Конспект "Очі - віконця у світ"

Про матеріал
Конспект з валеології. Тема: «Наші оченята – віконця у світ» Мета: Знайомити дітей з можливостями свого організму, з оком як важливим органом людського тіла, розповісти про його будову. Розкрити значення зору для сприймання довкілля, в житті людини.
Перегляд файлу

Тема: «Наші оченята – віконця у світ»

Мета: Знайомити дітей з можливостями свого організму, з оком як важливим органом людського тіла, розповісти про його будову. Розкрити значення зору для сприймання довкілля, в житті людини. Ознайомити з елементарними правилами збереження зору. Вчити визначати стан та настрій людини по виразу її очей. Розкрити значення зору для сприймання навколишнього світу. Пояснити значення дотримання правил гігієни та бережного поводження з очима. Розвивати пам'ять, увагу. Виховувати бережне ставлення до власного здоров’я.

Матеріал та обладнання: схема ока, дзеркальця для кожної дитини, кольорові олівці, аркушик з колом; небезпечні предмети: ніж, голка, ножиці, палка, цвях; зображення тварин: крота, бабки, зайця, орла, сови; овочі, фрукти, м’яч та каструля або відерце.

Хід заняття:

  1. Загадка

-         Діти послухайте загадку і допоможіть мені зрозуміти – про які віконця в ній йдеться.

На ніч два віконця самі зачиняються,
А зі сходом сонця самі відчиняються

  1. Ігровий момент:  до нас завітала лялька Іринка, подивіться вона в окулярах, як ви думаєте чому? Ось давайте сьогодні з вами розповімо Іринці, що потрібно робити щоб наші очки гарно бачили і покращити зір.

Ай, очі-очиці,

Ай, очі-очі -

Все на світі роздивляться,

Роздивляться - розшукають:

У піднебессі - місяць,

Під лавкою - м'яч,

А в шафі - цукерку,

Як її не ховай!

  1. Бесіда про очі дітей (розгляд в люстерках):

-         А зараз розкажіть мені про ваші очі. Скільки їх? Де вони розташовані?

 (розглядання своїх очей в люстерках) Розкажіть нашій Іринці про свої очі.

 - Якого вони кольору? Великі чи малі? Круглі чи овальні? Веселі чи сумні? Подивіться на брови та вії. Які вони? ( пухнасті як пух,травичка). Навіщо людині вії та брови?

Педагог хлопає перед очима дитини в долоні.

- Що трапилося? (очі заплющилися, повіки і вії сховали очі від небезпеки, вони їх охороняють)

 - Брови оберігають очі від поту, що стікає з лоба, немов огорожа. Вії рятують очі від пилу, коли віє вітер. А якщо порошинка сяде на око повії змахнуть її. Повіки у середині вологі. Вони працюють як «двірники» на склі автомобіля. Ми моргаємо оком – це повіки очищують, змивають пил з рогівки.

  1. Дослідницька діяльність

Мета: дослідити для чого нам служать очі,які функції виконують коли вони відкриті або ж закриті.

  • Перший дослід: Я з Іринкою, а ви з допомогою мам. Для цього у вас є фрукти і овочі (яблуко,морквина, картоплина, банан). Ваші мама чи папа зв’яжуть очі, а ваше завдання відгадати що в руках. А зараз скажіть чи складно було відгадати? Ось для чого нам очі, ми одразу бачимо і розуміємо що в руках, або ж що навколо.
  • Наступний дослід потрібний маленький м’ячик і відеречко або каструля. Перший раз кидаємо м’ячик з відкритими обома очима. Скажіть легко було попасти у відерце? А зараз кидаємо м’ячик із закритим одним оком! Як зараз було легко чи важко попасти у відеречко.
  1. Окоробіка

Мета: сприяти розвантаженню дитячих очей.

-         А тепер наші очі втомилися, і нам потрібно відпочити і зробити окоробіку. Ось літає осінній листочок дивіться за ним лише очима, головою ніхто не рухає, працюють лише очі. Вгору-вниз, вліво-вправо, полетів по сходинках і зробив круг. Іринко, давай разом з нами.

 

Очі швидко обертаєм,

Головою не хитаєм.

Вліво раз,два,три,чотири.

Вправо стільки ж повторили.

По колу очі обертаєм

І все навколо розглядаєм.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На п’ять,шість їх потримали

І потім знову закружляли.

  1. Дидактична гра «Безпечно-небезпечно. Очі»

Мета: розширити знання дітей про безпечні та небезпечні чинники для зору. Закріплювати вміння щодо убезпечення свого зору від небезпек.

Дітки давайте разом виберемо і розкажемо нашій Іринці, що безпечно і добре для наших очей, а що небезпечно-погано.

  1. Цікавинки про зір тварин (енциклопедичні дані)

-       Ось послухайте цікавинки про зір тварин. Природа наділила очима не тільки людину. В кого ще є очі? Так, у птахів, комах, звірів.

 - Як ви гадаєте,  у всіх очі однакові? Що ви знаєте про зір тварин, що зображені на малюнках? (найкращий зір днем у орла)

-         А вночі краще за всіх бачить сова.

-         Заєць бачить погано, його називають косим, але огляд у нього більший ніж у людини

-         Кріт взагалі сліпий, йому очі не потрібні, бо він живе під землею

-         У бабки очі півкульки, вона бачить зо всіх боків, але тільки зблизька.) Не тільки форма очей різна, але й бачать всі по різному. А бачити все різнокольорове може тільки людина. Малята що ви запам’ятали про тварин, хто і як бачить.

  1. Підсумок заняття

-         Молодці. Ви дуже гарно сьогодні попрацювали. А наша Іринка зрозуміла що потрібно робити щоб покращити зір: Їсти овочі та фрукти, мультики дивитися 30 хв. в день, не брати гострі предмети до очей, читати книгу лише сидячи з гарним світлом, гарно мити очі щодня та ін.

  1. Завдання:

А ваше завдання вдома зафарбувати око кольором , тим які у вас колір. До побачення дітки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку