Конспект ознайомлення з природним довкіллям "Комахи"

Про матеріал
Збагачувати знання дітей про комах (спосіб життя, будову тіла тощо); дати дітям знання в галузі охорони природи; формувати елементарну уяву про цілісність живої природи. Вчити дітей вільно оперувати раніше здобутими знаннями та вміннями в умовах інтеграції різних видів навчальної, ігрової та художньої діяльності
Перегляд файлу

 Тема: Комахи

 Мета:  уточнити та збагатити знання дітей про комах (спосіб життя, будову тіла тощо); дати дітям знання в галузі охорони природи; формувати елементарну уяву про цілісність живої природи. Вчити дітей вільно оперувати раніше здобутими знаннями та вміннями в умовах інтеграції різних видів навчальної, ігрової та художньої діяльності. Розвивати загальну і дрібну моторику, логічне мислення; активізувати пам’ять і сприймання. Викликати у малят цікавість до спостереження за комахами в природі. Формувати в групі веселу, доброзичливу атмосферу.

 

Обладнання:  ілюстрації з комахами;  комахи (іграшки); квіти з загадками; фломастери. Д/ігри «Знайди по тіні»; «Склади комаху»; «Відгадай хто це?»

 

 

Хід заняття

Привітання

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку, гостям усім!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Доброго ранку, садочку прекрасному!

Діти, з приходом весни вся природа пробудилася, забуяла і зажила своїм клопітливим життям – пташки висиджують… (пташенят), дерева зацвіли та збираються подарувати нам урожай плодів… (яблука, груші, сливи, абрикоси). Тварини також зайняті своїми справами: відшукують поживу, облаштовують житло. Звичайно, було б цікаво спостерігати за сірим зайчиком, їжачком чи лисичкою, але, нажаль, у дитсадку ми не зможемо цього зробити. Проте в світі живої природи є такі істоти, спостереження за якими можна робити будь-де, бо живуть вони повсюди – у травичці, серед квітів та гілочок дерева, їх можна побачити літаючими в повітрі та мандруючими по землі. Хто ж це такі? (Комахи) Давайте  і ми спробуємо уявити себе комашкою.

Психогімнастика «Уяви себе комашкою»

Вихователь пропонує дітям перетворитися на комашок.

Діти передають рухами, мімікою ті дії та почуття, які описує вихователь.

  • Пригріло сонечко. Стало тепло і прокинулися комашки. Потерли лапки, почистили вусики, розрівняли крильця, затріпотіли ними. Побігли і полетіли шукати їжу. Голівками крутять. Знайшли квіточку, присіли, понюхали, понесли нектар. Раптом подув вітер, комашки змерзли і побігли ховатися під листочки. Вітер дмухнув дужче і комашки перевернулися на спинку, ніжками прядуть, перевертаються. Поспішають заховатися, щоб їх ніхто не розчавив. І ось знову зявилося сонечко, комашки обсохли , усміхнулися, і знову побігли в різні сторони.

Бесіда . Чи можна зловити жучка і  посадити його в  коробочку? Ловити барвистого метелика , турбувати інших комах? Чому не можна цього робити ? Як ви гадаєте , що відчувають комахи , які бачать , що людина хоче зловити й позбавити їх життя або свободи ? (Висновки – міркування дітей )

 

Звукова культура.

  • Як назвати одним словом бджілку, метелика, жука? (Комахи)
  • Яких комах ви ще знаєте? (Комар, муха, джміль, мурашки, жук – сонечко)
  • Коли летить муха, який звук ми чуємо? (З-з-з-з)
  • Яку пісеньку співає  комар? (Пи-и-и)
  • Яку пісеньку співає жук? (Ж-ж-ж-ж). Так він гуде.
  • Бабка крильцями? (Тр-р-р)
  • Яку пісеньку співає джміль? (Дж –дж – дж)

Д/гра «Розкажи про комаху» (за схемою)

 

Фізкультхвилинка «Бджілка»

Станьте, діти, у рядок,         (діти стають у коло)

Всі підемо на лужок.              (ідуть по колу) 

На квітучому лужку

Гудуть бджілки: жу-жу-жу.    (промовляють жу-жу-жу)

Разом з ними політаєм,      (ідуть один за одним                                                   

Крилечками помахаєм.           махають крилами)

Політали, покружляли.

Дуже бджілки натомились.

Щоб набратися нам сили,

Дружно всі на квіти сіли.

(Діти сідають на квітку, на якій зображений малюнок)

 Д/гра «Відгадай хто це?»

Має вісім лапок, плете павутинку

pic_307_1 (1).jpg

Картинки по запросу колорадський жукПоїдає картоплю

 

komar2.jpgБарвистий, як квіточка

П’є  людську кров

 

Живе у вулику

ea1c6abc627eefadec0c17158f0de773.jpg

2b4c8ec5dd41531a845944b4e2b3ba16.jpg  Має чорні цяточки на спинці

 

Живе у мурашнику

Картинки по запросу гусеница павлинного глаза рисунок

Перетворюється на метелика

 

 

Мовленнєва гра „ Словечко добираю – і віршика складаю”.

У пташнику є птаха

В мурашнику -...( мураха)

Ми знаємо : мурахи-

Це корисні ...( комахи )

Коли зима настала ,

Мурашки міцно ...(спали )

Весною ж  - пробудились

І день від дня трудились.

Мурах завжди оберігай,

І шкоди їм не ...(завдавай).

 

-Ви знаєте , що це за споруда ? ( Це – мурашник , житло мурах.)

Який мурашник ? На що він схожий ? ( Мурашник великий , округлий , схожий на горбок.)

Подивіться , скільки в цьому дивовижному будиночку ходів та виходів ,  поверхів та сходів! А в середині , під землею , є ще і тунелі , у які ми з вами , на жаль , не можемо зазирнути. Як ви гадаєте , хто спорудив такий незвичайний дім ?(Маленькі мурашки.)

А скільки мурах проживає в одному мурашнику? (Дуже багато.)

Розкажіть про мураху – мешканку цього незвичайного будиночка. Яка вона?  (Мурашка маленька, чорна, у неї крихітна голівка, є тулуб, шість маленьких ніжок.)

Як пересуваються мурахи, ( Вони повзають , лазять.)

Мурашки спокійні чи метушливі, квапливі, весь час кудись поспішають? (Відповіді, пояснення.)

Чим вони зайняті?( Вони вилазять та залазять у ходи свого будинку, носять бадилинки та неживих комах.)

Правильно. Саме тому зазвичай називають санітарами лісу.  Своєю працею вони приносять природі користь, роблять природнє середовище чистішим. Отож , мурашки – корисні комахи чи ні? Чому? Як ви думаєте , вони ледачі чи працьовиті?

Д/гра «Знайди по тіні»

Д/гра «Склади комаху» (пазл)

 

Підсумок. Мабуть , малята , ви вже зрозуміли , що чіпати мурах, комах та завдавати  їм шкоди не можна. У жодному разі не можна руйнувати житло цих крихітних істот, адже вони зводили його з такими зусиллями, доклали чимало праці. Краще подбати про спокій мурах, про те , щоб їх ніхто не потурбував.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кошелева Анна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
24171
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку