних і будівельних ігор, в якості матеріалів використовую сніг.

  Проводжу індивідуальну роботу з Марією для закріплення навички метання в ціль.

 

Підготовка до обіду

Мета: закріпити культурно-гігієнічні навички; розвивати самоконтроль при дотриманні правил особистої гігієни; доведення до свідомості важливості особистої гігієни; виховувати бажання виглядати охайними.

Методи і прийоми: нагадування, пояснення, контроль, художнє слово, заохочення, оцінка.

  Нагадую про алгоритм миття рук та залучаю чергових до їх обов’язків.

  Слідкую за дотриманням вимог культурної поведінки та бережного ставлення до праці дорослих-не розбризкувати воду, не намочувати підлогу. Також привчаю користуватись власним рушником, вішати його на місце.

                               Використовую художнє слово:

                                    Всі ретельно руки миють,

                                    Витиратися уміють.

                                    Люблять воду всі малята, 

                                    Як маленькі каченята.

 

Обід

  Перевіряю виконання обов’язків черговими-серверування стола тощо та запрошую сідати за столи.

                                Використовую художнє слово:

                                     Якщо вас до столу звуть,

                                     Їжте, діти, що дадуть

                                     В дитсадку у нас обід-

                                     Дуже, дуже смачно.

                                     Їж мій друже, їж як слід,

                                     Будь за їжу вдячний.

  Нагадую, як правильно користуватися столовими приборами, вчу правильно приймати поставу за столом і зберігати її, не класти лікті на стіл, щоб з’їдали належну їм порцію, не поспішаючи, ретельно пережовуючи їжу, їли охайно. Під час їжі нахилялися над тарілками, не кришили хліб.

                                 Заохочую художнім словом:

                                      Ну ж бо, супчику, з’їдайся!

                                      Ну ж бо, сило, додавайся!

                                      Ложечко, допоможи-

                                       Мимо рота не біжи!

                                       З’їли геть увесь супець…

                                       От малятка й молодець!

  Після їжі нагадую витерти рот серветкою, поставити стілець під стіл, дякувати дорослим і черговим.

  Оцінюю роботу чергових, дякую їм за допомогу.

  Спонукаю дітей до миття рук і полоскання рота.

                               Використовую художнє слово:

                                        Миєм рот і рученята,

                                        Та підемо спочивати,

                                        Ліжечка чекають вас

                                        І прослухати казку час.

 

Підготовка до сну. Сон

Мета: закріпити  навички самостійного роздягання, акуратного складання одягу на стільчику; формувати навички культури поведінки; виховувати позитивне ставлення до сну.

Методи і прийоми: нагадування, контроль, художнє слово, заохочення.

  Під час роздягання слідкую за тим, щоб діти роздягалися в певній послідовності, охайно складати одяг, надавали допомогу один одному в разі необхідності, дякували за послугу. Створюю спокійну обстановку, сприяю поступовому переходу від активної діяльності до відпочинку.

                                Використовую художнє слово:

                                          На бочок усі лягайте

                                          І повіченьки стуляйте.

                                          Сонько-Дрімко вже іде,

                                          Добру казочку веде.

                                          Ви подивитесь її

                                          І розкажете мені.

                                          Якщо ти не хочеш спати,

                                          Маєш тихо тут лежати,

                                          Щоб сон-казку не злякати!

  Включаю спокійну музику для сну, слідкую за тим, щоб діти лежали на боці і тримали руки поверх ковдри. Бажаю спокійного сну.

 

 

docx
Додано
7 квітня 2023
Переглядів
11545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку