Конспект проведення батьківських зборів у формі тренінгу із застосуванням інтерактивних форм. Буде корисним вчителям початкової школи.
1
Тренінгове заняття для батьків учнів початкової школи
Тема. Батьківська любов – яка вона?
Мета: звернути увагу на відносини між батьками та дітьми; визначити основні типи батьківської любові, які виділяють в науці; сприяти покращенню стосунків між дітьми та батьками у сім’ї; розвивати вміння працювати в групі; виховувати почуття довіри.
Форма проведення: тренінгове заняття .
Обладнання: аркуші А4, маркери, плакат із великим серцем, стікери маленькі сердечка, плакат «Правила роботи в групі», презентація «Типи батьківської любові», картки «10 Я», роздатковий матеріал «Типи батьківської любові».
Структура тренінгу
Хід тренінгу
І. Привітання. Вступне слово тренера.
- Доброго дня шановні батьки! Сьогодні ми з вами обговоримо дуже важливу і значущу тему для нас усіх. Тему відносин батьків та дітей. Зараз я пропоную вам стати на мить маленькими, повернутися в своє дитинство та згадати свої дитячі мрії.
ІІ. Вправа на згуртування колективу «Я - маленький »
Ведучий роздає учасникам аркуші паперу та маркери. Учасникам потрібно намалювати себе маленького, а поряд записати свої найзаповітніші дитячі мрії. Після виконання завдання учасникам потрібно від третьої особи представити себе та зачитати свої дитячі мрії.
Для зняття емоційного напруження ведучий перший починає виконання цієї вправи. Наприклад: «Це дівчинка – Ріта. Вона мріє про …».
ІІІ. Вправа « Серце очікувань».
На дошці прикріплено малюнок серця. Учасники отримують папірці у формі маленьких сердець.
Учасники на папірцях записують свої очікування від тренінгу, зачитують їх та прикріплюють на дошці.
ІV. Правила роботи в групі.
V. Вправа «Мозковий штурм»
VІ. Міні-лекція.
Типи батьківської любові, які виділяють у педагогіці та психології
А. С. Співаковська описує вісім типів батьківської любові на підставі виділення відносин, складових батьківської любові, таких як симпатія-антипатія, повага-зневага, близькість-дальність.
Стиль виховання: «Хочу, щоб моя дитина була щасливою, і буду допомагати їй в цьому».
Стиль виховання: «Дивіться, яка у мене прекрасна дитина, шкода, що у мене не так багато часу для спілкування з нею».
Стиль виховання: «Хоча моя дитина недостатньо розумна і фізично розвинена, але все одно - це моя дитина і я її люблю».
Стиль виховання: «Не можна звинувачувати мою дитину в тому, що вона недостатньо розумна і фізично розвинена».
Стиль виховання: «Ця дитина викликає у мене неприємні почуття і небажання мати з нею справу».
Стиль виховання: «Я страждаю, мучуся від того, що моя дитина така нерозвинена, нерозумна, уперта, боягузлива і неприємна іншим людям».
Стиль виховання: «Моя дитина негідник, і я доведу це!».
Стиль виховання: «Я не хочу мати справи з цим негідником».
Обговорення інформації.
VІІ. Розминка «Вітер дме на того, у кого …»
VІІІ. Тест «Які ви батьки?»
Позначте фрази, які часто використовуєте, спілкуючись з дитиною.
1. Скільки разів тобі повторювати!
2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити у даній ситуації...
3. Не знаю, що б я без тебе робила
4. І в кого ти такий удався?!
5. Які у тебе чудові друзі!
6. Ну на кого ти схожий?!
7. Ти моя опора і помічник!
8. Ну що за друзі в тебе?!
9. Про що ти тільки думаєш?
10. Який ти в мене розумний!
11. А ти як вважаєш?
12. У всіх діти як діти, а ти...
13. Який ти у мене кмітливий!
Відповіді 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12 — 2 бали;
3, 5,7, 10, 11, 13 - 1 бал.
Підрахуйте кількість одержаних балів.
7—8 балів Ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає Вас. Ваші стосунки благотворно впливають на становлення її особистості.
10—9 балів Ви непослідовні у взаєминах з дитиною. Вона поважає Вас, хоча і не завжди з Вами відверта. На її розвиток впливають здебільшого випадкові обставини.
10—12 балів Вам необхідно уважно ставитися до дитини. Розвиток дитини залежить більше від випадковості, ніж од Вас.
13—14 балів Ви й самі відчуваєте, що дієте неправильно. Між Вами і дитиною існує недовір'я. Постарайтеся приділити дитині більше уваги, враховувати її запити та інтереси.
ІX. Вправа « 10 Я »
Мета: розвиток у дорослих вміння відмічати сторони власного «Я» та вміння знаходити позитив у своїх дітях.
Тренер роздає учасникам аркуші паперу, де написано 10 разів «Я» та 10 разів «Моя дитина» і пропонує продовжити речення. Після завершення учасники зачитують написане, висловлюють, що було легко писати, а що важко.
X. Підсумки. Вправа «Оплески»
Тренер пропонує групі поаплодувати самій собі. Учасники стають в коло. Один із учасників вибирає людину, яка, на його думку, проявила себе найкраще серед інших. Він підходить до цього учасника та аплодує йому. Далі обоє ідуть до того кого вибрав другий учасник, третій учасник і т.д. останньому учаснику аплодує вся група.
Список використаних джерел: