Конспект нестандартної самостійної роботи з математики 5 клас на тему "Розв’язування вправ на додавання та віднімання натуральних чисел"

Про матеріал

Розробка нестандартного уроку у вигляді гри-квесту, з використанням компьютерної програми.

Мета:

освітня: вдосконалювати вміння учнів виконувати додавання і віднімання натуральних чисел, використовувати властивості додавання і віднімання натуральних чисел під час розв'язування вправ різних рівнів складності ;

розвиваюча: сприяти розвитку логічного мислення, поширенню кругозору;

виховна: виховувати інтерес до математики, вміння працювати у групі, відповідальність перед товаришами.

Тип уроку: закріплення навичок та вмінь.

Обладнання: роздавальний матеріал для груп, правила проведення квесту, портрет К. Ф. Гауса.

Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування   вправ   на   додавання   та  віднімання

натуральних чисел.  Самостійна робота.

Мета:

освітня: вдосконалювати вміння учнів виконувати додавання і віднімання натуральних чисел,  використовувати властивості додавання і віднімання натуральних чисел під час розв’язування вправ різних рівнів складності ;

розвиваюча: сприяти розвитку логічного мислення, поширенню кругозору;

виховна: виховувати інтерес до математики, вміння працювати у групі, відповідальність перед товаришами.

Тип уроку: закріплення навичок та вмінь.

Обладнання: роздавальний матеріал для груп, правила проведення квесту, портрет К. Ф. Гауса.

Епіграф уроку: «Математика – цариця наук, ….» Карл Фрідріх Гаус.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент.

2. Перевірка домашнього завдання (зібрати зошити для перевірки після  уроку).

3. Мотивація навчальної діяльності  учнів:

На дошці ви бачите портрет німецького математика К. Ф. Гауса, сьогоднішній урок ми присвячуємо  цій видатній людині. У всій історії математики немає нікого, кого б можна було порівняти з Гаусом за ранньою обдарованістю. Він виявив її, коли йому не було й трьох років. Гаус згадував напівжартома, що вмів рахувати раніше, ніж навчився говорити. Якось у батька Карла зібралися товариші по роботі, щоб розподілити зароблені за тиждень гроші. Тут же був і трирічний Карл. Коли батько закінчив розрахунки, які він проводив уголос, і повідомив результати, Карл вигукнув: «Батьку, ти помилився!».  Присутні були вражені заявою маленької дитини, але батько перерахував спочатку, коли він назвав нову цифру, Карл радісно вигукнув: «Тепер правильно!». Найвідоміший його вислів є епіграфом до нашого уроку «Математика – цариця наук,…» але  ви помітили, що речення  є незакінченим. Кінець цієї фрази зашифрований, і тільки працьовиті, розумні і кмітливі в змозі розгадати її. Спробуємо це зробити?

Відомо, що в усних обчисленнях Гаусу не було рівних. З’ясуємо як ви вмієте рахувати. Питання по рядам.

1-й ряд:

10 яблук мав Данило,

і рум’яних  і красивих.

Якщо два із них він з’їсть.

То залишиться їх…(Не 6, а 8)

2-й ряд:

Думає вправно твоя голова:

П’ять плюс один, ти отримуєш…(Не 2, а 6)

3-й ряд:

Два апельсини було у Юрка.

Татко один ще купив для синка.

Довго тепер син не вийде з квартири.

Поки всі фрукти не з’їсть, всі…(Не 4, а 3)

 Бачу, що усно рахувати ви вмієте. Йдемо далі.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

Тема нашого уроку « Розв’язування   вправ   на   додавання   та  віднімання натуральних чисел». Наша мета: закріпити вміння додавати та віднімати натуральні числа, використовувати властивості додавання і віднімання під час розв’язування вправ,  розгадати вислів Гауса.

В зошиті записуємо дата: 26 вересня , Самостійна робота. А пройде самостійна робота сьогодні у вигляді квесту.

4. Правила проведення квесту.

Ви знаєте що таке квест? (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) - спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями. Отже кожен з  вас отримує від мене завдання, за виконання якого ви отримуєте від мене слово, або знаходите його самі. Деякі з завдань будуть письмові – тоді ви розв’язуєте ці завдання в зошиті, деякі будуть усними – записувати нічого не потрібно. Якщо всі завдання будуть виконані правильно ви зможете скласти продовження вислову Гауса. Відтворення таємного вислову і буде для вас фінішною рискою.

І етап гри «Термінологічний» (Завдання початкового рівня)

Розгадайте кросворд. Ключове слово є вашим першим вгаданим словом. (АРИФМЕТИКА)

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

О

А

С

З

Н

Х

 

 

Д

 

Д

Л

У

М

А

В

 

 

А

Р

И

Ф

М

Е

Т

И

К

А

Н

І

Н

А

А

Н

У

Л

 

 

О

З

 

В

 

Ш

Р

И

 

 

К

Н

 

І

 

У

А

Н

 

 

 

И

 

Т

 

В

Л

А

 

 

 

Ц

 

 

 

А

Ь

 

 

 

 

Я

 

 

 

Н

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

І

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

К

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання до кросворду :

1.Компонент ді додавання

2.Результат дії віднімання

3.Найменше натуральне число

4.Сукупність букв у певному порядку

5.Результат дії додавання

6.Компонент дії віднімання

7.Числа, що використовуються для лічби

8.Одиниця вимірювання часу

 

 

ІІ етап «Усний рахунок» (завдання середнього рівня)

Комп’ютерна гра «Курчата» - намагайтеся не розгубити курчат – від цього залежить ваша оцінка на цьому етапі. Ваше слово  – ( тире)

ІІІ етап «Компоненти дій»

Розв’яжіть рівняння. Ключ отримайте у вчителя.

1) 370-х=140 (230 - Ц)                              4) х – 2 089 = 95 254 (97 343- И)                                                                                          

2) х+258 = 364  (106 – А)                         5) х + 2 947 = 60 316 (57369 - Ц

3) 5 220 – х = 5 075  (145 – Р)                  6) 12 323 + х = 15 382 (3059 – Я)

Кожній відповіді  належить певна літера. Складіть із них слово. (ЦАРИЦЯ)

ІV етап гри «Властивості додавання та віднімання» ( завдання високого рівня)

 Обчислити, використавши властивості додавання і віднімання:

235+82+18+365 = 700                                  271+32+68+429 = 800

(1643+2759)-259 = 4 143                              (2749+5164)-1349 = 6564

54923-(6215+14623) = 34 085                      48583-(9217+2483) = 36883

(913+798)-613 = 1098                                   (959+358) - 459 = 858

Знайдіть в таблиці відповідь і літеру, що їй відповідає. Складіть слово.

5. Підведення підсумків та оцінювання учнів.

Прийшов час розгадати вислів Гауса. Спробуйте  відтворити таємний вислів.

Отже, отримали вислів «Математика – цариця наук, арифметика – цариця математики!» Молодці всі, хто впоралися сьогодні з завданнями. Молодці і ті, хто не дістався фінішної риски, адже найголовніше прагнення до перемоги. Наступного разу вийде значно краще.( Оцінюю учнів, які дісталися фінішу).

6. Рефлексія:

- Що нового дізналися на уроці?

- Чого навчилися?

- Чи згодні ви з висловом Гауса? Чому?

8. Повідомлення домашнього завдання.

Повторити компоненти дій додавання та віднімання, їх властивості .

 

  Додаткове завдання :

1. Замiсть зiрочок постав потрiбнi знаки дiй :

       8 * 4 > 9 * 3          8 * 4 < 9 * 3          8 * 4 = 9 * 3

       ( *       *              *       +              +       +  ) ---------

2. Сума цифр двоцифрового числа дорiвнює найбiльшому одноцифровому ,

       а число десяткiв -- на 1 менше вiд цiєї суми .

 

Додатки

І етап гри «Термінологічний» (Завдання початкового рівня)

Розгадайте кросворд. Ключове слово є вашим першим вгаданим словом.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

К

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання до кросворду :

1.Компонент ді додавання

2.Результат дії віднімання

3.Найменше натуральне число

4.Сукупність букв у певному порядку

5.Результат дії додавання

6.Компонент дії віднімання

7.Числа, що використовуються для лічби

8.Одиниця вимірювання часу

 

 

 

 

І етап гри «Термінологічний» (Завдання початкового рівня)

Розгадайте кросворд. Ключове слово є вашим першим вгаданим словом.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

К

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання до кросворду :

1.Компонент ді додавання

2.Результат дії віднімання

3.Найменше натуральне число

4.Сукупність букв у певному порядку

5.Результат дії додавання

6.Компонент дії віднімання

7.Числа, що використовуються для лічби

8.Одиниця вимірювання часу

 

 

 

ІІ етап «Усний рахунок» (завдання середнього рівня)

Комп’ютерна гра «Курчата» - намагайтеся не розгубити курчат – від цього залежить ваша оцінка на цьому етапі. Слово отримайте у вчителя.

 

ІІ етап «Усний рахунок» (завдання середнього рівня)

Комп’ютерна гра «Курчата» - намагайтеся не розгубити курчат – від цього залежить ваша оцінка на цьому етапі. Слово отримайте у вчителя.

 

ІІ етап «Усний рахунок» (завдання середнього рівня)

Комп’ютерна гра «Курчата» - намагайтеся не розгубити курчат – від цього залежить ваша оцінка на цьому етапі. Слово отримайте у вчителя.

 

ІІ етап «Усний рахунок» (завдання середнього рівня)

Комп’ютерна гра «Курчата» - намагайтеся не розгубити курчат – від цього залежить ваша оцінка на цьому етапі. Слово отримайте у вчителя.

 

ІІ етап «Усний рахунок» (завдання середнього рівня)

Комп’ютерна гра «Курчата» - намагайтеся не розгубити курчат – від цього залежить ваша оцінка на цьому етапі. Слово отримайте у вчителя.

 

ІІ етап «Усний рахунок» (завдання середнього рівня)

Комп’ютерна гра «Курчата» - намагайтеся не розгубити курчат – від цього залежить ваша оцінка на цьому етапі. Слово отримайте у вчителя.

 

ІІ етап «Усний рахунок» (завдання середнього рівня)

Комп’ютерна гра «Курчата» - намагайтеся не розгубити курчат – від цього залежить ваша оцінка на цьому етапі. Слово отримайте у вчителя.

 

ІІ етап «Усний рахунок» (завдання середнього рівня)

Комп’ютерна гра «Курчата» - намагайтеся не розгубити курчат – від цього залежить ваша оцінка на цьому етапі. Слово отримайте у вчителя.

ІІІ етап гри «Компоненти дій»

Розв’яжіть рівняння. Ключ отримайте у вчителя.

1) 370-х=140                              4) х – 2 089 = 95 254                                                                                           

2) х+258 = 364                           5) х + 2 947 = 60 316

3) 5 220 – х = 5 075                   6) 12 323 + х = 15 382

 

ІІІ етап гри «Компоненти дій»

Розв’яжіть рівняння. Ключ отримайте у вчителя.

1) 370-х=140                              4) х – 2 089 = 95 254                                                                                           

2) х+258 = 364                           5) х + 2 947 = 60 316

3) 5 220 – х = 5 075                   6) 12 323 + х = 15 382

 

ІІІ етап гри «Компоненти дій»

Розв’яжіть рівняння. Ключ отримайте у вчителя.

1) 370-х=140                              4) х – 2 089 = 95 254                                                                                           

2) х+258 = 364                           5) х + 2 947 = 60 316

3) 5 220 – х = 5 075                   6) 12 323 + х = 15 382

 

ІІІ етап гри «Компоненти дій»

Розв’яжіть рівняння. Ключ отримайте у вчителя.

1) 370-х=140                              4) х – 2 089 = 95 254                                                                                           

2) х+258 = 364                           5) х + 2 947 = 60 316

3) 5 220 – х = 5 075                   6) 12 323 + х = 15 382

 

ІІІ етап гри «Компоненти дій»

Розв’яжіть рівняння. Ключ отримайте у вчителя.

1) 370-х=140                              4) х – 2 089 = 95 254                                                                                           

2) х+258 = 364                           5) х + 2 947 = 60 316

3) 5 220 – х = 5 075                   6) 12 323 + х = 15 382

 

 

Кожній відповіді  належить певна літера. Складіть із них слово.

7 848

К

230

Ц

97 343

И

106

А

57 369

Ц

15 421

Ю

3 059

Я

91520

М

5075

Р

Кожній відповіді  належить певна літера. Складіть із них слово.

7 848

К

230

Ц

97 343

И

106

А

57 369

Ц

15 421

Ю

3 059

Я

91520

М

5075

Р

Кожній відповіді  належить певна літера. Складіть із них слово.

7 848

К

230

Ц

97 343

И

106

А

57 369

Ц

15 421

Ю

3 059

Я

91520

М

5075

Р

Кожній відповіді  належить певна літера. Складіть із них слово.

7 848

К

230

Ц

97 343

И

106

А

57 369

Ц

15 421

Ю

3 059

Я

91520

М

5075

Р

Кожній відповіді  належить певна літера. Складіть із них слово.

7 848

К

230

Ц

97 343

И

106

А

57 369

Ц

15 421

Ю

3 059

Я

91520

М

5075

Р

Кожній відповіді  належить певна літера. Складіть із них слово.

7 848

К

230

Ц

97 343

И

106

А

57 369

Ц

15 421

Ю

3 059

Я

91520

М

5075

Р

 

 

 

 

ІV етап гри «Властивості додавання та віднімання» ( завдання високого рівня)

 Обчислити, використавши властивості додавання і віднімання:

235+82+18+365                                 171+32+68+429

(1643+2759)-259                                (2749+5164)-1349

54923-(6215+14623)                          48583-(9217+2483)

(913+798)-613                                     (959+358)-459

Слово отримаєте розташувавши слова в порядку зростання.

 

ІV етап гри «Властивості додавання та віднімання» ( завдання високого рівня)

 Обчислити, використавши властивості додавання і віднімання:

235+82+18+365                                 171+32+68+429

(1643+2759)-259                                (2749+5164)-1349

54923-(6215+14623)                          48583-(9217+2483)

(913+798)-613                                     (959+358)-459

Слово отримаєте розташувавши слова в порядку зростання.

 

ІV етап гри «Властивості додавання та віднімання» ( завдання високого рівня)

 Обчислити, використавши властивості додавання і віднімання:

235+82+18+365                                 171+32+68+429

(1643+2759)-259                                (2749+5164)-1349

54923-(6215+14623)                          48583-(9217+2483)

(913+798)-613                                     (959+358)-459

Слово отримаєте розташувавши слова в порядку зростання.

 

ІV етап гри «Властивості додавання та віднімання» ( завдання високого рівня)

 Обчислити, використавши властивості додавання і віднімання:

235+82+18+365                                 171+32+68+429

(1643+2759)-259                                (2749+5164)-1349

54923-(6215+14623)                          48583-(9217+2483)

(913+798)-613                                     (959+358)-459

Слово отримаєте розташувавши слова в порядку зростання.

Додаткове завдання :

1. Замiсть зiрочок постав потрiбнi знаки дiй :

       8 * 4 > 9 * 3          8 * 4 < 9 * 3          8 * 4 = 9 * 3

2. Сума цифр двоцифрового числа дорiвнює найбiльшому одноцифровому ,

       а число десяткiв - на 1 менше вiд цiєї суми .

 

Додаткове завдання :

1. Замiсть зiрочок постав потрiбнi знаки дiй :

       8 * 4 > 9 * 3          8 * 4 < 9 * 3          8 * 4 = 9 * 3

2. Сума цифр двоцифрового числа дорiвнює найбiльшому одноцифровому ,

       а число десяткiв - на 1 менше вiд цiєї суми .

 

Додаткове завдання :

1. Замiсть зiрочок постав потрiбнi знаки дiй :

       8 * 4 > 9 * 3          8 * 4 < 9 * 3          8 * 4 = 9 * 3

2. Сума цифр двоцифрового числа дорiвнює найбiльшому одноцифровому ,

       а число десяткiв - на 1 менше вiд цiєї суми .

 

Додаткове завдання :

1. Замiсть зiрочок постав потрiбнi знаки дiй :

       8 * 4 > 9 * 3          8 * 4 < 9 * 3          8 * 4 = 9 * 3

2. Сума цифр двоцифрового числа дорiвнює найбiльшому одноцифровому ,

       а число десяткiв - на 1 менше вiд цiєї суми .

 

Додаткове завдання :

1. Замiсть зiрочок постав потрiбнi знаки дiй :

       8 * 4 > 9 * 3          8 * 4 < 9 * 3          8 * 4 = 9 * 3

2. Сума цифр двоцифрового числа дорiвнює найбiльшому одноцифровому ,

       а число десяткiв - на 1 менше вiд цiєї суми .



 

 

___

 

 

___

 

___

 

___

 

___

 

 

___

 

___

 

___

 

___

 

 

___

 

___

 

___

 

___

 

 

___

 

___

 

___

 

___

 

 

___

 

___

 

___



 

 

 

 

 

 

 


 

КАРЛ ФРІДРІХ ГАУС (1777-1855)

 

«Математика – цариця наук, ….»

 

Карл Фрідріх Гаус

арифметика – цариця математики!

 

 

 

 

 

 

 

700

 

 

800

 

858

 

1098

 

4143

 

6564

 

34085

 

36883

 

700

 

 

800

 

858

 

1098

 

4143

 

6564

 

34085

 

36883

 

700

 

 

800

 

858

 

1098

 

4143

 

6564

 

34085

 

36883

 

700

 

 

800

 

858

 

1098

 

4143

 

6564

 

34085

 

36883

 

700

 

 

800

 

858

 

1098

 

4143

 

6564

 

34085

 

36883

 

МА

 

 

Т

 

Е

 

М

 

А

 

Т

 

И

 

КИ

 

МА

 

 

Т

 

Е

 

М

 

А

 

Т

 

И

 

КИ

 

МА

 

 

Т

 

Е

 

М

 

А

 

Т

 

И

 

КИ

 

МА

 

 

Т

 

Е

 

М

 

А

 

Т

 

И

 

КИ

 

МА

 

 

Т

 

Е

 

М

 

А

 

Т

 

И

 

КИ

 

 

doc
Додано
31 січня 2018
Переглядів
2126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку