Конспект STEM уроку «JEDE JAHRESZEIT IST DIE BESTE ZEIT»

Про матеріал
Учні зможуть активізувати вивчений матеріал з теми "Пори року" використовуючи знання з німецької мови, української літератури та географії рідного краю.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку STEM

з географії, німецької мови

та української літератури

на тему:

 «JEDE JAHRESZEIT IST DIE BESTE ZEIT»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета.

Освітня: активізувати та осмислити вивчений матеріал з теми «Пори року», залучаючи знання з німецької мови, української літератури, географії рідного краю.

Розвивальна: розширювати світогляд учнів, формувати комунікативну та соціокультурну компетентність, розвивати творчі здібності. Розвивати вміння працювати в команді на рівні з усіма, та вміння бути гендерно рівними між собою.

Виховна: виховувати любов до природи рідного краю, художнього слова.

Тип уроку:

Унаочнення: малюнки, ілюстрації до теми «Пори року», емблема літераторів, метеорологів, туристів, музичний запис, портрет В. Сосюри, фізична карта, костюми та допоміжний матеріал до проєкту «Оживи малюнок».

Форми та методи роботи: групова, фронтальна, бесіда, розповідь вчителя, проблемний метод, рольова гра, інтерактивний метод «Вільний мікрофон»., метод проєкту.

Хід уроку

  1.  Оргмомент (вчитель географії)
    1.    Привітання
    2.    Перевірка настрою учнів за допомогою піктограм

 

  1. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація.
    1.        Вступне слово вчителя української літератури про незвичайність уроку.

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Це є урок STEM з української літератури, географії та німецької мови. На цьому уроці ми активізуємо ваші знання з цих трьох предметів. Відгадайте тему уроку! Послухайте казку і дайте відповідь на запитання.

  1.        Аудіювання та бесіда за прослуханою казкою. ( метод передбачення)

Die Jahreszeiten

   Es leben vier Brüder. Der Älteste heißt Winter, der Jüngste – Frühling, die zwei anderen Sommer und Herbst. Die Brüder haben keine Mutter und keinen Vater, aber sie helfen einander immer und sind glücklich.

   Einmal im Jahr muss jeder Bruder auf die Erde kommen und arbeiten. Und die anderen Brüder besuchen in dieser Zeit die Tante Sonne und den Onkel  Mond.

   Der graue Winter bringt auf die Erde viel Schnee und Eis.

   Dann kommt der Bruder Frühling.  Er ruft die Vögel aus dem Süden und gidt den Bäumen grüne Blätter.

   Nun kommt der Soomer. Er macht die Erde warm und bringht  Blumen,  Beeren, Pilze. Er liebt die Kinder und bringt ihnen die schönen Sommerferien/

   Auch der Herbst ist ein guter Bruder. Er bringt reiche Geschenke: Getreide. Obst und Gemüse. Wenn aber die Blätter gelb warden, weint der Bruder Herbst. Seine Tränen fallen als Regen auf die Erde.

(Учні висловлюють передбачення щодо теми уроку, пропонують назву «Пори року»)

Учитель відкриває дошку, коригує відповіді учнів, називаючи більш точну тему уроку: «Jede Jahreszeit ist die beste zeit»

  1.        Визначення мети уроку

( Учні визначають мету за допомогою вчителя)

Співставити матеріал про пори року з німецької мови, географії рідного краю та української літератури.

Поглибити свої знання та розширити кругозір. Виявити творчі здібності. Навчитись цінувати красу природи рідного краю у різні пори року.  Працювати активно в команді, яка складається як з хлопців так і з дівчат, почувати себе рівноправно.

( Учитель пропонує учням пригадати, на яких уроках вивчалась ця тема)

  1.        Мотивація: об’єднання учнів у 4 групи: «Весна», «Літо», «Осінь», «Зима», відповідно до проведених анкетувань про улюблену пору року.

Знайомство з ролями в групах: «метеорологи», «туристи з Німеччини», «літератори».

  1.        Постановка проблемного питання

Зміст якої інформації найяскравіше відображає особливості кожної з пір року? Чому?

  1. Обдумання навчального матеріалу
    1.        Рольова гра «Метеорологи»
    2.        Вступне слово вчителя географії рідного краю про відслідковування та прогнозування погоди у різні пори року.
    3.        Бесіда за народними прикметами:

Що вивчає наука метеорологія?

За допомогою яких приладів ведуться спостереження?

Як раніше люди робили прогноз погоди?

Які ще народні прикмети ви  знаєте?

Чистий захід сонця – до сухої погоди.

Мурашка не відповзає від свого мурашника – до дощу.

Вітер у ночі – вдень вода.

Ясне небо – до морозу.

 

  1.        Виступи «Метеорологів»

Весна

   В цілому в березні на Тернопільщині переважає холодна погода. Середня температура місяця – (+) 3 градуси за Цельсієм. Вітер переважно північно-східний, швидкість вітру 5-7 метрів на секунду. Атмосферний тиск підвищений. Спостерігалися опади у вигляді дощу та мокрого снігу.

 

Вчитель географії:

За народною прикметою: «Якщо на Стрітення півень п’є воду з калюжі, то ще довго не минути стужі». Чи вірна ця прикмета? А зараз метеорологи зроблять прогноз погоди в нашому краї на літо, осінь та зиму.

 

Літо

   Цього літа очікується ясна сонячна погода з середньою температурою +24 градуси. Вітер переважно з південного та південно-східного напрямку. Інколи будуть опади у вигляді теплих дощів.

 

 

Осінь

   Восени ми прогнозуємо ясну, але прохолодну погоду з середньою температурою +8 градусів за Цельсієм. Вітер західний та північно-західний. Швидкість вітру 7-10 метрів за секунду. Опади у вигляді дощу.

 

Зима

А зараз прогноз погоди на зиму. Середня температура повітря -7 градусів. Вітер північний та північно-східний. Часті опади у вигляді снігу, іноді хуртовини. Але настрій прогнозуємо хороший.

 

  1.        Рольова гра «Туристи»
  • Відслідковування настрою за допомогою піктограм

Вступне слово вчителя німецької мови про приїзд  туристів у Тернопільський край у різні пори року з німецького міста Бремена, які хочуть поділитися своїми враженнями.

Рольова гра «Зустріч з німецькими туристами»

Im Frühling

  Die Natur erwacht von langem Winterschlaf. Es ist nicht kait. Die Luft ist warm. Der Himeel ist blau. Die Sonne scheint hell. Die Vögel kommen zurück. Sie singen schöne Lieder. Der Wind weht. Und an den Bäumen erscheinen schon kleine Knospen. Die ersten Frühlingsblumen blühen: Schneeglöckechen, Mimosen, Tulpen, Narzissen,Maiglöckchen und Löwenzahn. Überall blüht und grunt es.

Im Sommer

   Die Natur im Sommer ist wunderschön. Es ist heiß. Die Sonne scheint hell. Die Luft ist sehr warm. Der Himmel ist blau. Wir hören überall lustigen Vögelgesang. Das ist sehr warm. Der Himmel ist blau. Wir hören überall lustigen Vögelgesang. Das Gras ist grün. Im Wald gibt es viele Beeren und Pilze.

Im Herbst

Im Herbst steht die Natur golden da. Die Sone scheint selten! Die Tage sind kurz. Und die Nächte sind land. Die Luft ist kühl. Am Himmel sind graue Wolken. Der Wind ist kalt. Die Bäume kleiden sich bunt. Rote, gelbe undbraune Blätter rauachenn lustig. Die Vögel xiehen nach dem Süden. Aber der Herbst ist doch super. Im Herbst blühen viele Blumen: Astern, Rosen, Kamillen, Gladiolen und Lilien. Das Gemüse und das Obst sind reif.

Im Winter

Im Winter schläft die Natur. Graue Wolken sind am Himmel. Es weht der Wind. Es friert. Schöne weiße Schneeflocken fallen auf die Erde. Auf Flüssen ist Eis. Die Bäume sind kahl. Sie schlafen. Aber kleine Tannen sind grün. Überall liegt weißer Schnee.

Туристи з Німеччини роблять подарунок українським учням, співають німецьку пісню про пори року.

Es war eine Mutter, die hatte vier kinder:

den Frühling, den Sommer,

den Herbst und den Winter.

Der Frühling bringt, Blumen,

der Sommer bringt Klee,

der Herbst bringt uns Trauben,

der Winter den Schnee.

 

  1.        рольова гра « Літературна вітальня»

вступне слово вчителя української літератури про нашого земляка Володимира Сосюру.

Бесіда.

Чому В. Сосюра – наш поет-земляк?

Де саме він народився? Яка пора року була його улюбленою?

 

  • Виступи «Літераторів» і постановка ними запитань.

(Виразне читання напам’ять вірша «Люблю весну»)

Запитання 1. Що ви побачили? Що почули? Що відчули на нюх, слухаючи поезію?

(Виразне читання вірша «Літо»)

Запитання 2. В образі якої дівчини ви уявляєте  собі літо?

(Виразне читання вірша «Осінь»)

Запитання 3. Як пов’язана ілюстрація із віршем «Осінь» В. Сосюри?

(Виразне читання вірша «Зима»)

Запитання 4. Опишіть дівчину-Зиму.

 

Вчитель географії. Діти, можливо тепер коли ви почули так багато інформації про пори року, ми зможемо визначити. Яка пора року є найкрасивішою?

Вчитель німецької мови. Стривайте, подивіться ось ці картинки – на них чудові дівчата – це чотири пори року. І щоб визначити, яка з них найкраща. Ми спробуємо їх оживити.

Учень  ( в українському одязі)

Ласкаво запрошуємо, дівчино –весно,

Ти для нас-  природи скарб.

Принеси нам сонце, квіти,

Будуть раді усі діти!

 

Учениця -Весна:

А ось і я – Весна –красна!

Куди ступлю. Там і сонце

Усе навколо оживає.

Іду, пробуджую від сну

Вкраїнську землю чарівну!

 

Учень

Ой Весна, Весна , днем красна.

Що ж ти нам Весно принесла?

 

Учениця -Весна:

Принесла я вам літечко,

Ще й зелене житечко

І озиму пшеницю

Та усяку пашницю.

 

Учень 

Trarira, der Sommer, der ist da!

Im Wald wir suchen

Die Pilze und Beeren

Ja, ja, ja, der Sommer, der ist da!

 

Учениця

Як добре, що літо вже тут,

Гриби та ягоди ростуть,

Як добре, що літо прийшло,

Дарунки соковиті принесло.

 

Учениця -Літо:

Я – дівчинка Літо,

Мене закликав червень чарівний.

У тихий ліс і у поля безкраї,

І синя квітка не дзвенить; дінь-дінь,

коли бджола крилом її торкає,

лиш ніжний келих нахиляє їй

і тягнеться. Як прилетить метелик.

І кожна мушка – радісний носій

Дарунка квітів. Ясних і веселих.

 

Учень

Komm, lieber Herbst bringe

Tomaten, Rosen ,Aprikosen,

Äpfeln, Birnen, Gladiolen.

Wir lieben bunte Blätter

In Gärten und in Wäldern.

Der Herbst ist eine erntezeiz.

Zum Ernten sind wir schon bereit.

 

Учень

Осінь жовтокоса, ти прийди до нас,

Овочі та фрукти принеси для нас,

Листячко строкате хай в танку кружляє,

А врожай багатий землю прикрашає.

 

Виходить учениця-Осінь.

Я – господарка Осінь,

В очах у мене просинь,

І в’яне лист останній

В повітрі чистому метеликом кружляє,

Всю землю чорний килим застеляє,

Багряний, срібний, золотий, пурпурний,

І в небі синім тане день лазурний.

Учень

Щедрик, ведрик, винесіть вареник.

Грудочку кашки. Кілечко ковбаски.

Винесіть книш, бо впущу в хату миш.

Винесіть ковбасу,  бо всю хату рознесу.

 

Учень  ( у руках різдвяна зірка):

Коляди, коляди, я у батька один,

Мені не дивуєте, ковбасу лаштуєте,

Коляди, коляди, я у батька один.

Винесіть пиріжечок та покладіть у мішечок,

З руками, з ногами, щоб бігав за нами.

 

Учениця -Зима:

Я – зима – красуня,

У мене зеленаво-сині очі,

Вся прозоро-кришталева,

Я тчу полотна білосніжні

Вишиваю мережки ніжні

І нанизую намисто

Іскрометне-променисте

 

  1. Підбиття підсумків уроку
    1.        Повернення до проблемного питання
  • Обговорення можливих відповідей у групах
  • Рольова гра «Назад до нашої теми»

Узагальнення і систематизація.

Ось і закінчився наш урок. Ми дізналися багато цікавого про пори року, вдосконалили свої знання з трьох предметів, та зрозуміли наскільки важливо працювати разом в команді, дружньо, маючи рівні права та обов’язки, де немає кращих та гірших, усі учні рівноправні між собою – гендерно рівні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

  

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kalina Jana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2023
Переглядів
505
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку