26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Конспект позакласного заходу "Хто зверху"

Про матеріал

Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?». Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Перегляд файлу

     Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.

           Народна мудрість.

 

 Інтелектуальна математична гра  «Хто зверху?»

Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Хід гри

Ведуча. Доброго дня!  Ми  вітаємо Вас на  інтелектуальній математичній  грі - конкурсі  «Хто зверху?»!  Хто розумніший -  чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. І сьогодні ми дамо відповідь на це запитання. Отже, Вітаємо команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною  об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть  найсильніші!

Пояснення: У грі  беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.

Дуель команд дівчат і хлопців  ділиться на п’ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі.

Отже, починаємо, перший раунд.

Раунд  1

«Збери літери»

Ведуча. На одяг гравців прикріплені аркуші, на яких написані літери. Гравцям потрібно з цих літер скласти слова, що є відповідями на поставлені запитання. Відповідь зараховують, якщо гравці вишукувалися в ряд, і слово читається правильно. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. На все дається 2 хвилини.

Запитання для дівчат:

(К, Д), (Р, Т), (У, А), (Г, И)

  1.              Частина площини обмежена колом? (Круг)
  2.              Вони бувають суміжними, вертикальними, відповідними. (Кути)
  3.              Він допоможе, якщо не розв’язується задача. (Друг)
  4.              Що об’єднює хронологічну таблицю з історії з математикою? (Дати)
  5.              Буває, що коли виконують домашнє завдання, то до математики вони не доходять? (Руки)
  6.              Яке слово пропущене в прислів’ї: «Куди голова задумала, то… й ноги несуть»? (Туди)

Запитання для хлопців:

(Т, О), (І, К), (Л, Р), (О, Д)

  1.              Воно є у людини, у фізиці його занурюють в воду, а в математиці воно є фігурою в просторі? (Тіло)
  2.              У задачах з математики його ділять на частини, а у фізиці через нього йде струм. (Дріт)
  3.              Фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від однієї точки. (Коло)
  4.              Пора року, коли можна відпочити від математики. (Літо)
  5.              Про виконання домашнього завдання з математики говорять приказку: «Зробив … - гуляй сміло» (Діло)
  6.              Як можна назвати одним словом трьох учнів, які розв’язують задачі біля дошки? (Тріо)

Бонусне запитання: правильна відповідь оцінюється в 1 бали.

Відповідь. 65

Ведуча.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

 

Раунд 2

«Вірю - не вірю».

Ведуча.     Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі читатиму  твердження, а члени команди повинні вирішити – правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал. Час відгадування – 3 хвилини.

Ведуча.     Твердження для команди дівчат:

  1.   Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки»? (так, є така казка)
  2.   Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? (так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)
  3.   Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»? (ні)
  4.   Вірите, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі. (Так. Він був першою людиною, яка змогла розв'язати рівняння четвертого степеня)
  5.   Чи вірите ви, що теорему Фалеса назвали «міст віслюка»? (Не вірю. Так називали теорему Піфагора. А учнів, які вчили її напам’ять без розуміння, називали «віслюками»)
  1.   Чи вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони дорівнюють 40º і 120º? (Не вірю, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).
  2.   Чи вірите ви, що у довільного рівнобедреного трикутника з кутом 60º бічна сторона дорівнює основі? ( вірю)
  3.   Якщо сума кутів дорівнює 180, то вони суміжні? (Ні, не обов’язково, вони повинні мати спільну сторону)
  4.   Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)
  5.  Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора? (Так)
  6.  Бісектриса трикутника ділить протилежну сторону навпіл? (Ні)
  7. Чи віриш ти, що Піфагор до своєї школи активно залучав жінок тому, що вважав, що вони більш здібні до математики, ніж чоловіки?    (Ні.) 
  8.   Чи віриш ти, що Франсуа Вієт розшифрував таємне листування  іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так, і за це його мало не відправили на вогнище, бо вважали, що це він зумів тільки за допомогою сатани.)

Ведуча.  Твердження для команди хлопців:

  1. Чи вірите ви, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів:»Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!)
  2. Чи вірите ви, що великий російський поет М.Ю.Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв'язувати яку-небудь математичну задачу? (Так,про це писав його товариш по кавалерійському училищу О.ОЛопухін)
  3. Чи вірите ви, що якщо кожного дня по десять годин переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 76 років? (Так. Зібрання його праць становлять 75 великих томів. Про нього говорили, що він «рахує так, як люди дихають»)
  4. Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді? (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )
  5. Вірите, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник, в якого сторони пропорційні числам 3,4,5)
  6. Чи вірите ви, що Лев Толстой, автор роману «Війна і мир», був автором підручника з арифметики?   (Вірю. Він написав підручники для початкової школи. )
  7. Чи вірите ви, що середня лінія трапеції з основами 10 см і 20 см дорівнює 30 см?     ( Не вірю. Вона дорівнює 15 см)
  8. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі.  (Так)
  9. Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)
  10.                      Найменше натуральне число нуль?  (Ні)
  11.                      Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90.  (Так)
  12.                      Чи віриш ти, що одна з кривих ліній називається на честь першої у світі жінки  професора математики Марії Гаетани Аньєзі?   (Так,  така крива є. Вона до сліджена Марією Аньєзі.) 
  13.                       Чи віриш ти, що існує 25 способів доведення теореми Піфагора? (Ні, відомо 370 способів.) 

Бонусне запитання: 

Яка бочка першою наповниться водою?

Відповідь.К

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 3

«Хто я?»

Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу  «Хто я?». Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде спроектоване на екран позаду учасника ), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..

Завдання  учасника -  вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні». Час на відгадування – 2 хвилини.

Почнемо з хлопців. Кого з «орлів» дівчата хочуть   бачити? (Команда відгадує картинку із зображенням   транспортира).

Ведуча.  Кого з красунь вибирають хлопці для участі в конкурсі? (Команда відгадує картинку із зображенням  циркуля)

Ведуча. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?

Бонусне запитання:

Яка тінь відповідає малюнку?

Відповідь. 5

 

Раунд 4

«Бліц»

Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Я буду ставити запитання і за 2 хвилини  команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».

 Ведуча. Я думаю, Ви  не проти, якщо ми розпочнемо з дівчат. Отже дорогенькі дівчатка Ваша хвилина пішла.

  1.                   Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  2.                   Чотирикутник, сторони якого попарно паралельні? (чоловік, паралелограм)
  3.                   Твердження, яке не потребує доведення?                                                                                   (жінка, аксіома)
  4.                   Добуток, що складається з однакових множників? (чоловік, одночлен)
  5.                   Числовий множник, що стоїть перед буквеним виразом? ( чоловік, коефіцієнт.)
  6.                   Найбільша сторона прямокутного трикутника? (Жінка, гіпотенуза)
  7.                   Назва якої держави ховається в математичному виразі а³ ( а в третьому степені)? (Жінка, Куба)
  8.                   Обманний фінансовий багатогранник – це …(Жінка,  піраміда)
  9.                   Назвіть «геометричний» вид тополі. (чоловік, конус)
  10.               Пів-пряма, яка  має початок, але не має кінця? (чоловік, промінь)
  11.               Результат дії додавання? (жінка, сума)
  12.               Як називається сума одночленів? (чоловік, многочлен)

Ведуча. Хлопці, ви готові? Час пішов.

  1.                   Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні? (жінка, трапеція)
  2.                   Вимірюється в квадратних метрах? (жінка, площа)
  3.                   Твердження, яке потребує доведення? (чоловік, теорема)
  4.                   Прилад для вимірювання кутів? (чоловік, транспортир)
  5.                   Багатогранник з Єгипту – це …( жінка,  піраміда)
  6.                   Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? ( чоловік, кут)
  7.                   Що є  спільного у  словах,  рослинах  і рівняннях? (чоловік, корінь)
  8.                   Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (чоловік, циліндр)
  9.                   Відрізок, що сполучає дві точки кола? (жінка, хорда)
  10.               Результат дії  множення  (чоловік, добуток)
  11.               Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? (жінка,  медіана)
  12.               Прилад для проведення прямих? (жінка, лінійка)

Ведуча.  Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?

Бонусне запитання:

Які математичні знаки пропущені?

Відповідь. +++

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 5

«Відгадай пісню»

Ведуча. А зараз, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»

І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.

Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни). Завдання оцінюється в 1 бал. Час виконання 2 хвилини.

Ну що, дівчата почнете першими?

Хлопці, вибираєте хто з дівчат буде прослуховувати пісню.

(Звучить пісня «Ой на горі два дубки»)

А тепер дівчата, вибирайте хлопця, на виконання завдання

(Звучить пісня «Вчать у школі»)

Ведуча.  Пані Справедливість, Вам слово!

Бонусне запитання:

Відповідь. 50

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Фінал

Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру – показуха. Кожна команда одержить по 5 математичних термінів, які потрібно показати.

 


                                                          трапеція                                                           вершина

рівняння

бісектриса                                                            

 

ромб                                                            радіус

формула                                                         висота


 

Ведуча.  Пані Справедливість, Вам слово!

Суддя.   Перемогу святкують ______________________.

 Їх рахунок подвоюється.

Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.


 

doc
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку