Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності.
Тема. День 1. Як техніка допомагає у побуті та якою вона буде в майбутньому?
Мета. Закріпити знання дітей про побутову техніку, її види, продовжувати вчити виділяти й характеризувати особливості предметів, формувати вміння орієнтуватися в просторі, використовувати слова «за», «попереду», вправляти в кількісній і порядковій лічбі; розвивати увагу, пам’ять, мовленнєво – комунікаційні навички; виховувати любов до праці, дбайливе ставлення до речей, бажання допомагати дорослим.
ХІД РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
І. Запрошення на ранкову зустріч
Звучить музика Анни Олєйнікової – «Сонечко»
режим доступу https://www.youtube.com
― Станьте, діти, у коло. Візьмемо один одного за руки, промовимо чудові слова:
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра.
ІІ. Вітання
1. Вітання один з одним.
- Доброго ранку, Оленко.Мені дуже приємно тебе бачити.
- Доброго ранку, Ярославе. Я рада, що ти з нами.
- Доброго ранку, Іринко. Ти сьогодні чудово виглядаєш.
2. Вправа «Побажання».
Вчитель: Діти, коли я йшла до школи, мені зустрівся кіт Леопольд. Він незвичайний, дуже добрий і ввічливий. Той, хто потримає його у руках і придумає побажання для свого друга від щирого серця, воно обов’язково здійсниться. Давайте один одному щось побажаємо. (Передаємо іграшку кота із рук в руки).
Вчитель: Я бажаю вам гарного настрою та цікавих справ на сьогоднішній день.
ІІІ. Обговорення правил ранкової зустрічі
Вчитель: Нашими привітаннями і побажаннями ми створили спокійний
та гарний настрій. А тепер скажіть, будь ласка, що допоможе нам зберегти і надалі наш гарний настрій? (Правила спілкування).
Правила спілкування нашого класу:
- Говорити голосно й чітко.
- Уважно слухати один одного і дивитися на того, хто говорить.
- Піднімати руку, якщо хочеш щось сказати.
- Підтримувати друзів посмішками та оплесками.
ІV. Щоденні новини
Вчитель: - Яка зараз пора року?( Загадка про пору року).
- А скільки місяців має ця пора року?
- Назвіть їх.
- Зараз який місяць? (Число)
- А який сьогодні день тижня?
- Давайте пригадаємо інші дні тижня. Скільки їх?
- Скільки днів ми працюємо? Відпочиваємо?
- Календар погоди.
- Якою є сьогодні погода?
- Якби погода мала настрій, то як би ви описали "настрій" сьогоднішньої погоди?
- Чи залежить настрій людей від погоди? (Міркуємо)
- А як можна поліпшити настрій другові, матусі, бабусі…?
V. Обмін інформацією
Отже, сідайте зручненько, розслабтеся, закрийте оченята і уявіть, що ми зараз кота Леопольда у гостях. У його хатинці затишно, тепло, чисто.
Вчитель: Ось ми у великій світлій вітальні. А тепер відкрийте оченята. Ви знаєте, що у кота Леопольда є багато «помічників», які допомагають йому підтримувати порядок вдома і швидко робити всі домашні справи, а також відпочивати. А які це «помічники»? Ви дізнаєтесь відгадуючи загадки.
Де супутник запустили,
Фільми, казочки, новини
Він транслює щохвилини.
І старанно покупає.
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька.
Сукні, светрики, кофтини.
Всі їх складочки знайде!
Розізлиться – пара йде!..
Сало, м’ясо, яйця, кваси...
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає.
Поле, що чарує цвітом, -
Все на чіпі зберігає,
Адже добру пам’ять має!
Він нас з друзями з’єднає.
Щоб могли порозмовляти
І про все на світі знати.
І пилинки позбирає
Наш надійний помічник,
Працьовитий робітник.
Папки, файли, блоги, сайти...
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає.
Перемеле м'ясо й сало,
Може моркву покришити,
Свіжий сік для нас зробити.
Що потрібно – розігріє.
Піцу зробить за хвилину,
Нагодує всю родину.
Вчитель: Як можна назвати всі ці предмети? («Побутова техніка») Які ще предмети побутової техніки ви знаєте і для чого вони потрібні? (Вчитель вивішує малюнки після відповідей дітей)
Робота в группах
Вчитель:Уважно прочитайте і скажіть, про який прилад йде мова. Якщо здогадаєтесь, то прикріпіть свою картку під зображенням цього приладу, що є на малюнку на дошці.
Картка 1. Має голубий екран, який дозволяє побачити все, що відбувається навколо нас і у світі. Говорить, співає, показує, розказує.
Картка 2. У ньому довгий час можуть зберігатися різні продукти, але вони не псуються швидко, бо знаходяться при низькій температурі.
Картка 3. Вбирає, всмоктує у себе пил, бруд і невеличке сміття, гудить, але не страшний, хороший в домі помічник.
Картка 4. Дмухає то холодним, то гарячим повітрям, сушить волосся, вкладає зачіску.
Картка 5. Замочує, перекручує, пере, викручує і трішки висушує білизну і одяг.
- Якою технікою вам дозволяють користуватися самостійно?
- Як саме ви користуєтесь? Коли?
- Які прилади стоять на кухні?
- Які прилади стоять у вітальні?
VІ. Колективна робота.
Вчитель: Погляньте, скільки лісових звірят зібралось до котика в гості.
- Скільки ведмедиків?
- Скільки лисичок?
- Скільки зайчиків?
(Діти рахують, порівнюючи їх між собою).
Вчитель: Наші звірята люблять гратися. Ось вони стали в рядочок. Хто стоїть першим? Другим? Хто стоїть перед зайчиком? За лисичкою? Хто зайвий? (Собачка). Чому? (Всі тварини дикі, а собачка домашня тварина).
Вчитель: Кіт Леопольд приготував гостинці для своїх друзів.
Вчитель: Діти, скільки морквинок у великому кошику? (Багато). А скільки горішків у маленькому кошику? (П’ять).
V. Руханка
Котики в домі проживають
Вдачу вони гарну мають.
Тож виходять на полянку
І зарядку роблять зранку.
Встали й ми побіля парт
Встали всі? Мерщій на старт.
Лапки вгору, лапки вниз,
Землі матінці вклонись.
Сонцю руки простягни.
До проміння поверни.
А тепер прогнімо спини,
І замремо на хвилину.
Розігнулись, пострибали,
Потім трішки подрімали
І за парти посідали.
Вчитель: Кіт Леопольд пропонує трішки порозважатись та пограти в гру «Буває – не буває». Якщо буває – плескаємо в долоньки і кажемо «Так», а, якщо не буває – хитаємо голівкою і кажемо «Ні».
- Взимку іде сніг. (Так).
- Сонце світить уночі. (Ні).
- У мікрохвильовій печі можна розігріти їжу. (Так).
- Електрочайником кип’ятимо воду. (Так).
- Праскою чистять килим. (Ні).
- Пилосос показує мультфільми . (Ні).
- Газова плита пере білизну. (Ні).
- На пральна машина їжу. (Ні).
- По телефону ми розмовляємо з бабусею. (Так).
- Наші діти молодці? (Так).
Вчитель: Молодці, діти, ви були уважні, але щось ми забарилися з вами у гостях. Час нам повертатися до школи. Кіт Лепольд нам допоможе, щоб ми не заблукали в дорозі.
Отже, знов сідайте зручненько, закривайте оченята і уявляйте собі, як ми мандруємо лісовою стежиною. Тиша навкруги. Дерева стоять в снігу. Від морозу потріскують їх гілочки. Де-не-де чути пташині голоси. Рипить сніжок у нас під ногами.
Вчитель: Ось ми і у школі. Відкривайте оченята. Сподобалася вам ця подорож? Давайте подякуємо котику за допомогу. На знак вдячності вивчимо гарну скоромовку про котика.
Скоромовка
Скочив котик у курник.
В курнику піднявся крик.
Квочка злякано кричала,
Під крило курчат ховала.
Котик сам собі сказав:
Вчитель: Запам’ятати цей віршик вам допоможуть рухи.
(Заучування вірша. Потім за бажанням діти декламують вивчений вірш).
VІ. Підсумок ранкової зустрічі
Вчитель: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
Додатки
1