ПОШУКОВО- ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ.
СЕРЕДНЯ ГРУПА.
ТЕМА: ЯК ЗБЕРЕГТИ ТЕПЛО?
МЕТА: ознайомити дітей з властивістю окремих речовин зберігати тепло на основі дослідів (пластикові пляшки з гарячою водою загорнуті у різні тканини), виявляти інтерес до дослідницької діяльності, радіти своїм успіхам.
Систематизувати знання дітей про життя тварин та людей взимку, їх підготовку до холодів. Вдосконалювати вміння послідовно та лаконічно висловлювати свою думку, використовуючи у мові сполучники тому що, бо. Розвивати творчі здібності дітей під час малювання нетрадиційними матеріалами (дим від свічки). Сприяти розвитку окоміру у дітей та тренувати м’язи очей. Виховувати свідоме ставлення до природного довкілля, пізнавальний інтерес.
МАТЕРІАЛИ: ноутбук , відеофільм «Життя тварин взимку», свічки, індивідуальні картки
ПЛАН ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Діти, сьогодні для вас я підготувала відеосюрприз , хочете його побачити?
Перегляд відеофільму «Життя тварин взимку»
- Як ви гадаєте ці тварини щасливі ? Чому?
- А як люди зустрічають зиму?
- Як тварини готуються до зими?
- Як тварини готуються до зими?
- Пропоную перевірити як можна зберегти тепло за допомогою дослідів.
Дослід.
- Уявіть, що ці пляшки з гарячою водою це люди. Пропоную доторкнутися до пляшок (вони гарячі).
- Якщо ми візьмемо їх з собою на вулицю, чи залишиться вода теплою?
- Що б ви зробили, щоб вода не охолола?
- Як ви гадаєте, хутро нагріває пляшку чи тільки допомагає не охолоджуватися?
Пропоную дітям закутати пляшки в різні матеріали і залишити їх на 10 хвилин. Одну пляшку залишаємо не замотаною.
Розгляд картини Дональда Зомана «Дівчинка з песиком» (ноутбук)
- Чому усміхається дівчинка?
- Що цікавого вони побачили?
- Чи тепло їм?
Як вони захищаються від холоду?
А як люди утепляють свої оселі?
Дослід.
- А як можна перевірити чи тепло в кімнаті ?
- А проста свічка зможе нам допомогти ?. Давайте перевіримо.
За допомогою свічки визначаємо звідки в нашу кімнату потрапляє холодне повітря (вікно, двері)
Гімнастика для очей за методикою Базарного:
1- птахи (очі вгору); 2- космос (дальній лівий кут); 3- птахи (вгору); 4- котик на шафі (дальній правий кут); 5- птахи (вгору); 6- сонечко (дивляться вдалечінь)
Робота з індивідуальними картками
1 – зафарбувати кружечок біля тварини, яка на зиму впадає в сплячку.
2 – зафарбувати кружечок біля тварини, яка на зиму міняє колір.
3 – зафарбувати кружечки червоним кольором біля предметів, які несуть тепло, синім, які несуть холод.
4 – відмітити одяг, який потрібний для зими.
5 – вибрати з двох будинків той, який найбільше підходить для зими і пояснити свій вибір.
За допомогою свічки ми з вами визначили як в нашу кімнату потрапляє холодне повітря, а чи можна за допомогою свічки нагрітися?
Дослід зі свічкою.
Пропоную потримати руки над свічкою.
- Що відчувають наші руки?
А ще за допомогою диму від свічки можна малювати чудернацькі візерунки.
(повторюємо правила техніки безпеки). Тримаємо над свічкою білі аркуші паперу і рухаємо ними в довільних напрямках.
- Що ви намалювали? ( діти розповідають про свої малюнки)
А зараз ми перевіримо, що ж відбулося з нашими пляшками.
Визначаємо , яка пляшка найгарячіша?
- Чому?
- Чому пляшка, яка не була нічим замотана холодна?
Висновок: хутро, вата добре захищає від холоду, а тканина – ні. Тому, щоб не мерзнути взимку потрібно носити теплий одяг, а в квартирах – закривати всі щілини.