Конспект позакласного заходу з математики для 6 класу «Міс та містер Математики»

Про матеріал

Метою конкурсу є перевірка вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях: продовжити розвивати уміння працювати самостійно,

активізувати розумову діяльність учнів, розвивати бажання застосовувати

здобуті знання для досягнення поставленої мети; прищеплювати любов

до математики.


Перегляд файлу

                 «Міс  та  містер Математики»

            Гра-конкурс. Позакласний захід з математики

                                  для учнів  6 класу.

 

Мета конкурсу. Перевірити  вміння  учнів  застосовувати набуті  знання  у  нестандартних 

                           ситуаціях: продовжити  розвивати  уміння  працювати самостійно, 

                           активізувати  розумову  діяльність  учнів,  розвивати  бажання  застосовувати 

                           здобуті  знання  для  досягнення  поставленої  мети;  прищеплювати  любов 

                           до  математики.

Обладнання.    Висловлення  видатних  людей  про  математику,  малюнки,  картки  із 

                           завданнями  для  дівчат та  хлопців,   карточки  для гри  «Танграм»,   рибки 

                           із  завданнями,  дві  вудочки  з  магнітами,  плакати «Піднятись сходинками».

Форма  проведення.  Конкурс.

 

«Математику  вже  тому  вчити  потрібно,  що  вона  розум  до  порядку  приводить».

                                                                                                                               (В.М. Ломоносов)

«Математика – гімнастика  розуму».

                                                                                                                                   (О.В. Суворов)

«Натхнення  потрібне  в  поезії,  як  і  в  геометрії».

                                                                                                                                     (О.С. Пушкін)

«У  математиці  є  своя  краса,  як  у  поезії  і  музиці».

                                                                                                                               (М.Є. Жуковський)

 

Члени  журі. Вчителі,  батьки,  учні.

 

                                   Хід  конкурсу

У  конкурсі  беруть  участь  дві  команди:  команда  дівчат  та  команда  хлопців.  Учасники  команд  сидять  за  круглими  столами.  Для  кращої  наочності  підрахування  балів  на  двох  половинах  дошки  записуємо  імена  дівчаток  і  хлопчиків.  За  правильну  відповідь  напроти  імені  виставляється  галочка.

І конкурс

Домашнє  завдання

а) скласти  вірш  «Ода  математиці»;

б) яким  ти  уявляєш  урок  математики  у  2100  році.

ІІ конкурс

Гра  «Танграм».

Танграм – стародавня  гра,  яку  винайшов  Піфагор.  Гра  повна  несподіванок,  розвиває  кмітливість  і  є  прекрасним  знаряддям  тренування  геометричної  уяви,  правильного  сприймання  ліній  і  форм.  Квадрат  розрізають  на  7  частин.  Із  цих  частинок  можна  викласти  різні  фігури.  Зображення  має  правильно  передавати  пропорції  і  бути  виразним.  Усі  7  елементів  мають  бути  обов’язково  використані.  При  цьому  не  дозволяється  анітрохи  накладати  одну  фігуру  на  іншу.  На  сході  танграм  одержав  свою  назву  Чіо  чао  ту,  що  в  перекладі  означає  «хитрий  візерунок  із  сім  частин».

Приклади  розрізування  квадрата 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а) завдання  хлопчикам: викласти  із  частинок  розрізаного  квадрата  фігури  літака  та  курочки;

б) завдання  дівчатам:  викласти  із  частинок  розрізаного  квадрата  фігури  песика  та  кораблика.

ІІІ конкурс

Завдання  конкурсу  на  плакатах  у  збільшеному  вигляді  вивісити  біля  дошки. Учасники  команд отримують  завдання  на  карточках. 

Завдання  конкурсу  для  дівчаток

1. Кравець  має  кусок  сукна  18 м і  щодня  відрізує  від  нього  по  3 м.  На  який  день  він  це  зробить  останній  раз?

                                                                                                                               (На  п’ятий день)

2.Число  666  потрібно  збільшити  у  півтора  раза  не  проводячи  над  цим  числом  ніяких  арифметичних  дій.  Як  це  зробити?

                                                  (Листок  паперу, на  якому  записане число повернути на 180°)

3.Одне  яйце  варять  протягом  4  хвилин.  Тоді  воно  вважається  звареним.  За  скільки  хвилин  можна  зварити  5  яєць?

                                                                                                                                    (За  4  хвилини)

4.Горіло  5  свічок.  Дві  з  них  загасили.  Скільки  свічок залишиться?

                                                                                                                                                     (Дві)

5.Селянин  ішов  до  залізничної  станції  і  зустрів  дві  бабусі,  кожна  з  яких  несла  по  два  кошики  і  в  кожному  кошику   було  по  два  кролі.   Скільки  йшло  до  станції ?

                                                                                                                                    (Один  селянин)

6.В  якому  трикутнику  сума  двох  його  кутів  дорівнює  третьому?

                                                                                                                              (В  прямокутному)

7.У  скільки  разів  сходи  на  7-й  поверх  довші  від  сходів  на  2-й  поверх  того ж  самого  будинку.

                                                                                                                                             6  разів)

8.Скільки  буде,  коли  10  поділити  на  десяту  частину?

                                                                                                                                                     (100)

9.Записати  число  100  п’ятьма  п’ятірками.

                                                                                                                           ( (5+5+5+5)*5=100)

10.Виноградар  має  12  лінт  вина  і  бажає  подарувати  з  нього  половину,  але  в  нього  немає  посудини  на  6  лінт.  У  нього  є  дві  посудини:  одна  на  8  і  друга  на  5  лінт.  Чи

може  він  налити  6  лінт  у  посудину  на  8  лінт?

  1. 8   5
  1. 0   0

                                                                                   4   8   0

                                                                                   4   3   5

                                                                                   9   3   0

                                                                                   9   0   3

                                                                                   1   8   3

                                                                                   1   6   5

                                                                                       6   6   0)

11.Записати  5  трьома  п’ятірками.

                                                                                                                               (5+5 – 5;  5*5/5)

 Завдання  конкурсу  для  хлопчиків

1.Із  Москви  в  Кіров  вийшов  пасажирський  поїзд  із  швидкістю  50 км/год.  У  той  же  час  із  Кірова  назустріч  першому  поїзду  відправили  швидкий  поїзд,  швидкість  якого  60 км/год.  Який  із  цих  поїздів  буде  дальше  від  Москви   в  момент  зустрічі? 

                                                                                                                            (На  одній  відстані)

2.Вася  і  Коля  живуть  в  багатоповерховому  будинку.  Вася  на  другому  поверсі,  а  Коля  на  четвертому.  У  скільки  разів  підлога  квартири  Колі  розміщена  вище  від  поверхні  землі,  ніж  підлога  в  квартирі  у  Васі?

                                                                                                                                         три  рази)

3.Скільки  буде  десятків,  якщо  два  десятки  помножити  на  два  десятки?

                                                                                                                                       (40  десятків)

4.Скільки  граней  має  не  підструганий  шестигранний    олівець?

                                                                                                                                            (8 граней)

5.На  дереві  сиділо  6  горобців.  Стрілець  вистріливши,  влучив  у  двох  із  них.  Скільки  горобців  залишилося  на  дереві?

                                                                                                          (Жодного,  всі  інші  полетіли)

6.На  уроці  фізкультури  учні  стали  в  один  ряд  на  відстані  1  м  один  від  одного.  Весь  ряд  був  завдовжки  25  м.  Скільки  було  учнів?

                                                                                                                                             (26  учнів)

7.Швидкість  течії  річки  1,5  км/год.  Пароплав  пливе  проти  течії  річки.  На  скільки  кілометрів  за  годину  його  швидкість  за  течією  буде  більша  від  швидкості  проти  течії?

                                                                                                                                      (На  3  км/год)

8.Який  знак  треба  поставити  між  записаними  цифрами  2 і 3,  щоб  мати  число  більше  за  2,  але  менше  за  3?

                                                                                                                                                   (Кому)

9.Скільки  буде  коли  сотню  поділити  на  четверту  частину?

                                                                                                                                                     (400)

10.Як  записати  число  100,  використавши  п’ять  одиниць?

                                                                                                                                    (111 – 11= 100)

11.Записати  5  трьома   п’ятірками.

                                                                                                                                         (5 – 5 +5=5)

 

ІV конкурс

Розглядаємо  завдання  на  плакатах.

1.Скільки  квадратів  на  кожному  з  малюнків?

 (11)                                          (14)

2.Чи  можна  намалювати  кожну  із  фігур  не  відриваючи  олівця  від  паперу  і  не  закреслити  ліній  уже  побудованих?

3.Якого  числа  не  вистачає? 

                                                                                                                                  (14;  49)

4.Якого  числа  не  вистачає? 

                                               

                                                                 (1+2=3

                                                                  3+3=6

                                                                 6+4=10

                                                                10+5=15

                                                                15+6=21

                                                                21+7=28

                                                                28+8=36)

V конкурс

Гра «Крокуй,  міркуй».

Участь  у  конкурсі  беруть  по  три  учасники  з  команд  по  черзі.

Завдання.  Назвати  числа  кратні  2;  3;  4;  5;  6;  10.

Учасники  повинні  зробити  по  20  кроків,  називаючи  при  цьому  числа  кратні  заданому  числу.

 

VІ конкурс

Гра  «Весела  рибалка».

Від  кожної  команди  запрошуються  по  одному  рибаку.  Необхідно  із  річки  виловити  по  сім  золотих  рибок.  До  кожної  рибки  прикріплена  скріпка,  а  до  вудочки  прикріплено  магніт. На  кожній  рибці  є  запитання,  на  яке  учасники  команд  повинні  дати  відповіді. 

Запитання на  рибках

1.Скільки  треба  варити  круте  яйце?

2.Підкресліть  слово,  яке  не  підходить  до  інших.

   Оселедець.  Кит.  Акула.  Камбала.  Тріска.

3.Поставте  хрестик  у  тому  місці  трикутника,  який  не   міститься  в  квадраті,  і  рисочку 

   в  тому  місці  квадрата,  яке  міститься  у  трикутнику.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Трійка  коней  пробігла  30  км.  Яку  відстань  пробіг  кожен   кінь?

5. Підкресліть  слово,  яке  не  підходить  до  інших.

    Лев.  Лисиця.  Жирафа.  Оселедець.  Собака.

6.Два  в  квадраті – чотири,  три  в  квадраті – дев’ять.  Чому  дорівнює  кут  в  квадраті?

7.Поставте  одиницю  в  тому  місці  круга,  яке  не  міститься  ні  у  квадраті,  ні  у 

   трикутнику,  і  двійку  в  тому  місці  трикутника,  яке  знаходиться  у  квадраті,  але  не  в 

   крузі.

 

 

 

 

 

 

8.Скільки  поворотів  у  м. Стрий?

9.Штучний  супутник Землі  робить  один  оберт  за 1 год 40хв,  а  другий  оберт  за  100  хв.  

   Як  це  можна  пояснити?

10.Підкресліть  слово,  яке  не  підходить  до  інших.

     Юпітер.  Гермес.  Марс.  Нептун.  Меркурій.

11.Качка,  що  стоїть  на  двох  ногах  важить  6  кг.  Скільки   буде  важити  качка,  що  стоїть 

     на  одній  нозі?

12.У  сім’ї,  у  кожного  із  шести  братів  є  по  сестрі.  Скільки  дітей  у  цій  сім’ї? 

13.Що важче,  один  кілограм  пір’я  чи  один  кілограм  заліза?

14.У  змаганні  по  бігу  брали  участь  вовк  і  лисиця.  Хто  прибіг  першим,  якщо  вовк  був 

     одним  із  перших,  а   лисиця  передостанньою?

 

VІІ конкурс

Гра  «Піднятись  сходинками».

Обидві  команди отримують  завдання  на  карточках. Усі  учасники  намагаються розв’язати  завдання  як  найшвидше.  Хто  підніметься  перший,  той  отримує  бал.

    Карточка  №1

    Карточка  №2

Підбиття  підсумків

Журі  підраховують  кількість  балів,  які  набрав  кожний  учасник. Перші  три  місця  вважати  призовими.

Для  дівчаток

1.Міс  Математика.

2.Міс  Кмітливість.

3.Міс  Винахідливість.

4.Міс  Розсудливість.

5.Міс  Ерудованість.

6.Міс  Працьовитість.

7.Міс  Старанність.

8.Міс  Наполегливість.

9.Міс  Інтуїтивність.

10.Міс  Акуратність.

Для  хлопчиків

1.Містер  Математик.

2.Містер  Ерудит.

3.Містер  Кмітливість.

4.Містер  Працьовитий.

5.Містер  Розсудливий.

6.Містер  Вольовий.

7.Містер  Винахідливий.

8.Містер  Наполегливий.

9.Містер  Інтуїтивний.

10.Містер  Старанний.

 

Переможцям  присвоюються  титули. 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку