Конспект на тему: " «Які у калини корисні намистинки».

Про матеріал
Конспект заняття про використання лікарських рослин та їх цінність. Як для діток важливо знати, як мама піклується про своє дитя, коли воно хворіє. Прищеплювати дітям любов до українських традицій, заохочувати піклуватися про рідних, близьких людей. Заняття містить: колискову, фізкультхвилинку, прислів'я, скоромовку, вірші.
Перегляд файлу

 

Дошкілний навчальний заклад ( ясла – салок ) комбінованого типу

№ 13 « Пілот » Білоцерківської міської ради Київської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

заняття з розвитку мовлення

 «Які у калини корисні намистинки»

в II молодшої групі

 

 

 

 

                                                                                            

 

 

                                                                                               Підготувала:

                                                                                               вихователь

                                                                                               Філіпова Н. В.

 

 

 

 

 

 

2020 н. р.

м. Біла Церква

 

Тема: « Які у калини корисні намистинки ».

Програмовий зміст: заохочувати до співрозмови та відповідати на запитання дорослого українською мовою; формувати вміння емоційно, з інтонаційною виразністю декламувати тексти малих фольклорних форм, чітко і виразно промовляти скоромовку; вчити використовувати в побуті лікарські рослини; сприяти опануванню традицій, звичаїв українського народу; поглиблювати і систематизувати знання дітей про народні рослини - обереги, їх зовнішній вигляд, корисні властивості; збагачувати словник дітей словами - прикметниками; розвивати зв'язне мовлення; удосконалювати техніки ліплення, викликати бажання ліпити калину; виховувати любов до українського народу, бажання вивчати українську мову.

Попередня робота: ознайомлення дітей із калиною, читання художньої літератури про цю рослину, розглядання малюнків, вивчення віршів про калину.

Словник: колискова, калиновий чай, кетяги, прислів'я, скоромовка. 

 

Хід заняття

Вихователь.

- Діти, куди це ми завітали? Чия це оселя?

Так, ми прийшли в гості до ляльки Оленки.

А коли чемні дітки приходять у гості, то обов'язково вітаються. Нумо привітаймося.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

                                       Доброго ранку, у добрий час

                                       Раді привітати вас!

 

- Малята, що помітили ви незвичайного? (раніше лялька зустрічала дітей, а сьогодні в ліжку).

-  Що з нею трапилось?  (припущення дітей – ще не проснулась, відпочиває, може в неї голова болить та інш.  Вихователь торкається лоба ляльки).

- Вона дуже гаряча, у неї температура! Як їй допомогти? Пригадайте, що робить мама, коли ви хворієте?(відповіді дітей – дає ліки, парить ноги, капає каплі …..)

- Діти, ви помітили у мене чарівний кошик, в ньому є смачні ліки, які я гадаю допоможуть нашій ляльці. Бажаєте дізнатись про що я кажу? Відгадайте загадку:

       У пучечках невеличких

        На кущі живуть сестрички

        З гіллячок звисають,

        Вогником палають

        Що це за красуня дивна?

        То в гаю стоїть... (калина).

( якщо діти не відгадають загадку, то показати калину, ще раз прочитати загадку, виділяючи її основні прикмети)

Ось вона, подивиться, яка гарна! ( демонструю калину )

  • Скажіть будь ласка якого кольору ягідки? (червоного)
  • Якої форми ягідки? (круглої)
  • Якого кольору листочки? (зеленого)
  • Ягідки ростуть де? (на гілочці)
  • Скільки їх на гілочці? (багато)

- Як ви гадаєте, яка вона на смак. ( діти роблять припущення – може солодка, гірка, кисла).

Хто хоче  перевірити? ( одна - дві дитини перевіряють, роблять висновок ).

Якщо захочуть всі – ми обов’язково всі покуштуємо. Але зараз нам треба допомогти ляльці приготуємо з калини чай для Оленки і вона обовязково одужає.

- А тепер давайте заколишимо ляльку Оленку, нехай вона відпочине.

           -  Ми знаємо колискову пісеньку, тож давайте разом заспіваємо.

           - Як мами вам співають колискові ? ( тихенько, не голосно, лагідним голосом).

                   Люлі, люлі, спати бо пішла десь мати.

                   Пішла на долину ламати калину

                   Калину ламати, дитя напувати.

                   Щоб росло здорове, мало чорні брови

                   Ще й рум’яні щічки, ой поспи ще трішки.

 - Якіж ви дітки молодці, ось ми і приспали Оленку.

А поки Оленка спить ми не будемо сумувати, згодні? 

- Підемо до лісу наломаємо ще калини.

Фізкультхвилинка « Ой є в лузі калина ». (Співаємо пісеньку і виконуємо рухи за сюжетом).

- Діти, ми знаємо багато цікавого! Те що калина - символ дівочої краси, вроди і долі.

В народі кажуть: "Без верби й калини нема України".

 -  Про калину складено багато віршів. Пригадайте вірші, які ми з вами вчили.

( Діти розповідають вірші ).

       * * *

Стоїть  над  водою  червона  калина...

Віками  про  неї  складають  пісні, -

Це  образ  твій  світлий,  моя  Україно,

Він  чистий  і  ніжний,  як  цвіт  навесні.

                                                                            * * *

                                                         Калино,  калино,  квітуй  у  долині,

   Пишайся  рум'яно  над  синню  води,

  Ввібрала  ти  в  себе  красу  України

І  будеш  у  серці  народу  завжди.

Вихователь.

- Молодці, які ж гарні ці вірші! Всім сподобались?  

            У народі цінують калину за її цілющі властивості. З ягід готують чай, кисіль, джем, варення. Тому і садять калину біля будинків, а особливо біля криниць, щоб вода була прохолодною і смачною. Існувало повір'я, що калину не можна нівечити, бо ганьба буде кривднику. Дітям, щоб не рвали цвіту калини,  казали: «Не ламай калину, бо накличеш морози!».

Вихователь.

Давайте зараз пригадаємо прислів’я, які ми разом вчили. 

Мовленнєва гра «Продовж прислів’я».

                      «Червона калина – символ України»

                     «Щоки червоні, як ягідки калинові»

  - З калини роблять не тільки чай, кисіль, джем але й печуть пироги з калиною.

    Я знаю про це скоромовку. (  вихователь читає  швидко )

                                                                      Бабця випече пиріг

   Раптом гості на поріг

     Чай заварить на калині

  Завітайте до нас нині

Разом з дітками повторюємо скоромовку. Вихователь корегує темп промовляння скоромовки.

Підсумок заняття.

- Дітки! Погляньте наші Оленці вже краще. – Як ви думаєте, які ліки допомогли їй одужати?

 ( калиновий чай ).

- Оленко, як ти гарно одяглася, а намисто в тебе яке красиве.

- Лялька дякує нам за те що ми їй допомогли одужати.

Справді калина має цілющу силу, що надає змогу людині швидше одужати. І я бажаю вам бути здоровими!

Вихователь. А ви малята молодці! І ось оці подаруночки для вас.

 

Використана література:

  1. Паронова В.І. Мої улюблені вірші. – Тернопіль.: Підручники і посібники, 2008. – 479с.
  2. Розвиток мовлення. Молодша група/Упоряд. В.Л. Сухар – Х., вид-во «Ранок», 2009 – 208с.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шелушина Мира
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
2912
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку