Тема: «Наші оченята – віконця у світ»
Мета: Знайомити дітей з можливостями свого організму, з оком як важливим органом людського тіла, розповісти про його будову. Розкрити значення зору для сприймання довкілля, в житті людини. Ознайомити з елементарними правилами збереження зору. Вчити визначати стан та настрій людини по виразу її очей. Розкрити значення зору для сприймання навколишнього світу. Пояснити значення дотримання правил гігієни та бережного поводження з очима. Розвивати пам'ять, увагу. Виховувати бережне ставлення до власного здоров’я.
Матеріал та обладнання: схема ока, дзеркальця для кожної дитини, кольорові олівці, аркушик з колом; небезпечні предмети: ніж, голка, ножиці, палка, цвях; зображення тварин: крота, бабки, зайця, орла, сови; овочі, фрукти, м’яч та каструля або відерце.
Хід заняття:
- Діти послухайте загадку і допоможіть мені зрозуміти – про які віконця в ній йдеться.
На ніч два віконця самі зачиняються,
А зі сходом сонця самі відчиняються
Ай, очі-очиці,
Ай, очі-очі -
Все на світі роздивляться,
Роздивляться - розшукають:
У піднебессі - місяць,
Під лавкою - м'яч,
А в шафі - цукерку,
Як її не ховай!
- А зараз розкажіть мені про ваші очі. Скільки їх? Де вони розташовані?
(розглядання своїх очей в люстерках) Розкажіть нашій Іринці про свої очі.
- Якого вони кольору? Великі чи малі? Круглі чи овальні? Веселі чи сумні? Подивіться на брови та вії. Які вони? ( пухнасті як пух,травичка). Навіщо людині вії та брови?
Педагог хлопає перед очима дитини в долоні.
- Що трапилося? (очі заплющилися, повіки і вії сховали очі від небезпеки, вони їх охороняють)
- Брови оберігають очі від поту, що стікає з лоба, немов огорожа. Вії рятують очі від пилу, коли віє вітер. А якщо порошинка сяде на око повії змахнуть її. Повіки у середині вологі. Вони працюють як «двірники» на склі автомобіля. Ми моргаємо оком – це повіки очищують, змивають пил з рогівки.
Мета: дослідити для чого нам служать очі,які функції виконують коли вони відкриті або ж закриті.
Мета: сприяти розвантаженню дитячих очей.
- А тепер наші очі втомилися, і нам потрібно відпочити і зробити окоробіку. Ось літає осінній листочок дивіться за ним лише очима, головою ніхто не рухає, працюють лише очі. Вгору-вниз, вліво-вправо, полетів по сходинках і зробив круг. Іринко, давай разом з нами.
Очі швидко обертаєм,
Головою не хитаєм.
Вліво раз,два,три,чотири.
Вправо стільки ж повторили.
По колу очі обертаєм
І все навколо розглядаєм.
Раз коло, два і три, чотири.
Щільніше очі ми закрили.
На п’ять,шість їх потримали
І потім знову закружляли.
Мета: розширити знання дітей про безпечні та небезпечні чинники для зору. Закріплювати вміння щодо убезпечення свого зору від небезпек.
Дітки давайте разом виберемо і розкажемо нашій Іринці, що безпечно і добре для наших очей, а що небезпечно-погано.
- Ось послухайте цікавинки про зір тварин. Природа наділила очима не тільки людину. В кого ще є очі? Так, у птахів, комах, звірів.
- Як ви гадаєте, у всіх очі однакові? Що ви знаєте про зір тварин, що зображені на малюнках? (найкращий зір днем у орла)
- А вночі краще за всіх бачить сова.
- Заєць бачить погано, його називають косим, але огляд у нього більший ніж у людини
- Кріт взагалі сліпий, йому очі не потрібні, бо він живе під землею
- У бабки очі півкульки, вона бачить зо всіх боків, але тільки зблизька.) Не тільки форма очей різна, але й бачать всі по різному. А бачити все різнокольорове може тільки людина. Малята що ви запам’ятали про тварин, хто і як бачить.
- Молодці. Ви дуже гарно сьогодні попрацювали. А наша Іринка зрозуміла що потрібно робити щоб покращити зір: Їсти овочі та фрукти, мультики дивитися 30 хв. в день, не брати гострі предмети до очей, читати книгу лише сидячи з гарним світлом, гарно мити очі щодня та ін.
А ваше завдання вдома зафарбувати око кольором , тим які у вас колір. До побачення дітки.