Конспект навчального заняття з Технології на тему "Закріплення деталей аплікації нитками на основі панно чи картини", розрахований на дві години у 5-6-х класах при виконанні проекта, де об'єктом проектно-технологічної діяльності учнів є "Панно, картина", що виконується однією з основних технологій "Технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів)".
Конспект дає змогу ознайомити учнів з різними способами закріплення деталей аплікації до основи панно чи картини, з петельним швом, його використанням, графічним зображенням та вимогами до виконання, а також з послідовністю прикріплення деталей аплікації нитками на основі панно чи картини.
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
Видумуй, пробуй і твори
Розум і фантазію прояви!
Тема. Закріплення деталей аплікації нитками на основі панно чи картини
Практична робота. Пришивання деталей аплікації до основи панно чи картини
Мета:
навчальна: забезпечення засвоєння технології виконання шва «петельний»
розвиваюча: розвиток моторних навичок під час закріплення деталей аплікації нитками на тканині
виховна: виховання бажання оволодіти якою-небудь професією
Тип уроку. Формування умінь та навичок учнів
Ключові слова: петельний шов, деталі аплікації
МТО. ІКТ, інструкційні картки, зразки панно та картин оздоблених аплікацією, графічне зображення петельного шва
Інструменти та матеріали. Тканина для основи аплікації з перенесеним малюнком та прикріпленими деталями аплікації, деталі аплікації, голки, нитки, ножиці, гольник, наперсток
Об’єкт праці. Панно, картина
Міжпредметні зв’язки. Креслення, математика, трудове навчання, образотворче мистецтво
Структура уроку
Хід заняття
II. Виявлення знань і вмінь учнів
Індивідуальне опитування:
Фронтальне опитування:
III. Актуалізація опорних знань учнів
Оживлення знань, умінь, досвіду:
IV. Мотивація навчальної діяльності
Щоб виготовлені вашими руками панно чи картина мав привабливий вигляд, ви повинні знати способи закріплення деталей аплікації та вміти виконувати петельний шов
V. Повідомлення теми уроку
Тема. Закріплення деталей аплікації нитками на основі панно чи картини
VI. Визначення мети для учнів на урок
Учні повинні знати: Технологію виконання петельного шва
Учні повинні вміти: Пришивати деталі аплікації до основи панно чи картини
VII. Вивчення нового матеріалу
Учитель. Деталі аплікації можна закріплювати до основи різними способами (мал.1): приклеювати (а), пришивати вручну (б) або на швейній машині (в).
Мал.1 Закріплення деталей аплікації нитками на тканині
Учитель. Назва петельного шва походить від його первісного призначення — обробки петель. Коли не було швейних машин, петлі на одязі обробляли вручну петельним швом (мал. 2).
Мал. 2 Обробка петлі петельним швом
Також цей шов використовують для обробки країв швейних виробів, щоб запобігти їх обсипанню:
Мал.3 Закріплення деталей на тканині
Мал. 4 Оздоблення швейних виробів
Мал. 5 Виготовлення м’яких іграшок
Мал. 6 Простий вишивальний шов
Учитель. Петельний шов утворюють вертикальними петлеподібними стібками.
Шиють петельний шов зліва направо. Петля, що поєднує сусідні стібки, лягає не по верхньому краю шва, а по нижньому (мал. 7 ).
Мал. 7 Послідовність виконання петельного шва
Учень. Послідовність виконання петельного шва:
Учень. Петельним швом обробляють зрізи в аплікаціях та прикріплюють деталі аплікації до основної тканини.
Вимоги до виконання петельного шва:
VIII. Осмислення учнями вивченого матеріалу
Треба склеїти шнурочки?
Допоможе повсякчас,
Ще й причепиться до нас? (Клей)
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IX. Формування умінь і навичок учнів
Вимоги до практичної роботи
Інструкційна картка
Інструменти та матеріали: Тканина для основи аплікації з перенесеним малюнком та прикріпленими деталями аплікації, деталі аплікації, голка, нитки, ножиці, гольник, наперсток
Послідовність виконання роботи:
X. Рефлексія
XI. Мотивація оцінок, виставлення їх у журнал і щоденники
XII. Завдання додому
Принести вироби оздобленні аплікацією та матеріали для оздоблення (гудзики, бісер, блискітки, нитки для вишивання)
XIII. Прибирання робочого місця