Матеріал призначений для найпершого уроку з 1 класом. Завдання різнотипного характеру (ігрова діяльність, бесіда, робота з наочностями, малювання, робота з батьками тощо). Це сприяє високій закікавленості дітей протягом всього уроку.
Тема: 1 вересня в 1 класі
Обладнання: назви осередків класу, листок «Розкажи і покажи» з відповідними питаннями, сонечко з промінцями, білі паперові сердечка, картки червоно-зелені, сторінки підручника Тагліна О. В. «Дивосвіт».( Навчальний зошит для 1 класу загальноосвіт. навч. закл. : У 4 ч. Ч. 1 / О. В. Тагліна, Г. Ж. Іванова. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017. —48 с., іл.), олівці із запитаннями.
1.Демонстрація школи,класу, вбиральні.
- Які центри маєм в класі? (відпочинку,новин,вчителя,матеріалів, відкриттів, комунікативна)
2.Центр відпочинку.Вправа «Розкажи і покажи»
3.Бесіда.
Попереднє ознайомлення з основними правилами школи (обговорення слів ПЕРШОКЛАСНИК, УЧЕНЬ, ВЧИТЕЛЬ, ШКОЛА).
4. Гра СНІГОВИЙ КОМ
Діти встають у коло. Перший називає своє ім'я. Другий називає ім'я першого і своє. Третій ім'я першого, другого і своє. Останнім, хто називає всі імена і своє є учитель.
5. Вправа «Сонечко доброти».
Ми усміхнулись один одному, і на краплинку щастя, на краплину радіснішим стало життя. Щодня, тільки на небі з’явиться ласкаве сонечко, доброта розсіває свої зерна – зерна добра в душах людей.
Що ж таке доброта? Давайте всі разом створимо Сонечко доброти, яке буде в нашому класі світити всім і нагадувати про потребу робити добро.
Діти беруть промінчики, виходять до дошки, пояснюють, що таке доброта, і прикріплюють промінчик до сонечка.
(Наприклад: доброта – це посмішка, ввічливі слова, допомога один одному, співчуття, співпереживання, лагідне слово, уміння просити пробачення, уміння не заздрити, уміння не видавати чужі таємниці тощо.)
6. Пісня-хоровод «Хто народився…»
7.Робота з мапою України (сторінка зошита «Дивосвіт» Тагліної О.В.)
Діти виймають шаблони олівчиків, де написані завдання.За можливістю відповідають
-назва нашої країни
-столиця України
-«головна річка країни»
-знайти Чорне море
-позначити місто, де знаходиться школа
8. Гра «Добре сердечко».
У кожного з вас на парті є біле сердечко. Як ви думаєте, якого кольору серце доброї людини? Розфарбуйте серце таким кольором.
(На дошці на аркуші паперу намальований контур серця значного розміру.
Кожна дитина виходить і прикріплює своє сердечко на контур. Коли всі діти прикріплять свої серця, утвориться одне велике серце.)
9. Гра «Семафор доброти».
Дітям пропонуються твердження, ситуації, а вони повинні зреагувати
на них підняттям картки: червоної, якщо вислів правильний, та чорної, якщо
вислів хибний.
Добрі хлопчики завжди смикають дівчат за волосся.
Не можна ледарювати, коли всі працюють.
«Дайте мені хлібину!», – звертається хлопчина в магазині до продавця.
Мої черевики чистить мама.
Якщо товариш запросив тебе на день народження, залиш подарунок
удома. Він тобі і самому згодиться. У гостях ні з ким не розмовляй, тільки
вибирай, що смачніше, та їж.
Я поважаю батька свого і дуже люблю свою маму.
Я ніколи нікому не заздрю.
Дівчаткам дуже подобається, коли їх лупцюють та ставлять підніжки.
Я завжди допомагаю старшим.
Якщо твій товариш упав, покажи на нього пальцем, смійся голосно,
щоб він бачив, що ти не засмучуєшся.
«Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», – сказала дівчинка
бібліотекарю.
Люби ближнього свого, як себе самого.
10. Підсумок
Заповнення з батьками аркушу. Кожному вручається власне Портфоліо, де учень вкладає свою першу роботу (сторінка зошита «Дивосвіт» Тагліної О.В.)