5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Конспект омплексного заняття. Тема: "Осінь-чарівниця"

Про матеріал
Мета:Розширювати знання дітей про пори року, про осінні природні явища; закріпити знання про осінні кольори. закріпити знання дітей про овочі і фрукти: звідки вони до нас приходять, хто їх вирощує, як використовують та готують. Формувати уявлення дітей про особливості вирощування овочів та фрукті (на городі та в саду на деревах) Вчити висловлювати свою думку. Закріпити знання дітей про овочі, способи їхнього приготування під час дидактичної гри «Що можна їсти сирим, а що — вареним?» Розвивати логічне мислення, увагу. учити правильно називати явища природи, пори року; формувати вміння будувати відповідь до поставленого запитання; стимулювати вживання повних речень; виховувати естетичні почуття від сприймання краси осінньої природи, любов та інтерес до світу природи. формувати в дітей поняття цілого і частин; учити відокремлювати маленькі частинки від великого шматка пластиліну. Формувати вміння охайно приклеювати деталі на задану форму Розвивати вміння працювати в колективі. Виховувати взаємоповагу
Перегляд файлу

 

Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

№ 4 " Чайка"

із спеціалізацією по розвиваючому навчанню

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комплексне заняття

5 р.ж.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 Вихователь: Дудник О.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня група 5р.ж.

Вихователь: Дудник О.І.

Комплексне заняття

Тема. Осінь-чарівниця

Мета:Розширювати  знання  дітей  про  пори  року,  про осінні  природні  явища;  закріпити  знання  про осінні  кольори.

 закріпити знання дітей про овочі і фрукти: звідки вони до нас приходять, хто їх вирощує, як використовують та готують.

Формувати уявлення дітей про особливості  вирощування   овочів та фрукті (на городі та  в саду на деревах)

Вчити висловлювати свою думку.

Закріпити знання дітей про овочі, способи їхнього приготування під час дидактичної гри «Що  можна  їсти  сирим,  а що —  вареним?»

Розвивати логічне мислення, увагу. учити правильно називати явища природи, пори року;

формувати вміння будувати відповідь до поставленого запитання;

стимулювати вживання повних речень;

виховувати естетичні почуття від сприймання краси осінньої природи, любов та інтерес до світу природи.

формувати  в  дітей  поняття  цілого і  частин;  учити  відокремлювати  маленькі  частинки  від  великого  шматка  пластиліну. 

Формувати вміння  охайно  приклеювати деталі на задану форму

 Розвивати  вміння  працювати в  колективі.  Виховувати  взаємоповагу.

Матеріали:

демонстраційний: листочки з дерев; дидактична гра «З якого дерева листок?»

великий сюжетний малюнок та маленькі предметні малюнки із зображенням осінніх явищ;

матеріал для дидактичної гри  «Овочі  чи фрукти»

тарілки з вареними та сирими овочами (картопля, буряк, капуста, гарбуз);

роздавальний: коректурні таблиці для дітей, фартушки та ковпачки,

заготовка  картинка дерево, пластилін кольоровий, папір для прикрашення дерев за кількістю дітей

Хід заняття

1 Організація дітей

- Діти, подивіться, скільки у нас багато гостей. Привітайтесь, будь ласка.

- Доброго дня!

 Бажаємо присутнім

здоров’я і добра!

«Золота осінь» (К. Перелісна)

В парках і садочках,

На доріжки й трави,

Падають листочки

Буро-золотаві.

 ІІ. Основна частина

Погляньте , які гарні листочки залетіли до нас (показ дітям листочки)

— Розгляньмо листочки з дерев. З якого дерева цей листок? (З берези)

Якщо він з берези, то який він? (Березовий)

Якого кольору цей листочок з берези? (Жовтого)

На що він схожий? (Він схожий на краплинку дощику.)

З якого дерева цей листок? (З клена)

Якщо він з клена, то який він? (Кленовий)

На що він схожий? (Цей червоний листок з клена схожий на зірочку.)

З якого дерева цей листок? (З каштана)

 Якщо він з каштана, то який він? (Каштановий)

Розгляньте його. Що він вам нагадує? (Листочок каштану нагадує віяло.)

Оберіть найгарніший для вас листочок, візьміть його до рук і покружляйте так, як листочок падав із дерева.

 

 

 

Фізкультхвилинка  Вітер  і  листя

Листя  вітерець  хитає    (Колові  рухи  головою.)

Раз,  два,  три.  (Махи  піднятими  руками.)

Листя  тихо  опадає    (Нахили  тулуба  ліворуч і  праворуч.)

Раз,  два,  три.  (Нахили  тулуба  назад  і  вперед.)

Покружля  осіннім  садом  (Колові  рухи  тулубом.)

І  рядком  на  землю  пада.  (Присідання.)

Раз,  два,  три!

Яка  трава?  (Суха, коричнева)

Що відбувається з комахами? (Комахи ховаються в землю, під коріння, в щілинки.)

Пригадаймо вірш «Ой летів жук»

Що відбувається з птахами? (Ластівки відлетіли у теплі краї. Покинули свої хатинки шпаки, вони також відлетіли у теплі краї.)

Як люди одягаються восени? (Восени люди одягають куртки, пальто, шапки, взувають теплі черевики, гумові чоботи.)

    

Ті овочі, що викопують та висмикують, ростуть у землі: морква, буряк, картопля. А ті, що зривають, ростуть на землі: помідори, капуста, огірки.

Таблиця 2-7

Відгадай загадки, знайди відгадки:

Кругле, рум’яне

З дерева дістану. (Яблуко)

Виросла чимала

Голова строката,

Хустя намотала,

Що й не розмотати. (Капуста)

В земляній сиджу коморі,

А коса моя надворі. (Морква)

Дуже важний я синьор,

Я червоний .… .(Помідор)

Гра-міркування  «Як  можна  зберігати овочі»

Мета: поглибити знання дітей про овочі, способи їх зберігання.

Вихователь пропонує пригадати, в якому вигляді діти їли овочі взимку.

Запитання до гри:

  • Який овоч росте  вземлі?
  • Як можна зберегти картоплю на зиму?

• А які ще овочі можна так само зберігати?

• А чи можна так зберегти помідори, огірки? Чому?

• Як зберігають взимку помідори, огірки, кабачки? Готують консервацію.

Картинки  консервація та варення

З овочів готують консервацію а з фруктів   варення.

Назвемо консервацію. Помідори кабачки,

Варення 

Дидактична  гра «Що  можна  їсти  сирим,  а що —  вареним?» (дослідження)

На столі тарілки зі шматочками варених та сирих овочів: картоплі, буряка, капусти, гарбуза тощо. Діти по черзі куштують овочі та висловлюють свої припущення. Вихователь у разі потреби допомагає їм дійти правильного висновку

 

 

 

 

 

Гра «Горщик»

В мами є великий горщик

Мама в ньому варить борщик

 І такий смачний той борщик

Що ми ладні з’їсти горщик.

Дидактична  гра «Борщ та компот»

Мета: закріпити знання дітей про овочі, способи їхнього приготування;

розвивати логічне мислення, увагу

викласти  малюнок відповідно до страви. Фрукти -  в каструлю  з компотом

Жовті листочки з дерев опадають,

Птахи у теплі краї відлітають.

Голі поля, мокне земля,

Дощ поливає, — коли це буває? (Восени)

— Зараз яка пора року? (Осінь)

Виходить осінь

Перевірю чи все ви про мене знаєте

Дидактична гра «Що буває восени?»

Пригадати та розповісти, що буває восени. 

Як восени гріє сонечко? (Восени сонце гріє не так сильно, як улітку.)

Яке небо восени? (Восени небо похмуре, сіре.)

Які хмари на осінньому небі? (Осінні хмари темні, важкі, низькі, волохаті, дощові, нависли над землею.)

Який осінній вітер? (Осінній вітер холодний, пронизливий, непривітний.)

Які осінні дощі? (Осінні дощі затяжні, мрячні, холодні.)

Яке листя на деревах? (Жовте, яскраво-жовте, червоне, яскраво-червоне, оранжеве, красиве, золоте, багряне, різнокольорове, велике, маленьке, чудове) Що ще відбувається з листям? (Воно опадає.)

Як це явище називають? (Листопад, або падолист.) Повторіть це слово.

 

Осінь – чудова та щедра пора року.

Народ придумав дуже багато мудрих прислів’їв про осінь та працю. Ми їх учили. Отож пригадаємо їх.

1.     Весна дарує квіти, а осінь плоди.

2.     Осінь рік годує.

3.     Хочеш їсти, калачі – не лежи на печі.

Груша та сорока

Жовтіють груші  у саду,

По них я з кошиком іду.

Солодкі та духмяні

Я з гілочок дістану.

Сорока сіла на гілля,

Та поглядає іздаля,

Чи варто прилітати,

Грушок покуштувати.

4.     Хто дбає, той має.

-Соня та Катя розкаже вірш  ЛИСТОПАД (А. Житкевич)

Осінь, осінь, листопад,

Жовте листя стелить сад,

За моря в краї далекі

Відлетіли вже лелеки.

Хмари небо затягли,

Вітер віє з-за гори,

Ходить осінь листопадом,

Жовте листя стелить садом.

 

Аплікація та ліплення

Будемо прикрашати   дерева – листочки осінні жовті, оранжеві, червоні.

Підсумок заняття.

Виставка робіт

                    Фруктами осінніми пригощу я вас,

                     Ну а потім, друзі, нам прощатись час.

                     Тепер вже не скоро зустрінемось ми,

                     Готуйтесь, малята, уже до зими!

- До побачення! Осінь виходить.

 

 

Про що може розповісти

 улюблений колір дитини?

 

Іноді батьки помічають, що у малюка є свої переваги в кольорі. Він вибирає певний олівець для малювання або фарби, тягнеться до іграшки такого ж кольору. У виборі одягу та ж ситуація. Психологи вважають, що тяжіння дитини до певного кольору може багато розповісти про характер крихти. Отже, давайте спробуємо розглянути їх.

 

Синій

Діти, що віддають перевагу різним відтінкам синього кольору, спокійні і врівноважені. Вони ласкаві, поступливі, цінують в життя стабільність і рідко вередують. Зазвичай такі діти мають свою думку і доросле світогляд. Вони вважають за краще спокійні ігри, наприклад конструктор або настільні ігри. Якщо ж ваша дитина вибирає темно-синій колір, то у нього є схильність до меланхолії. Його часто можна побачити «в своїх думках».

 

Розминка для рук  Деревця

В  лісовому  верховітті (Підняти  руки  над  головою  і  злегка  похитати  ними.)

Загуляв  бешкетник  вітер.

Він  задмухав  дуже  вправно 

Похилив  дерева  вправо. (Опустити  руки  через  праву сторону.)

Розвернувся  він  сміливо

Й  похилив  дерева  вліво. (Підняти  руки  й  опустити  через ліву  сторону.)

Похитав  ще  трохи  їх, (Підняти  руки  і  похитати  ними.)

Заспокоївся  й  затих. (Опустити  руки.) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти, я вас запрошую  в кафе. Проходьте будь ласка.

Ми будемо з вами  як справжні кухарі.

Їм подобалося від ранку до вечора готувати різні страви. Весь час проводять   в кафе.

Дитина (розказує вірш).

                                 Кафе гарне є у нас,

                                 В ньому страви – суперклас.

                                 Тут кухарики – малята

                                 Будуть гарно готувати.

Вихователь

У нашому кафе, готують смачні страви.

Але мені треба первірити ваші знання:

- Чи знаєте  ви з чого готують? (з продуктів, з овочів та  фруктів)

Діти! Як ви думаєте, звідки до нас потрапляють овочі?  (Із магазину)

  Як  овочі  потрапляють до  магазину? (Припущення дітей )

  • Отже, їх  привозять на  машині. А  звідки?  Де ростуть овочі? (На городах.)
  • Коли дозрівають овочі та фрукти?
  • Коли краще збирати врожай? (Восени)
  • Щедра осінь — багато овочів та фруктів нам дарує.  

 

 

doc
Додано
5 травня
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку