Конспект. Презентація "Іван Нечуй-Левицький. Життя митця і його творчість. «Кайдашева сім’я». "

Про матеріал

Подані біографічні матеріали Івана Нечуя-Левицького. «Кайдашева сім'я» – соціально-побутова повість-хроніка.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Іван Нечуй-Левицький. Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І. Франко)). Її загальна характеристика. «Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Теорія літератури: соціально-побутова повість, поглиблення поняття про реалізм

Номер слайду 2

Тестові завдання 1. Що не сприяло розвитку літератури в 70-90-х рр.: А створення громад Б Валуєвський циркуляр В розвиток видавничої справи. Г Емський указ2. Товариство «Просвіта» як центр наукової й культурно-освітньої роботи починає діяти з: А 1868 року. Б 1786 року. В 1836 року. Г 1856 року

Номер слайду 3

3. Яке місто стало центром культурної, освітньої й наукової діяльності?А Київ. Б Харків. В Львів. Г Чернівці4. Яка тема переважала в літературі в 70-90-х роках?А селянська. Б релігійно-філософська. В історична. Г національно-патріотична

Номер слайду 4

5. За найактивнішої підтримки І. Франка й М. Павлика виходить друком часопис: А «Молот»Б «Громадський друг»В «Луна»Г «Нива»6. Після «Кобзаря» Т. Шевченка другим найвизначнішим явищем української поезії стала збірка «З вершин і низин»: А М. Садовського. Б Б. Грінченка. В О. Кониського. Г І. Франка

Номер слайду 5

7. Літературний процес 70-90-х років ХІХ ст. характеризувався інтенсивним розвитком: А драми. Б прози. В лірики. Г усі відповіді правильні8. На зміну романтизму в художній літературі приходить: А бароко. Б класицизм. В реалізм. Г сентименталізм

Номер слайду 6

9. Творець побутово-просвітницького реалізму: А Марко Вовчок. Б Леся Українка. В Іван Франко. Г Панас Мирний10. Наукове товариство імені Шевченка засноване в: А 1875 роціБ 1869 роціВ 1873 роціГ 1876 році

Номер слайду 7

11. Марко Кропивницький створив у Єлисаветграді українську професійну трупу в: А 1890 роціБ 1883 роціВ 1889 роціГ 1882 році12. Натуралізм (від лат.) – А природа. Б людина. В істота. Г душа

Номер слайду 8

1. Б Валуєвський циркуляр Г Емський указ2. А 1868 року3. В Львів4. А селянська5. Б «Громадський друг»6. Г І. Франка7. Б прози8. В реалізм9. А Марко Вовчок10. В 1873 році11. Г 1882 році12. А природа. Відповіді

Номер слайду 9

Перегляд відеокліпу «Оселя на березі Росі».

Номер слайду 10

Іван Нечуй-Левицький. Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І. Франко)). Її загальна характеристика. «Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Теорія літератури: соціально-побутова повість, поглиблення поняття про реалізм

Номер слайду 11

- Чого я очікую від сьогоднішнього уроку?

Номер слайду 12

Робота з портретом

Номер слайду 13

Робота в групах1 група Здібності, захоплення Івана Нечуя-Левицького.2 група Погляди. Риси характеру І. Нечуя-Левицького.3 група. Творчий доробок І. Нечуя-Левицького.

Номер слайду 14

Результати роботи в групах Здібності, захоплення:вихованням і навчанням займався батько, учив читати й писати;навчався в Богуславському духовному училищі, Київській духовній семінарії, Київській духовній академії;мав дві іпостасі – викладача російської словесності гімназії Івана Левицького й майстра красного письменства Івана Нечуя;добре розумівся на різних видах мистецтва. Складання портрета І. Нечуя-Левицького

Номер слайду 15

брав активну участь у громадській роботі;у департаменті поліції мав репутацію «хохломана», діяльність якого «небезпечна для держави»;боліло пригнічення українців у Російській імперії;відстоював право свого народу на самостійне політичне й культурне життя, на рідну школу, незламний патріот;вірив у майбутнє свого народу, був щасливим, що дожив до відродження української державності в 1917 р. Погляди:

Номер слайду 16

лагідний, слабосилий чоловік;пунктуальний;був духовно багатою особистістю;самотній. Риси характеру:

Номер слайду 17

Дотримувався трьох головних принципів – реальності, національності й народності. Зображував життя різних верств суспільства. «Дві московки» (1868)«Рибалка Панас Круть» (1869)«Микола Джеря» (1878)«Бурлачка» (1880)«Хмари» (1874)«Старосвітські батюшки та матушки» (1884)«Князь Єремія Вишневецький» (1897)«Гетьман Іван Виговський» (1899)«Кайдашева сім’я» (1879)Творчий доробок

Номер слайду 18

«Біографічна піраміда»Іван Нечуй-Левицький. Розумний, категоричний. Українське місто Стеблів. Заборона рідної української мови. Писав твори одночасно з педагогічною діяльністю. Пішов у відставку, присвятив себе літературній праціСтворював антикріпосницькі твори, описував побут селян.

Номер слайду 19

Реалізм (з лат. – речовий) – один із творчих методів у літературі та мистецтві. Основний метод художнього пізнання й правдивого відображення об’єктивної дійсності в її типових рисах, а також напрям у літературі й мистецтві, представники якого застосовують цей метод.

Номер слайду 20

1879 року надрукована у львівському журналі «Правда». У Східній Україні її видали лише в 1886 році. Повість «Кайдашева сім’я» написана в 1878 році.

Номер слайду 21

Соціально-побутова повість-хроніка – художній твір, у якому картини родинного життя й побуту героїв зображені на фоні якихось соціальних подій чи пов’язані з певними суспільними обставинами й пояснюються ними. Хроніка – це літературний твір, у якому розкривається послідовна історія якихось суспільних чи родинних подій за тривалий проміжок часу.

Номер слайду 22

Робота в парах.- Що зі змісту твору ми дізнаємося про життя й побут сімей Кайдашів, Довбишів, Балашів? - Який конфлікт лежить в основі сюжету повісті?

Номер слайду 23

- У чому полягає суть соціального конфлікту в основі повісті?

Номер слайду 24

Майстерність екранізації повісті «Кайдашева сім’я».

Номер слайду 25

Продовжити речення «Найбільше мене вразило …»

Номер слайду 26

Домашнє завдання. Зробити за підручником хронологічну таблицю життєвого й творчого шляху письменника (с.17-23) або створити мультимедійну презентацію; підготуватися до характеристики образів-персонажів, виписати цитати; скласти кластер «Характерні риси українців»;* створити буктрейлер до повісті.  

Номер слайду 27

 Література1. Авраменко О. М., Пахаренко В.І. Українська література: Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Грамота, 2010.-280 с.2. Телехова О. П. Українська література. Методичні матеріали до вивчення шкільного курсу: Посібник для вчителів. - Харків: Ранок, 2000. - 112 с.7. Інтернет-ресурси:https://www.google.com.ua/http://svitliteraturu.com/board/interaktivni_metodi/

Перегляд файлу

Колодяжна Лариса Анатоліївна, учитель української мови та літератури Боромлянського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Боромлянської сільської ради  Тростянецького району  Сумської області

 

(Слайд 1) Урок №2. Тема. Іван Нечуй-Левицький. Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури.  Її загальна характеристика. «Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Теорія літератури: соціально-побутова повість, поглиблення поняття про реалізм.

 

Мета: зацікавити постаттю Івана Нечуя-Левицького, ознайомити з його життям перед вивченням повісті-хроніки «Кайдашева сім’я», формувати вміння збирати матеріал, вибирати головне, систематизувати, сприймати й відтворювати інформацію, уміння формулювати власну точку зору, захищати власну позицію, уміння співпрацювати в групі, толерантно ставитися до співрозмовника, презентувати результати власної діяльності; розвивати творчі здібності учнів;  сприяти вихованню активної життєвої позиції.

 

Завдання уроку: учні повинні вміти розповісти про письменника, назвати його основні твори, прокоментувати оцінку І.Франком творчого спадку І.Нечуя-Левицького; знати історію створення повісті «Кайдашева сім’я», називати прототипів.

 

Форми й методи: «Незакінчене речення», робота з портретом, робота в групах,

«Мікрофон», бесіда,  «Біографічна піраміда», «Коло ідей»,  «Мозковий штурм», пояснення вчителя, «Доміно».

 

Обладнання: портрет письменника, книжкова виставка його творів, мультимедійний комплекс, мультимедійна презентація, електронні планшети, відеокліп «Оселя на березі Росі», тестові завдання, складені учнями,  хмарне сховище OneDrive.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

 

Форма:  урок-портрет

 

Структура уроку:

 

 

І. Організаційний момент…………………………………………………

1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів……………………………

4 хв.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів………………………………

3 хв.

 

ІУ. Вивчення нового матеріалу…………………………………………

  1. Робота з портретом І.Нечуя-Левицького.
  2. Складання портрета І.Нечуя-Левицького.

1 група. Здібності, захоплення Івана Нечуя-Левицького.

2 група. Погляди. Риси характеру.

3 група. Творчий доробок І.Нечуя-Левицького.

  1. Визначальні риси реалізму.
  2. Паспорт твору «Кайдашева сім’я».

30 хв.

 

У. Закріплення вивченого матеріалу……………………………………

4 хв.

 

УІ. Підведення підсумків уроку…………………………………………

2 хв.

 

УІІ. Оголошення завдань додому…………………………………………

1 хв.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Емоційна готовність учнів до уроку.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Перевірка домашнього завдання.

(Слайди 2-7) 1. Тестові завдання до теми «Література 70–90-х років ХІХ ст.», складені учнями.

  1. Що не сприяло розвитку літератури в 70–90-х рр.:

А створення громад

Б Валуєвський циркуляр

В розвиток видавничої справи

Г  Емський указ

  1. Товариство «Просвіта» як центр наукової й культурно-освітньої роботи починає діяти з:

А 1868 року

Б 1786 року

В 1836 року

Г 1856 року

  1. Яке місто стало центром культурної, освітньої й наукової діяльності?

А Київ

Б Харків

В Львів

Г Чернівці

  1. Яка тема переважала в  літературі в 70–90-х роках?

А селянська

Б  релігійно-філософська

В історична

Г національно-патріотична

  1. За найактивнішої підтримки І.Франка й М.Павлика виходить друком часопис:

А «Молот»

Б «Громадський друг»

В «Луна»

Г «Нива»

  1. Після «Кобзаря» Т.Шевченка другим найвизначнішим явищем української поезії стала збірка «З вершин і низин»:

А М.Садовського

Б Б.Грінченка

В О.Кониського

Г І.Франка

  1. Літературний процес 70–90-х років ХІХ ст. характеризувався інтенсивним розвитком:

А драми

Б прози

В лірики

Г усі відповіді правильні

 

  1. На зміну романтизму в художній літературі приходить:

А бароко

Б класицизм

В реалізм

Г сентименталізм

  1. Творець побутово-просвітницького реалізму:

А Марко Вовчок

Б Леся Українка

В Іван Франко

Г Панас Мирний

  1. Наукове товариство імені Шевченка засноване в:

А 1875 році

Б 1869 році

В 1873 році

Г 1876 році

  1. Марко Кропивницький створив у Єлисаветграді українську професійну трупу в:

А 1890 році

Б 1883 році

В 1889 році

Г 1882 році

  1.  Натуралізм ( від лат.) –

А природа

Б людина

В істота

Г душа

Взаємоперевірка тестування..

(Здійснюється в парах під керівництвом учителя та учня, який складав тестові завдання; кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

(Слайд 8) Перегляд відеокліпу «Оселя на березі Росі».

Слово вчителя. Саме тут, у містечку Стеблеві, нині – Корсунь-Шевченківський район, що на Черкащині, у родині священика 25 листопада 1838 року розпочався життєвий шлях Івана Семеновича Левицького. Хлопець зростав серед чарівної природи Надросся. Поетичні народні звичаї та обряди, народна пісня – це те середовище, яке посприяло формуванню майбутнього автора «Кайдашевої сім’ї». Письменник, перекладач, майстер слова, за словами І.Франка: «…великий артист (митець) зору, колосальне, всеобіймаюче око України». Тож тема уроку…

 

ІУ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

(Слайд 9) Учні записують тему уроку в зошити.

(Слайд 10) «Незакінчене речення»: «Чого я очікую від сьогоднішнього уроку?»

Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми познайомимося із життєвим і творчим шляхом українського Бальзака, як назвав митця академік О. Білецький, перегорнемо сторінки його наповненого подіями життя. Поговоримо про повість «Кайдашева сім’я». Літературні псевдоніми Івана Семеновича Левицького – І. Нечуй-Левицький, І. Нечуй.  Дізнаємося, якою людиною він був?

У. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

(Слайд 11) 1. Робота з портретом.

  • Яким зображено письменника на всіх портретах?
  •  Назвіть риси вдачі митця, що їх передають портрети.

2. Слово вчителя. Працюючи далі, пропоную,  сприймаючи портретний образ, відкрити  для себе не лише Левицького-людину, а і його думки та почуття, навколишній світ, творчий доробок. Для цього пропоную об’єднатися в групи.

(Слайд 12)  3.Портрет І.Нечуя-Левицького. Робота в групах.

Учні класу об’єднуються в 3 групи. Кожна група на уроці з наявних джерел (підручник, посібники, мережа Інтернет (планшети)) підбирає, систематизує, оформляє (схема, таблиця, мультимедійна презентація, біографічна піраміда) інформацію з заданої теми та розміщує свої матеріали в хмарному сховищі OneDrive.

(Слайд 13) Розподіл завдань за групами:

1 група. Здібності, захоплення Івана Нечуя-Левицького.

2 група. Погляди. Риси характеру.

3 група. Творчий доробок І.Нечуя-Левицького.

 

4. Результати роботи в групах. Складання портрета І.Нечуя-Левицького.

Портрет Івана Нечуя-Левицького(зразок)

(Слайд 14) 1. Здібності, захоплення:

  • вихованням і навчанням займався батько, учив читати й писати;
  • навчався в Богуславському духовному училищі, Київській духовній семінарії, Київській духовній академії;
  • мав дві іпостасі – викладача російської словесності гімназії Івана Левицького й майстра красного письменства Івана Нечуя;
  • добре розумівся на різних видах мистецтва.

(Слайд 15) 2.Погляди:

  • брав активну участь у громадській роботі;
  • у департаменті поліції мав репутацію «хохломана», діяльність якого «небезпечна для держави»;
  • боліло пригнічення українців у Російській імперії;
  • відстоював право свого народу на самостійне політичне й культурне життя, на рідну школу, незламний патріот;
  • вірив у майбутнє свого народу, був щасливим, що дожив до відродження української державності в 1917 р.

 (Слайд 16) Риси характеру:

  • лагідний, слабосилий чоловік;
  • пунктуальний;
  • був духовно багатою особистістю;
  • самотній.

(Слайд 17) 3. Творчий доробок

  • Дотримувався трьох головних принципів – реальності, національності й народності.
  • Зображував життя різних верств суспільства, а саме: селян, найманих робітників капіталістичних промислів і фабрик, поміщиків, фабрикантів, чиновників, представників духівництва, української інтелігенції, артистичної богеми.
  • «Дві московки» (1868)
  • «Рибалка Панас Круть» (1869)
  • «Микола Джеря» (1878)
  • «Бурлачка» (1880)
  • «Хмари» (1874)
  • «Старосвітські батюшки та матушки» (1884)
  • «Князь Єремія Вишневецький» (1897)
  • «Гетьман Іван Виговський» (1899)
  • «Кайдашева сім’я» (1879)

 

( Слайд 18) «Біографічна піраміда» (зразок)

Іван Нечуй-Левицький

Розумний, категоричний

Українське місто Стеблів

Заборона рідної української мови

Писав твори одночасно з педагогічною діяльністю

Пішов у відставку, присвятив себе літературній праці

Створював антикріпосницькі твори, описував побут простих селян.

 

5. Пояснення вчителя. Теорія літератури.

Слово вчителя.  Основна художня спадщина I. Нечуя-Левицького зберiгає й сьогоднi свою пiзнавальну, виховну й естетичну цiннiсть, впливає на сучасного читача своєю вiрнiстю правдi життя й художньою переконливiстю. До нього в українськiй лiтературi не було такого багатства й рiзноманiтностi побутових картин, таких багатобарвних, реалiстично точних i захоплено поетичних пейзажiв. Аналізуючи сказане, продовжіть мою думку:  Іван Нечуй-Левицький – представник творчого методу в літературі…(реалізму).

(Слайд 19) Реалізм ( з лат. – речовий) – один із творчих методів у літературі та мистецтві.  Основний метод художнього пізнання й правдивого відображення об’єктивної дійсності в її типових рисах, а також напрям у літературі й мистецтві, представники якого застосовують цей метод.

Визначальні риси реалізму:

  • раціоналізм, раціоцентричний психологізм (ототожнення психіки й свідомості, недооцінка позасвідомих процесів);
  • правдиве, конкретно-історичне, всебічне зображення типових подій і характерів у типових обставинах при правдивості деталей;
  • принцип точної відповідності реальній дійсності усвідомлюється як критерій художності, як сама художність;
  • характер і вчинки героя пояснюються його соціальним походженням та становищем, умовами повсякденного життя;
  • конфліктність (драматизація) як сюжетно-композиційний спосіб формування художньої правди;
  • вільна побудова творів;
  • превалювання (перевага) епічних, прозових жанрів у літературі, послаблення ліричного струменя мистецтва;
  • розв’язання проблем на основі загальнолюдських цінностей.

(Слайд 20) Слово вчителя. Повість «Кайдашева сім’я» написана в 1878 році. 1879 року надрукована у львівському журналі «Правда». У Східній Україні її видали лише у 1886 році, після майже десятирічної боротьби з цензурою. У цій публікації із тексту вилучено 25 уривків. Вдруге автор видав повість 1887 року в Києві, змінивши її початок і кінцівку.

 Ми вже знаємо, що прототип – це історична або сучасна авторові конкретна особа, життя й діяльність якої покладені в основу створення літературного образу (типу). Однак літературний образ не є копією прототипу.

 Кайдаші мали своїх прототипів – сім’ю Мазурів із села Семигори, яка «прославилася» постійними бійками й колотнечею. Хата заможних Мазурів стояла коло церкви, поруч дійсно був горб, на якому ламалися вози. Жили в Семигорах й свати Мазурів – багаті Довбиші.

«Коло ідей».

– Ви вдома прочитали повість, тому давайте складемо паспорт твору «Кайдашева сім’я» (складається в ході бесіди)

 

Паспорт твору «Кайдашева сім’я»

  1. Автор – І.Нечуй-Левицький.
  2. Назва твору – «Кайдашева сім’я».
  3. Рік видання – 1879.
  4. Літературний рід – епос.
  5. Жанр – соціально-побутова повість-хроніка.

(Слайд 21) Словникова робота. Соціально-побутова  повість-хроніка  – художній твір, у якому картини родинного життя й побуту героїв зображені на фоні якихось соціальних подій чи пов’язані з певними суспільними обставинами й пояснюються ними.

Хроніка – це літературний твір, у якому розкривається послідовна історія якихось суспільних чи родинних подій за тривалий проміжок часу.

(Слайд 22) Проблемне запитання. Чому «Кайдашеву сім’ю» називають соціально-побутовою повістю-хронікою?

 Робота в парах.

  Що зі змісту твору ми дізнаємося про життя і побут сімей Кайдашів, Довбишів, Балашів? (Побутові умови Довбишів: Їх називають багачами. Мають землю, невеликий ставок. Хороший будинок, господарство, скотина сприяють накопиченню грошей. Наймаються до пана. Побутові умови Кайдашів: люди середнього достатку, мають землю, сад. Будинок, одяг і господарство теж це підтверджують. Ходять заробляти хліб до пана. Кайдаш стельмахує. Заробляє свіжу копійку. Побутові умови Балашів: Хата, їжа свідчать про убогість. Наймитують у пана).

– Який конфлікт лежить в основі сюжету повісті?

 

Підсумок роботи в парах.

Порівнявши побутові умови сімей Кайдашів, Довбишів, Балашів, можемо зробити висновок про життя українських селян у пореформений період. Ми бачимо, що намітився процес класового розшарування селянства. І поставивши родину Кайдашів на суспільній драбині між багатими Довбишами й убогими Балашами, автор ніби примушує замислитися, куди ж їх може привести уклад життя – до достатку чи до бідності.

Основа сюжету «Кайдашевої сім’ї» – це розповідь про життя однієї селянської родини, зображення в хронологічній послідовності подій, що в ній відбуваються за умов пореформеної капіталістичної дійсності протягом тривалого проміжку часу. Отже, це дійсно соціально-побутова повість-хроніка.

  1.               Тема твору: зображення життя українського села в перші десятиріччя після реформи 1861 року, змалювання дрібновласницького побуту селянської сім’ї після скасування кріпацтва.
  2.               Ідея: засудження егоїстичних та індивідуалістських характерів.
  3.               Проблематика:

проблема батьків і дітей;

сімейних стосунків;

виховання;

народної моралі;

віри в Бога;

людської гідності;

добра і зла.

  1.               Головні герої: Маруся Кайдашиха, Омелько Кайдаш, Карпо, Мотря, Лаврін, Мелашка.
  2.          Прототип сім’ї Кайдашів – сім’я Мазурів.
  3.          Місце дії: село Семигори.
  4.          Композиція: 9 розділів.
  5.          Сюжет

1. Експозиція – опис села Семигори,  портрети головних героїв, розмова Карпа та Лавріна про одруження.

2. Зав’язка – одруження Карпа з Мотрею.

3. Розвиток дії – постійні сутички в родині, одруження Лавріна з Мелашкою, проща Мелашки до Києва, смерть Омелька Кайдаша, розподіл спадщини.

4. Кульмінація – сутичка Мотрі з Марусею, внаслідок якої Маруся втратила око.

5. Розв’язка – примирення двох сімей після того, як засохла груша.

УІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

«Мозковий штурм»

(Слайд 23) – У чому полягає суть соціального конфлікту в основі повісті?

 (Це конфлікт, пов’язаний із життям і стосунками людей у суспільстві, породжений умовами суспільного життя, певного середовища, зумовлений поділом суспільства на класи. У повісті він зумовлений розвитком капіталістичних відносин на селі).

(Слайд 24) – Домашнім завданням  було не тільки прочитати повість, а й переглянути  фільм «Кайдашева сім’я» (Кіностудія/кінокомпанія: Кінооб’єднання «Консорціум Козак». Режисер: Володимир Городько;

 1993 р.)  та підготувати невелике повідомлення про майстерність екранізації однойменної повісті: утілення ідеї твору, переконливість характерів, гра акторів, позасюжетні елементи.

Відгуки учнів. (Гра акторів заслуговує на увагу, особливо Б.Ступки. Було цікаво побачити епізоди  з життя тодішніх українців, їхніх традицій, наприклад,  весілля по-українськи, почути народні пісні. Картини яскраві, колоритні. На жаль, ця стрічка  не повністю слідує тексту та сюжетній лінії, тому й враження залишає дещо інші. Якщо після прочитання повісті людина замислюється над складними життєвими питаннями, то після фільму лише покращується настрій. Хоча мова в стрічці йде про ту ж саму моральну катастрофу, що й у повісті, але сприймається вона не так сумно).

УІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

(Слайд 25)  Продовжіть речення.

Найбільше мене вразило …

Оцінювання

(Слайд 26) УІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ЗАВДАНЬ ДОДОМУ

Зробити за підручником хронологічну таблицю життєвого й творчого шляху письменника (с. 17-23) або створити мультимедійну презентацію;  підготуватися до характеристики образів-персонажів, виписати цитати; скласти кластер «Характерні риси українців»; * створити буктрейлер до повісті.

 

 

Література

1. Авраменко О.М., Пахаренко В.І. Українська література: Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Грамота, 2010.-280 с.

2. Ващенко О.П, Головатюк С.М., Корнух Г.Д., Манян Л.В., Сухенко В.Г., Счастливцева Н.І. Українська література. 10 клас. І семестр. Академічний та рівень стандарту.

3. Крутікова Н. Іван Нечуй-Левицький // Історія української літератури ХІХ ст.: У 2 кн. — Кн. 2: Підручник. — К., 2006. — С. 381-413.

4. Телехова О.П. Українська література. Методичні матеріали до вивчення шкільного курсу: Посібник для вчителів. - Харків: Ранок, 2000. - 112 с./ Упоряд. О.М.Чхайло – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 128 с.

5. Погрібний А. «Всевидяще око України» // Літературні явища і з’яви. — К., 2007. — С. 467–476.

6. Інтернет-ресурси

http://www.bookland.net.ua Нечуй-Левицький.

http://www.ukrlit.vn.ua/author/nechuy.html

http://navigator.rv.ua/

http://museum-portal.com/ua/museums/

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Жилка Поліна Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Lysenko Vika
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
5513
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку