Ранкові зустрічі важливий елемент нової української школи. Він допомагає згуртувати клас, налаштуватися на позитивну, творчу та активну роботу. Тому слід приділити належну увагу при підготовці до них.
Ранкові зустрічі в 1 класі
Понеділок.
Мета: створення сприятливого позитивного настрою, розвиток фонетичного слуху, розширення словникового запасу, запам’ятовування імен.
– Зараз треба трошки зосередитися! Вітаючись сьогодні ми будемо називати своє ім’я і давати характеристику собі, описуючи себе. Але слово, що характеризує вас має починатися на туж літеру, що й ваше ім’я. Я почну «Доброго ранку! Мене звати Олена Євгеніївна, я Оригінальна!»
Мета: поглибити знайомство, формування відчуття єдності, вчитися підтримувати один одного.
Обладнання: клубок ниток.
– В мене в руках клубочок. Тримаючи його в руках, я щось розповідаю про себе. Потім кидаю клубочок тому, в кого поки що немає в руках ниточки, залишаючи нитку в своїх руках. Так граємо поки у кожного з нас не буде нитки в руках. Закручуючи клубочок, називаємо ім’я і що запам’ятали про цю людину. Почну я «Я люблю кататися на роликах, малювати, плавати»
Мета: надання інформації
Повідомлення про свята на цьому тижні.
Заповнення календаря погоди.
Заведення «Блокноту успіхів».
Мета: збір якомога більшої кількості пропозицій, щодо святкування святкових днів на тижні, розвиток креативних навичок, ініціативності.
– Дізнавшись, які свята чекають нас на цьому тижні, які пропозиції у вас виникли?
Вівторок
Мета: створення хорошого настрою, повторення імен учнів.
– Візьміться за парашут. Я буду називати імена наших учнів, а ви піднімати парашут до гори. Той чиє ім’я назване пробігає під парашутом і з іншого боку каже «Привіт всім!» Будемо продовжувати, поки я не згадаю всі імена.
Мета: вчитися по-різному виражати свої почуття, а також відчувати почуття оточуючих
– Зараз ми пограємо в «Дзеркало». Розбийтеся на пари, встаньте один на проти одного. Один буде показувати різні емоції, почуття, інший якомога точніше повторювати. Потім ви поміняєтеся ролями.
Мета: вчити впевнено говорити, розвивати почуття поваги до співрозмовника, ввічливе ставлення до людей.
Обладнання: м’яч.
– Встанемо в коло!будемо кидати м’яч один одному. У кого опинився в руках м’яч, говорить ввічливе слово. Ви пам’ятаєте до таких слів належать слова привітання, прощання, вибачення, вдячності.
– Пограли. А зараз скажіть що ви відчували говорячи та чуючи слова ввічливості?
Мета: надання інформації
Інформація про конкретні обов’язки.
Заповнення календаря погоди.
Заповнення «Блокноту успіхів»
Середа
Мета: покращити настрій, вчити робити та приймати компліменти, повторювати імена однокласників.
Мета: формування відчуття єдності, вчитися підтримувати один одного
– Встали в коло, повернулися ліворуч. Перед вами спина однокласника. А в нас «зламався факс», пристрій що передає зображення тому ми маємо передати інформацію, малюючи пальчикам на спині те, що ви відчули на своїй спині. Спробуємо. (вчитель малює коло)
Мета: само презентація, розвивати вміння розповідати про себе, дізнатися більше про інших, розвивати навичку говорити та слухати.
Обладнання: повітряна кулька.
– Давайте більше дізнаємося один про одного. Щоб було легше той, хто говорить тримає чарівну кульку, який дає силу та легкість! Можна говорити чим ви полюбляєте займатися, що викликає у вас посмішку, чим чи чим ви пишаєтеся. Почнемо!
Мета: надання інформації
Заповнення календаря погоди.
Спеціальні оголошення.
Заповнення «Блокноту успіхів»
Четвер
Мета: запам’ятовувати імена, створення доброзичливої атмосфери.
– Сьогодні ми почнемо день з привітання по колу. Поверніться обличчям до сусіда ліворуч, промовте ім’я і скажіть, що ви раді що ця людина тут. Я почну «Доброго ранку, Андрійко! Я рада, що ти тут»
Мета: розвиток уваги до людей, що оточують, емоційне розслаблення та згуртування класу.
– Станемо в коло. Один з нас стане експертом і вийде. Ми покличемо його пізніше. Потім ми оберемо лідера. Від чи вона буде показувати рухи, а ми – повторювати. При цьому намагатися не дивитися на нього. Коли зайде експерт, моє визначити хто лідер, за ким всі повторюють.
Мета: вчити розуміти та розмежовувати різні відчуття, вчити висловлювати свої думки, відчуття, чути оточуючих.
– Я буду говорити початок фрази, а ти маєш завершити її. Пам’ятайте, що правильних чи неправильних відповідей не існує. Якщо хтось схоче запропонувати свою фразу, він це зробить.
Фрази: коли мені страшно, я; коли я ображаюсь, я; Коли на мене кричать, я; я відчуваю злість, коли; я щасливий, коли; я стрибаю від радості, коли, я дуже люблю; мені б хотілось, щоб мої друзі; мені б хотілося, щоб моя мама; мені б хотілося, щоб мій тато; я сміюся, коли; я спокійний, коли; мені подобається, коли.
Мета: надання інформації
Пояснення, щодо роботи на день.
Заповнення календаря погоди.
Заповнення «Блокноту успіхів»
П’ятниця
Мета: створення позитивної атмосфери, розвиток творчих здібностей, формування колективу.
– Ось вже й п’ятниця! Ми багато дізналися нового! Прийшов час створювати, щось нове! Сьогодні ми будемо вітатися багатьма способами. По колу кожен обирає свій спобіг привітання: жестом чи словами. Це може бути звичне привітанні чи вигадане вами зараз. А весь клас відповідає так само вам. Розпочну я «Good morning»
Мета: розвивати навичку слухати та чути, тренувати спостережливість.
– Влаштовуйтесь зручніше. Закриваємо очі. Слухаємо тишу навколо нас. Коли пролунає звук дзвіночка, відкриваємо очі. І розповідаємо що почули.
Мета: підвищення самооцінки, розвивати впевненість в собі, вміння бачити хороше, прагнути до успіху.
– Хто хоче ознайомити нас із своїми успіхами на цьому тижні?
Мета: надання інформації
Заповнення календаря погоди.
Заповнення «Блокноту успіхів»
Використані джерела