Мета: вчити уважно слухати вихователя та однолітків. Закріпити назви геометричних фігур, кольори.
Вчити виділяти центр, сторони, кути дошки.
Вправляти дітей в орієнтуванні на вертикальній поверхні.
Активізувати словник дітей словами «центр», «вище», «нижче», «правий», «лівий» кути.
Закріплювати вміння класифікувати об'єкти.
Розвивати логічне мислення, уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Виховувати спостережливість та старанність у роботі з індивідуальними картками.
Конспект заняття
з логіко – математичної діяльності
для дітей середньої групи
на тему «Цікава подорож»
до колективного перегляду
«Формування логіко – математичної компетентності дошкільників з використанням методів ТРВЗ»
Підготувала
Вихователь Ігнатюк І.О.
2016
Мета: вчити уважно слухати вихователя та однолітків. Закріпити назви геометричних фігур, кольори.
Вчити виділяти центр, сторони, кути дошки.
Вправляти дітей в орієнтуванні на вертикальній поверхні.
Активізувати словник дітей словами «центр», «вище», «нижче», «правий», «лівий» кути.
Закріплювати вміння класифікувати об’єкти.
Розвивати логічне мислення, уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Виховувати спостережливість та старанність у роботі з індивідуальними картками.
Матеріал: геометричні фігури: коло веселе – жовте, квадрат здивований – синій, трикутник сумний – зелений, прямокутник сердитий – червоний. Різні предмети за кількістю дітей в коробці або в мішечку для гри «З ким дружить предмет». Індивідуальні картки з завданнями на кожну дитину, кольорові олівці.
Попередня робота: мовна гра «Якої форми предмет?», дид.гра «На що схоже?», «Який малюнок я загадала?»
Хід заняття
Діти сидять півколом на стільчиках.
Вихователь Діти, сьогодні до нас у гості завітали геометричні фігури.
(Вихователь показує дітям геометричні фігури, а вони називають їх та їхній колір.)
Вихователь Діти, ви звернули увагу на їхні обличчя. Так, вони різні. Давайте в них запитаємо чому.
(Вихователь показує фігури і розповідає)
Трикутник каже, що у нього не має друзів, тому він і сумний. Квадрат каже, що і справді в них не має друзів, і тому він здивований. Прямокутнику дуже не подобається ця ситуація, і тому він такий сердитий. А коло каже, що воно радіє, тому що знає хто їм може допомогти.
-Діти, як ви думаєте, хто їм допоможе? Ми допоможемо їм? (Так, допоможемо)
-Геометричні фігури принесли з собою чарівний мішечок, а в ньому різні предмети. Потрібно на дотик впізнати, що це за предмет та з якою геометричною фігурою він може дружити.
Проводиться гра «З ким дружить предмет» - метод аналогій (синектика), порівняння предметів за їх властивостями. У даному випадку, за формою.
(Діти по черзі просовують руку у мішечок та на дотик впізнають предмет. Потім дитина дістає і показує всім цей предмет, називає на що він схожий та кладе його біля тієї геометричної фігури на яку він схожий. Наприклад, кубик схожий на квадрат, диск – коло, цукерка – прямокутник і т. д.)
-Молодці діти, всім фігурам знайшли друзів. Погляньте на них, вони навіть розвеселилися. Який тепер у них вираз обличчя? (Веселий). А тепер давайте покажемо які ми дружні і як вміємо разом гратися.
Фізхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться,
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться,
Веретеном покрутіться,
Враз присядьте, підніміться,
І на стільчик опустіться.
-А зараз наші фігури пропонують вам пограти з ними у хованки.
Проводиться гра «Відгадай фігуру прикріплену на дошці» - завдання по навчанню дітей звуження поля пошуку в просторі.
(Вихователь прикріплює на дошці геометричні фігури і загадує одну з них. Дітям пропонується відгадати загадану фігуру за допомогою запитань, на які вихователь буде відповідати тільки «так» і «ні». Перераховувати предмети не можна. Питання приймаються тільки ті, що звужують коло пошуку).
-Молодці, діти, ви чудово впоралися з цим завданням. А тепер я вам пропоную намалювати друзів для наших фігур, щоб їм ніколи не було сумно. (Проводиться логічна вправа «Домалюй»). Прийом РТУ «опредмечування» об’єкту або домальовування.
Після виконання завдання діти розглядають свої малюнки, обговорюють їх, а потім дарують геометричним фігурам та прощаються з ними.