Тема: “Відлічування предметів в межах 7” Мета:
Корекційно-навчальна: закріпити знання про пору року осінь; формувати навички лічби до 7 у прямому порядку; формувати в дітей уміння співвідносити за кольором; розвивати вміння самостійно виконувати вказівки педагога.
Корекційно-розвивальна: розвивати логічне мислення, мовлення, пам’ять, увагу, вміння орієнтуватись у просторі, мовне дихання, дрібну моторику рук.
Корекційно-виховна: виховувати дружні стосунки, кмітливість, інтерес до занять математикою.
Обладнання: квіти жовтого, червоного, синього кольорів, виготовлені з картону для галявини; різнокольорові квіти з паперу для дихальної вправи; набір цифр до 7; імітація кольорового кошика з картону для кожної дитини; яблука, груші, грибочки, сливи, виготовлені з паперу(по сім штук) за кількістю дітей.
Хід заняття:
І Організаційний момент.
(Вихователь разом з дітьми стоять у колі, тримаючись за руки.
Слово вихователя) Добрий день, мої малятка, гарні хлопчики й дівчатка.
Дуже рада вас вітатись
Математики навчати
Діти, Сьогодні такий хороший день. Я хочу подарувати вам усмішку, щоб вам усе вдавалось.(учитель посміхається до дітей).
А тепер ви, діти, посміхніться один одному. (Діти посміхаються)
Добре. Молодці. Давайте праву руку піднімемо для привітання. Добре. Займіть свої місця на стільчиках.
ІІ. Нервово-психологічна підготовка
Подумайте і скажіть, будь ласка, яка зараз пора року? (Осінь)
Що відбувається в природі восени? (Листя опадає, стає прохолодно, дні стають коротшими, сонечко не так гріє, птахи відлітають у теплі краї) (Можна використати картинки для ілюстрування відповідей дітей) Отже, восени природа готується до зими.
А сьогодні яка погода за вікном? (Уже зимова похмуро, іде сніг).
Діти, погода не завадить нам у роботі. Я на дошці прикрілю сонечко. Воно буде нам світити, зігріє нас і допоможе. Справді, стало тепліше? А погляньте, що у мене в руках? (Вихователь тримає букет квітів) ІІІ. Основний зміст роботи.
За вікном непогода, але я вам, діти, пропоную прогулянку на галявину, де ростуть прекрасні квіти. Ви згодні? (Так). Щоб потрапити на казкову галявину нам потрібно виконати кілька вправ. Ви згодні?(Так)
1. Виконання дихальних вправ
(Вихователь дає кожній дитині паперову квіточку певного кольору і проговорють, якого кольору квітка кому дісталася. Пропонує виконати дихальну вправу -“Легенький вітерець”( Діти глибоко вдихають носом, видихають через рот, не надуваючи щік так, щоб квіточка рухалася від подиху вітру)
-”Запашна квітка” ( Діти глибоко вдихають носом, видихають через рот, вимовляючи звуки “ааах”)
2. Завдання ”Добери за кольором”
Розумнички! Добре впоралися з завданням. Тож зараз вирушаємо на галявину, де ростуть квіти.( Учитель пропонує дітям взятися за руки і рухатися за ним. Веде дітей у напрямку до килима, на якому розкладено квіточки різних кольорів)
Вихователь
По рівнесенькій стежині
Йдуть гуляти малюки, Сонце ясне, небо синє
Ми на галявину прийшли.
(Учитель пропонує дітям зібрати на галявині квіти такого кольору, якого квітка у них у руках)
(Наступне завдання: діти перераховують, скільки квітів свого кольору вони зібрали. Одна дитина займається лічбою. Інші допомагають, слідкують, чи правильно все відбувається. Хто справився з завданням, той відшукує кошик такого кольору, як квіти і кладе їх туди. Кошики прикріплені на дошці.)
3. Фізкультхвилинка віршована( імітаційна)
(Вихователь проговорює слова й демонструє дії, які повинні виконати діти. Діти повторюють за ним) Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились, Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.Сім! Вісім! В поїзд сіли Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І за столики присіли
(Діти розташовуються за столами, на яких лежать яблучка, грушки, сливи, грибочки- для кожної дитини щось своє у кількості 7 шт.)
4. Вправа “Скільки гостинців?”
Вихователь. Діти, ось і завершилась наша чарівна мандрівка на галявину. Погляньте, який сюрприз підготувала для нас осінь.
Учитель запитує по черзі у дітей, що їм принесла осінь.(Діти називають за зразком: “Мені осінь принесла яблука” )
Вихователь. Давайте порахуємо, скільки вам осінь принесла гостинців?
Кожна дитина рахує гостинці, виклавши їх у рядочок.
5. Завдання “Поділись із товаришем”.
Вихователь пропонує поділитися з друзями і порахувати, скільки дав товаришеві гостинців. Потім, поклавши ті, що залишилися на столі, порахувати, скільки залишилося.
6. Кінезіологічні вправи
1). Одна долоня стиснута в кулак, інша- пряма. По черзі змінюємо положення рук, з кожним разом пришвидшуючи темп виконання.
2). Одну долоню показуємо своїм друзям, іншу показуємо собі. При виконанні змінюємо положення рук , з кожним разом пришвидшуючи темп виконання. 3) Руки тримаємо прямі долонями до себе. При виконанні схрещуємо руки, показуючи “клас” і повертаємося у вихідне положення прямих рук з кожним разом прискорюючи темп.
ІV. Підсумок.
Швидко промайнув час. Наше заняття скінчилося.
Діти, вам сподобалось?
Що найбільше сподобалось? Файно всі попрацювали на галявину подорожували.
І для вас, мої маленькій
Яблучка від осені смачненькі.