Конспект ранкової зустрічі на тему: Ферма

Про матеріал

Матеріал для вихователів закладів дошкільної освіти та учителів початкових класів. Конспект розроблений відповідно до програми "Крок за кроком", у ньому збережені всі вимоги до проведення ранкової зустрічі.

Перегляд файлу

Відділ освіти Скадовської державної адміністрації

Районний методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

Ранкова зустріч

Ферма

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 Вихователь комунального закладу

     ясел-садка  «Сонечко» с. Антонівки

                                       Чуприненко М.Є.

 

 

 

2013 рік

Мета: поглибити знання дітей про молочно – товарну ферму, її мешканців –          корів і телят, показати залежність їх життя від людини.

Удосконалювати вміння спостерігати за тваринами. Збагатити словниковий запас назвами професій, молочних продуктів, фірм, які їх випускають.

Розвивати пам'ять, увагу, допитливість, вміння формулювати та висловлювати думку.

Виховувати доброзичливе ставлення до товаришів, бажання піклуватися про свійських тварин.

Методично-дидактичне забезпечення: фотовиставка «Про ферму, про корову і про нас»; мультимедійні заставки для супроводу обміну інформацією, повідомлень синоптиків; матеріал для гри «Склади ланцюжок»; квіти.

Хід ранкової зустрічі

  1. Привітання

Вихователь: Доброго ранку, мої маленькі,

                       Ну які ж ви всі гарненькі!

                       Покажіться, покрутіться,

                       Весело усім всміхніться.

 

                       Зустрічі ранкової настав уже час,

                       На личках ваших бачу радість і усміх.

                       Що я варта, діти, без вас?

                       Ви – натхнення моє і мій успіх!

 

                       Ви – найкрасивіші,

                       Ви – найвеселіші,

                       Ви – найрозумніші мої діти!

 

                       Спершу, ніж роботу розпочати,

                       Прошу з гостями усіх вас привітатись!

Пісня «Доброго ранку»

                       Доброго ранку!(2)

                       Доброго ранку, ліси і поля.

                       Доброго ранку!(2)

                       Доброго ранку, Вкраїно моя!

                    Доброго ранку, рідний садочку,

                    Доброго ранку, Земле моя!

                    Доброго ранку, гості шановні,

                    Доброго ранку! Всім миру й тепла!

 

Діти: Доброго ранку!

Вихователь: В Україні кажуть: «Гість у дім – радість у нім!»

Дякуємо, що завітали до нас на гостину в цю світлу весняну днину!

Діти: Настрою, радості, сонця і квітів

          Сьогодні вам зичать Антонівські діти!

Вихователь: Ви у нашому садочку «Сонечко», діти, зростаєте, наче квіти.

І я пропоную вам привітатись і порівняти один одного з якоюсь квіткою.

Квіткове привітання (діти дають квітку, з якою порівнюють).

Вихователь: Доброго ранку, Дениску! Ти нагадуєш мені тюльпан. Такий витончений і вишуканий!

Денис: Дякую! Доброго ранку, Тонечко! Ти на водяну лілію схожа, красиву і неповторну!

Тоня: Дякую! Доброго ранку, Ромочко! Ти як гладіолус, стрункий і гарний!

Рома: Дякую! Доброго ранку, Дашенько! Ти – наче троянда! Твої щічки, як рожеві пелюсточки!

Даша: Дякую! Доброго ранку, Едику! Тебе із соняшником можна зрівняти. У тобі світло і тепло від нього!

Едик: Дякую! Доброго ранку, Сабіночко! Ти як лілія прекрасна! В тобі чистота і свіжість!

Сабіна: Дякую! Доброго ранку, Дімочко! Ти розквітнув, наче мак! Чаруєш всіх красою!

Діма: Дякую! Доброго ранку, Настусю! Ти як волошка в житі.  Така проста і ніжна!

Настя: Дякую! Доброго ранку, Іллюшо! Мені хочеться з нарцисом тебе порівняти, що цвіте біля моєї хати.

Ілля: Дякую! Доброго ранку, Еріко! Ти як айстра у саду, квітка-зірка!

Еріка: Дякую! Доброго ранку, Валерчику! Ти як ніжний цвіт персика весняний!

Валера: Дякую! Доброго ранку, Відадушко! Ти на півонію схожа красиву!

Відад: Дякую! Доброго ранку, Діаночко! Ти дуже схожа на білий цвіт яблуні!

Діана: Дякую! Доброго ранку, Діаночко! Ти як розкішна квітка-жоржина!

Діана: Дякую! Доброго ранку, Дашенько! Ти також мов жоржинка, бо ми нерозлучні сестрички!

Даша: Дякую! Доброго ранку, Вікусю! Ти як ромашка, добра і скромна!

Віка: Дякую! Доброго ранку, Владику! Ти як лісовий дзвіночок, в тебе гарний голосочок!

Владик: Дякую! Доброго ранку, Аліночко! Ти на гвоздику схожа, красива і гожа!

Аліна: Дякую! Доброго ранку, Надійко! Ти як сором’язлива конвалія чарівна!

Надя: Дякую! Доброго ранку, Ксеню! Ти як фіалочка тендітна, запашна і привітна!

Ксеня: Дякую! Доброго ранку, Маріє Євгенівно! Ви як квітка-хризантема, що цвіте для моїх друзів і для мене!

Вихователь: Дякую! Я пропоную з подарованих квітів скласти букет (діти складають у велику вазу букет).

Вихователь: Дуже поетичне і незвичайне вийшло привітання. А який яскравий та різнокольоровий букет квіткових привітань.

Запам’ятайте, діти, що найкраща квітка та, яка квітує там, де зросла!

 

 

  1. Настрій

Вихователь: Діти, я хочу дізнатися, чи є серед нас нахмурені личка, може у когось зіпсований настрій? Мені допоможуть з’ясувати це квіти. Вони всі дуже красиві, але сьогодні квіти жовтого кольору – це гарний і радісний настрій, рожевого – тривожний і неспокійний, а фіолетового – сумний.

Візьміть, будь ласка, квітку, яка відповідає вашому настрою (діти вибирають квітку настрою).

Вихователь:Я беру жовту, схожу на веселе сонечко, квітку. Посадіть свої квіти на зеленій галявині (діти викладають квіти на галявині).

Я бачу, що у вас усіх радісний настрій. Вийшла така сонячна галявина гарного настрою.

Інакше бути не може, бо надворі весна весела. А з нею прийшов на землю місяць квітень.

 

  1. Календар природи

 

Вихователь: Що це за місяць квітень?

                        І які зараз цвітуть квіти,

                        І про погоду розкажуть залюбки

                        Даша і Діана Горбатюки.

 

 

  1. Першим квітам у діброві

Розцвітати настав час.

Місяць квітень, місяць квітень

Посміхається до нас.

  1. Давньоруська назва цього місяця «цветень», а білоруська – «красавік», що підкреслює чарівність цієї пори.
  2. Ряст, медунка розквітають,

Загули джмелі і бджоли.

Рідний край пташки вітають.

Квітне в квітні все довкола

  1. Цвітуть синьоокі проліски, золоті кульбабки, ніжні фіалки, сади уквітчані білим та рожевим квітом – це чаклує квітень.
  2. Сьогодні середа, 24 квітня, 2013 року.
  3. Погода: сонячно, без вітру, без опадів.
  4. Температура повітря +15 градусів.

Вихователь: Діти, якщо сьогодні 24 квітня, то яке число було вчора, позавчора? А яке свято ми відзначали 22 квітня (День Землі). Тож привітаємо нашу рідну і святу Землю піснею.

Пісня про Землю

 

Землю треба берегти,

Тут живемо я і ти.

Ти поглянь, яка краса –

Трави, квіти і роса.

 

Приспів:

Дружать сонце і Земля,

Ля-ля-ля-ля.

Дружать луки і поля,

Ля-ля-ля-ля.

Дружать діти на Землі,

І великі, і малі.

 

Землі рідній поклонись,

Розуміти серцем вчись.

Ми – частинка лиш її,

З днем народження Землі!

Вихователь: Дуже дякуємо, дівчатка, за чудовий опис погоди і за гарну пісню (оплески).

Вихователь: Діти , а над якою темою ми зараз працюємо?

Діти: Ми працюємо над темою «Ферма».

Вихователь: Хто краще, ніж сільські жителі, можуть розповісти про ферму.

Переходимо до обміну інформацією. І запрошуємо усіх на нашу ферму.

 

  1. Обмін інформацією
  1. Ферма – це спеціалізоване тваринницьке господарство. Це декілька великих приміщень і літніх загонів, де утримуються тварини.
  2. У нашому селі є дві ферми – молочно - товарна, де корови і телята, та свиноферма, де є свині і поросята.
  3. Мені дуже сподобалася екскурсія на молочно – товарну ферму. Я дізналася, що там є 120 корів.
  4. Корова – це велика свійська тварина. На нашій фермі є корови порід червона степова і чорна плямиста.
  5. Корова за хвилину робить до ста жувальних рухів. У корів на носі є унікальний малюнок. Це як відбитки пальців у людей. За цими малюнками шукають тварин, які загубилися.
  6. На фермі я бачив телят. Це дитинчата корів. Їх там багато, за ними так цікаво спостерігати!
  7. Телята живуть у телятнику, де є спеціальні клітки. За ними доглядають телятниці. Це мені нагадує дитячий садок
  8. На фермі ми познайомилися з головним зоотехніком – В’ячеславом  Дмитровичем. Він піклується, щоб корови були доглянуті, вчасно нагодовані, щоб на фермі було чисто.
  9. На фермі працюють оператори машинного доїння корів. Це доярки. Моя мама теж працювала дояркою до народження моєї сестрички.
  10.  Корів доять 3 рази на день. Доїльний апарат допомагає краще і швидше їх доїти.
  11.  Доярки люблять своїх корів і називають їх ніжними кличками. Корови з кличками дають більше молока, вони слухняніші, покірніше. На нашій фермі є корови Зірка, Ласуня, Мурка, Квітка.
  12.  А це корова мого діда Колі. Її звати Бурьонка.
  13.  А ще на фермі працюють оператори по обслуговування великої рогатої худоби. Вони роздають корм, прибирають у приміщенні.
  14.  Кажуть, що молоко у корови на язиці. Це значить, якщо корів довго годувати, лагідно з ними поводитись, то вони дають багато молока.
  15.  На смак молока впливає трава, яку їла корова. Якщо вона з’їла гірку траву, таку як полин, то молоко буде гіркуватим.
  16.  Після доїння молоко потрапляє у молокопровід, холодильник. Там охолоджують його до 4 градусів і відправляють молоковозом на сир - завод у селище Баштанку Миколаївської області, де виготовляють твердий сир.
  17.  А ще з молока виготовляють сметану, кефір, ряжанку, йогурт, масло вершкове та морозиво.
  18. Влітку корови пасуться на пасовищі. А на зиму їм заготовляють сіно, сінаж люцерновий, силос кукурудзяний, солому ячмінну.
  19.  Корів годують 5 разів на день. Корми їм роздають механізовано, а воду корови п’ють з автопоїлок.
  20.  Я знаю такі молочні фірми: «Веселий пастушок», «Данон», «Галичина», «Простоквашино», «Президент». Але найсмачніше і найкорисніше – домашнє молоко.
  21.  Молоко – це дуже корисний продукт харчування. Секрет краси – це вживання молока. Воно позитивно впливає на стан шкіри, нігтів, волосся, зміцнює імунітет.

Вихователь: Діти, у мене є для вас цікава інформація. В Америці ростуть гаї струнких дерев. Це галактодендрони. На стовбурах дерев роблять надрізи, з яких витікає густий білий сік. І за виглядом, і за смаком він нагадує звичайне коров’яче молоко. Але, я думаю, що справжнє молоко з-під корови – найсмачніше!

І про це ми зараз дізнаємось.

Вихователь: До крісла автора ми запрошуємо Ксеню і її бабусю Людмилу Анатоліївну (фанфари).

 

  1. Крісло автора

Ксеня: Я хочу усім загадати загадку:

Хто у лузі їсть траву,

Голосно говорить: «Му»,

Молоко дає чудове?

Знають всі, що це …

Діти: Корова.

Ксеня: Я намалювала портрет корови Майки (показ на екрані). Я хочу, щоб усі її побачили. Майка – це корова моєї бабусі Людмили Анатоліївни. Я часто буваю у бабусі в гостях, годую корову, п’ю молоко. Воно таке смачне!

Ксеня: Бабусю Людо! А чому молоко таке смачне?

Бабуся: Тому, що воно справжнє, з-під корови, яка живе в селі, пасеться на зелених соковитих луках.

Ксеня: Я зрозуміла! Справжнє – це завжди смачно!

Ксеня: Я іще дивуюся щоденно,

              І хотіла б знати я давно:

             Чому корова їсть траву зелену,

              А дає нам біле молоко?

Бабуся: Хоча корови їдять багато зеленої трави, різнокольорових квітів, а молоко все одно біле. Бо в ньому багато білків. А ще є кальцій, різні вітаміни, які дуже необхідні дітям.

А молоко можна зробити кольоровим, ще смачнішим як воно є. Таке молоко будуть пити навіть ті, хто не дуже його любить. Я розкажу, як з молока домашнього можна приготувати коктейль.

Молоко – основний компонент коктейлю (бере молоко і починає готувати коктейль у блендері). Додаємо морозиво, сироп полуниці і збиваємо у

Бленд ері (виливає у високий стакан, Ксеня вставляє соломинку і прикрашає полуничкою).

Ось такий кольоровий коктейль у нас вийшов. А ще можна готувати коктейлі з різними фруктами. Смачного! Пийте коктейлі і дорослі, і малі, на здоров’я!

(Діти дякують Ксені і Людмилі Анатоліївні):

Дитина: Дуже вам дякуємо! Я розкажу своїй мамі цей рецепт, і попрошу, щоб вона теж приготувала такий коктейль.

Дитина: Я теж навчу маму готувати молочний коктейль. Дякуємо вам, виглядає апетитно!

Вихователь: Діти, прошу пам’ятати, що працювати з блендером можуть тільки дорослі, а ви, як Ксеня, будете допомагати.

Дуже дякуємо, Ксеню і Людмило Анатоліївно, за цікаву розповідь (оплески, фанфари).

Вихователь: Діти, я скажу вам по секрету, що такий коктейль вам сьогодні готують на кухні на полуденок.

Вихователь: А зараз зустрічайте – не звичайна гостя завітала до нас на ранкову зустріч.

Пісня корови

На квітучому зеленому лугу

Я пасуся, бо травичка до смаку.

Якщо стане мені сумно, йду у спів,

Ось такий чудовий пісеньки мотив

Приспів:

Голос мій, шкода, ніхто не оцінив

Му-му!

Ой чому, му-му.

Так як я, ніхто б на світі не зумів

Му-му!

Заспівать про весну, про весну

Му-му!

 

Корова: Я запрошую до себе на лужок

                І метеликів, і квіти, і пташок.

               Хай танцюють з нами бджілки і жуки.

                Ой, яка краса на лузі навкруги.

 

Танок корови з Квітами і Метеликами.

 

Корова: Все у зелені довкола –

                Пасовище, луг і поле.

                Чую, чую спів пташок,

                Завели вони танок

 

Танок корови з Пташками.

Корова: Бджілки весело літають,

                Мед з квіток вони збирають.

                Їх жуки ведуть в танок,

                Вже ожив, розцвів лужок

 

Танок корови з Бджілками та Жуками.

Корова: Гарно з вами танцювати,

               Хочу я іще погратись.

 

 

 

  1. Групова діяльність

Гра «Побудуй ланцюжок»

 

Вихователь: Нам треба об’єднатися у групи (діти об’єднуються у групи і викладають ланцюжки):

  • Корова – сир дрмашній

(корова      трава       мама      відро з молоком      слоїк з кислим молоком       

газова плита      каструля      вузлик із сиром      дитина з тарілкою) ;

  • Корова – домашні вершки

(корова       трава      мама      відро       сепаратор      вершки      вареники з вершками);

  • Корова – склянка молока

(корова        трава       доярка       молокопровід       молоковоз       молокозавод       машина «Продукти»      магазин «АТБ»      пакет молока              

склянка молока);

  • Магазин – молочна каша

(магазин «АТБ»      мама      гроші      пакет молока      газова плита      каструля      крупа      тарілка з кашею).

Виклавши ланцюжки, діти доповідають, як вони це зробили.

 

  1. Ранковий гість

 

Вихователь: А зараз, діти, відгадайте загадку:

 

Він звірят усіх лікує,

Від хвороби їх рятує,

І зайчат, і мавпенят,

Бегемотів, тигренят.

Вилікує він за мить

Все, що в звірів так болить.

 

Діти: Лікар Айболить!

Вихователь: Діти, а як називають лікаря, який лікує тварин?

Діти: Ветеренар.

Вихователь: Увага на екран!

Сьогодні нам надіслав відеолиста ветеринарний лікар нашої ферми – Мельниченко Андрій Юрійович.

 

 

 

Відеолист

Ветлікар: Доброго ранку, дорогі діти! Я знаю, що ви приходили на ферму на екскурсію. Шкода, що ми з вами не зустрілися, тому я вирішив надіслати вам цього відеолиста і розповісти про свою роботу.

Корови, так як люди, діти, – живі істоти. Люблять тепло, ласку, смачно поїсти. Буває, що корови хворіють. І тут їм на допомогу поспішаю я – ветлікар.

Я одягаю білий халат, оглядаю корів, якщо треба, даю ліки, роблю уколи, обробляю рани.

Щоб корови менше хворіли, роблю їм щеплення, даю вітаміни.

А ще оглядаю телят, роблю все, щоб вони росли здоровими.

Як добрий лікар Айболить лікував звірят в Африці, так я лікую тварин на фермі.

А ви не хворійте, пийте обовязково  молоко і будьте здорові!

 

Вихователь: Діти, вам сподобалась розповідь ветлікаря?

Дуже дякуємо Андрієві Юрійовичу за цікавого відеолиста.

 

  1. Новини дня

Вихователь: Ранкова зустріч підходить до кінця, та попереду цілий день. На нас чекають цікаві справи. Ви сьогодні вранці зробили свій вибір, хто в якому центрі буде працювати:

у центрі аплікації ми будемо клеїти квітучий луг для корови Ласуні. З вами працюю я;

у центрі театралізації інсценуємо відеоролик про натуральність та свіжість молока корови Мурки. З вами працює Світлана Михайлівна;

у центрі конструювання будуємо літній загін для корів. Вам допоможе Юлія Миколаївна;

у центрі «Смак» готуємо десерт із сиру та фруктів. З вами працює Людмила Анатоліївна.

 

Вихователь: Діти я бажаю вам успішного дня. Хай збуваються всі ваші мрії! І даруємо усім пісеньку про мрію.

 

Пісенька про мрію

Ти співай зі мною, пісня хай луна,

Хай полине дзвінко попід небеса.

Будеш ти зі мною і з тобою – я,

Пісню цю співає вся вже дітвора.

Приспів: Ой, який світлий день,

Стільки щастя та пісень!

Хочу мріяти, радіти,

Хай щасливі будуть всі на світі діти!

 

Мрію я про ранок чистий та ясний

І про хліб духмяний, свіжий, запашний.

Ти – про ясне небо, чисту синь ріки,

Обєднала пісня мрії дітвори!

 

Вихователь: Хай будуть усі щасливі – і дорослі, і малі! Я дуже вдячна вам за цю ранкову зустріч. Запрошую вас до групової кімнати.

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
4532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку