Конспект проведення батьківських зборів у тренінговій формі "Батьківська любов - яка вона?"

Про матеріал

Конспект проведення батьківських зборів у формі тренінгу із застосуванням інтерактивних форм. Буде корисним вчителям початкової школи.

Перегляд файлу

1

 

Тренінгове заняття для батьків учнів початкової школи

Тема. Батьківська любов – яка вона?

Мета: звернути увагу на відносини між батьками та дітьми; визначити основні типи батьківської любові, які виділяють в науці; сприяти покращенню стосунків між дітьми та батьками у сім’ї; розвивати вміння працювати в групі; виховувати почуття довіри.

Форма проведення: тренінгове заняття .

Обладнання: аркуші А4, маркери, плакат із великим серцем, стікери маленькі сердечка, плакат «Правила роботи в групі», презентація «Типи батьківської любові», картки «10 Я», роздатковий матеріал «Типи батьківської любові».

Структура тренінгу

  1. Привітання. Вступне слово тренера (1 хв.)
  2. Вправа «Я - маленький» (5 хв.)
  3. Вправа «Серце очікування» ( 5 хв.)
  4. Вправа «Мозковий штурм» (5 хв.)
  5. Правила роботи в групі ( 3 хв. )
  6. Міні-лекція «Типи батьківської любові» (15 хв.)
  7. Розминка «Вітер дме на того, у кого …» (3 хв.)
  8. Тест «Які ви батьки?» (10 хв.)
  9. Вправа « 10 Я » (7 хв.)
  10. Підсумки . Вправа «Оплески» (5 хв.

Хід тренінгу

І. Привітання. Вступне слово тренера.

- Доброго дня шановні батьки! Сьогодні ми з вами обговоримо дуже важливу і значущу тему для нас усіх. Тему відносин батьків та дітей. Зараз я пропоную вам стати на мить маленькими, повернутися в своє дитинство та згадати свої дитячі мрії.

ІІ. Вправа на згуртування колективу «Я -  маленький »

Ведучий роздає учасникам аркуші паперу та маркери. Учасникам потрібно намалювати себе маленького, а поряд  записати свої найзаповітніші дитячі мрії. Після виконання завдання учасникам потрібно від третьої особи представити себе та зачитати свої дитячі мрії.

 Для зняття емоційного напруження ведучий перший починає виконання цієї вправи. Наприклад: «Це дівчинка – Ріта. Вона мріє про …».

ІІІ. Вправа « Серце очікувань».

На дошці прикріплено малюнок серця. Учасники отримують папірці у формі маленьких сердець.

  • У кожного з вас є маленьке сердечко. Це сердечко символ найщирішого почуття – любові. Запишіть на ньому свої очікування від тренінгу і прикріпіть на наше загальне велике серце, яке об’єднає всіх нас.

  Учасники на папірцях записують свої очікування від тренінгу, зачитують їх та прикріплюють на дошці.

ІV. Правила роботи в групі.

 

V. Вправа «Мозковий штурм»

  • Серце є символом любові і сьогодні ми говоритимемо про любов – батьківську любов.
  • Що є для вас «Батьківська любов»? (Обговорення відповідей)

VІ.  Міні-лекція.

Типи батьківської любові, які виділяють у педагогіці та психології

 А. С. Співаковська описує вісім типів батьківської любові на підставі виділення відносин, складових батьківської любові, таких як симпатія-антипатія, повага-зневага, близькість-дальність. 

  1. Дієва любов (симпатія, повага, близькість). Для батьків характерно тепле емоційне ставлення до дитини. Батько приймає її особистість, поведінку, приділяє увагу інтересам дитини, поважає її права і визнає обов'язки, надає допомогу при розумній вимогливості.

Стиль виховання: «Хочу, щоб моя дитина була щасливою, і буду допомагати їй в цьому». 

  1. Відсторонена любов (симпатія, повага, але велика дистанція з дитиною). Для батьків характерна висока оцінка дитини, її зовнішнього вигляду, її успіхів, здібностей. М'яке спілкування з дитиною поєднується з недостатньою увагою до її повсякденних потреб, з поверхневим знанням душевного світу. Зовнішнє милування дитиною поєднується з невмінням допомогти їй в її проблемах.

Стиль виховання: «Дивіться, яка у мене прекрасна дитина, шкода, що у мене не так багато часу для спілкування з нею». 

  1. Дієва жалість (симпатія, близькість, але відсутність поваги). Для батьків характерно визнання дійсних, а іноді і уявних відхилень у розумовому або фізичному розвитку дитини. У результаті батько приходить до ідеї про винятковість своєї дитини: «Моя дитина не така як усі, вона не така гарна». Батько надає дитині особливі привілеї, зайво опікає. Батько уважний до дитини, його інтереси зосереджені на неї, але він не довіряє дитині, не вірить у її здібності та можливості.

Стиль виховання: «Хоча моя дитина недостатньо розумна і фізично розвинена, але все одно - це моя дитина і я її люблю». 

  1. Поблажливе відсторонення (симпатія, неповага, велика міжособистісна дистанція). Для батьків характерно не цілком усвідомлене виправдання несприятливих рис поведінки і особистісних властивостей дитини, її безпорадності посиланням на її хворобливість, на погану спадковість і інші причини. Негаразди дитини, негласно, визнається її правом. Батько не втручається у справи дитини, в її контакти з однолітками та іншими людьми, він недостатньо добре орієнтується в душевному світі дитини.

Стиль виховання: «Не можна звинувачувати мою дитину в тому, що вона недостатньо розумна і фізично розвинена». 

  1. Заперечення (антипатія, неповага, велика міжособистісна дистанція). Для батьків характерні спроби зменшення спілкування з дитиною. Вони намагаються не помічати присутності дитини, стають холодно-неприступними при її наближенні, абсолютно відсторонюються тоді, коли дитина потребує підтримки та допомоги.

Стиль виховання: «Ця дитина викликає у мене неприємні почуття і небажання мати з нею справу». 

  1. Презирство (антипатія, неповага, мала міжособистісна дистанція). Для батьків характерно ігнорування всього позитивного, що є в дитині, її досягнень. Батько переживає свій зв'язок з такою, як йому здається, невдалою дитиною. Їх спілкування наповнене  повчаннями, обсмикуванням, вимогливістю.

Стиль виховання: «Я страждаю, мучуся від того, що моя дитина така нерозвинена, нерозумна, уперта, боягузлива і неприємна іншим людям». 

  1. Переслідування (антипатія, близькість). Характерно присутність твердої переконаності батька в тому, що його дитина - закінчений мерзотник і негідник. У всіх поведінкових проявах дитини батько, постійно, бачить її «злу волю». Батько намагається строгістю і жорстким контролем переламати дитину, виступає ініціатором залучення до виховання громадськості, нерідко схильний до винесення зайво строгих  заходів впливу.

Стиль виховання: «Моя дитина негідник, і я доведу це!». 

  1. Відмова (антипатія,  велика міжособистісна дистанція) Характерно відсторонення від проблем дитини, але батько хіба здалеку стежить за нею, при цьому визнає силу, цінність деяких особистісних якостей дитини. При загостренні відносин такий батько охоче вдається до допомоги громадськості, прагне передоручити дитину школі, іншим виховним закладам, звертається до лікарів. У поведінці батька проглядається неусвідомлений заклик до того, щоб його захистили від дитини, від «цього чудовиська».

Стиль виховання: «Я не хочу мати справи з цим негідником». 

Обговорення інформації.

VІІ. Розминка «Вітер дме на того, у кого …»

VІІІ. Тест «Які ви батьки?»
Позначте фрази, які часто використовуєте, спілкуючись з дитиною.
1. Скільки разів тобі повторювати!
2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити у даній ситуації...
3. Не знаю, що б я без тебе робила
4. І в кого ти такий удався?!
5. Які у тебе чудові друзі!
6. Ну на кого ти схожий?!
7. Ти моя опора і помічник!
8. Ну що за друзі в тебе?!
9. Про що ти тільки думаєш?
10. Який ти в мене розумний!
11. А ти як вважаєш?
12. У всіх діти як діти, а ти...
13. Який ти у мене кмітливий!

Відповіді 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12 — 2 бали;
3, 5,7, 10, 11, 13  -   1 бал.
Підрахуйте кількість одержаних балів.
7—8 балів Ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає Вас. Ваші стосунки благотворно впливають на становлення її особистості.
10—9 балів Ви непослідовні у взаєминах з дитиною. Вона поважає Вас, хоча і не завжди з Вами відверта. На її розвиток впливають здебільшого випадкові обставини.
10—12 балів Вам необхідно уважно ставитися до дитини. Розвиток дитини залежить більше від випадковості, ніж од Вас.
13—14 балів Ви й самі відчуваєте, що дієте неправильно. Між Вами і дитиною існує недовір'я. Постарайтеся приділити дитині більше уваги, враховувати її запити та інтереси.

ІX. Вправа « 10 Я »

Мета: розвиток у дорослих вміння відмічати сторони власного «Я» та вміння знаходити позитив у своїх дітях.

Тренер роздає учасникам аркуші паперу, де написано 10 разів «Я» та 10 разів «Моя дитина» і пропонує продовжити речення. Після завершення учасники зачитують написане, висловлюють, що було легко писати, а що  важко.

X. Підсумки. Вправа «Оплески»

Тренер пропонує групі поаплодувати самій собі. Учасники стають в коло. Один із учасників вибирає людину, яка, на його думку, проявила себе найкраще серед інших. Він підходить до цього учасника та аплодує йому. Далі обоє ідуть до того кого вибрав другий учасник, третій учасник і т.д. останньому учаснику аплодує вся група.

Список використаних джерел:

  1. Психологія сім’ї: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ – друк »; 2010. – 270 с.
  2. Туріщева Л.В. Психологічні тренінги для школярів. – Х.: Вид.група «Основа», 2012. – 124 с.
  3. Ваш психолог. www.psy.rv.ua
  4. Творча майстерня психолога Пузиревич Катерини. www.novosvit.pp.ua  

 

doc
Додано
9 січня 2018
Переглядів
1823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку