Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?». Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.
Народна мудрість.
Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?»
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Хід гри
Ведуча. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на інтелектуальній математичній грі - конкурсі «Хто зверху?»! Хто розумніший - чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. І сьогодні ми дамо відповідь на це запитання. Отже, Вітаємо команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Пояснення: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.
Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на п’ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі.
Отже, починаємо, перший раунд.
Раунд 1
«Збери літери»
Ведуча. На одяг гравців прикріплені аркуші, на яких написані літери. Гравцям потрібно з цих літер скласти слова, що є відповідями на поставлені запитання. Відповідь зараховують, якщо гравці вишукувалися в ряд, і слово читається правильно. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. На все дається 2 хвилини.
Запитання для дівчат:
(К, Д), (Р, Т), (У, А), (Г, И)
Запитання для хлопців:
(Т, О), (І, К), (Л, Р), (О, Д)
Бонусне запитання: правильна відповідь оцінюється в 1 бали.
Відповідь. 65
Ведуча. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2
«Вірю - не вірю».
Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі читатиму твердження, а члени команди повинні вирішити – правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал. Час відгадування – 3 хвилини.
Ведуча. Твердження для команди дівчат:
Ведуча. Твердження для команди хлопців:
Бонусне запитання:
Яка бочка першою наповниться водою?
Відповідь.К
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 3
«Хто я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?». Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде спроектоване на екран позаду учасника ), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..
Завдання учасника - вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні». Час на відгадування – 2 хвилини.
Почнемо з хлопців. Кого з «орлів» дівчата хочуть бачити? (Команда відгадує картинку із зображенням транспортира).
Ведуча. Кого з красунь вибирають хлопці для участі в конкурсі? (Команда відгадує картинку із зображенням циркуля)
Ведуча. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Бонусне запитання:
Яка тінь відповідає малюнку?
Відповідь. 5
Раунд 4
«Бліц»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Я буду ставити запитання і за 2 хвилини команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».
Ведуча. Я думаю, Ви не проти, якщо ми розпочнемо з дівчат. Отже дорогенькі дівчатка Ваша хвилина пішла.
Ведуча. Хлопці, ви готові? Час пішов.
Ведуча. Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?
Бонусне запитання:
Які математичні знаки пропущені?
Відповідь. +++
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 5
«Відгадай пісню»
Ведуча. А зараз, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни). Завдання оцінюється в 1 бал. Час виконання 2 хвилини.
Ну що, дівчата почнете першими?
Хлопці, вибираєте хто з дівчат буде прослуховувати пісню.
(Звучить пісня «Ой на горі два дубки»)
А тепер дівчата, вибирайте хлопця, на виконання завдання
(Звучить пісня «Вчать у школі»)
Ведуча. Пані Справедливість, Вам слово!
Бонусне запитання:
Відповідь. 50
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Фінал
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру – показуха. Кожна команда одержить по 5 математичних термінів, які потрібно показати.
трапеція вершина
рівняння
бісектриса
ромб радіус
формула висота
Ведуча. Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________.
Їх рахунок подвоюється.
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.