Конспект уроку з математики "Натуральні числа. Розв'язування вправ та задач"

Про матеріал

Метою даного уроку є повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про натуральні числа; відпрацювати навички та вміння учнів застосовувати набуті знання до розв'язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами, задач геометричного змісту; розвивати логічне мислення учнів; виховувати наполегливість, уважність.

Перегляд файлу

5клас

Тема уроку:    Розвязування  задач і вправ

Мета уроку: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про натуральні числа; відпрацювати навички та вміння учнів застосовувати набуті знання до розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами, задач геометричного змісту; розвивати логічне мислення учнів; виховувати наполегливість, уважність.

Тип уроку:       узагальнення і систематизація знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання, фіксація відсутніх.

2. Запис числа і класної роботи.

3. Розкриття загальної мети уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Зібрати зошити

 

ІІІ. Мотивація навчання

Що ми вивчали на попередніх уроках? ( Відповідь учнів.)

                Весь цей час ми не гуляли,

                А сумлінно працювали,

                Числа натуральні вчили,

                Дії з ними повторили.

                Вчили те, що треба знати,

                Щоб рівняння розвязати.

                Мали вдачі не ледачі,

                Щоб розвязувать задачі.

Оскільки попереду чекає нас закінчення навчального року, то прийшов час підвести підсумки усього вивченого, а це зазвичай проходить у вигляді  контрольної роботи. Тому сьогодні є необхідність узагальнити і систематизувати свої знання і вміння.

«Математика здає свої фортеці лише сильним, сміливим і кмітливим.» (А. Конфорович )

Щоб працювати було цікавіше, проведемо урок у незвичайній формі.

Давайте спробуємо себе у ролі пасажирів «Новорічного експресу», який ще раз надасть можливість згадати самі важливі моменти першого семестру. Незабаром новорічні  та різдвяні свята. Але як же вони без новорічної ялинки? У вас є можливість сьогодні на уроці прикрасити нашу класну ялинку. За кожне правильно розв’язане завдання можна повісити на ялинку прикрасу ( у вигляді геометричної фігури).

 

ІV. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

 

1. Закінчити речення: 

На « Сніжинці»  записані незакінчені речення:

 

1. Натуральними називаються числа...

2. З натуральними можна виконувати…

3. Щоб знайти невідоме зменшуване…

4. Щоб знайти невідомий множник…

5. Щоб знайти невідомий доданок…

6. Результат множення називається…

7. Щоб  знайти невідомий дільник…

8. Щоб знайти невідоме ділене…

9. Результат ділення називається …

10. Щоб знайти невідомий від’ємник …

11. Якщо число помножити на 0…

12. Якщо число поділити на 0…

2. Розминка:

1) До кожного з чисел, записаних на пелюстках, додати число, записане в центральному колі. Від кожного з чисел, записаних на пелюстках, відняти число, записане на листку.

2)  На кожне з чисел, записаних на пелюстках, поділити число, записане в центральному колі. На кожне з чисел, записаних на пелюстках, помножити число, записане на листку.

3. Віднови запис:

На записані рівняння потрапили сніжинки і,  розтанувши, змили деякі записи. Спробуйте їх відновити:

16 + х = 34                  15х = 60                       х – 12 = 23

х = 34 ☺16                 х = 60 ☺15                  х = 23☺12

х = ⌂                            х = ⌂                             х = ⌂

 

х : 9 = 8                     48 –х = 17                     36 : х = 9

х = 8 ☺ 9                   х = 48 ☺17                   х = 36☺9

х = ⌂                          х = ⌂                             х = ⌂

4. Чи правильно, що…

1) Чи правильно, що периметри фігур рівні?

2) Чи правильно, що площі фігур рівні?

 

 

3) Чи правильно, що об’єми рівні?

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Знайдіть значення виразу:

1955 : (614 – 529) + 19 ·(713 - 695).

Відповідь: 365.

2. Знайди суму коренів рівнянь:

(х + 49) : 4 = 16               72 : ( х – 2) = 12.

Відповідь: 23.

3.  Довжина ділянки прямокутної форми дорівнює 36м, а ширина у 3 рази менша. Знайдіть площу ділянки.

Відповідь: 432 м2.

4. Обчисліть: а) 82 - 2· 52; б) 23 + 32.

Відповідь: а) 14;  б) 17.

5. Ящик з мандаринами має форму прямокутного паралелепіпеда, довжина якого 12дм, ширина на 4дм менша за довжину, а висота у 2 рази більша за ширину. Обчисліть об’єм ящика.

Відповідь: 1536 дм3.

6. № 643

У басейн, площа дна якого дорівнює 1га, налили 1 000 000 л води. Чи можна у цьому басейні провести змагання з плавання?

Відповідь: Ні, бо 1000000дм3 : 10000м2=1000000дм3 : 1000000 дм2=1дм=10см.

VІ. Домашнє завдання

Повторити формули площі і об’єму

Вправи 565(3;4), 634, {621}.

VІІ.  Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
1640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку