Конспект заняття "Подорож космічним простором"

Про матеріал
Конспект заняття "Подорож космічним простором", призначений для дошкільнят старшої групи (5-6 років).
Перегляд файлу

Заняття «Подорож космічним простором»

Мета: розвивати вміння захоплюватись загадковістю і таємничістю природи Космосу; вчити дітей активно передавати свої враження від почутого в образотворчій діяльності; сприяти розвитку творчої активності методами ліплення; збагатити словник дітей словами - назвами космічного простору; надавати можливість експериментувати з пластиліном, інтегруючи різні види діяльності.

Обладнання та матеріали: світлини та цифрова презентація на космічну тематику, схема-плакат Сонячної системи, загадки та матеріали до дидактичних ігор, ватман та пластилін.

                                                   Хід заняття

Вихователь: Доброго дня, діти!

Сьогодні на нас чекає дуже цікава подорож просторами космосу. Ми дізнаємось, що таке космос, поблукаємо його просторами, дізнаємось невідомі факти про сонячну систему та її планети, а також разом спробуємо створити макет сонячної системи!

Але перш ніж ми поринемо в цю подорож, я б хотіла дізнатись, що ви знаєте про космос. Які планети Сонячної системи ви знаєте? Що ви знаєте про Сонце та Місяць? (слухаємо відповіді дітей)

Вихователь: А на літаку можна полетіти в космос? (Відповіді дітей) Правильно - не можна, в космос летіти дуже далеко. А ви знаєте, на чому літають в космос? (Відповіді дітей) На космічному кораблі!

Ми - космонавти, збираємося сісти в космічний корабель для польоту до далеких планет. Перед тим, як відправитися в політ, космонавти довго тренуються на Землі, проходять різні випробування. Серед них є випробування на кмітливість. Зараз я хочу влаштувати таке випробування вам. У мене є кілька наборів картинок (слів). Подумайте добре, що в даних наборах зайве. Потрібно швидко відповісти і обгрунтувати свою відповідь.

Дидактична гра «Знайди зайве»

Мета: розвивати логічне мислення. Розвивати уміння проводити класифікацію, об'єднувати предмети за будь-якою основною ознакою. Розвивати пам'ять.

Матеріал: набори картинок із зображенням різних предметів.

Хід гри.

1 варіант (з опорою на наочність). Вихователь показує дітям набір з чотирьох картинок. Перед дітьми ставиться завдання - знайти зайвий предмет, що не вкладається в загальну схему.

 2 варіант (без опори на наочність). Вихователь зачитує дітям набори слів. Завдання дітей - знайти в цьому наборі зайве слово, що не вкладається в загальну схему.

Передбачувані набори картинок (слів):

1.Солнце, Юпітер, Венера, Африка

2.Ракета, супутник, човен, місяцехід

3.Комета, метеорит, зірка, глобус

4.Астронавт, астроном, астролог, космонавт

5.Меркурій, Венера, Велика Ведмедиця, Марс

6.Зірка, галактика, сузір'я, телескоп

7.Велика Ведмедиця, Юпітер, Мала Ведмедиця, Кассіопея

8.Море, пустеля, океан, річка

9.Овен, Близнюки, астролог, Рак

10.Рівнини, гори, пустеля, океан

11.Сміливий, хоробрий, злий, відважний.

Вихователь: Ви довели свою кмітливість і готові до польоту в космос. А тепер ми всі займаємо свої місця і готуємось до взльоту!

Фізкультхвилинка

Все готово для польоту, (підняти руки вперед, потім вгору).

Ракети вже чекають нас. (з'єднати пальці над головою, зображуючи ракету).

Мало часу в нас для зльоту, (марш на місці).

Ми встаємо всі у ряд. (встати стрибком - ноги нарізно, руки на пояс).

Поклонилися направо, вліво, (нахили в сторони).

Віддамо землі поклон. (нахили вперед).

Ось ракета полетіла. (стрибки на двох ногах)

Спорожнів наш космодром. (сісти навпочіпки, потім піднятися.)

(Далі ми вмикаємо презентацію про космос та планети і демонструємо її, обговорюючи деталі кожної планети з дітьми)

Вихователь: Молодці! Ви так швидко впоралися! А тепер потрібно летіти назад, потрібно встигнути на космічні кораблі, займаємо місця.

- Все зайняли свої місця? Тоді в дорогу! Зворотний відлік: 5-4-3-2-1-Старт!

- Ми приземляємося! Ось ми і повернулися в нашу групу! Вам сподобалася наша подорож? Що ми бачили в космосі?(Відповіді дітей)

А щоб закріпити наші знання, ми з вами пограємо в гру!

Дидактична гра «Планети Сонячної системи»

Мета: уточнити назви планет Сонячної Системи. Тренувати в назві і запам'ятовуванні планет: Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон. Розвивати увагу і пам'ять.

Матеріал: набір карток із зображенням планет - по дві картки на одне зображення.

Хід гри. Гравець відкриває спочатку одну картку, називає, що на ній намальовано і показує іншим. Потім відкриває другу картку, теж називає і показує. Якщо картки не збігаються - гравець кладе їх на колишні місця зображенням вниз, а право ходу переходить до наступного учасника. Якщо гравець відкриє дві однакові картки, він забирає їх собі, але перш за називає, яку планету вибрав, і робить ще один хід. Якщо гравець не назвав планету, він позбавляється ходу. Коли непарні картинки повертаються на місце, всі гравці намагаються запам'ятати, де яка картинка лежить. В кінці гри кожен гравець вважає картинки парами. Дитина, що зібрала більше всіх картинок-парочок, виграв.

Вихователь: А тепер давайте відгадаємо ті загадки, що я підготувала.

Загадки:

1. В небі сяю я нерідко,

Ваша ближня я сусідка.

Я Меркурію сестра,

І вечірня я зоря

Відповідь: (Венера)

2. Ось планетам менший брат,

За розміром маленький.

До сонечка найближчий він, мій друже,

Тому і розжарений він дуже.

Відповідь: (Меркурій)

3. Пишний газовий гігант

Брат Юпітера і франт

І завжди є поруч з ним

Кільця, в який лід і пил.

Відповідь: (Уран)

4. Планета блакитна,

Кохана та  рідна,

Вона твоя, вона моя,

А називається ...

Відповідь: (Земля)

5. У небі видно жовте коло

І промені, як ниточки.

Крутяться планети навколо,

Немов маленькі діточки

Відповідь: (Сонячна система)

Вихователь: А тепер давайте приступимо до головного та створимо основну пам’ятку нашої подорожі - макет Сонячної системи, в якій ми побували!

Для цього нам необхідний буде пластилін та ватман, на якому ми розмістимо нашу систему. Пропоную вам обрати ту планету, яку ви б хотіли зліпити для макету. Таким чином кожен з нас внесе свою частку в цю цікаву пригоду і закріпить свої знання з цього заняття.

(Вихователь пропонує дітям шматочки пластиліну перетворити в планети Сонячної системи, використовуючи запропонований матеріал)

Паралельно з ліпленням давайте поділимось своїми враженнями від нашої подорожі. Що вам у ній сподобалось найбільше? Яка планета запам’яталась найкраще? Що цікавого для себе ви почули?

Це і буде завершенням нашого заняття.(Слухаємо відповіді дітей)

 

docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
2305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку